Op hbo kennisbank was ik wat scripties gaan bekijken en ik zie daardoor het nut van een hbo scriptie niet echt in. Als er geen verband of meerdere verbanden worden onderzocht en aangetoond, wat is dan het nut van een hbo scriptie? Er wordt vooral informatie verzameld, iets beschreven en vervolgens een SWOT en confrontatie matrix erin gezet. Daarmee wordt aangetoond wat de huidige situatie is en hoe je zogenaamd die situatie kan aanpakken om er voordeel uit te halen.
Allemaal leuk en aardig, maar het is niet echt bewezen met onderzoek dat er verbanden zijn tussen de verschillende factoren. Het lijkt vooral op bullshitten en vanuit gevoel beschreven te zijn i.p.v. (bewezen) data wat adviesgeving betreft. Een hbo scriptie lijkt dan vooral een beschrijving te zijn en de huidige situatie van iets aan te tonen. Vervolgens lijkt een student een model of meerdere modellen uit zijn boek te gebruiken om tot een advies te komen, maar een bewijs van correlatie is er in bijna geen enkele hbo scriptie!
Klacht: Kwaliteit van vele hbo scripties en het nut ervan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Coca_Cola op 09-04-2015 15:35:16 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het is ook maar hbo, gaat er gewoon om dat je de kennis weet en op deze manier denk je er weer wat meer over na.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
Goed onderwerp voor een wetenschappelijk onderzoek!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong. -- Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Mijn was een deel Tekst & Commentaar, deels PvA voor pijnpunten en daarbij modelcontracten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke