abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151352509
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:47 schreef Andyvie het volgende:
Dit was toch al lang bekend? Ik kreeg hier begin maart al een mail over.
Daar heb je een punt maar daarom niet minder slecht :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:31:50 #27
286575 Roces18
Chef de party
pi_151352847
Dan stap je toch over naar KPN bijv.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151353279
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:31 schreef eight het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.
Kun je iets specifieker zijn?
pi_151354272
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:07 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Kun je iets specifieker zijn?
De eerste keer was vanwege de prijsverhoging, de 2de keer verdwenen er een paar zenders om ruimte te maken voor meer HD zenders.
Beide keren moest ziggo haar klanten de mogelijkheid geven om op te zeggen. En wat TS nu aanhaalt is de derde.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151354779
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:22 schreef eight het volgende:
Ze hebben nu 90% marktaandeel dus wen er maar vast aan. Zulke berichtgeving zal nu nog wel vaker gaan komen doordat de toezichthouders hebben liggen slapen.
Hoezo hebben de toezichthouders zitten slapen, de situatie nu is weinig anders dan voorheen, eerst had je in ziggo gebied 1 kabel aanbieder, en in UPC gebied idem, in beide gebieden was er geen concurrentie op de kabel, er is echter wel bepaald dat er genoeg andere alternativen zijn in xDSL, glasvezel, satteliet en zaken als digitenne voor zowel internet als TV, telefonie was voor zover ik weet sowieso geen issue in het overname traject.

De situatie nu is eigenlijk niet anders, in het gecombineerde Ziggo/UPC gebied is er nog steeds maar 1 kabel aanbieder, en de concurrentie komt nog steeds van xDSL. Glasvezel, satteliet en digitenne.

90% markt aandeel zie ik trouwens ook niet, enkel misschien op het gebied van kabel TV/Internet, maar op dat medium is sowieso geen concurrentie, je kan in een gebied dat van een andere aanbieder is dan de Ziggo/UPC combi geen Ziggo/UPC nemen, en opgekeerd ook niet. Over het gehele plaatje gezien zal het marktaandeel echter zeker geen 90% zijn, in 2013 was bijv. het markt aandeel van KPN ten aanzien van Breedband internet 40% van alle aansluitingen, UPC en Ziggo zaten op 41% gecombineerd (26% voor ziggo, 15% voor UPC), Glasvezel zat destijds op 8% en de overige aanbieders verdeelden de laatste 11%. Dit is dan wel enkel de consumenten markt, op de zakelijke markt heeft KPN voor zover ik weet een nog groter stuk van de taart (al dan niet via resellers).

Qua andere aanbieders is nog steeds genoeg concurrentie voor zowel internet als TV. Nu zullen niet al die alternatieven even interessant zijn voor iedereen omdat Kabel TV/Internet vaak een goede combinatie heeft van zaken als zender pakket, beeldkwaliteit en snelheid. xDLS ligt bijv. gemiddeld lager in Internet snelheid (maar lang niet iedereen heeft meer dan 20-30 mbit nodig en VDLS kan in veel gevallen ruimschoots leveren wat de gemiddelde nederlander nodig heeft aan bandbreedte), TV kwaliteit bij vooral Digitenne, maar ook bij glas lag in het verleden wat lager, maar Glas is hierin wel flinke stappen aan het maken. Ook ben je als consument geenzins verplicht alles bij een aanbieder af te nemen, het is vaak wel wat duurder, maar qua beeld kwaliteit / zenderpakket / internetsnelheid kan mixen en matchen tussen bijv. Glas en Ziggo/UPC in sommige gevallen het beste pakket opleveren, als je bereid bent er wat meer voor te betalen.
pi_151354781


Ik moest aan south park denken.

Maar ik denk dat je het contract kosteloos kan opzeggen hierom.

Maar dan is de vraag heb je al Fiber in je woning?
Anders moet je terug in snelheid naar een adsl verbinding...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_151355147
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:00 schreef Trebo het volgende:
Kun je ook onder je contract uit door deze wijziging?
Dat kon tot 1 april ja. Dat stond ook duidelijk in de eerste mail en brief die je hierover kreeg.
Nu te laat...
pi_151355148
Heb net met UPC gebeld. Blijkbaar hadden ze een briefje verspreid medio februari waarin stond dat je tot 31 maar kon opzeggen. Die termijn is nu in ieder geval dus verstreken.
pi_151355322
Wat ik mij wel afvraag: is "je contract kosteloos beëindigen" eigenlijk echt de enige optie ? Kan je niet gewoon eisen dat UPC aan de contractueel vastgelegde afspraken blijft voldoen ?

(Ik heb serieus geen idee - dus ben benieuwd)
pi_151355502
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:56 schreef Kassamiep het volgende:
Wat ik mij wel afvraag: is "je contract kosteloos beëindigen" eigenlijk echt de enige optie ? Kan je niet gewoon eisen dat UPC aan de contractueel vastgelegde afspraken blijft voldoen ?

(Ik heb serieus geen idee - dus ben benieuwd)
Opzeggen of akkoord gaan.

Een middenweg is er niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151355527
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Opzeggen of akkoord gaan.

Een middenweg is er niet.
Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
pi_151355572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:31 schreef Dennism het volgende:

[..]

Hoezo hebben de toezichthouders zitten slapen, de situatie nu is weinig anders dan voorheen, eerst had je in ziggo gebied 1 kabel aanbieder, en in UPC gebied idem, in beide gebieden was er geen concurrentie op de kabel, er is echter wel bepaald dat er genoeg andere alternativen zijn in xDSL, glasvezel, satteliet en zaken als digitenne voor zowel internet als TV, telefonie was voor zover ik weet sowieso geen issue in het overname traject.

De situatie nu is eigenlijk niet anders, in het gecombineerde Ziggo/UPC gebied is er nog steeds maar 1 kabel aanbieder, en de concurrentie komt nog steeds van xDSL. Glasvezel, satteliet en digitenne.
Daar heb je een goed punt. Door de samensmelting hebben ze wel een sterke machtspositie verworven, wat in de toekomst wel voor problemen zou kunnen zorgen. Dat is op dit moment echter nog niet het geval.
quote:
90% markt aandeel zie ik trouwens ook niet, enkel misschien op het gebied van kabel TV/Internet, maar op dat medium is sowieso geen concurrentie, je kan in een gebied dat van een andere aanbieder is dan de Ziggo/UPC combi geen Ziggo/UPC nemen, en opgekeerd ook niet. Over het gehele plaatje gezien zal het marktaandeel echter zeker geen 90% zijn, in 2013 was bijv. het markt aandeel van KPN ten aanzien van Breedband internet 40% van alle aansluitingen, UPC en Ziggo zaten op 41% gecombineerd (26% voor ziggo, 15% voor UPC), Glasvezel zat destijds op 8% en de overige aanbieders verdeelden de laatste 11%. Dit is dan wel enkel de consumenten markt, op de zakelijke markt heeft KPN voor zover ik weet een nog groter stuk van de taart (al dan niet via resellers).
Die 90% wordt momenteel veel vermeld (google maar eens). Het is mij niet duidelijk of dat percentage nu geldt voor het marktaandeel in gehele pakketten (tv,internet,telefonie) of slechts tv. Berichtgeving verschilt hierover.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151355591
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
De achterliggende reden is natuurlijk dat het bij bijna alle contracten niet houdbaar is om 100 jaar exact dezelfde dienst te verlenen. Jij bent optimaal beschermd door de mogelijkheid om boetevrij op te zeggen als je het niet met wijzigingen ééns bent.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151355595
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
Dat zou nogal een wirwar opleveren. En flink wat admi kosten.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151355654
Ik heb geen klachten over UPC, in tegendeel zelfs. Horizon werkt hier prima.

Het zenderaanbod verandert voortdurend, soms gaan er zenders af en soms komen er zenders bij. In het overzicht wat TS aanhaalt als 'bewijs' dat UPC zijn leven zuur maakt, staan meer zenders die er bij komen dan dat er af gaan.
pi_151355827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

De achterliggende reden is natuurlijk dat het bij bijna alle contracten niet houdbaar is om 100 jaar exact dezelfde dienst te verlenen.
Klopt, maar daarom geef je een contract ook een einddatum mee. Zodra die einddatum verstreken is kan je het natuurlijk met wederzijds goedvinden voortzetten; maar dan kunnen beide partijen natuurlijk wel op ieder gewenst moment zonder consequenties opzeggen.

Maar als die einddatum nog niet verstreken is - waarom mag je als bedrijf dan zeggen "oh sorry, ik heb geen zin meer om de overeenkomst precies na te komen, je kan daar mee akkoord gaan of een ander zoeken" en mag de klant niet antwoorden met "nee, tot einde contractperiode moet je je gewoon aan onze overeenkomst houden" ?
pi_151355908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klopt, maar daarom geef je een contract ook een einddatum mee. Zodra die einddatum verstreken is kan je het natuurlijk met wederzijds goedvinden voortzetten; maar dan kunnen beide partijen natuurlijk wel op ieder gewenst moment zonder consequenties opzeggen.

Maar als die einddatum nog niet verstreken is - waarom mag je als bedrijf dan zeggen "oh sorry, ik heb geen zin meer om de overeenkomst precies na te komen, je kan daar mee akkoord gaan of een ander zoeken" en mag de klant niet antwoorden met "nee, tot einde contractperiode moet je je gewoon aan onze overeenkomst houden" ?
Dat mag je niet zeggen omdat er bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC altijd vele duizenden zijn bij wie de einddatum nog niet is verstreken, je kunt niet verwachten dat deze bedrijven bij eke wijziging zowel de oude als de nieuwe situatie blijven aanbieden, voor een aantal wijzigingen is dit technisch zelfs niet haalbaar.

En zoals gezegd, het is toch geen punt. Zij voeren een wijziging door, en jij mag opzeggen, geen probleem dus.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151356035
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
pi_151356248
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat mag je niet zeggen omdat er bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC altijd vele duizenden zijn bij wie de einddatum nog niet is verstreken, je kunt niet verwachten dat deze bedrijven bij eke wijziging zowel de oude als de nieuwe situatie blijven aanbieden, voor een aantal wijzigingen is dit technisch zelfs niet haalbaar.
Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.

Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.

quote:
En zoals gezegd, het is toch geen punt. Zij voeren een wijziging door, en jij mag opzeggen, geen probleem dus.
Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
pi_151356317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.

Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.

[..]

Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
Nee dat kun je niet verwachten, dat zou dom en simpel zijn.

Daarnaast als jij zo halsstarrig aan je punt vasthoud waarvan jij weet dat het niet zo werkt is een discussie niet mogelijk.

Fijne dag nog.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151356332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Nu kijk ik zelf amper tot geen TV, maar zijn die programma's echt op een geschiedenis kanaal?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151356351
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nu kijk ik zelf amper tot geen TV, maar zijn die programma's echt op een geschiedenis kanaal?
Jep: http://www.historychannel.nl/shows.html
pi_151356389
quote:
Pff, ik hoorde al vaker mensen over de teloorgang van dat soort kanalen, maar dit is wel heel droevig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151356436
quote:
Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden. -O-

Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Is verhuisd naar 28.
pi_151356559
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Is verhuisd naar 28.
Klopt, maar met een 'basis' abonnement heb je geen toegang meer tot deze zender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')