Wat slecht, hier in Zwolle was ik zo aan de beurt zowel op examen als op het gemeente huis. Rijbewijs zelf was overigens ook zo klaar(3 dagen). Vaak is het zo dat bij lange wachttijden het CBR opeens uit het niets een hele hoop examens beschikbaar maakt. Dan moeten de examinatoren "over werken" wel kut als je dan net een examen hebt gepland.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:12 schreef Fien1989 het volgende:
Wachttijden in Rotterdam zijn overal lang Toen ik geslaagd was, moest ik +1 week wachten voordat ik überhaupt langs kon komen bij het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen...
Bij welke rijschool heb je gereden?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:17 schreef Loll het volgende:
[..]
Wat slecht, hier in Zwolle was ik zo aan de beurt zowel op examen als op het gemeente huis. Rijbewijs zelf was overigens ook zo klaar(3 dagen). Vaak is het zo dat bij lange wachttijden het CBR opeens uit het niets een hele hoop examens beschikbaar maakt. Dan moeten de examinatoren "over werken" wel kut als je dan net een examen hebt gepland.
Ja, meer lessen. Al die dingen die jij hier noemt had ik ook de eerste les.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:43 schreef Evi90 het volgende:
Eerste uurtje les gehad vandaag. Ik pak het niet zo snel op volgens de instructeur
Hoefde alleen te sturen, maar ik vind bochten nemen erg lastig.
Ik neig ook een beetje teveel naar rechts steeds (kijk wel ver vooruit), iemand tips om in het midden te blijven rijden?
1 les? Kan je echt nog niet veel zeggen hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:43 schreef Evi90 het volgende:
Eerste uurtje les gehad vandaag. Ik pak het niet zo snel op volgens de instructeur
Hoefde alleen te sturen, maar ik vind bochten nemen erg lastig.
Ik neig ook een beetje teveel naar rechts steeds (kijk wel ver vooruit), iemand tips om in het midden te blijven rijden?
Nee, dat is waar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:02 schreef Curiosity het volgende:
[..]
1 les? Kan je echt nog niet veel zeggen hoor.
Je meer op de middenlijn focussen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:43 schreef Evi90 het volgende:
Eerste uurtje les gehad vandaag. Ik pak het niet zo snel op volgens de instructeur
Hoefde alleen te sturen, maar ik vind bochten nemen erg lastig.
Ik neig ook een beetje teveel naar rechts steeds (kijk wel ver vooruit), iemand tips om in het midden te blijven rijden?
Juist niet, juist focussen op de lijn links van je, die kan je veel makkelijk inschatten en dicht bij je wiel houden de de middenlijn.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Je meer op de middenlijn focussen?
Dat bedoel ik toch met de middenlijn.. de lijn tussen de 2 rijbanen in.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Juist niet, juist focussen op de lijn links van je, die kan je veel makkelijk inschatten en dicht bij je wiel houden de de middenlijn.
Je hebt helemaal gelijk. Om een of andere reden had ik in mijn hoofd zitten dat we links rijden. Ik ben moe.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat bedoel ik toch met de middenlijn.. de lijn tussen de 2 rijbanen in.
In principe wel. In de realiteit zal je rijschool zeer waarschijnlijk gewoon weigeren als je niet in zijn/haar examenplaats op examen gaat.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:49 schreef Valentijnsdag het volgende:
Kan je kiezen bij welk CBR je examen doet? Als ik dat van die wachttijden hier lees...
Ja, maar of het wijsheid is. Dan moet je ook in een voor jouw onbekende omgeving rijden.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:49 schreef Valentijnsdag het volgende:
Kan je kiezen bij welk CBR je examen doet? Als ik dat van die wachttijden hier lees...
De rijschool waar ik ga lessen, lest in zowel Leiden als Den Haag. En ik begreep dat er een CBR in Rijswijk en Leiden zit, maar misschien vergis ik me.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
In principe wel. In de realiteit zal je rijschool zeer waarschijnlijk gewoon weigeren als je niet in zijn/haar examenplaats op examen gaat.
Tja, daar noem je ook de nummer 1 oorzaak voor het niet halen van het examen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:58 schreef Valentijnsdag het volgende:
Ach ja, zolang je maar een rijbewijs haalt zonder onnodig te zakken door vervelende examinators, toch?
Dat is mij twee keer gebeurd..quote:Op zondag 31 mei 2015 21:58 schreef Valentijnsdag het volgende:
[..]
Ach ja, zolang je maar een rijbewijs haalt zonder onnodig te zakken door vervelende examinators, toch?
quote:Op zondag 31 mei 2015 21:58 schreef Valentijnsdag het volgende:
Ach ja, zolang je maar een rijbewijs haalt zonder onnodig te zakken door vervelende examinators, toch?
Bullshit. Als je hoort hoeveel mensen nog slagen ondanks ingrepen van de examinator. Er zal vast wel een rotte appel tussen zitten, maar het merendeel van de mensen die zakken, kunnen het gewoon nog niet of laten op dat moment niet zien dat ze het kunnen. Jammer maar helaas, dan moet je toch echt nog even door lessen. Er zijn al teveel knurften die hun rijbewijs niet waard zijn op de weg.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:24 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Tja, daar noem je ook de nummer 1 oorzaak voor het niet halen van het examen.
Zie de PI.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Bullshit. Als je hoort hoeveel mensen nog slagen ondanks ingrepen van de examinator. Er zal vast wel een rotte appel tussen zitten, maar het merendeel van de mensen die zakken, kunnen het gewoon nog niet of laten op dat moment niet zien dat ze het kunnen. Jammer maar helaas, dan moet je toch echt nog even door lessen. Er zijn al teveel knurften die hun rijbewijs niet waard zijn op de weg.
En fouten maken mag. Zolang je deze maar veilig en gedegen oplost.
Als je als redenen krijgt dat je:quote:Op maandag 1 juni 2015 16:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Bullshit. Als je hoort hoeveel mensen nog slagen ondanks ingrepen van de examinator. Er zal vast wel een rotte appel tussen zitten, maar het merendeel van de mensen die zakken, kunnen het gewoon nog niet of laten op dat moment niet zien dat ze het kunnen. Jammer maar helaas, dan moet je toch echt nog even door lessen. Er zijn al teveel knurften die hun rijbewijs niet waard zijn op de weg.
En fouten maken mag. Zolang je deze maar veilig en gedegen oplost.
Te abrupt van rijstrook veranderd blijkbaar? Of nog te dicht voor je achterligger?quote:Op maandag 1 juni 2015 20:32 schreef OudeBok het volgende:
1. Op snelheid bent, maar volgens de examinator langer tussen twee auto's op de invoegstrook moet blijven rijden, terwijl je dus al kan invoegen (2x in een rit) en
Je moet inderdaad niet rechts gaan staan nee.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:32 schreef OudeBok het volgende:
2. De examinator van mening is, dat je midden op de weg moest voorsorteren voor afslaan naar links, terwijl de auto's op de andere weghelft zonder hinder door kunnen rijden
Snap ik, komt niet zeker over/je durft niet. Iets dat je niet moet hebben in het verkeer.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:32 schreef OudeBok het volgende:
1. Hoofdreden was zebrapaden en kruispunten met van tevoren gas los naderen (vond hij dus hinderen van de doorstroming + gebrekkig kijken) en
Onzeker/niet durven.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:32 schreef OudeBok het volgende:
2. op 1 kruispunt een keer te lang wachten bij oversteken
Als je niet conform de rijprocedure rijdt, ben je een domme oelewapper. Sorry. Maar IEDEREEN weet dat het CBR een eigenaardige manier erop na houdt. Dingen die dus niet onder de rijprocedure vallen zijn bijv. met 1 hand rijden, te lang in een te lage versnelling rijden, etc. Oftewel, het zit er wel in, maar oefen nog maar even langer door totdat je wel het gewenste rijgedrag toont en voldoende routine en vertrouwen in jezelf hebt om wel vlot en soepel door het verkeer heen te gaan.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:32 schreef OudeBok het volgende:
krijgt, met voor de rest een: "Je kan het wel, maar dit is niet conform de rijprocedure.", vind ik, dat het aardig naaierij was.
1. Nee, hij zei: Plek perfect, maar je had nog 100 meter door moeten rijden, want rijprocedure = zo lang mogelijk op invoegstrook blijven.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Te abrupt van rijstrook veranderd blijkbaar? Of nog te dicht voor je achterligger?
[..]
Je moet inderdaad niet rechts gaan staan nee.
[..]
Snap ik, komt niet zeker over/je durft niet. Iets dat je niet moet hebben in het verkeer.
[..]
Onzeker/niet durven.
[..]
Als je niet conform de rijprocedure rijdt, ben je een domme oelewapper. Sorry. Maar IEDEREEN weet dat het CBR een eigenaardige manier erop na houdt. Dingen die dus niet onder de rijprocedure vallen zijn bijv. met 1 hand rijden, te lang in een te lage versnelling rijden, etc. Oftewel, het zit er wel in, maar oefen nog maar even langer door totdat je wel het gewenste rijgedrag toont en voldoende routine en vertrouwen in jezelf hebt om wel vlot en soepel door het verkeer heen te gaan.
Dat geldt inderdaad, als je nog snelheidsverschil hebt. Als je dat niet meer hebt, kan je imho prima invoegen. Maar zoals ik al zei, CBR en rare dingetjes.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:50 schreef OudeBok het volgende:
1. Nee, hij zei: Plek perfect, maar je had nog 100 meter door moeten rijden, want rijprocedure = zo lang mogelijk op invoegstrook blijven.
Ik denk dat ik je nog steeds niet helemaal snap in deze.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:50 schreef OudeBok het volgende:
2. Ik stond meer naar links, niet naar rechts. Auto's op weghelft links van mij konden zonder reden doorrijden.
Die code komt er niet letterlijk op te staan, dat zien ze in de computer als je ooit aangehouden word.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:06 schreef d4v1d het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs binnen. Maar ik mis een code dat ik verplicht een bril moet dragen.
Ik heb een eigen verklaring moeten invullen, medische testen en shit en nog meer zooi. Mijn zicht zonder bril is onvoldoende(minder dan 50%) om een rijbewijs te mogen halen(that is, zonder bril) en er is mij ook verteld dat ik die bril verplicht moet dragen.
Is het handig om hier bij het CBR of RDW achteraan te gaan of is het wel goed zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |