FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Contractbreuk door UPC wie heeft ook slechte ervaringen?
Buster24vrijdag 3 april 2015 @ 23:12
Alle UPC abonnees kregen een brief met een glasheldere toezegging:

WE GAAN SAMEN MET ZIGGO MAAR VOOR U VERANDERT ER NIETS

Nog geen 2 weken later al een wijziging in het zender pakket een paar veelbekeken zenders worden uit het meest populaire
POWER pakket gehaald o.a. Cartoon Network, Crime & Ivestigation en Investigation Discovery

Knipsel_zpsa7ktgazd.png

Op de sociale media regent het klachten want het absurde is dat UPC aangeeft dat je de zenders tegen betaling van ¤10,-
per maand terug kan krijgen, je moet dan een Royaal pakket nemen.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :(

Wie heeft ook dezelfde of slechtere ervaringen met UPC / ZIGGO

[ Bericht 0% gewijzigd door Buster24 op 03-04-2015 23:20:48 ]
karr-1vrijdag 3 april 2015 @ 23:15
Wij hebben vandaag ook die brief gehad dat er niets zou veranderen, maar deze wijziging is voor mij nieuw. Volgens mij hebben we nu het Royaal pakket van UPC als ik me niet vergis.
Ill-Skillzvrijdag 3 april 2015 @ 23:15
Kreeg vandaag ook de brief, maar zal Russia Today niet missen.
karr-1vrijdag 3 april 2015 @ 23:16
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:15 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kreeg vandaag ook de brief, maar zal Russia Today niet missen.
Als ik het zo bekijk zijn het idd geen zenders die ik regelmatig op zet
Evertjanvrijdag 3 april 2015 @ 23:16
Anno 2015 nog tv kijken
karr-1vrijdag 3 april 2015 @ 23:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:16 schreef Evertjan het volgende:
Anno 2015 nog tv kijken
Veel verder als het nieuws kom ik eigenlijk niet, ik kijk echt zelden tot nooit tv
hottentotvrijdag 3 april 2015 @ 23:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Veel verder als het nieuws kom ik eigenlijk niet, ik kijk echt zelden tot nooit tv
^O^
Dingflofbipsvrijdag 3 april 2015 @ 23:30
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:15 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kreeg vandaag ook de brief, maar zal Russia Today niet missen.
Dat is nu net een zender verstandig om te volgen ;)
Nelvalhilvrijdag 3 april 2015 @ 23:41
Anno 2015 nog televisie kijken, kan me niet voorstellen dat iemand dat nog met plezier doet..
Buster24zaterdag 4 april 2015 @ 00:06
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:41 schreef Nelvalhil het volgende:
Anno 2015 nog televisie kijken, kan me niet voorstellen dat iemand dat nog met plezier doet..
Hoe moet je dan kijken?
Erasmozaterdag 4 april 2015 @ 00:12
Streamen.
Platinazaterdag 4 april 2015 @ 00:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:06 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Hoe moet je dan kijken?
Met tegenzin.
Uitgebloedzaterdag 4 april 2015 @ 00:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:06 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Hoe moet je dan kijken?
Met de piemel uit de broek wachtend op een goed opgemaakte Yolanthe :Y
Dingflofbipszaterdag 4 april 2015 @ 00:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:17 schreef Uitgebloed het volgende:

[..]wachtend op een goed opgemaakte Yolanthe :Y
Hmm. Yolanthe is over het hoogtepunt. Zwanger worden is een prima indicatie daar voor
eightzaterdag 4 april 2015 @ 00:22
Ze hebben nu 90% marktaandeel dus wen er maar vast aan. Zulke berichtgeving zal nu nog wel vaker gaan komen doordat de toezichthouders hebben liggen slapen.
Uitgebloedzaterdag 4 april 2015 @ 00:23
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:21 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Hmm. Yolanthe is over het hoogtepunt. Zwanger worden is een prima indicatie daar voor
En Wesley had zn hoogtepunt met een zwangerschap als gevolg.
Dingflofbipszaterdag 4 april 2015 @ 00:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:23 schreef Uitgebloed het volgende:

[..]

En Wesley had zn hoogtepunt met een zwangerschap als gevolg.
Wesley -was- te benijden. Yolanthe is nu op :') rip voor de moeder van jan smit
Pigerzaterdag 4 april 2015 @ 00:44
Afstappen van Upc, maarja dan zit je met een trage internetverbinding. Monopolie zou je zeggen, maar nee dat is het blijkbaar niet.
Trebozaterdag 4 april 2015 @ 01:00
Kun je ook onder je contract uit door deze wijziging?
eightzaterdag 4 april 2015 @ 01:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:44 schreef Piger het volgende:
Afstappen van Upc, maarja dan zit je met een trage internetverbinding. Monopolie zou je zeggen, maar nee dat is het blijkbaar niet.
Idd. Tv pakket van KPN is vergelijkbaar, maar hun internetsnelheid stamt nog uit de prehistorie. Behoorlijke faal als je bedenkt dat er bij Ziggo veel klanten te halen zijn.
eightzaterdag 4 april 2015 @ 01:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:00 schreef Trebo het volgende:
Kun je ook onder je contract uit door deze wijziging?
Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.
Buster24zaterdag 4 april 2015 @ 07:07
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:31 schreef eight het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.
Dat zal het probleem niet zijn, ik overweeg een overstap naar KPN
Ricazaterdag 4 april 2015 @ 07:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:44 schreef Piger het volgende:
Afstappen van Upc, maarja dan zit je met een trage internetverbinding. Monopolie zou je zeggen, maar nee dat is het blijkbaar niet.
Als je internet via de kabel wil ben je verplicht er een TV abonnement bij te nemen. :r

quote:
Ziggo en UPC hoeven kabelnetwerk niet open te stellen

KPN heeft er bij de kartelwaakhond ACM tevergeefs op aangedrongen dat ook de kabelcombinatie van Ziggo en UPC zijn netwerk open moet stellen voor concurrentie.
kartelwaakhond ACM :') Woef
Andyviezaterdag 4 april 2015 @ 09:47
Dit was toch al lang bekend? Ik kreeg hier begin maart al een mail over.
Munchkinzaterdag 4 april 2015 @ 10:02
Een verslechtering in voorwaarden ( minder kanalen) betekent dat je kosteloos kunt opzeggen. Je zou kunnen overwegen glasvezel te nemen.
Buster24zaterdag 4 april 2015 @ 10:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:47 schreef Andyvie het volgende:
Dit was toch al lang bekend? Ik kreeg hier begin maart al een mail over.
Daar heb je een punt maar daarom niet minder slecht :)
Roces18zaterdag 4 april 2015 @ 10:31
Dan stap je toch over naar KPN bijv.
Ill-Skillzzaterdag 4 april 2015 @ 11:07
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:31 schreef eight het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.
Kun je iets specifieker zijn?
eightzaterdag 4 april 2015 @ 12:06
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:07 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Kun je iets specifieker zijn?
De eerste keer was vanwege de prijsverhoging, de 2de keer verdwenen er een paar zenders om ruimte te maken voor meer HD zenders.
Beide keren moest ziggo haar klanten de mogelijkheid geven om op te zeggen. En wat TS nu aanhaalt is de derde.
Dennismzaterdag 4 april 2015 @ 12:31
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:22 schreef eight het volgende:
Ze hebben nu 90% marktaandeel dus wen er maar vast aan. Zulke berichtgeving zal nu nog wel vaker gaan komen doordat de toezichthouders hebben liggen slapen.
Hoezo hebben de toezichthouders zitten slapen, de situatie nu is weinig anders dan voorheen, eerst had je in ziggo gebied 1 kabel aanbieder, en in UPC gebied idem, in beide gebieden was er geen concurrentie op de kabel, er is echter wel bepaald dat er genoeg andere alternativen zijn in xDSL, glasvezel, satteliet en zaken als digitenne voor zowel internet als TV, telefonie was voor zover ik weet sowieso geen issue in het overname traject.

De situatie nu is eigenlijk niet anders, in het gecombineerde Ziggo/UPC gebied is er nog steeds maar 1 kabel aanbieder, en de concurrentie komt nog steeds van xDSL. Glasvezel, satteliet en digitenne.

90% markt aandeel zie ik trouwens ook niet, enkel misschien op het gebied van kabel TV/Internet, maar op dat medium is sowieso geen concurrentie, je kan in een gebied dat van een andere aanbieder is dan de Ziggo/UPC combi geen Ziggo/UPC nemen, en opgekeerd ook niet. Over het gehele plaatje gezien zal het marktaandeel echter zeker geen 90% zijn, in 2013 was bijv. het markt aandeel van KPN ten aanzien van Breedband internet 40% van alle aansluitingen, UPC en Ziggo zaten op 41% gecombineerd (26% voor ziggo, 15% voor UPC), Glasvezel zat destijds op 8% en de overige aanbieders verdeelden de laatste 11%. Dit is dan wel enkel de consumenten markt, op de zakelijke markt heeft KPN voor zover ik weet een nog groter stuk van de taart (al dan niet via resellers).

Qua andere aanbieders is nog steeds genoeg concurrentie voor zowel internet als TV. Nu zullen niet al die alternatieven even interessant zijn voor iedereen omdat Kabel TV/Internet vaak een goede combinatie heeft van zaken als zender pakket, beeldkwaliteit en snelheid. xDLS ligt bijv. gemiddeld lager in Internet snelheid (maar lang niet iedereen heeft meer dan 20-30 mbit nodig en VDLS kan in veel gevallen ruimschoots leveren wat de gemiddelde nederlander nodig heeft aan bandbreedte), TV kwaliteit bij vooral Digitenne, maar ook bij glas lag in het verleden wat lager, maar Glas is hierin wel flinke stappen aan het maken. Ook ben je als consument geenzins verplicht alles bij een aanbieder af te nemen, het is vaak wel wat duurder, maar qua beeld kwaliteit / zenderpakket / internetsnelheid kan mixen en matchen tussen bijv. Glas en Ziggo/UPC in sommige gevallen het beste pakket opleveren, als je bereid bent er wat meer voor te betalen.
Stokken_en_stenenzaterdag 4 april 2015 @ 12:31
southpark-cable.jpg

Ik moest aan south park denken.

Maar ik denk dat je het contract kosteloos kan opzeggen hierom.

Maar dan is de vraag heb je al Fiber in je woning?
Anders moet je terug in snelheid naar een adsl verbinding...
Kassamiepzaterdag 4 april 2015 @ 12:47
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:00 schreef Trebo het volgende:
Kun je ook onder je contract uit door deze wijziging?
Dat kon tot 1 april ja. Dat stond ook duidelijk in de eerste mail en brief die je hierover kreeg.
Nu te laat...
Ill-Skillzzaterdag 4 april 2015 @ 12:47
Heb net met UPC gebeld. Blijkbaar hadden ze een briefje verspreid medio februari waarin stond dat je tot 31 maar kon opzeggen. Die termijn is nu in ieder geval dus verstreken.
Kassamiepzaterdag 4 april 2015 @ 12:56
Wat ik mij wel afvraag: is "je contract kosteloos beëindigen" eigenlijk echt de enige optie ? Kan je niet gewoon eisen dat UPC aan de contractueel vastgelegde afspraken blijft voldoen ?

(Ik heb serieus geen idee - dus ben benieuwd)
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 13:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:56 schreef Kassamiep het volgende:
Wat ik mij wel afvraag: is "je contract kosteloos beëindigen" eigenlijk echt de enige optie ? Kan je niet gewoon eisen dat UPC aan de contractueel vastgelegde afspraken blijft voldoen ?

(Ik heb serieus geen idee - dus ben benieuwd)
Opzeggen of akkoord gaan.

Een middenweg is er niet.
Kassamiepzaterdag 4 april 2015 @ 13:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Opzeggen of akkoord gaan.

Een middenweg is er niet.
Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
eightzaterdag 4 april 2015 @ 13:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:31 schreef Dennism het volgende:

[..]

Hoezo hebben de toezichthouders zitten slapen, de situatie nu is weinig anders dan voorheen, eerst had je in ziggo gebied 1 kabel aanbieder, en in UPC gebied idem, in beide gebieden was er geen concurrentie op de kabel, er is echter wel bepaald dat er genoeg andere alternativen zijn in xDSL, glasvezel, satteliet en zaken als digitenne voor zowel internet als TV, telefonie was voor zover ik weet sowieso geen issue in het overname traject.

De situatie nu is eigenlijk niet anders, in het gecombineerde Ziggo/UPC gebied is er nog steeds maar 1 kabel aanbieder, en de concurrentie komt nog steeds van xDSL. Glasvezel, satteliet en digitenne.
Daar heb je een goed punt. Door de samensmelting hebben ze wel een sterke machtspositie verworven, wat in de toekomst wel voor problemen zou kunnen zorgen. Dat is op dit moment echter nog niet het geval.
quote:
90% markt aandeel zie ik trouwens ook niet, enkel misschien op het gebied van kabel TV/Internet, maar op dat medium is sowieso geen concurrentie, je kan in een gebied dat van een andere aanbieder is dan de Ziggo/UPC combi geen Ziggo/UPC nemen, en opgekeerd ook niet. Over het gehele plaatje gezien zal het marktaandeel echter zeker geen 90% zijn, in 2013 was bijv. het markt aandeel van KPN ten aanzien van Breedband internet 40% van alle aansluitingen, UPC en Ziggo zaten op 41% gecombineerd (26% voor ziggo, 15% voor UPC), Glasvezel zat destijds op 8% en de overige aanbieders verdeelden de laatste 11%. Dit is dan wel enkel de consumenten markt, op de zakelijke markt heeft KPN voor zover ik weet een nog groter stuk van de taart (al dan niet via resellers).
Die 90% wordt momenteel veel vermeld (google maar eens). Het is mij niet duidelijk of dat percentage nu geldt voor het marktaandeel in gehele pakketten (tv,internet,telefonie) of slechts tv. Berichtgeving verschilt hierover.
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 13:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
De achterliggende reden is natuurlijk dat het bij bijna alle contracten niet houdbaar is om 100 jaar exact dezelfde dienst te verlenen. Jij bent optimaal beschermd door de mogelijkheid om boetevrij op te zeggen als je het niet met wijzigingen ééns bent.
eightzaterdag 4 april 2015 @ 13:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
Dat zou nogal een wirwar opleveren. En flink wat admi kosten.
123hopsaflopszaterdag 4 april 2015 @ 13:14
Ik heb geen klachten over UPC, in tegendeel zelfs. Horizon werkt hier prima.

Het zenderaanbod verandert voortdurend, soms gaan er zenders af en soms komen er zenders bij. In het overzicht wat TS aanhaalt als 'bewijs' dat UPC zijn leven zuur maakt, staan meer zenders die er bij komen dan dat er af gaan.
Kassamiepzaterdag 4 april 2015 @ 13:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

De achterliggende reden is natuurlijk dat het bij bijna alle contracten niet houdbaar is om 100 jaar exact dezelfde dienst te verlenen.
Klopt, maar daarom geef je een contract ook een einddatum mee. Zodra die einddatum verstreken is kan je het natuurlijk met wederzijds goedvinden voortzetten; maar dan kunnen beide partijen natuurlijk wel op ieder gewenst moment zonder consequenties opzeggen.

Maar als die einddatum nog niet verstreken is - waarom mag je als bedrijf dan zeggen "oh sorry, ik heb geen zin meer om de overeenkomst precies na te komen, je kan daar mee akkoord gaan of een ander zoeken" en mag de klant niet antwoorden met "nee, tot einde contractperiode moet je je gewoon aan onze overeenkomst houden" ?
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 13:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klopt, maar daarom geef je een contract ook een einddatum mee. Zodra die einddatum verstreken is kan je het natuurlijk met wederzijds goedvinden voortzetten; maar dan kunnen beide partijen natuurlijk wel op ieder gewenst moment zonder consequenties opzeggen.

Maar als die einddatum nog niet verstreken is - waarom mag je als bedrijf dan zeggen "oh sorry, ik heb geen zin meer om de overeenkomst precies na te komen, je kan daar mee akkoord gaan of een ander zoeken" en mag de klant niet antwoorden met "nee, tot einde contractperiode moet je je gewoon aan onze overeenkomst houden" ?
Dat mag je niet zeggen omdat er bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC altijd vele duizenden zijn bij wie de einddatum nog niet is verstreken, je kunt niet verwachten dat deze bedrijven bij eke wijziging zowel de oude als de nieuwe situatie blijven aanbieden, voor een aantal wijzigingen is dit technisch zelfs niet haalbaar.

En zoals gezegd, het is toch geen punt. Zij voeren een wijziging door, en jij mag opzeggen, geen probleem dus.
GuitarJJzaterdag 4 april 2015 @ 13:29
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Kassamiepzaterdag 4 april 2015 @ 13:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat mag je niet zeggen omdat er bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC altijd vele duizenden zijn bij wie de einddatum nog niet is verstreken, je kunt niet verwachten dat deze bedrijven bij eke wijziging zowel de oude als de nieuwe situatie blijven aanbieden, voor een aantal wijzigingen is dit technisch zelfs niet haalbaar.
Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.

Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.

quote:
En zoals gezegd, het is toch geen punt. Zij voeren een wijziging door, en jij mag opzeggen, geen probleem dus.
Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 13:44
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.

Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.

[..]

Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
Nee dat kun je niet verwachten, dat zou dom en simpel zijn.

Daarnaast als jij zo halsstarrig aan je punt vasthoud waarvan jij weet dat het niet zo werkt is een discussie niet mogelijk.

Fijne dag nog.
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 13:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Nu kijk ik zelf amper tot geen TV, maar zijn die programma's echt op een geschiedenis kanaal?
GuitarJJzaterdag 4 april 2015 @ 13:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nu kijk ik zelf amper tot geen TV, maar zijn die programma's echt op een geschiedenis kanaal?
Jep: http://www.historychannel.nl/shows.html
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 13:48
quote:
Pff, ik hoorde al vaker mensen over de teloorgang van dat soort kanalen, maar dit is wel heel droevig.
#ANONIEMzaterdag 4 april 2015 @ 13:50
quote:
Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Is verhuisd naar 28.
GuitarJJzaterdag 4 april 2015 @ 13:55
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Is verhuisd naar 28.
Klopt, maar met een 'basis' abonnement heb je geen toegang meer tot deze zender.
#ANONIEMzaterdag 4 april 2015 @ 13:58
quote:
Op zaterdag 4 april 2015 13:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Klopt, maar met een 'basis' abonnement heb je geen toegang meer tot deze zender.
Was dat voorheen wel ?
Ik heb/had Ziggo en daar zat het sowieso altijd al in een aanvullend pakket, meen ik.

OT: sinds de gelijkschakeling kan ik geen ondertiteling meer bekijken in opgenomen programma's. :(
NotYouzaterdag 4 april 2015 @ 14:01
Door TS heb ik ontdekt dat ik ineens geen discovery HD meer heb. Was vorige maand blij verrast dat ik 't ontving - niet dat ik er na de ontdekking ook maar een half uur naar gekeken heb - maar blijkbaar heeft Liberty Global me blij gemaakt met een dode mus. :r
123hopsaflopszaterdag 4 april 2015 @ 14:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.

Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.

[..]

Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
Omdat in het contract waar jij zo stoer mee loopt te wapperen gewoon staat dat ze het zenderaanbod mogen wijzigen.
Dennismzaterdag 4 april 2015 @ 14:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:

Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
D'r zijn zat alternatieven, alleen niet op de kabel.......
Kassamiepzaterdag 4 april 2015 @ 14:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:44 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee dat kun je niet verwachten, dat zou dom en simpel zijn.

Daarnaast als jij zo halsstarrig aan je punt vasthoud waarvan jij weet dat het niet zo werkt is een discussie niet mogelijk.

Fijne dag nog.
Ik zoek dan ook geen discussie maar een onderbouwing van het waarom van de regel. De door jou geopperde is overduidelijk onzin.

De door een ander geopperde stelling dat er in het contract staat dat er een wijziging mag plaatsvinden klinkt al een stuk logischer.
hottentotzaterdag 4 april 2015 @ 14:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik zoek dan ook geen discussie maar een onderbouwing van het waarom van de regel. De door jou geopperde is overduidelijk onzin.

De door een ander geopperde stelling dat er in het contract staat dat er een wijziging mag plaatsvinden klinkt al een stuk logischer.
Ik vertel je waarom ze wijzigingen doorvoeren en geen uitzonderingen kunnen maken, dat het in je contract staat had je al moeten weten en veronderstel ik als basiskennis. Maar jij bent dus zo iemand die wel dingen wil maar de contracten dus niet leest.
Buster24zaterdag 4 april 2015 @ 18:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Als het goed is hebben we er een Turkse zender voor terug gekregen :'(
Nelvalhilzaterdag 4 april 2015 @ 18:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:06 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Hoe moet je dan kijken?
Gewoon, lekker via netflix, of torrents etc. geen reclame, geen onzin, gewoon waar je voor komt..
Buster24donderdag 9 april 2015 @ 21:29
upc_zpscrjl5ob5.png
De_Hertogdonderdag 9 april 2015 @ 21:36
En, uiteraard: Ziggo herkent zich niet in klacht Consumentenbond
#ANONIEMdonderdag 9 april 2015 @ 21:49
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik zoek dan ook geen discussie maar een onderbouwing van het waarom van de regel. De door jou geopperde is overduidelijk onzin.

De door een ander geopperde stelling dat er in het contract staat dat er een wijziging mag plaatsvinden klinkt al een stuk logischer.
Dat had je zelf ook kunnen lezen, of bedenken.
justanickzaterdag 11 april 2015 @ 18:24
quote:
Ik blijf het ook raar vinden van een zeikend babyboom clubje als de consumentenbond om een kabelmaatschappij min of meer verantwoordelijk te stellen voor prutapparatuur bij mensen thuis.

Linksom of rechtsom had een flink deel van die mensen uiteindelijk toch problemen gekregen, aangezien 4G steeds verder wordt uitgerold.
123hopsaflopszaterdag 11 april 2015 @ 19:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:24 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik blijf het ook raar vinden van een zeikend babyboom clubje als de consumentenbond om een kabelmaatschappij min of meer verantwoordelijk te stellen voor prutapparatuur bij mensen thuis.

Linksom of rechtsom had een flink deel van die mensen uiteindelijk toch problemen gekregen, aangezien 4G steeds verder wordt uitgerold.
Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?
#ANONIEMzaterdag 11 april 2015 @ 19:07
quote:
Op zaterdag 11 april 2015 19:05 schreef JoPiDo het volgende:
Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?
4G stoort als een malle op je bekabeling.
SeLangzaterdag 11 april 2015 @ 19:12
Hoe is dat tegenwoordig in NL, is er geen gratis TV meer?
RobertNLzaterdag 11 april 2015 @ 19:20
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:12 schreef SeLang het volgende:
Hoe is dat tegenwoordig in NL, is er geen gratis TV meer?
Jawel, digitenne: NPO 1, NPO 2 en NPO 3 en een regionale zender worden gratis uitgezonden.
Dennismzaterdag 11 april 2015 @ 19:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:05 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?
Het gros van de mensen heeft problemen vanwege verouderde / niet goedgekeurde kabels die niet genoeg shielding hebben om straling op o.a. de banden die 4G gebruikt niet van invloed te laten zijn op het kabel signaal.

Dit veroorzaakt o.a. kanalen met storing als blokjes in beeld, kanalen die helemaal op zwart gaan e.d, net zoals dat je in het verleden bij slechte kabels ruis/sneeuw zag op het analoge netwerk.

Wat er echter gebeurde is dat Ziggo ervoor koos om de 4G frequenties zo min mogelijk te gebruiken in de oude situatie, waardoor dit weinig tot geen invloed had op het signaal bij deze abonees. UPC heeft dit echter nooit gedaan.

Na de overgang hebben een aantal ziggo abonees nu dus ook last van dit issue, omdat ziggo nu deze banden ook gebruikt. Hierdoor klagen er dus een aantal abonees bij ziggo omdat deze denken dat het probleem bij ziggo ligt, terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn om goed gekeurde kabels te gebruiken achter het AOP en o.a. Ziggo en andere kabel providers / installateurs e.d. al jaren adviseren om enkel materiaal met Kabelkeur of een ander keurmerk te gebruiken in de installatie. In de meeste gevallen lost het vervangen van niet goed gekeurde kabels / connectors en eventuele versterkers het probleem dan ook op.

Neemt niet weg dat er ook enkele andere issues zijn, maar het probleem met de niet goed gekeurde materialen (of wel goedgekeurde materialen, maar niet professioneel aangelegd) is momenteel een van de meest geziene problemen.

Bij problemen die hierbuiten vallen (bijv. wanneer de klant kan aantonen wel te beschikken over een installatie met goedgekeurde materialen en professioneel aangelegd) dan zal Ziggo gewoon gratis een monteur sturen om het issue op te lossen.
justanickzondag 12 april 2015 @ 00:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:05 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?
Aanvulling op de uitleg van Dennism:

4G zit grotendeels in de 800 MHz-band. Die was in de ether vroeger in gebruik voor televisie en is op de kabel nog steeds in gebruik voor televisie. Als je dan kabels hebt liggen die een slechte afscherming hebben, krijg je dus ook last van de 4G-masten en 4G-telefoons die er steeds meer komen. Die 4G-masten en 4G-telefoons zenden een signaal uit, wat vervolgens jouw kabeltje binnenkomt en dus het TV-signaal (op dezelfde frequentie) van je kabelaar verstoort.

Dat komt bovenop de reeds bestaande instraling van Digitenne en DAB+-masten, die op andere frequenties zitten, maar wel in de TV-banden uitzenden. Ziggo gebruikte de Digitenne- en DAB+-frequenties niet, UPC deed dat wel. Met het samenvoegen van UPC en Ziggo gebruikt het fusiebedrijf Ziggo deze frequenties nu wel (die zijn in Ziggo-gebied dus ingeschakeld, mede om meer ruimte te krijgen voor HD-kanalen en SD-zenders) en dat levert dus problemen op.

Die problemen liggen dus niet zozeer aan Ziggo, maar aan de kabels bij mensen thuis. Als je goede kabels gebruikt heb je nergens last van. De klachten komen nu van mensen die problemen hebben met frequenties die toevallig ook voor Digitenne of DAB+ worden gebruikt. Diezelfde mensen zouden dus ook problemen gaan krijgen als ze een 4G-telefoon aan zouden schaffen.
123hopsaflopszondag 12 april 2015 @ 06:14
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:11 schreef justanick het volgende:

[..]

...

Dankje, ik ben overtuigd ;)
JDxmaandag 13 april 2015 @ 09:31
http://www.nu.nl/internet(...)efinitief-samen.html

Ben benieuwd wat er nu gaat veranderen, ik heb het goedkoopste internet en de middelste TV en betaal dus 52 euro ofzo bij Ziggo.

Ik hoef echt niet sneller internet dan 40Mbps, maar wil wel graag Discovery Science en Travel Channel bijvoorbeeld.

Blijft het nu zo als het is of zetten ze me automatisch over naar een klein of middel pakket?
Arnaxmaandag 13 april 2015 @ 09:47
Anders fijn overstappen naar Canal Digitaal, veel extra zenders in het Entertainment pakket (30,- p/m) en neem je voor 20,- een i-net abo van Telfort erbij. Werkt prima :)
JDxmaandag 13 april 2015 @ 09:55
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 09:47 schreef Arnax het volgende:
Anders fijn overstappen naar Canal Digitaal, veel extra zenders in het Entertainment pakket (30,- p/m) en neem je voor 20,- een i-net abo van Telfort erbij. Werkt prima :)
Zou niet weten waar ik die schotel op moet hangen, aan het balkon? :P

En volgens mij moet je daar ook een andere tv voor hebben.

En kabels leggen? Nee dat is geen optie.

[ Bericht 6% gewijzigd door JDx op 13-04-2015 10:01:38 ]
Arnaxmaandag 13 april 2015 @ 10:04
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 09:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Zou niet weten waar ik die schotel op moet hangen, aan het balkon? :P

En volgens mij moet je daar ook een andere tv voor hebben.

En kabels leggen? Nee dat is geen optie.
Waarom niet aan het balkon? Genoeg allochtone medemensen die hetzelfde doen ;)
En er zit een digitale ontvanger bij, net als digitale TV via Ziggo, etc. Dus je hebt geen andere tv nodig.
Uitgebloedmaandag 13 april 2015 @ 10:07
Laten we een Fok! ruildienst maken en in kaartjes met abbo gaan uitruilen.
Zolang het signaal niet afgesloten wordt kan dat. Behalve bij UPC.
Magicamaandag 13 april 2015 @ 10:08
Ik snap het niet, ze zijn samengegaan maar hebben niet dezelfde paketten? Bij Ziggo kun je een pluspakket nemen met al die zenders voor 10 euro :?
JDxmaandag 13 april 2015 @ 10:08
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:08 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik snap het niet, ze zijn samengegaan maar hebben niet dezelfde paketten? Bij Ziggo kun je een pluspakket nemen met al die zenders voor 10 euro :?
Ja het wordt niet echt duidelijk gecommuniceerd met vaste klanten.
romazobamaandag 13 april 2015 @ 10:11
Wij kregen hier ook mee te maken, ik heb toen gebeld en mij werd het aanbod gedaan om een royaal pakket tegen de helft voor de duur van twee maanden te krijgen. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en heb een mail gestuurd dat ik van mening ben dat in ieder geval een jaar lang het royaal pakket kosteloos door UPC aan ons moet worden aangeboden.
Er is toen telefonisch contact met ons op genomen en we krijgen het nu drie maanden gratis..
Uitgebloedmaandag 13 april 2015 @ 10:12
Kennelijk zijn er gelijktijdig ook zenderwisselingen geweest in de pakketten waarover niet goed gecommuniceerd is met de klanten.

Mn ouders zitten bij UPC, alleen basispakket. Sinds kort hebben we af en toe problemen emt de ontvangst van NPO1,2 en 3. Ligt mogelijk aan de ontvanger (grijs geimporteerde topfield recorder) of bekabeling.. maar voorheen hadden we nergens last ervan. Boven in de slaapkamer (met slechtere ontvangst door lange kabels) gaf een Humax recorder totaal geen problemen met dezelfde zenders :/
JDxmaandag 13 april 2015 @ 10:31
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:12 schreef Uitgebloed het volgende:
Kennelijk zijn er gelijktijdig ook zenderwisselingen geweest in de pakketten waarover niet goed gecommuniceerd is met de klanten.

Mn ouders zitten bij UPC, alleen basispakket. Sinds kort hebben we af en toe problemen emt de ontvangst van NPO1,2 en 3. Ligt mogelijk aan de ontvanger (grijs geimporteerde topfield recorder) of bekabeling.. maar voorheen hadden we nergens last ervan. Boven in de slaapkamer (met slechtere ontvangst door lange kabels) gaf een Humax recorder totaal geen problemen met dezelfde zenders :/
Ik heb in de slaapkamer (ligt een wat langere kabel) ook opeens problemen met normale zenders, had voorheen alleen problemen met wat knullige zenders ver achterin.
123hopsaflopsmaandag 13 april 2015 @ 10:53
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 09:47 schreef Arnax het volgende:
Anders fijn overstappen naar Canal Digitaal, veel extra zenders in het Entertainment pakket (30,- p/m) en neem je voor 20,- een i-net abo van Telfort erbij. Werkt prima :)
Behalve dat je een internetsnelheid van tien jaar geleden hebt :')
CoolGuymaandag 13 april 2015 @ 11:01
Dat gezeik van mensen altijd en dan direct heel graag met het vingertje naar Ziggo wijzen.

Zorg eens eerst dat je gewoon fatsoenlijke kwaliteit spullen gebruikt en als je dan nog gezeik hebt, dán gaan klagen.
Sorellamaandag 13 april 2015 @ 11:10
Wij hadden/hebben ook last van blokken en ook ons werd verteld dat het door de kabels kwam. Ik heb ze gezegd dat ik dat dan graag bevestigd zou willen zien door een monteur aangezien wij alle kabels vernieuwd hadden een paar jaar terug.
Conclusie: kabels mankeert niets aan maar het signaal kwam te sterk binnen, dit is verholpen en de blokken zijn minder geworden maar nu valt het beeld af en toe weg, zucht.
We zien wel als het erger wordt ga ik wel weer aan de telefoon hangen.
Arnaxmaandag 13 april 2015 @ 11:15
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Behalve dat je een internetsnelheid van tien jaar geleden hebt :')
Niets mis met 30 m/bit :)
JDxmaandag 13 april 2015 @ 11:18
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:15 schreef Arnax het volgende:

[..]

Niets mis met 30 m/bit :)
Ik had 8 voor de verhuizing, was ook prima.
123hopsaflopsmaandag 13 april 2015 @ 19:16
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:15 schreef Arnax het volgende:

[..]

Niets mis met 30 m/bit :)
Voor jou misschien.