abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152876727
Ben nu overigens bezig met de overstap naar Parabola op mijn laptop. Wens me succes. :P

Edit: HET IS ME GELUKT _O_

oh yeah, freedom.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2015 10:45:16 ]
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 10:39:19 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152876754
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 10:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Same. Het begon al helemaal fout met de Amazon spyware. En dan nog die Ubuntu "app store" met allemaal proprietary software. :')
Ze willen gewoon de windows van de linux-wereld worden. Daar is opzich niets mis mee, maar ik heb nog bergen trauma's van het upgraden van ubuntu.
Carpe Libertatem
pi_152876786
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze willen gewoon de windows van de linux-wereld worden. Daar is opzich niets mis mee, maar ik heb nog bergen trauma's van het upgraden van ubuntu.
Laatst wilden ze toch ook nog weg van dynamic linking of zoiets? En ik heb ook slechte ervaringen met Ubuntu upgrades inderdaad.
pi_152877043
Een vraagje:

Het liefst wil ik ook van intel-ucode af. Dat zijn updates van de firmware van de processor als het ware.

Worden er heel belangrijke updates gedaan in dit soort dingen, of is het heel triviaal?
pi_152877118
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:00 schreef robin007bond het volgende:
Een vraagje:

Het liefst wil ik ook van intel-ucode af. Dat zijn updates van de firmware van de processor als het ware.

Worden er heel belangrijke updates gedaan in dit soort dingen, of is het heel triviaal?
Dat zou je in dmesg kunnen terugzien, als je een dmesg | grep microcode doet en ziet dat de microcode geupdate wordt dan zou ik het zo laten.

Volgens deze link zitten er wel bug fixes in die de stabiliteit en veiligheid kunnen verbeteren;

https://wiki.archlinux.org/index.php/Microcode
pi_152877216
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:04 schreef DanOam het volgende:

[..]

Dat zou je in dmesg kunnen terugzien, als je een dmesg | grep microcode doet en ziet dat de microcode geupdate wordt dan zou ik het zo laten.

Volgens deze link zitten er wel bug fixes in die de stabiliteit en veiligheid kunnen verbeteren;

https://wiki.archlinux.org/index.php/Microcode
quote:
[ 0.095852] perf_event_intel: PEBS disabled due to CPU errata, please upgrade microcode
Terwijl ik al de laatste microcode heb. :o Verder staat er niets.

Maar goed, dat is wel balen dan. Aan de andere kant, of de proprietary firmware in de hardware zelf zit of op mijn computer. Allebei is het jammer, dus ik laat het er maar denk ik gewoon op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2015 11:11:26 ]
  FOK!mycroftheld zaterdag 23 mei 2015 @ 12:07:53 #207
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_152878260
Vraagje: is het mogelijk om met een Linux server een catch-all mailadres uit te lezen (mails binnenhalen via POP3) en vervolgens te verdelen over verschillende mailboxen aan de hand van het adres waar het naartoe gestuurd is?

Het is dus de bedoeling dat ik niet met de server van de provider communiceer maar met mijn eigen POP3 server welke de mails periodiek ophaalt uit de mailbox van de provider welke bij mijn domein hoort.

Ik kan bij de provider slechts een catch-all adres aanmaken en dat maakt eea nogal lastig. Ik heb eigenlijk geen zin om een eigen SMTP server te gaan draaien.

Mocht dit mogelijk zijn: wat heb ik nodig? Configuratie kom ik waarschijnlijk zelf wel uit.
pi_152879493
Pfff. Een van de mensen achter een Parabola mirror is een beetje zo'n conservatief figuur. ;( Met 'life begins at conception' etc.

Ik heb daarom een beetje moeite zijn repository te gebruiken, maar aan de andere kant, wat boeit het nou wat zijn persoonlijke gedachtegoed is? Hij host de repository en dat is super goed.

;(

..

Sucks.
pi_152881325
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 10:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Met de dag word ik droeviger van Ubuntu.
Heb Ubuntu nooit echt gemogen, lange tijd terug wel eens geprobeerd maar vond het altijd al erg bloated.

Linux Mint daarentegen was ik altijd zeer tevreden over, misschien dat dat interessanter voor je is om te gebruiken? Desnoods kies je dan voor de Debian Edition, een semi rolling release distro die je maar een keer hoeft te installeren en altijd up-to-date blijft zonder release cycles.
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 14:46:14 #210
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152881427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:42 schreef DanOam het volgende:

[..]

Heb Ubuntu nooit echt gemogen, lange tijd terug wel eens geprobeerd maar vond het altijd al erg bloated.

Linux Mint daarentegen was ik altijd zeer tevreden over, misschien dat dat interessanter voor je is om te gebruiken? Desnoods kies je dan voor de Debian Edition, een semi rolling release distro die je maar een keer hoeft te installeren en altijd up-to-date blijft zonder release cycles.
Neuh, ik gebruik al jaren Arch voor desktop en Debian voor servers sinds 1998. Heb wel enige ervaring. ;)

Mint is wel eentje die ik aanraad voor beginners, zeker met cinnamon is het een makkelijke overstap vanaf Windows.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 14:49:54 #211
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152881535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:18 schreef robin007bond het volgende:
Pfff. Een van de mensen achter een Parabola mirror is een beetje zo'n conservatief figuur. ;( Met 'life begins at conception' etc.

Ik heb daarom een beetje moeite zijn repository te gebruiken, maar aan de andere kant, wat boeit het nou wat zijn persoonlijke gedachtegoed is? Hij host de repository en dat is super goed.

;(

..

Sucks.
Een van de mirrors in Spanje van Arch zit ook zo'n maffie achter, die begint ook altijd over God in de Arch mirror mailinglist. :D

Ik denk niet dat het veel moet uitmaken, maar misschien kunnen die mensen beter een mirror opzetten voor UbuntuCE.
Carpe Libertatem
pi_152882458
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Neuh, ik gebruik al jaren Arch voor desktop en Debian voor servers sinds 1998. Heb wel enige ervaring. ;)

Mint is wel eentje die ik aanraad voor beginners, zeker met cinnamon is het een makkelijke overstap vanaf Windows.
Oh nice! Sinds mijn ervaring met Arch/Gentoo heb ik nogal een afkeer gekregen van kant en klare distro's en vertik ik het om er nog mee te werken :P
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 15:29:22 #213
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152882616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:22 schreef DanOam het volgende:

[..]

Oh nice! Sinds mijn ervaring met Arch/Gentoo heb ik nogal een afkeer gekregen van kant en klare distro's en vertik ik het om er nog mee te werken :P
Ik heb vooral een hekel aan branding en het kiezen van een distro om wille van de windowmanager. Beginners heb daar kak aan en dus Mint voor hun. Diegenen die bedreven raken adviseer ik dan een rolling distro en de rest is er meestal al gelukkig genoeg mee.

Het enige minpunt en misschien ook wel pluspunt voor de leken is de upgradestrategie van Mint. Het backuppen, dan upgrade doen en backup terugzetten van je, voornamelijk /home, gegevens. Voor leken prima want dan maken ze tenminste 1x per half jaar een backup, wat ze normaal nooit zouden doen.
Carpe Libertatem
pi_152882909
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik Mint niet zo heel goed. Ik raad gebruikers liever nog Ubuntu aan.

Heb Mint een keer aan een beginner aangeraden. Hij wilde de verschillende DE's checken, dus hij installeert KDE ook en dergelijke. Nou, dat ging voor geen meter. :')
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 15:42:22 #215
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152882948
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik Mint niet zo heel goed. Ik raad gebruikers liever nog Ubuntu aan.

Heb Mint een keer aan een beginner aangeraden. Hij wilde de verschillende DE's checken, dus hij installeert KDE ook en dergelijke. Nou, dat ging voor geen meter. :')
Mint is gewoon Ubuntu met een paar eigen pakketjes die het voor de leek makkelijker maken en een meer traditionele desktop.
Carpe Libertatem
pi_152883232
Sja moet je eens proberen cinnamon te installeren op Ubuntu. Werkt ook voor geen meter.
pi_152883395
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een van de mirrors in Spanje van Arch zit ook zo'n maffie achter, die begint ook altijd over God in de Arch mirror mailinglist. :D

Ik denk niet dat het veel moet uitmaken, maar misschien kunnen die mensen beter een mirror opzetten voor UbuntuCE.
_O-
Toch wel grappig dat ook dat soort mensen actief zijn in de community. Op de een of andere manier verwacht ik dat minder snel in de vrije software community. :o
pi_152883413
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mint is gewoon Ubuntu met een paar eigen pakketjes die het voor de leek makkelijker maken en een meer traditionele desktop.
Dat is waar.

Maar met Ubuntu had hij geen problemen. :o
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 16:00:45 #219
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152883456
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja moet je eens proberen cinnamon te installeren op Ubuntu. Werkt ook voor geen meter.
Ik kan het ondertussen doen op mijn desktop, omdat de huidige kernel de ESSID van mijn monitor automagisch moet kunnen herkennen ipv. dat ik die zelf moet genereren.

Dus de vraag is voor mijzelf, af van openbox dual screen of naar cinnamon wat wel prettig is. Scheelt een hoop gezeur met losse scripts en renderers.
Carpe Libertatem
pi_152883764
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik kan het ondertussen doen op mijn desktop, omdat de huidige kernel de ESSID van mijn monitor automagisch moet kunnen herkennen ipv. dat ik die zelf moet genereren.

Dus de vraag is voor mijzelf, af van openbox dual screen of naar cinnamon wat wel prettig is. Scheelt een hoop gezeur met losse scripts en renderers.
ESSID, is dat niet voor een draadloze verbinding? Of bedoelde je EDID? :o
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 16:15:06 #221
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_152883823
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:12 schreef DanOam het volgende:

[..]

ESSID, is dat niet voor een draadloze verbinding? Of bedoelde je EDID? :o
Uh, ja, oeps. Weinig geslapen vannacht. :D

Monitor geimporteerd uit Korea, 24" IPS. Geniaal scherm, maar zat standaard niet in het linux-assortiment, dus zelf knutselen. Volgens mij ondertussen wel.
Carpe Libertatem
pi_152886121
Dacht er al een tijd aan om over te gaan op UEFI/GPT met Gentoo en Windows.
Gisteren maar een poging gedaan en geen enkel probleem gehad.

Twee hardeschijven in RAID0 op de onboard Intel RAID controller.
Windows 7 installatie in UEFI mode doorlopen, SSD en RAID0 evenredig gepartitioneerd.
Installatie van Gentoo gedaan, geen bootloader nodig maar gewoon kernel op de EFI partitie pleuren die Windows gemaakt heeft.

Helft van de RAID0 is D:\ op Windows, andere helft is /home voor Gentoo, array wordt mooi geassembleerd door mdadm bij het booten.

rEFInd als boot manager ziet er nog smexy uit ook :D
pi_152909660
Leuk om te zien dat de Kickstarter voor Krita erg succesvol is verlopen. :)

https://www.kickstarter.c(...)-it-faster-than-phot

Ik hoop dat meer vrije software projecten dit soort crowdfunding acties gaan doen. :)
  zondag 24 mei 2015 @ 11:05:32 #224
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_152910300
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:28 schreef robin007bond het volgende:
Leuk om te zien dat de Kickstarter voor Krita erg succesvol is verlopen. :)

https://www.kickstarter.c(...)-it-faster-than-phot

Ik hoop dat meer vrije software projecten dit soort crowdfunding acties gaan doen. :)
_O_
Ik hoop dat er een beetje mee te werken is. Ik heb ooit eens geprobeerd iets met Blender te maken, maar daar moet je eerst een 4-jarige opleiding voor volgen om er iets mee te kunnen maken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_152910329
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 11:05 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

_O_
Ik hoop dat er een beetje mee te werken is. Ik heb ooit eens geprobeerd iets met Blender te maken, maar daar moet je eerst een 4-jarige opleiding voor volgen om er iets mee te kunnen maken.
Haha, inderdaad. Al schijnt Blender wel echt goed te zijn. :D

Waarom Krita denk ik succesvol wordt is dat ze duidelijke use cases voor ogen hebben. Ze willen niet de tweede Photoshop zijn, maar focussen echt op het artiestengedeelte in plaats van het fotobewerkingsgedeelte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')