Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:07 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hoe zich dat de komende 10 a 20 jaar gaat ontwikkelen is koffiedik kijken. Aan de ene kant zie je dat ervaren personeel wegloopt bij de lowcost-maatschappijen. Aan de andere kant hebben lowcost-carriers met minder ervaren personeel wel een goede concurrentiepositie hebben, zeker op de Europese operatie.
De tijd zal het leren Ik zal het in ieder geval niet meer meemaken in mijn actieve carrière.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Dat vluchten geautomatiseerd worden kan ik nog wel inkomen, maar ik denk ook dat er altijd nog minimaal 2 piloten op een kist moeten zitten; voor het geval de systemen het niet meer doen .quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Wellicht dat er op een gegeven moment zoveel taken uit handen van de crew genomen worden, of vereenvoudigd, dat er wordt teruggevallen op 1 piloot per crew. Maar zelf dat verwacht ik niet de komende 15 jaar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:12 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat vluchten geautomatiseerd worden kan ik nog wel inkomen, maar ik denk ook dat er altijd nog minimaal 2 piloten op een kist moeten zitten; voor het geval de systemen het niet meer doen .
Zou jij emotioneel gezien op een vliegtuig willen zitten waarbij het niet mogelijk is menselijk in te grijpen? Das nogal een dingetje.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Betaalde overuren zijn standaard in de CAO beroepsgoederenvervoer.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:02 schreef Zith het volgende:
[..]
En dan netto bijna verdienen wat bruto modaal is, betaalde overuren maken en 6 weken vakantie.
Nationaal.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nationaal of internationaal chauffeur ?
Vooral de toeslagen doen het 'm. Ik werk vooral 's nachts en in het weekend.quote:[..]
Dat nettosalaris wordt natuurlijk opgekrikt door de overuren en toeslagen.
Zijn basisloon zal een stuk minder zijn
Dat zal best ja, anders valt er helemaal geen droog brood meer in te verdienen.quote:Op woensdag 15 april 2015 03:22 schreef Ridocar het volgende:
Betaalde overuren zijn standaard in de CAO beroepsgoederenvervoer.
De eerste vluchten met moderne toestellen en automatische piloot werden 30/40 jaar geleden ingevoerd. Toen zeiden ze dat vast ook, kijk hoeveel menselijke ingrepen er nog 30 jaar na dato nodig zijn. Dit gaat echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Hoe krijg jij netto 2500 uit 3200 bruto?quote:Op zondag 12 april 2015 17:11 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: VMBO TL, MBO 4 niet afgemaakt. Alleen diverse MCTS cursussen gehad.
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: +/- 2500
10: Overuren betaald: Kan ik kiezen; of laten uitbetalen, of tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 11 jaar. Op mijn 18 'professioneel' begonnen, was echter al jarenlang hobbymatig met dit werk bezig.
12: Goodies: iPhone 6, pensioenvoorziening die volledig door werkgever wordt vergoedt, vrij te spenderen opleidingsbudget à 3K per jaar
13: Tevreden: Zeer zeker. Heb doorgroeimogelijkheden waarmee ik binnen 7 jaar op maximaal 4600 brutoloon per maand kan zitten, geef leiding aan een tiental junior software ontwikkelaars en heb erg veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Verder een enorm leuke groep collega's waar regelmatig uitjes mee georganiseerd worden.
Tja, goede vraag. Heb zelf ook wel eens nagevraagd waarom er zoveel netto over bleef, maar schijnbaar heeft het accountantsbureau dat de salarisadministratie doet dat weer dusdanig berekend dat dat 'precies goed zou uitkomen' aan het eind van het jaar. Was er laatst minder blij mee toen ik na het doen van de jaaraangifte inkomstenbelasting enkele honderden euro's cadeau moest doen aan de belastingdienst.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:51 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Hoe krijg jij netto 2500 uit 3200 bruto?
44 en nog steeds FO? Wordt het geen tijd om te schuiven naar de linkerkant?quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:15 schreef NewHorizon het volgende:
01: Bedrijfstak:Luchtvaart
02: Functie: Eerste Officier
03: Opleiding: Particuliere luchtvaartschool
04: Leeftijd: 44
05: Aantal uren per week: 70 tot 90 vlieguren per maand, plus aan- en afmeldtijden, voorbereidingen, etc.
06: Aantal vakantiedagen: 38
07: 13e maand: Maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 13000
09: Netto maand salaris: 6900
10: Overuren betaald: Nee (al kan het een extra vrije dag opleveren, afhankelijk van omstandigheden)
11: Werkervaring: 18 jaar
12: Goodies: Daggeld (hoogte afhankelijk van de bestemming), goedkoop meevliegen op open stoelen in het hele routenetwerk.
13: Tevreden?: Absoluut!
Heb op Europa wel links gevlogen, ben echter weer overgestapt naar ICA. Ben echter nog niet senior genoeg om in aanmerking te komen voor linkerstoel 777, dus zit nu weer rechtsquote:Op woensdag 22 april 2015 13:45 schreef Jetfly het volgende:
[..]
44 en nog steeds FO? Wordt het geen tijd om te schuiven naar de linkerkant?
Plantage?quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:11 schreef Ridocar het volgende:
Maar misschien nog iets ernaast bij doen.
Spuit 11quote:Op woensdag 22 april 2015 14:10 schreef de_boswachter het volgende:
Niemand die hier netto 1300 of zo krijgt
Typisch.
FOK
is het raar dat ik dit best veel vind?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:44 schreef moppersmurf. het volgende:
01: Bedrijfstak: Spoorwegen personenvervoer
02: Functie: machinist
03: Opleiding: mavo, daarna interne machinistenopleidng (volgens nieuwe roc opleiding: mbo3)
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: rond de 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: laatste loonstrookje 4254¤, wisselt elke maand vanwege ort
09: Netto maand salaris: april 2900,70¤
10: Overuren betaald: tijd of geld compensatie voor overuren ( iig niet gratis werken)
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: vrij reizen trein NL en gedeeltelijk europa, doorbetaalde pauze, telefoon
13: Tevreden?: Ben tevreden. Priveleven kan soms beperkt zijn vanwege diensten. hoort erbij, weet je van te voren. Dus niet klagen
Redelijke bak geld, maar zie ook .13; je zit natuurlijk soms met diensten op rare tijden, wat weer een flinke inbreuk op je priveleven maakt.quote:Op vrijdag 24 april 2015 13:18 schreef Thezappa het volgende:
[..]
is het raar dat ik dit best veel vind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |