Ze willen gewoon de windows van de linux-wereld worden. Daar is opzich niets mis mee, maar ik heb nog bergen trauma's van het upgraden van ubuntu.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 10:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Same. Het begon al helemaal fout met de Amazon spyware. En dan nog die Ubuntu "app store" met allemaal proprietary software.
Laatst wilden ze toch ook nog weg van dynamic linking of zoiets? En ik heb ook slechte ervaringen met Ubuntu upgrades inderdaad.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze willen gewoon de windows van de linux-wereld worden. Daar is opzich niets mis mee, maar ik heb nog bergen trauma's van het upgraden van ubuntu.
Dat zou je in dmesg kunnen terugzien, als je een dmesg | grep microcode doet en ziet dat de microcode geupdate wordt dan zou ik het zo laten.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 11:00 schreef robin007bond het volgende:
Een vraagje:
Het liefst wil ik ook van intel-ucode af. Dat zijn updates van de firmware van de processor als het ware.
Worden er heel belangrijke updates gedaan in dit soort dingen, of is het heel triviaal?
quote:Op zaterdag 23 mei 2015 11:04 schreef DanOam het volgende:
[..]
Dat zou je in dmesg kunnen terugzien, als je een dmesg | grep microcode doet en ziet dat de microcode geupdate wordt dan zou ik het zo laten.
Volgens deze link zitten er wel bug fixes in die de stabiliteit en veiligheid kunnen verbeteren;
https://wiki.archlinux.org/index.php/Microcode
Terwijl ik al de laatste microcode heb.quote:[ 0.095852] perf_event_intel: PEBS disabled due to CPU errata, please upgrade microcode
Heb Ubuntu nooit echt gemogen, lange tijd terug wel eens geprobeerd maar vond het altijd al erg bloated.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 10:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Met de dag word ik droeviger van Ubuntu.
Neuh, ik gebruik al jaren Arch voor desktop en Debian voor servers sinds 1998. Heb wel enige ervaring.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:42 schreef DanOam het volgende:
[..]
Heb Ubuntu nooit echt gemogen, lange tijd terug wel eens geprobeerd maar vond het altijd al erg bloated.
Linux Mint daarentegen was ik altijd zeer tevreden over, misschien dat dat interessanter voor je is om te gebruiken? Desnoods kies je dan voor de Debian Edition, een semi rolling release distro die je maar een keer hoeft te installeren en altijd up-to-date blijft zonder release cycles.
Een van de mirrors in Spanje van Arch zit ook zo'n maffie achter, die begint ook altijd over God in de Arch mirror mailinglist.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:18 schreef robin007bond het volgende:
Pfff. Een van de mensen achter een Parabola mirror is een beetje zo'n conservatief figuur.Met 'life begins at conception' etc.
Ik heb daarom een beetje moeite zijn repository te gebruiken, maar aan de andere kant, wat boeit het nou wat zijn persoonlijke gedachtegoed is? Hij host de repository en dat is super goed.![]()
..
Sucks.
Oh nice! Sinds mijn ervaring met Arch/Gentoo heb ik nogal een afkeer gekregen van kant en klare distro's en vertik ik het om er nog mee te werkenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, ik gebruik al jaren Arch voor desktop en Debian voor servers sinds 1998. Heb wel enige ervaring.
Mint is wel eentje die ik aanraad voor beginners, zeker met cinnamon is het een makkelijke overstap vanaf Windows.
Ik heb vooral een hekel aan branding en het kiezen van een distro om wille van de windowmanager. Beginners heb daar kak aan en dus Mint voor hun. Diegenen die bedreven raken adviseer ik dan een rolling distro en de rest is er meestal al gelukkig genoeg mee.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:22 schreef DanOam het volgende:
[..]
Oh nice! Sinds mijn ervaring met Arch/Gentoo heb ik nogal een afkeer gekregen van kant en klare distro's en vertik ik het om er nog mee te werken
Eerlijk gezegd vind ik Mint niet zo heel goed. Ik raad gebruikers liever nog Ubuntu aan.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, ik gebruik al jaren Arch voor desktop en Debian voor servers sinds 1998. Heb wel enige ervaring.
Mint is wel eentje die ik aanraad voor beginners, zeker met cinnamon is het een makkelijke overstap vanaf Windows.
Mint is gewoon Ubuntu met een paar eigen pakketjes die het voor de leek makkelijker maken en een meer traditionele desktop.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik Mint niet zo heel goed. Ik raad gebruikers liever nog Ubuntu aan.
Heb Mint een keer aan een beginner aangeraden. Hij wilde de verschillende DE's checken, dus hij installeert KDE ook en dergelijke. Nou, dat ging voor geen meter.
quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een van de mirrors in Spanje van Arch zit ook zo'n maffie achter, die begint ook altijd over God in de Arch mirror mailinglist.![]()
Ik denk niet dat het veel moet uitmaken, maar misschien kunnen die mensen beter een mirror opzetten voor UbuntuCE.
Dat is waar.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mint is gewoon Ubuntu met een paar eigen pakketjes die het voor de leek makkelijker maken en een meer traditionele desktop.
Ik kan het ondertussen doen op mijn desktop, omdat de huidige kernel de ESSID van mijn monitor automagisch moet kunnen herkennen ipv. dat ik die zelf moet genereren.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja moet je eens proberen cinnamon te installeren op Ubuntu. Werkt ook voor geen meter.
ESSID, is dat niet voor een draadloze verbinding? Of bedoelde je EDID?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan het ondertussen doen op mijn desktop, omdat de huidige kernel de ESSID van mijn monitor automagisch moet kunnen herkennen ipv. dat ik die zelf moet genereren.
Dus de vraag is voor mijzelf, af van openbox dual screen of naar cinnamon wat wel prettig is. Scheelt een hoop gezeur met losse scripts en renderers.
Uh, ja, oeps. Weinig geslapen vannacht.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:12 schreef DanOam het volgende:
[..]
ESSID, is dat niet voor een draadloze verbinding? Of bedoelde je EDID?![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 10:28 schreef robin007bond het volgende:
Leuk om te zien dat de Kickstarter voor Krita erg succesvol is verlopen.
https://www.kickstarter.c(...)-it-faster-than-phot
Ik hoop dat meer vrije software projecten dit soort crowdfunding acties gaan doen.
Haha, inderdaad. Al schijnt Blender wel echt goed te zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 11:05 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik hoop dat er een beetje mee te werken is. Ik heb ooit eens geprobeerd iets met Blender te maken, maar daar moet je eerst een 4-jarige opleiding voor volgen om er iets mee te kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |