Bart | woensdag 8 april 2015 @ 10:08 |
De nieuwe Deux Ex is aangekondigd ![]() FOK!games: Adam Jensen in Deus Ex: Mankind Divided Bron ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Bart op 09-04-2015 11:18:25 ] | |
VixenFromHell | woensdag 8 april 2015 @ 10:42 |
Yes ![]() | |
BrainOverfloW | woensdag 8 april 2015 @ 12:31 |
Erg cool ![]() ![]() | |
ems. | woensdag 8 april 2015 @ 13:49 |
Tof! ![]() | |
Bart | woensdag 8 april 2015 @ 14:03 |
Ze mogen die bossfights eruit laten, verder was het toch prima die gameplay? | |
ems. | woensdag 8 april 2015 @ 14:06 |
Muh. Ik vond het vaak ietwat houterig en bepaalde aspecten zoals vents enzo waren net iets te doorzichtig in het spel verwerkt. Maar de grootste irritatie die ik had was dat als je de juiste 'talents' koos de game gewoon doodsimpel werd, zeker tegen het einde van het spel. Nogmaals, het was niet slecht maar ik denk dat er op dat gebied zeker nog wel wat kwaliteit-van-levens-veranderingen doorgevoerd kunnen worden. | |
BrainOverfloW | woensdag 8 april 2015 @ 14:07 |
Op zich wel mee eens dat die er uit mogen. Als je de directors cut van DX:HR speelt zijn de boss fights al wel wat aangepast. De ruimtes waar je in vecht hebben meer manieren om stealth aan te vallen. | |
Pheno | woensdag 8 april 2015 @ 14:22 |
Dat is dit keer dan ook aangepakt om het op jouw manier te kunnen spelen. Ook de bossfights ![]() | |
The_Substitute | woensdag 8 april 2015 @ 14:33 |
Dat zijn alleen woorden. 'Het op jouw manier spelen' betekent, a la deel 1, dat het onderscheid gemaakt wordt tussen skills, wapens en augs. Dus niet alles in één potje gooien zoals in HR. En niet 'druk op een andere knop voor een ander einde'. ![]() Dus als ze daar echt wat mee gedaan hebben, prima. Maar het klinkt nu uiteraard nog als het standaard marketing-praatje. [ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 08-04-2015 14:48:08 ] | |
OMG | woensdag 8 april 2015 @ 14:55 |
Human Revolution was de eerste Deus Ex game die ik heb gespeeld. Vond hem best tof, vooral de omgevingen en de sfeer. Alleen de boss fights waren wat suf, helemaal als je de Typhoon had, dan was 't een kwestie van naar de boss rennen en je Typhoon af laten gaan. Ben erg benieuwd naar Mankind Divided. Ooit was ik nog van plan om HR door te spelen voor de achievement voor geen lethal kills en ik heb The Missing Link uitbreiding nog op de harde schijf van m'n 360 staan, maar of het er ooit nog van komt weet ik niet. ![]() | |
Pheno | woensdag 8 april 2015 @ 15:02 |
Ik heb het over het grote verschil dat er tussen levels en bazen zat. | |
VixenFromHell | woensdag 8 april 2015 @ 15:44 |
Die vernieuwde bossfights in de DC waren toch iig al een stuk beter. Als stealth speler vond ik het in de originele game niet echt leuk om daar ineens gedwongen te worden om los te gaan met wapens ![]() Vond het trouwens ook wel leuk om Missing Link te spelen zonder augs te upgraden en zonder wapens, toch wel een redelijke uitdaging ![]() | |
BrainOverfloW | woensdag 8 april 2015 @ 15:49 |
Wel benieuwd of er nog links naar JC Denton worden gelegd. Die word geboren in het jaar dat dit spel zich af gaat spelen. | |
Forbry | woensdag 8 april 2015 @ 18:59 |
BrainOverfloW | woensdag 8 april 2015 @ 20:20 |
Ziet er wel cool uit. Die half mechanische gast aan het einde voelt wel als een typisch eindbaas karakter ![]() | |
The_Substitute | woensdag 8 april 2015 @ 20:38 |
Je kon levels op 2 manieren doorkruizen, vechtend of stealth. Bazen kon je op 1 manier doen. Gigantisch, dat verschil. ![]() Waar ik het dus over had, is dat als je het hebt over verschillende manieren van spelen, het rpg-element zogezegd, je de opties daar goed op af moet stellen. En dat deed HR niet. Wat het goed deed, was dat quests op meerdere manieren te eindigen waren (vechtend, met stealth of pratend). Die meerdere routes waren leuk, maar zoals ems al zei, veel te opzichtig. Dat je beloond werd met bvb die Ghost-bonussen als je een gedeelte volledig onopgemerkt gedaan had <--wat een van de goede manieren is om mensen te motiveren het bij stealth te houden. Maar al nam je je voor om in HR stealth te spelen, had je ongeveer halverwege de game alle handige stealth-augs en -upgrades al binnen. Dus wat moest je de rest van het spel? Augs en upgrades kiezen die niets met stealth te maken hadden. Dus je probeert zo onmerkbaar en subtiel mogelijk het spel te spelen, maar je kunt nu door muren slaan en iedereen die om je heen staat binnen een paar seconden neerleggen (typhoon, je weet wel). Toppunt van stealth. ![]() Kortom de beschikbare opties waren onvoldoende. Als ze je dus bvb laten kiezen tussen een combat- en een stealth-uitrusting, met elk hun bijkomende augs, upgrades èn wapens, of zoals in deel 1 je laten kiezen tussen een aantal skills waar je het hele spel punten in moet stoppen om er optimaal van te profiteren, dan verhelp je dat. Dus als ze zich voornamelijk op de bossfights gefocust hebben, zou jammer zijn, want die waren niet het grootste probleem. HR heeft wat dat betreft nogal wat last van het The Elder Scrolls-syndroom: je kunt, behalve in het begin, gewoon alles doen, op welke manier dan ook, in dezelfde playthrough. Dus je gekozen speelstijl deed er de tweede helft van de game niet meer toe. | |
The_Substitute | woensdag 8 april 2015 @ 20:42 |
Dat lijkt me dan haast wel. Ook gezien het feit dat Bob Page een rol speelde in The Missing Link. Er wordt gehint naar Parijs. Dus dan zal Silhouette vast een rol gaan spelen in het verhaal. ![]() | |
Pheno | woensdag 8 april 2015 @ 21:13 |
Ja, want de bazen kon je niet stealth doen in het orgineel. Dus gameplaywise was het wel lullig: wil je alles stealth doen, moet je opeens de rambo uithangen. En daar had je je augments in het begin echt nog niet voor gekozen ![]() | |
OMG | woensdag 8 april 2015 @ 21:17 |
Dit dus. Ik weet nog dat ik bij de eerste baas aankwam met alleen tranquilizer darts en eigenlijk alles alleen voor stealth had gekozen. Eerst die kamer een paar keer rondgerend om te zien waar er wapens lagen, maar uiteindelijk een stuk opnieuw gespeeld om een paar andere augments en wapens te hebben die wat nuttiger waren. | |
BrainOverfloW | woensdag 8 april 2015 @ 21:35 |
Ook naar MJ12 en de Illuminati zaten al verwijzingen. | |
The_Substitute | woensdag 8 april 2015 @ 22:19 |
Ja, en dat ontken ik ook nergens. Ik ben een stealthfanaat, dus gedurende mijn eerste playthrough had ik precies hetzelfde. Maar je negeert nu de rest van m'n verhaal waar ik duidelijk uitleg dat hetzelfde gebeurt met de rest van de game, aangezien halverwege de game ophoudt met het aanbieden van opties voor je gekozen speelstijl, met name voor stealth. En dat is kwalijker dan alleen bossfights waarin je geen opties hebt om ze op jouw gekozen manier te verslaan. [ Bericht 2% gewijzigd door The_Substitute op 08-04-2015 22:25:19 ] | |
Pheno | woensdag 8 april 2015 @ 22:30 |
Ik negeer het omdat ik het daar niet over had. Ik reageerde op het probleem van de bazen wanneer je gekozen had voor stealth ![]() | |
The_Substitute | woensdag 8 april 2015 @ 22:49 |
Je had het daar wel over, want waar jij het over had, maakt deel uit van het grotere probleem waar ik het over heb. ![]() Dat je op dat moment stealth bleef spelen, lag gewoon aan de speler. Maar het spel hoort je daarvoor te blijven motiveren en je te belonen en daar stopt het op een gegeven moment mee. Terwijl je bij een rpg mag verwachten dat zolang je kunt blijven levelen, het je opties blijft bieden. Het spel had totaal geen balans, wat dat betreft. | |
Pheno | donderdag 9 april 2015 @ 06:00 |
Lees eens hoe het begon ![]() Dat zeg ik in de post boven deze ![]() Als je je niet ergerde aan het feit dat je later niet meer beloond werd voor je speelstijl het nog steeds een erg tof spel was. | |
The_Substitute | donderdag 9 april 2015 @ 10:58 |
We zeggen beiden: stealth biedt geen opties. En ik geef dus aan dat het probleem verder gaat dan alleen de bossfights. Ik heb me er verder ook niet zo veel aan geërgerd, want het is inderdaad nog steeds een tof spel. Maar zo kun je elk slecht afgewerkt aspect van een game gaan rationaliseren. | |
superniger | donderdag 9 april 2015 @ 11:35 |
DE:HR was een matige game. | |
karton2 | zaterdag 11 april 2015 @ 13:19 |
De stijl en sfeer was wel subliem, maar soms net iets te rechttoe rechtaan. De stealth gameplay was soms net iets te makkelijk. Dat ze dezelfde stijl en sfeer (lijken) te willen overbrengen naar deze versie ben ik in ieder geval erg blij mee. |