En ik zet een joker in: de Armeense genocide. Stop de tijd!quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:31 schreef polderturk het volgende:
In de topictitel dient het woord "Moet" vervangen te worden door "Moeten"
Wilt u nog een joker inzetten? Of twee misschien?quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:35 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En ik zet een joker in: de Armeense genocide. Stop de tijd!
Succes!quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:39 schreef TitusPullo het volgende:
Als aannemelijk gemaakt kan worden dat de slavenarbeid een wezenlijk onderdeel vormde van de economie -en ik vermoed dat dit zeker kan -,
In de onderlaag van de maatschappij.quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Dankzij slavernij kunnen de nakomelingen nu chillen in de moderne vrije wereld. Win-win voor iedereen.
Aan hun geesten dus?quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:31 schreef polderturk het volgende:
In Noord Amerika is de volledige Indiaanse bevolking uitgeroeid. Derhalve dient Noord Amerika teruggegeven te worden aan de Indianen.
TS zegt anders dat ze volledig zijn uitgeroeid.quote:
Juist ja.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
TS zegt anders dat ze volledig zijn uitgeroeid.
Dankbaar zijn vanwege misdaden je voorouder aangedaan ?quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:40 schreef Oud_student het volgende:
Uit dankbaarheid zouden de nakomelingen de staat in waar zij wonen enkele 1000den euro's of $ kunnen schenken
Het ding is dat sommige groepen *kuch*Joden*kuch* wel gecompenseerd worden, terwijl de nakomelingen van mensen over wiens ruggen landen en zelfs een heel economisch systeem een enorme ontwikkeling hebben gerealiseerd er haast niet eens over mogen spreken. Terwijl het toch een beste invloed heeft gehad op de vorming van onze huidige maatschappijen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:23 schreef Tem het volgende:
Weet je wat, laten we gewoon iedereen compenseren voor zaken die ergens in het verleden hebben plaatsgevonden. Turken mogen de Armeniërs, Grieken en Bulgaren compenseren, Duitsers de Joden, Amerikanen de Negers en Indianen, Nederlanders zo'n beetje de hele wereld en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Wat een flinterdun topic is dit zeg.
Dat klopt maar een aantal grote Indiaanse stammen zijn ook gecompenseerd wat niet wegneemt dat het gros een ellendig bestaan heeft. Mijn punt is een beetje dat er door de geschiedenis heen ontzettend veel voorvallen zijn geweest waarbij men aan compensatie zou kunnen denken. Om dat nu te gaan inlossen als TS voorstelt lijkt me nogal onbegonnen werk en onrealistisch.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:08 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het ding is dat sommige groepen *kuch*Joden*kuch*, wel gecompenseerd worden, terwijl de nakomelingen van mensen over wiens ruggen landen en zelfs een heel economisch systeem een enorme ontwikkeling hebben gerealiseerd er haast niet eens over mogen spreken. Terwijl het toch een beste invloed heeft gehad op de vorming van onze huidige maatschappijen.
En om het nog zuurder te maken: Slavenhouders zijn wel gecompenseerd.
Ik ken geen wet die jou verbiedt te spreken over slavernij.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:08 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het ding is dat sommige groepen *kuch*Joden*kuch*, wel gecompenseerd worden, terwijl de nakomelingen van mensen over wiens ruggen landen en zelfs een heel economisch systeem een enorme ontwikkeling hebben gerealiseerd er haast niet eens over mogen spreken. Terwijl het toch een beste invloed heeft gehad op de vorming van onze huidige maatschappijen.
Zeker was dat waanzinquote:En om het nog zuurder te maken: Slavenhouders zijn wel gecompenseerd.
Ik denk dat het inderdaad onbegonnen werk is om de nazaten van slaven (maar ook vooral landen die onder het kolonialisme geplunderd zijn van natuurlijke rijkdommen) te compenseren. Ik ben het er alleen niet mee eens dat het op een hoop wordt gegooid met alle andere historische wreedheden. Het effect hier, op onze moderne samenleving, is gewoon zeer groot geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat klopt maar een aantal grote Indiaanse stammen zijn ook gecompenseerd wat niet wegneemt dat het gros een ellendig bestaan heeft. Mijn punt is een beetje dat er door de geschiedenis heen ontzettend veel voorvallen zijn geweest waarbij men aan compensatie zou kunnen denken. Om dat nu te gaan inlossen als TS voorstelt lijkt me nogal onbegonnen werk en onrealistisch.
Dat heb ik dan ook niet beweerd, ik stelde dat het haast niet mag, vanwege de beschimping die mensen die de mening uiten dat herstelbetalingen zo gek niet zijn ten deel valt. Overigens worden herstelbetalingen voor holocaustslachtoffers ook gewoon aan nazaten gedaan en ze mogen bij musea aankloppen om kunst op te komen halen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken geen wet die jou verbiedt te spreken over slavernij.
En bij schadevergoedingen voor joden gaat het over massamoord, vervolging of verlies van eigendommen wat niet zo lang geleden gebeurd is.
En dan vaak niet betalingen aan de verre nazaten , maar aan de slachtoffers zelf.
[..]
Zeker was dat waanzin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |