abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151389193
Het grootste taboe is het Zelf. Iedereen doet er van alles aan om aan het Zelf te ontkomen en het te vermijden. Waarom is bijna niemand verlicht? Omdat iedereen als de dood is om zichZelf te zijn. Alle relaties -romantisch of anderszins- worden gedreven door deze oer-angst voor het mysterium tremendum van het je Zelf te zijn (alles wat groots is, is tegelijkertijd ook vreeswekkend). Het zou haast komisch zijn als het niet zo verschrikkelijk triest was: wat je het meest gelukkig maakt - extatisch zelfs- wordt gemeden als de pest. Je denkt dat je aan lager wal raakt wanneer je volkomen jeZelf wordt. Maar als je het slim aanpakt is juist het tegendeel waar. In dat opzicht is zelfs een junk nog gelukkiger dan jij, omdat hij volkomen zichzelf is. Alleen: hij pakt het niet slim genoeg aan.

Vergeet het woord spiritualiteit. Vergeet alle intellectuele rimram eromheen. Zink gewoon volkomen weg in dat wat je al bent: je Zelf. Heb je die durf en dat lef, jongen, dan staat je wat te wachten.
pi_151389292
Vanaf dit moment is TS euforisch. Niet door een nepgod zijn zegen, maar zijn eigen intelligentie.
pi_151389443
Ga bomen knuffelen ts..
pi_151389516
Ben ik het wel mee eens ja. Gisteren ook, zat perfect in mijn element. Maar denk dat dat ook te maken had met de aardstralen die goed binnenkwamen - Pasen valt immers niet zomaar op een willekeurige datum, maar heeft te maken met de zonnewende. Dus als je dan op een goede aardstraal zit krijg je je Verlichting voor die dag wel binnen. Was vorige week wel even anders, toen voelde ik mezelf wel een beetje van slag 's ochtends.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 15:46:01 ]
  zondag 5 april 2015 @ 15:55:39 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151389788
Ongesteld bij volle maan. Dan breng ik moeder aarde een groet in Evakostuum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151391053
Wtf heb jij gerookt dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151391072
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:45 schreef MAHL het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja. Gisteren ook, zat perfect in mijn element. Maar denk dat dat ook te maken had met de aardstralen die goed binnenkwamen - Pasen valt immers niet zomaar op een willekeurige datum, maar heeft te maken met de zonnewende. Dus als je dan op een goede aardstraal zit krijg je je Verlichting voor die dag wel binnen. Was vorige week wel even anders, toen voelde ik mezelf wel een beetje van slag 's ochtends.
_O-
  zondag 5 april 2015 @ 17:29:08 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151392763
Verlicht in filosofische zin is een puur rationele staat van zijn. Dus wat de fack lul je?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_151392791
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:45 schreef MAHL het volgende:
_O-
pi_151393809
Jehova gespot
Ik zit NU op je toetsenbord
  zondag 5 april 2015 @ 18:07:36 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151393841
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 18:06 schreef NLSB het volgende:
Jehova gespot
Dan ben jij niet zo bekend met het gedachtengoed van de Jehova's. :')
pi_151393881
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 18:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan ben jij niet zo bekend met het gedachtengoed van de Jehova's. :')
Oh, bij ons zeggen ze altijd dat ze het licht komen brengen. En aangezien TS verlicht is...
pi_151394048
En wat nou als je Zelf kut is? Wat nou als je een heel naar Zelf hebt? Hou 'm dan maar lekker bij je, en blijf dan vooral toneelspelen zou ik zeggen!
  zondag 5 april 2015 @ 18:21:19 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151394184
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:36 schreef Mystikos het volgende:
Je denkt dat je aan lager wal raakt wanneer je volkomen jeZelf wordt.
Mooi gezegd.

Hoe jonger je bent, des te meer je je zelf bent. Word je ouder, neemt dat af en niet zo'n beetje ook.
  zondag 5 april 2015 @ 18:49:58 #15
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_151394821
TS heeft de paddo's gevonden...
  zondag 5 april 2015 @ 19:02:00 #16
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_151395145
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:39 schreef FreezePop het volgende:
Vanaf dit moment is TS euforisch. Niet door een nepgod zijn zegen, maar zijn eigen intelligentie.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  zondag 5 april 2015 @ 19:31:25 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151395956
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 18:09 schreef NLSB het volgende:

[..]

Oh, bij ons zeggen ze altijd dat ze het licht komen brengen. En aangezien TS verlicht is...
Volgens mij heeft TS het over dat ieder zelf god is, niet dat er een almachtige god is.
pi_151396858
Ja TS zijn verhaal je net zo'n wartaal als die Jehova's uitkramen. Daar is niet naar te luisteren en TS zijn verhaal is niet te lezen. Nog een overeenkomst dus.
  zondag 5 april 2015 @ 21:12:16 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_151400083
Ik wil het spul wat jij hebt gebruikt, TS. _O_
  Licht Ontvlambaar zondag 5 april 2015 @ 21:16:15 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151400265
* Sjeen doet het licht uit...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151403223
Verlicht zijn is niet een filosofie. Filosofie is iets van het denken. Denken heeft weinig zin om tot verlichting te raken. Je zult voorbij het denken moeten, gewend moeten raken aan de stilte van je diepste Zelf. Een fout in de Advaita-jnana filosofie: dat je door inzicht in het feit dat je geen persoon bent -als dat al zo zou zijn- verlicht zou kunnen raken. Maar inzichten maken maar weinig mensen verlicht. Je denkt 'ja, zo is het!', je sluit het boek of je fietst naar huis na het reli-spiri-praatje en je gaat weer door met je oude, ongelukkkige zelf te zijn. Hoe dat zo? Omdat er eerst iets moet veranderen op fysiologisch gebied: je lichaam moet zijn gespannenheid kwijt raken. Dat doe je niet door je een ander denkpatroon aan te meten. Dat lukt alleen maar door een constante, herhaalde diepte-meditatie in je Zelf.

Laat het denken voor wat het is en je zult merken dat op de lange duur je denken vanzelf verandert. Het denken hobbelt altijd achteraan.
pi_151407038
pi_151407050
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:12 schreef Mystikos het volgende:
Verlicht zijn is niet een filosofie. Filosofie is iets van het denken. Denken heeft weinig zin om tot verlichting te raken. Je zult voorbij het denken moeten, gewend moeten raken aan de stilte van je diepste Zelf. Een fout in de Advaita-jnana filosofie: dat je door inzicht in het feit dat je geen persoon bent -als dat al zo zou zijn- verlicht zou kunnen raken. Maar inzichten maken maar weinig mensen verlicht. Je denkt 'ja, zo is het!', je sluit het boek of je fietst naar huis na het reli-spiri-praatje en je gaat weer door met je oude, ongelukkkige zelf te zijn. Hoe dat zo? Omdat er eerst iets moet veranderen op fysiologisch gebied: je lichaam moet zijn gespannenheid kwijt raken. Dat doe je niet door je een ander denkpatroon aan te meten. Dat lukt alleen maar door een constante, herhaalde diepte-meditatie in je Zelf.

Laat het denken voor wat het is en je zult merken dat op de lange duur je denken vanzelf verandert. Het denken hobbelt altijd achteraan.
wat
  zondag 5 april 2015 @ 23:42:51 #24
400154 Selfless
Faith Love and Hope
pi_151407161
quote:

Ok maar hoe doe je dat dan?
Hoe word je jezelf?
Hoe laat je denken voor wat het is (behalve meditatie)
Jalaluddin Rumi:"Gisteren was ik slim en wilde ik de wereld veranderen, maar vandaag ben ik wijzer en verander ik mezelf."
pi_151407244
quote:

Verlichting voor je topic.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')