quote:Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan.
Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven.
Welke tekortkomingen?quote:Hoe accepteer je jezelf met al je tekortkomingen?
Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!"quote:Op zondag 5 april 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:
Zelfacceptatie, zelfvertrouwen en dergelijken komen met de jaren. Geduld dus, komt vanzelf goed.
Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..quote:Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?
Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..
Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Waarom zo boos?quote:Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef Scary_Mary het volgende:
Beetje tegenstrijdig TS. Stik onzeker, zogenaamd handelbaar, maar het beheerst wel je hele leven. Indien dat echt zo is, ga je er niet met een Fok!-tip, een boekje lezen of gewoon ouder worden vanaf komen. Ga gewoon naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en wees verdomme dan wel eerlijk. Als jij de moeite niet wil doen voor jezelf, dan kun je dat van een ander ook niet verwachten.
Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(quote:
Tja, of dat nou de aangewezen route is..quote:Op zondag 5 april 2015 22:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(
TS geeft zelf al aan te denken dat ze terug moet naar een psych, dus nog even een dagje doorbijten en dinsdag gelijk even bellen. Alleen als je serieus aan de slag wil natuurlijk...
Ik ben geen standaard schoonheid.quote:Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!"
[..]
Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..
Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als objectief lelijk: smaken verschillen en liefde maakt blind. Tenzij het heel extreem is zullen er altijd wel mensen zijn die je 'toch' aantrekkelijk vinden. Daarbij: wanneer je op zoek bent naar iets serieus is innerlijk net zo belangerijk.
Wat betreft het blijer zijn met jezelf zijn: ga sporten. Fit (niet graatmager of enorm gespierd maar wel zichtbaar getraind/gezond) is aantrekkelijk. Hardlopen, squaten, het wemelt online ongetwijfeld van trainingsinstructies voor vrouwen. Of als jij of je ouders geld te veel hebben zoek een personal trainer bij een sportschool.
Is zoiets niet per definitie subjectief?quote:Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik ben geen standaard schoonheid.Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven?
Really, hoe?quote:De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik.
Het dichtst in de buurt van "objectief lelijk zijn" (wat als je 't mij vraagt niet bestaat) komt imo alom lelijk gevonden worden en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo erg is.quote:Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Misschien iets in deze richting: http://psychcentral.com/d(...)c-disorder-symptoms/ ?quote:Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |