abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151461691
In Noord Amerika is de volledige Indiaanse bevolking uitgeroeid. Derhalve dient Noord Amerika teruggegeven te worden aan de Indianen. 100 miljoen Zwarte Afrikanen zijn 200 jaar lang als slaaf te werk gesteld en verhandeld. Miljoenen zijn hierbij vermoord en verkracht. Stel je bent een Afrikaan 100.000 dollar per jaar verschuldigd voor vrijheidsberoving, moord en verkrachting. Dan moet het westen 100.000 x 100 miljoen Afrikanen x 200 jaar = 2000 biljoen dollar als compensatie betalen. De VS en Europa mogen dan 150 jaar lang de helft van hun economie aan zwarte Afrikanen schenken.

Je kan wel zeggen "het is lang geleden" en de huidige nakomelingen van slaven en slavendrijvers hebben er niets mee te maken. Echter, rijke westerlingen hebben de vermogens geerfd die verdiend zijn met slavenhandel en het laten werken van slaven. Al dit geerfde vermogen behoort toe aan de nakomelingen van de slaven.

Compensatie voor het inpikken van Australie en Nieuw Zeeland heb ik nog niet genoemd. Ook de genocide van Congolezen door Belgen heb ik niet genoemd.

Erkennen en excuses zijn niet voldoende. Als je een bank beroofd en vervolgens sorry zegt, dan mag je het geroofde geld ook niet houden. Dan moet het geld geretourneerd worden.
pi_151461728
In de topictitel dient het woord "Moet" vervangen te worden door "Moeten"
pi_151461775
Natuurlijk herstellen wat is fout gegaan, terugbrengen naar Afrika is zeer zeker een goed begin ^^
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_151461814
Nee. Simpelweg waren het andere tijden, waarin rooftochten en slavernij normaal waren. Of vind jij ook dat iemand die een bank berooft, de kinderen van de bankiers ook geld moeten betalen wat boven de waarde van de rooftocht uit steekt?

Anders wil ik beste vijf florijnen doneren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 20:34:20 ]
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:35:42 #5
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_151461895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:31 schreef polderturk het volgende:
In de topictitel dient het woord "Moet" vervangen te worden door "Moeten"
En ik zet een joker in: de Armeense genocide. Stop de tijd!
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_151461935
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:35 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En ik zet een joker in: de Armeense genocide. Stop de tijd!
Wilt u nog een joker inzetten? Of twee misschien?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 20:36:52 ]
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:39:02 #7
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_151462062
Als aannemelijk gemaakt kan worden dat de slavenarbeid een wezenlijk onderdeel vormde van de economie -en ik vermoed dat dit zeker kan -, dan kan er misschien wel een eis tot schadevergoeding worden ingediend. Ik zeg maar misschien omdat ik niet weet hoe dit juridisch geregeld zou moeten worden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Donald Duck held dinsdag 7 april 2015 @ 20:40:16 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_151462137
Dankzij slavernij kunnen de nakomelingen nu chillen in de moderne vrije wereld. Win-win voor iedereen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_151462556
Wat dacht je TS? Ik open dit onzin topic gewoon nog een keer?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_151462640
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:39 schreef TitusPullo het volgende:
Als aannemelijk gemaakt kan worden dat de slavenarbeid een wezenlijk onderdeel vormde van de economie -en ik vermoed dat dit zeker kan -,
Succes!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_151462831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Dankzij slavernij kunnen de nakomelingen nu chillen in de moderne vrije wereld. Win-win voor iedereen.
In de onderlaag van de maatschappij.

Persoonlijk ben ik wel voorstander van het "terug naar Afrika"-ideaal, maar eerst zoveel mogelijk goud en diamanten verzamelen. :7
pi_151463602
Dan wil ik graag compensatie voor het feit dat het Ottomaanse rijk ooit iets heeft aangevallen.

Oh, en ook omdat de Romeinen ooit een kip voor mijn voorouders hebben geslacht.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151463841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:31 schreef polderturk het volgende:
In Noord Amerika is de volledige Indiaanse bevolking uitgeroeid. Derhalve dient Noord Amerika teruggegeven te worden aan de Indianen.
Aan hun geesten dus?
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:18:36 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151464016
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Aan hun geesten dus?
Ze leven toch nog.
pi_151464261
Weet je wat, laten we gewoon iedereen compenseren voor zaken die ergens in het verleden hebben plaatsgevonden. Turken mogen de Armeniërs, Grieken en Bulgaren compenseren, Duitsers de Joden, Amerikanen de Negers en Indianen, Nederlanders zo'n beetje de hele wereld en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

Wat een flinterdun topic is dit zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 21:24:06 ]
pi_151464314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze leven toch nog.
TS zegt anders dat ze volledig zijn uitgeroeid.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151464508
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

TS zegt anders dat ze volledig zijn uitgeroeid.
Juist ja.
pi_151465134
Dankzij het feit dat hun voorouders uit Afrika zijn gehaald kunnen de afstammelingen van hen in de luxe westerse maatschappij leven.
Op dit moment komen ze vanuit Afrika in gammele bootjes tegen betaling van 1000den euro's met een groot risico om te verzuipen.
Uit dankbaarheid zouden de nakomelingen de staat in waar zij wonen enkele 1000den euro's of $ kunnen schenken
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_151466662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:40 schreef Oud_student het volgende:

Uit dankbaarheid zouden de nakomelingen de staat in waar zij wonen enkele 1000den euro's of $ kunnen schenken
Dankbaar zijn vanwege misdaden je voorouder aangedaan ?
Ben je ziek ofzo . Of gewoon een sadist
pi_151466799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:23 schreef Tem het volgende:
Weet je wat, laten we gewoon iedereen compenseren voor zaken die ergens in het verleden hebben plaatsgevonden. Turken mogen de Armeniërs, Grieken en Bulgaren compenseren, Duitsers de Joden, Amerikanen de Negers en Indianen, Nederlanders zo'n beetje de hele wereld en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

Wat een flinterdun topic is dit zeg.
Het ding is dat sommige groepen *kuch*Joden*kuch* wel gecompenseerd worden, terwijl de nakomelingen van mensen over wiens ruggen landen en zelfs een heel economisch systeem een enorme ontwikkeling hebben gerealiseerd er haast niet eens over mogen spreken. Terwijl het toch een beste invloed heeft gehad op de vorming van onze huidige maatschappijen.

En om het nog zuurder te maken: Slavenhouders zijn wel gecompenseerd.
pi_151467006
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:08 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Het ding is dat sommige groepen *kuch*Joden*kuch*, wel gecompenseerd worden, terwijl de nakomelingen van mensen over wiens ruggen landen en zelfs een heel economisch systeem een enorme ontwikkeling hebben gerealiseerd er haast niet eens over mogen spreken. Terwijl het toch een beste invloed heeft gehad op de vorming van onze huidige maatschappijen.

Dat klopt maar een aantal grote Indiaanse stammen zijn ook gecompenseerd wat niet wegneemt dat het gros een ellendig bestaan heeft. Mijn punt is een beetje dat er door de geschiedenis heen ontzettend veel voorvallen zijn geweest waarbij men aan compensatie zou kunnen denken. Om dat nu te gaan inlossen als TS voorstelt lijkt me nogal onbegonnen werk en onrealistisch.
pi_151467101
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:08 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Het ding is dat sommige groepen *kuch*Joden*kuch*, wel gecompenseerd worden, terwijl de nakomelingen van mensen over wiens ruggen landen en zelfs een heel economisch systeem een enorme ontwikkeling hebben gerealiseerd er haast niet eens over mogen spreken. Terwijl het toch een beste invloed heeft gehad op de vorming van onze huidige maatschappijen.
Ik ken geen wet die jou verbiedt te spreken over slavernij.
En bij schadevergoedingen voor joden gaat het over massamoord, vervolging of verlies van eigendommen wat niet zo lang geleden gebeurd is.
En dan vaak niet betalingen aan de verre nazaten , maar aan de slachtoffers zelf.

quote:
Zeker was dat waanzin
pi_151467412
"Al dit geerfde vermogen behoort toe aan de nakomelingen van de slaven."

Nee. Zo werkt dat gewoon niet.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:29:47 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_151467839
Ik denk dat het een beetje te lang geleden is om het nog ontvankelijk te noemen, alhoewel er zeker op bepaalde plekken zoals de VS nog wel kinderen van zijn die wellicht een zekere schadevergoeding verdienen, net zoals Nederland niet helemaal schuldeloos is in Indonesie. Ik denk bovenal dat er een soort verantwoordelijkheid is deze mensen te emanciperen en volwaardig onderdeel van de maatschappij te kunnen maken, liefst natuurlijk doet iedereen dat van de ene op de andere dag, maar dat betekent wellicht wat extra hulp hier en daar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151468086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat klopt maar een aantal grote Indiaanse stammen zijn ook gecompenseerd wat niet wegneemt dat het gros een ellendig bestaan heeft. Mijn punt is een beetje dat er door de geschiedenis heen ontzettend veel voorvallen zijn geweest waarbij men aan compensatie zou kunnen denken. Om dat nu te gaan inlossen als TS voorstelt lijkt me nogal onbegonnen werk en onrealistisch.
Ik denk dat het inderdaad onbegonnen werk is om de nazaten van slaven (maar ook vooral landen die onder het kolonialisme geplunderd zijn van natuurlijke rijkdommen) te compenseren. Ik ben het er alleen niet mee eens dat het op een hoop wordt gegooid met alle andere historische wreedheden. Het effect hier, op onze moderne samenleving, is gewoon zeer groot geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ken geen wet die jou verbiedt te spreken over slavernij.
En bij schadevergoedingen voor joden gaat het over massamoord, vervolging of verlies van eigendommen wat niet zo lang geleden gebeurd is.
En dan vaak niet betalingen aan de verre nazaten , maar aan de slachtoffers zelf.

[..]

Zeker was dat waanzin
Dat heb ik dan ook niet beweerd, ik stelde dat het haast niet mag, vanwege de beschimping die mensen die de mening uiten dat herstelbetalingen zo gek niet zijn ten deel valt. Overigens worden herstelbetalingen voor holocaustslachtoffers ook gewoon aan nazaten gedaan en ze mogen bij musea aankloppen om kunst op te komen halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')