abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151549834
Hallo!

Ik ben van plan me in te schrijven voor de HBO studie Financial Services Management, op het Windesheim in Zwolle. Voor mijn keuze heb ik al wat open dagen en meeloopdagen gehad, en deze studie leek me toch echt het leukst.

Zijn er toevallig ook mensen hier die deze studie volgen? Of ervaringen hebben met een economische studie op het Windesheim? Misschien loop ik al wat vooruit, maar ik wil eigenlijk wel na mijn bachelor voor een master als Finance. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_151550097
Hoe is de arbeidsmarkt na deze opleiding?
pi_151550161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
Volgens carrieretijger: ''In Nederland werken meer dan 400.000 mensen in de financiële en zakelijke dienstverlening. Door oorzaken als internationalisering, schaalvergroting en toenemende concurrentie is de vraag naar goede financiële dienstverlening de laatste jaren steeds groter geworden. Banken en verzekeringsmaatschappijen moeten aan meer eisen voldoen, waardoor er meer behoefte is aan hoger opgeleiden, zoals afgestudeerden Financial Services Management. Vrijwel iedereen vindt tegenwoordig na zijn studie ook binnen twee maanden een passende baan met een relatief hoog startsalaris.''

Maar ook bij andere onderzoeken van bijvoorbeeld Elsevier komt FSM hoog aan het lijstje van hbo'ers die na hun opleiding snel een baan kunnen vinden.
pi_151550376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
Volgens mij zeer goed.
pi_151553649
Wat voor vakken krijg je zoal bij deze opleiding? Grotendeels management onzin of ook wiskunde?
pi_151561029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:49 schreef Intentiion het volgende:
Wat voor vakken krijg je zoal bij deze opleiding? Grotendeels management onzin of ook wiskunde?
Niet alleen management & organisatie, maar ook wiskunde met statistiek en kansberekening. Verder ook nog vakken als bank/verzekeringsleer, monetaire economie, marketing etc.
  zondag 12 april 2015 @ 02:07:42 #7
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_151599605
Ik studeer ook aan het Windesheim, op zich niet verkeerd. Maar bedenk wel dat je aan het einde van het aar ten minste 54 punten moet staan om over te mogen. In de praktijk blijkt dit nog voor geen 70% te zijn weggelegd.

Pittig dus.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_151603315
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2015 02:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik studeer ook aan het Windesheim, op zich niet verkeerd. Maar bedenk wel dat je aan het einde van het aar ten minste 54 punten moet staan om over te mogen. In de praktijk blijkt dit nog voor geen 70% te zijn weggelegd.

Pittig dus.
70% is best een goed percentage voor de propedeuse.
pi_151604380
Windesheim heeft inderdaad de BSA-norm de laatste jaren wat strenger gemaakt. Toen ik begon was het nog 45EC, een jaar later 50EC en nu is het overal 54EC. Het beste en fijnste is natuurlijk om gewoon elk jaar alles halen en in principe is dat met de juiste houding prima te doen bij alle opleidingen.
pi_151607917
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2015 02:07 schreef phpmystyle het volgende:

Pittig dus.
70% is echt een meer dan prima score.
  zaterdag 25 april 2015 @ 11:57:21 #11
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_152010148
Ik had gehoord dat FSMers nauwelijks aan de bak komen en dat het beter is om bedrijfseconomie met minor financieel advies particulieren te volgen. Kan iemand dit mij bevestigen?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_152065151
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 11:57 schreef Erno-BE het volgende:
Ik had gehoord dat FSMers nauwelijks aan de bak komen en dat het beter is om bedrijfseconomie met minor financieel advies particulieren te volgen. Kan iemand dit mij bevestigen?
Voor zover ik weet komen FSM'ers vrij snel aan de bak met ook een bovengemiddeld salaris. Mede omdat mensen van deze studie al WFT gecertificeerd zijn hebben ze een kleine voorsprong.
  maandag 27 april 2015 @ 11:07:18 #13
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_152065176
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:06 schreef Patrickkie5 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet komen FSM'ers vrij snel aan de bak met ook een bovengemiddeld salaris. Mede omdat mensen van deze studie al WFT gecertificeerd zijn hebben ze een kleine voorsprong.
Klasgenoten van mij wouden FSM doen maar zitten nu Accountancy (met minor Financieel Advies Particulieren) te doen, omdat ze menen dat ze met FSM nauwelijks aan de bak komen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')