FOK!forum / Gaming / Deus Ex: Mankind Divided
Bartwoensdag 8 april 2015 @ 10:08
De nieuwe Deux Ex is aangekondigd *O*.



FOK!games: Adam Jensen in Deus Ex: Mankind Divided

quote:
The original Deus Ex is one of the most critically acclaimed shooter/RPG hybrids of all-time. In 2011, Eidos-Montreal resurrected the dormant franchise with Human Revolution, giving the series an updated look while remaining true to the player choice-driven gameplay. Eidos-Montreal knew its game wasn’t perfect, and has worked to improve the series' combat systems and boss encounters for the latest entry in the series – Mankind Divided.

Set in 2029, two years after the events of Human Revolution, Adam Jensen returns and joins forces with an Interpol-funded task force aiming to hunt down and capture augmented terrorists in a world that now hates and fears transhumans. Jensen has a new suite of augmentations that allow him to cleverly navigate stealth, combat, and social interactions, but how Jensen chooses to solve every problem is entirely up to you.

At the end of Human Revolution, the Illuminati caused every transhuman to go into a fight-or-flight response and attack anyone near them. In the next issue of Game Informer, you can find out how this event caused humanity to hate and fear those with augmentations. We spent two days in Eidos-Montreal's studio, talking with the team and learning about how they build a realistic future. We go in depth on some of Jensen's new augmentations that help improve the stealth and combat systems, such as the ability to remote hack electronic objects, fire off his nano blade from a distance, and surround himself with a nearly indestructible nanoshield. We also got some great examples on how the game will be as open ended as ever, allowing players to carve their own path through the world. You can only get these details in the latest issue of Game Informer.

Deus Ex: Mankind Divided doesn't yet have a release date, but it's headed to PS4, Xbox One, and PC.
Bron

1428435040-deus-ex-mankind-divided-screen-1.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart op 09-04-2015 11:18:25 ]
VixenFromHellwoensdag 8 april 2015 @ 10:42
Yes :D goed nieuws!
BrainOverfloWwoensdag 8 april 2015 @ 12:31
Erg cool ^O^ fan van de DX serie vanaf de allereerste demo op Liberty Island *O*
ems.woensdag 8 april 2015 @ 13:49
Tof! :D Hopelijk is de gameplay wat beter afgewerkt dan HR, dat ondanks dat een heel fijn spelletje was.
Bartwoensdag 8 april 2015 @ 14:03
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:49 schreef ems. het volgende:
Tof! :D Hopelijk is de gameplay wat beter afgewerkt dan HR, dat ondanks dat een heel fijn spelletje was.
Ze mogen die bossfights eruit laten, verder was het toch prima die gameplay?
ems.woensdag 8 april 2015 @ 14:06
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Ze mogen die bossfights eruit laten, verder was het toch prima die gameplay?
Muh. Ik vond het vaak ietwat houterig en bepaalde aspecten zoals vents enzo waren net iets te doorzichtig in het spel verwerkt.

Maar de grootste irritatie die ik had was dat als je de juiste 'talents' koos de game gewoon doodsimpel werd, zeker tegen het einde van het spel.

Nogmaals, het was niet slecht maar ik denk dat er op dat gebied zeker nog wel wat kwaliteit-van-levens-veranderingen doorgevoerd kunnen worden.
BrainOverfloWwoensdag 8 april 2015 @ 14:07
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Ze mogen die bossfights eruit laten, verder was het toch prima die gameplay?
Op zich wel mee eens dat die er uit mogen. Als je de directors cut van DX:HR speelt zijn de boss fights al wel wat aangepast. De ruimtes waar je in vecht hebben meer manieren om stealth aan te vallen.
Phenowoensdag 8 april 2015 @ 14:22
Dat is dit keer dan ook aangepakt om het op jouw manier te kunnen spelen. Ook de bossfights :P
The_Substitutewoensdag 8 april 2015 @ 14:33
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:22 schreef Pheno het volgende:
Dat is dit keer dan ook aangepakt om het op jouw manier te kunnen spelen.
Dat zijn alleen woorden. 'Het op jouw manier spelen' betekent, a la deel 1, dat het onderscheid gemaakt wordt tussen skills, wapens en augs. Dus niet alles in één potje gooien zoals in HR. En niet 'druk op een andere knop voor een ander einde'. :X

Dus als ze daar echt wat mee gedaan hebben, prima. Maar het klinkt nu uiteraard nog als het standaard marketing-praatje.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 08-04-2015 14:48:08 ]
OMGwoensdag 8 april 2015 @ 14:55
Human Revolution was de eerste Deus Ex game die ik heb gespeeld. Vond hem best tof, vooral de omgevingen en de sfeer. Alleen de boss fights waren wat suf, helemaal als je de Typhoon had, dan was 't een kwestie van naar de boss rennen en je Typhoon af laten gaan. Ben erg benieuwd naar Mankind Divided.

Ooit was ik nog van plan om HR door te spelen voor de achievement voor geen lethal kills en ik heb The Missing Link uitbreiding nog op de harde schijf van m'n 360 staan, maar of het er ooit nog van komt weet ik niet. :P.
Phenowoensdag 8 april 2015 @ 15:02
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:33 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat zijn alleen woorden. 'Het op jouw manier spelen' betekent, a la deel 1, dat het onderscheid gemaakt wordt tussen skills, wapens en augs. Dus niet alles in één potje gooien zoals in HR. En niet 'druk op een andere knop voor een ander einde'. :X

Dus als ze daar echt wat mee gedaan hebben, prima. Maar het klinkt nu uiteraard nog als het standaard marketing-praatje.
Ik heb het over het grote verschil dat er tussen levels en bazen zat.
VixenFromHellwoensdag 8 april 2015 @ 15:44
Die vernieuwde bossfights in de DC waren toch iig al een stuk beter. Als stealth speler vond ik het in de originele game niet echt leuk om daar ineens gedwongen te worden om los te gaan met wapens :P

Vond het trouwens ook wel leuk om Missing Link te spelen zonder augs te upgraden en zonder wapens, toch wel een redelijke uitdaging :D
BrainOverfloWwoensdag 8 april 2015 @ 15:49
Wel benieuwd of er nog links naar JC Denton worden gelegd. Die word geboren in het jaar dat dit spel zich af gaat spelen.
Forbrywoensdag 8 april 2015 @ 18:59
BrainOverfloWwoensdag 8 april 2015 @ 20:20
quote:
Ziet er wel cool uit. Die half mechanische gast aan het einde voelt wel als een typisch eindbaas karakter :X
The_Substitutewoensdag 8 april 2015 @ 20:38
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:02 schreef Pheno het volgende:
Ik heb het over het grote verschil dat er tussen levels en bazen zat.
Je kon levels op 2 manieren doorkruizen, vechtend of stealth. Bazen kon je op 1 manier doen. Gigantisch, dat verschil. :P

Waar ik het dus over had, is dat als je het hebt over verschillende manieren van spelen, het rpg-element zogezegd, je de opties daar goed op af moet stellen. En dat deed HR niet.

Wat het goed deed, was dat quests op meerdere manieren te eindigen waren (vechtend, met stealth of pratend). Die meerdere routes waren leuk, maar zoals ems al zei, veel te opzichtig. Dat je beloond werd met bvb die Ghost-bonussen als je een gedeelte volledig onopgemerkt gedaan had <--wat een van de goede manieren is om mensen te motiveren het bij stealth te houden.

Maar al nam je je voor om in HR stealth te spelen, had je ongeveer halverwege de game alle handige stealth-augs en -upgrades al binnen. Dus wat moest je de rest van het spel? Augs en upgrades kiezen die niets met stealth te maken hadden. Dus je probeert zo onmerkbaar en subtiel mogelijk het spel te spelen, maar je kunt nu door muren slaan en iedereen die om je heen staat binnen een paar seconden neerleggen (typhoon, je weet wel). Toppunt van stealth. :P

Kortom de beschikbare opties waren onvoldoende. Als ze je dus bvb laten kiezen tussen een combat- en een stealth-uitrusting, met elk hun bijkomende augs, upgrades èn wapens, of zoals in deel 1 je laten kiezen tussen een aantal skills waar je het hele spel punten in moet stoppen om er optimaal van te profiteren, dan verhelp je dat. Dus als ze zich voornamelijk op de bossfights gefocust hebben, zou jammer zijn, want die waren niet het grootste probleem.

HR heeft wat dat betreft nogal wat last van het The Elder Scrolls-syndroom: je kunt, behalve in het begin, gewoon alles doen, op welke manier dan ook, in dezelfde playthrough. Dus je gekozen speelstijl deed er de tweede helft van de game niet meer toe.
The_Substitutewoensdag 8 april 2015 @ 20:42
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:49 schreef BrainOverfloW het volgende:
Wel benieuwd of er nog links naar JC Denton worden gelegd. Die word geboren in het jaar dat dit spel zich af gaat spelen.
Dat lijkt me dan haast wel. Ook gezien het feit dat Bob Page een rol speelde in The Missing Link.
quote:
Er wordt gehint naar Parijs. Dus dan zal Silhouette vast een rol gaan spelen in het verhaal. :)
Phenowoensdag 8 april 2015 @ 21:13
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:38 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je kon levels op 2 manieren doorkruizen, vechtend of stealth. Bazen kon je op 1 manier doen. Gigantisch, dat verschil. :P

Ja, want de bazen kon je niet stealth doen in het orgineel. Dus gameplaywise was het wel lullig: wil je alles stealth doen, moet je opeens de rambo uithangen. En daar had je je augments in het begin echt nog niet voor gekozen :P
OMGwoensdag 8 april 2015 @ 21:17
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, want de bazen kon je niet stealth doen in het orgineel. Dus gameplaywise was het wel lullig: wil je alles stealth doen, moet je opeens de rambo uithangen. En daar had je je augments in het begin echt nog niet voor gekozen :P
Dit dus. Ik weet nog dat ik bij de eerste baas aankwam met alleen tranquilizer darts en eigenlijk alles alleen voor stealth had gekozen. Eerst die kamer een paar keer rondgerend om te zien waar er wapens lagen, maar uiteindelijk een stuk opnieuw gespeeld om een paar andere augments en wapens te hebben die wat nuttiger waren.
BrainOverfloWwoensdag 8 april 2015 @ 21:35
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:42 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan haast wel. Ook gezien het feit dat Bob Page een rol speelde in The Missing Link.

[..]

Er wordt gehint naar Parijs. Dus dan zal Silhouette vast een rol gaan spelen in het verhaal. :)
Ook naar MJ12 en de Illuminati zaten al verwijzingen.
The_Substitutewoensdag 8 april 2015 @ 22:19
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:13 schreef Pheno het volgende:
Ja, want de bazen kon je niet stealth doen in het orgineel. Dus gameplaywise was het wel lullig: wil je alles stealth doen, moet je opeens de rambo uithangen. En daar had je je augments in het begin echt nog niet voor gekozen :P
Ja, en dat ontken ik ook nergens. Ik ben een stealthfanaat, dus gedurende mijn eerste playthrough had ik precies hetzelfde. Maar je negeert nu de rest van m'n verhaal waar ik duidelijk uitleg dat hetzelfde gebeurt met de rest van de game, aangezien halverwege de game ophoudt met het aanbieden van opties voor je gekozen speelstijl, met name voor stealth. En dat is kwalijker dan alleen bossfights waarin je geen opties hebt om ze op jouw gekozen manier te verslaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Substitute op 08-04-2015 22:25:19 ]
Phenowoensdag 8 april 2015 @ 22:30
Ik negeer het omdat ik het daar niet over had. Ik reageerde op het probleem van de bazen wanneer je gekozen had voor stealth :P Dat je als stealth later maar wat punten in nonsens ging stoppen: tja, maar alsnog kon je stealth blijven spelen, alleen was er minder variatie dan Mr Boombastic-style.
The_Substitutewoensdag 8 april 2015 @ 22:49
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:30 schreef Pheno het volgende:
Ik negeer het omdat ik het daar niet over had. Ik reageerde op het probleem van de bazen wanneer je gekozen had voor stealth :P
Je had het daar wel over, want waar jij het over had, maakt deel uit van het grotere probleem waar ik het over heb. ;)

quote:
Dat je als stealth later maar wat punten in nonsens ging stoppen: tja, maar alsnog kon je stealth blijven spelen, alleen was er minder variatie dan Mr Boombastic-style.
Dat je op dat moment stealth bleef spelen, lag gewoon aan de speler. Maar het spel hoort je daarvoor te blijven motiveren en je te belonen en daar stopt het op een gegeven moment mee. Terwijl je bij een rpg mag verwachten dat zolang je kunt blijven levelen, het je opties blijft bieden. Het spel had totaal geen balans, wat dat betreft.
Phenodonderdag 9 april 2015 @ 06:00
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:49 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je had het daar wel over, want waar jij het over had, maakt deel uit van het grotere probleem waar ik het over heb. ;)

Lees eens hoe het begon ;)

quote:
Dat je op dat moment stealth bleef spelen, lag gewoon aan de speler. Maar het spel hoort je daarvoor te blijven motiveren en je te belonen en daar stopt het op een gegeven moment mee. Terwijl je bij een rpg mag verwachten dat zolang je kunt blijven levelen, het je opties blijft bieden. Het spel had totaal geen balans, wat dat betreft.
Dat zeg ik in de post boven deze :P

Als je je niet ergerde aan het feit dat je later niet meer beloond werd voor je speelstijl het nog steeds een erg tof spel was.
The_Substitutedonderdag 9 april 2015 @ 10:58
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 06:00 schreef Pheno het volgende:
Lees eens hoe het begon ;)
We zeggen beiden: stealth biedt geen opties. En ik geef dus aan dat het probleem verder gaat dan alleen de bossfights.
quote:
Als je je niet ergerde aan het feit dat je later niet meer beloond werd voor je speelstijl het nog steeds een erg tof spel was.
Ik heb me er verder ook niet zo veel aan geërgerd, want het is inderdaad nog steeds een tof spel. Maar zo kun je elk slecht afgewerkt aspect van een game gaan rationaliseren.
supernigerdonderdag 9 april 2015 @ 11:35
DE:HR was een matige game.
karton2zaterdag 11 april 2015 @ 13:19
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:35 schreef superniger het volgende:
DE:HR was een matige game.
De stijl en sfeer was wel subliem, maar soms net iets te rechttoe rechtaan. De stealth gameplay was soms net iets te makkelijk.
Dat ze dezelfde stijl en sfeer (lijken) te willen overbrengen naar deze versie ben ik in ieder geval erg blij mee.