Dat is wel weinigquote:
Het is echt een flink gebonk wat je hoort als je zonder schoenen boven loopt, kan me niet voorstellen dat 7,5cm extra isolatie dit verhelpt...quote:Op zondag 5 april 2015 19:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is wel weinigik heb 14 cm en ben het geluid voor 99% kwijt ondanks een flink krakende vloer boven.
Underlayment krijg ik niet goedkoper dan MDF gevonden. En waarom de vloerdelen verwijderen en niet het underlayment over de vloerdelen? Wat is daarvan het voordeel?quote:Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef klipper het volgende:
Mdf platen hebben totaal geen nut, neem dan gewoon underlayment.
Waarschijnlijk nog goedkoper ook.
Evetueel de vloerdelen geheel verwijderen en vervangen door underlayment.
Ook contactgeluid wat door lopen ontstaat? Of alleen geluid van bijvoorbeeld tv of praten?quote:Op maandag 6 april 2015 13:42 schreef hans1985 het volgende:
Je plafond inspuiten met vlokken. Dan heb je ook veel geluid kwijt
Goeie tip, dank je. Ben ik alleen nog benieuwd naar de goedkopere prijs van underlayment, dat kan ik nergens vinden...quote:Op maandag 6 april 2015 14:08 schreef klipper het volgende:
Mdf biedt totaal geen stevigheid, zeker niet in de dikte die je nu kiest.
Underlayment biedt juist wel veel stevigheid.
De vloerdelen veroorzaken voor het grootste deel het geluid ( tenminste als die gewoon planken aan elkaar zijn)
Met alleen underlayment verbindt je de balken goed aan elkaar tot een stevig geheel.
Wel minimaal 18 of 22 nemen.
Euhm7,5 cm doet veel hoor? En 9 mm mdf, het klinkt allemaal alsof je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Doe het goed of doe het niet is mij geleerd met een koophuis. Als je de vloer boven los haalt kan de isolatie er toch onder? En 9 mm zou ik 18 van maken. Kost je 30¤ voor een plaat van 2,44 x 1,22 Netjes met kliksysteem. En dan heb je een goede basis. Als je je laminaat dan op die gouden folie legt die 10 db dempt dan ben je er.quote:Op zondag 5 april 2015 20:06 schreef Erik het volgende:
[..]
Het is echt een flink gebonk wat je hoort als je zonder schoenen boven loopt, kan me niet voorstellen dat 7,5cm extra isolatie dit verhelpt...
[..]
Underlayment krijg ik niet goedkoper dan MDF gevonden. En waarom de vloerdelen verwijderen en niet het underlayment over de vloerdelen? Wat is daarvan het voordeel?
Het is niet zo dat ik zo min mogelijk uit wil geven, maar als ik bevestigd werd in mijn idee om met 9mm MDF + Fermacell platen aan de gang te gaan, ga ik niet meer uitgeven dan nodig. Ik heb het topic juist geopend om te laten schieten op mijn plan. Is maar goed ook, want MDF blijkt geen verstandige keus blijkt dus ga ik voor underlayment. Het moet inderdaad goed, maar de pot met geld is ook hier, net als bij jou, niet oneindig.quote:Op maandag 6 april 2015 20:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Euhm7,5 cm doet veel hoor? En 9 mm mdf, het klinkt allemaal alsof je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Doe het goed of doe het niet is mij geleerd met een koophuis. Als je de vloer boven los haalt kan de isolatie er toch onder? En 9 mm zou ik 18 van maken. Kost je 30¤ voor een plaat van 2,44 x 1,22 Netjes met kliksysteem. En dan heb je een goede basis. Als je je laminaat dan op die gouden folie legt die 10 db dempt dan ben je er.
http://www.easy-geluidsisolatie.nl/easycell-vlokkenisolatie.htmlquote:Op maandag 6 april 2015 20:49 schreef Erik het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik zo min mogelijk uit wil geven, maar als ik bevestigd werd in mijn idee om met 9mm MDF + Fermacell platen aan de gang te gaan, ga ik niet meer uitgeven dan nodig. Ik heb het topic juist geopend om te laten schieten op mijn plan. Is maar goed ook, want MDF blijkt geen verstandige keus blijkt dus ga ik voor underlayment. Het moet inderdaad goed, maar de pot met geld is ook hier, net als bij jou, niet oneindig.
Qua ondervloer kan ik de groene platen wel hergebruiken. Als de boel toch open ligt gaat er inderdaad nog wat isolatie bij, vlokken lijkt me dan het handigst qua verwerking.
@Hans, heb je een tip qua vlokken?
Bedankt voor de link, ga ik eens achteraan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
http://www.easy-geluidsisolatie.nl/easycell-vlokkenisolatie.html
Kun je zelf dus eenvoudig doen
Dit had ik inderdaad ook begrepen, daarom was ik uitgekomen bij de Fermacell zwevende vloer. Combinatie van underlayment met de Fermacell vloer lijkt dus verstandig.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef R2R het volgende:
Gebonk (contactgeluid) moet je zoveel mogelijk aanpakken op de vloer.
Dus niet eronder. Isolatie zoals vlokken en steenwol werken goed tegen geluid zoals TV, praten enz. maar niet tegen contactgeluid.
Je wilt een combinatie van massa (hoe meer massa hoe minder trilling er doorgegeven wordt) en zo min mogelijk contact (zwevende vloer).
Uit ervaring met mijn eigen plafond kan ik melden dat de hoeveelheid "bonk" die je hoort valt en staat met een goede (zwevende) vloer erboven.
Nee, boven wonen mijn burenquote:Op dinsdag 7 april 2015 20:03 schreef Erik het volgende:
Kun je aangeven hoe jij het hebt aangepakt, met welke materialen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |