abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151400591
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?

Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.

Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..

Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
  zondag 5 april 2015 @ 21:26:25 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151400757
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan.

Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven.
:?
pi_151400926
Pics zodat we jou kunnen beoordelen
pi_151401066
Wat er staat: ik kan ermee omgaan, maar het beheerst mijn leven nog steeds. Het is vervelend om niet volledig vrij te kunnen leven, maar ik weet niet wat ik moet doen om blij te zijn met wie ik ben.
pi_151401386
Wat vind je lelijk aan jezelf? Vind je jezelf te dik? Heb je zware acne? Heb je een bril die je niet goed staat?

Probeer de oorzaak voor jezelf wat helderder te krijgen, dat helpt vaak met het accepteren or bepalen wat je eraan kunt doen.
pi_151401463
quote:
Hoe accepteer je jezelf met al je tekortkomingen?
Welke tekortkomingen?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151401926
Ik ben niet te dik, ik heb geen acne en ik draag geen bril. Ik ben niet mooi. Mijn hoofd is niet mooi. Wat ik precies niet mooi vind is eigenlijk mijn hele gezicht. Het klopt niet. Maar daar kan ik vrij weinig aan doen, behalve het accentueren met make-up. Of ik moet ervoor kiezen om mijn hoofd te laten verbouwen bij een plastische chirurg en dat is extreem. ;) Ik ben objectief gezien lelijk. Zulke mensen bestaan. ;) En dat maakt mij onzeker, maar qua uiterlijk valt er niet veel te veranderen. Ik doe al genoeg om er leuk uit te zien, maar ik ben geen mooie meid. En dat is wat mij erg onzeker maakt. Gek toch?

Het gaat er ook niet om dat ik mijn uiterlijk moet veranderen, want ik doe al genoeg om er leuk uit te zien. Het gaat erom dat ik mijn denkwijze wil veranderen en dat ik graag wil leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet maar niet hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf en tevreden met hoe ik eruitzie.
pi_151402142
Liep hier niet al een topic over? Of heb ik ergens wat gemist? Kan hoor.
pi_151402224
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik open mijn topic hier voor de eerste keer en als er al een topic liep over mij, had ik geen topic geopend.
  zondag 5 april 2015 @ 22:05:59 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151402885
Wat verwacht je dat wij kunnen doen voor je dan?

Ik denk dat je beter professionele hulp kan zoeken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_151403098
Ik verwacht niet dat iemand iets voor mij doet. Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen blij met zichzelf kunnen zijn en belangrijker: of er misschien mensen hetzelfde pad hebben gelopen en van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. En hoe los je zulke erge onzekerheid op?
pi_151403300
Zelfacceptatie, zelfvertrouwen en dergelijken komen met de jaren. Geduld dus, komt vanzelf goed.
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 22:35:05 #13
236046 NotYou
tigerblood
pi_151404416
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:
Zelfacceptatie, zelfvertrouwen en dergelijken komen met de jaren. Geduld dus, komt vanzelf goed.
Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!" :X

quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?

Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.

Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..

Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..

Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als objectief lelijk: smaken verschillen en liefde maakt blind. Tenzij het heel extreem is zullen er altijd wel mensen zijn die je 'toch' aantrekkelijk vinden. Daarbij: wanneer je op zoek bent naar iets serieus is innerlijk net zo belangerijk.

Wat betreft het blijer zijn met jezelf zijn: ga sporten. Fit (niet graatmager of enorm gespierd maar wel zichtbaar getraind/gezond) is aantrekkelijk. Hardlopen, squaten, het wemelt online ongetwijfeld van trainingsinstructies voor vrouwen. Of als jij of je ouders geld te veel hebben zoek een personal trainer bij een sportschool. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_151404463
Beetje tegenstrijdig TS. Stik onzeker, zogenaamd handelbaar, maar het beheerst wel je hele leven. Indien dat echt zo is, ga je er niet met een Fok!-tip, een boekje lezen of gewoon ouder worden vanaf komen. Ga gewoon naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en wees verdomme dan wel eerlijk. Als jij de moeite niet wil doen voor jezelf, dan kun je dat van een ander ook niet verwachten.
  zondag 5 april 2015 @ 22:45:49 #15
236046 NotYou
tigerblood
pi_151404963
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef Scary_Mary het volgende:
Beetje tegenstrijdig TS. Stik onzeker, zogenaamd handelbaar, maar het beheerst wel je hele leven. Indien dat echt zo is, ga je er niet met een Fok!-tip, een boekje lezen of gewoon ouder worden vanaf komen. Ga gewoon naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en wees verdomme dan wel eerlijk. Als jij de moeite niet wil doen voor jezelf, dan kun je dat van een ander ook niet verwachten.
Waarom zo boos?
Je suis Charlie Sheen
pi_151405530
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2015 22:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waarom zo boos?
Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(

TS geeft zelf al aan te denken dat ze terug moet naar een psych, dus nog even een dagje doorbijten en dinsdag gelijk even bellen. Alleen als je serieus aan de slag wil natuurlijk...
  zondag 5 april 2015 @ 23:11:06 #17
236046 NotYou
tigerblood
pi_151406284
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(

TS geeft zelf al aan te denken dat ze terug moet naar een psych, dus nog even een dagje doorbijten en dinsdag gelijk even bellen. Alleen als je serieus aan de slag wil natuurlijk...
Tja, of dat nou de aangewezen route is..
Je suis Charlie Sheen
  zondag 5 april 2015 @ 23:13:09 #18
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_151406366
Ik ben goed zoals ik ben, enzo. :7
pi_151406920
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!" :X

[..]

Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..

Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als objectief lelijk: smaken verschillen en liefde maakt blind. Tenzij het heel extreem is zullen er altijd wel mensen zijn die je 'toch' aantrekkelijk vinden. Daarbij: wanneer je op zoek bent naar iets serieus is innerlijk net zo belangerijk.

Wat betreft het blijer zijn met jezelf zijn: ga sporten. Fit (niet graatmager of enorm gespierd maar wel zichtbaar getraind/gezond) is aantrekkelijk. Hardlopen, squaten, het wemelt online ongetwijfeld van trainingsinstructies voor vrouwen. Of als jij of je ouders geld te veel hebben zoek een personal trainer bij een sportschool. *O*
Ik ben geen standaard schoonheid. ;) Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven? :P De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik. Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.

Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
pi_151406942
Geen moeite met mezelf ondanks alles :)
pi_151407008
Zolang je niet verminkt bent of genetische afwijkingen hebt is lelijkheid een manifestatie van luiheid.
  zondag 5 april 2015 @ 23:40:20 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151407102
@Ballet9: Wat zijn dan de domme keuzes die je maakt?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 5 april 2015 @ 23:41:32 #23
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_151407125
Beginnen door het gedeelte "met al je tekortkomingen" uit de zin te halen. Negativiteit druipt er van af
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 5 april 2015 @ 23:46:21 #24
236046 NotYou
tigerblood
pi_151407270
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ik ben geen standaard schoonheid. ;) Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven? :P
Is zoiets niet per definitie subjectief? ;)

quote:
De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik.
Really, hoe?

quote:
Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Het dichtst in de buurt van "objectief lelijk zijn" (wat als je 't mij vraagt niet bestaat) komt imo alom lelijk gevonden worden en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo erg is.

quote:
Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Misschien iets in deze richting: http://psychcentral.com/d(...)c-disorder-symptoms/ ?
Je suis Charlie Sheen
pi_151407296
Op een dag gaat die knop gewoon om. Dan boeit het opeens niet meer en zie je elke dag meer dingen in de spiegel waar je wel trots op en blij mee bent. Dan kun je eerst jezelf geloven als je zegt dat je niet lelijk bent en daarna langzaam op sommige dagen ook als je zegt dat je mooi bent of kan zijn. Want mooi is niet objectief, wat je ook denkt of vindt.

Niet iedereen hoeft mij aardig te vinden en niet iedereen hoeft mij mooi te vinden. Van de mensen van wie het me wel wat uitmaakt, heb ik nog nooit klachten gekregen, dus ik ga er gewoon vanuit dat die me prima en mooi vinden zoals ik ben.

Ga naar een psycholoog. Ik denk oprecht dat je daar veel aan kunt hebben als je die eerlijk vertelt hoe je denkt en wat je voelt. Maar dan moet je wel open kaart spelen en niet net als hier steeds halve waarheden verkondigen. Eerst ben je heel zelfverzekerd, dan blijkt toch dat je enorm onzeker bent. Dat het om je uiterlijk gaat is ook niet direct duidelijk en daarna vermeld je nog vaag wat domme keuzes. Fuck die halve verhalen, gewoon de waarheid op tafel gooien zoals het is.
Your opinion of me is none of my business.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')