abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 5 januari 2019 @ 11:08:52 #101
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184215845
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb echt een soort haat/liefde relatie met dit spel :P In meerdere fasen in het verleden gespeeld. Inderdaad ook nog in die tijd dat er een divisie x was, en zelfs in de tijd dat er een wachtrij van 3/4 maanden was :D

Wat ik tof vind aan Hattrick is de diepgang in het spel en het feit dat je (mits je een goed langetermijnsplan hebt) in principe niet zo gek veel actief hoeft te zijn. Ik loop alleen altijd tegen het punt aan dat ik in divisie IV/V kom, mijn spelers (vaak multiskillers) raken tegen de 28/29/30 en dan moet je keuzes gaan maken. Brand je je team op, of verkoop je een aantal spelers, om vervolgens weer jongere spelers (talenten) te gaan halen.

Natuurlijk is die laatste manier de beste manier, anders moet je echt helemaal opnieuw beginnen. Echter blijf ik dan steken in 1 van de eerder genoemde divisies. Die spelers van 28/29 zijn op hun top, die gasten van 24 zijn een stuk minder, maar zijn wel ongeveer even duur, of soms zelfs nog duurder (door hun potentie). Hierdoor heb je voor meer geld een speler die kwalitatief minder is. Als ik dan 3 of 4 seizoenen zo rond plek 4/5/6 dobber in IV dan vind ik het vaak wel weer leuk geweest :P

Iemand tips hiervoor?
pi_184216990
En ik zit er mee dat ik een fatsoenlijk keeper wil hebben voor divisie V. Geen idee wat voor stats ik dan moet hebben. Die gasten lijken allemaal hartklappend duur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 5 januari 2019 @ 12:46:57 #103
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184217060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:41 schreef Montagui het volgende:
En ik zit er mee dat ik een fatsoenlijk keeper wil hebben voor divisie V. Geen idee wat voor stats ik dan moet hebben. Die gasten lijken allemaal hartklappend duur.
Keepers zijn duur. Om de simpele reden dat je er minder tegelijk van kunt trainen. Lijkt me dat een keeper gewoon hoog keepen moet hebben (no shit), verdedigen en daarnaast wat spelhervatten. Divisie 5 zou ik zeggen zo rond de buitenaards keepen?
pi_184217123
Ik speel nog steeds O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 5 januari 2019 @ 13:05:45 #105
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184217326
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik speel nog steeds O+
tips voor mijn kwestie een paar posts hierboven :P?
pi_184217793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 13:05 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

tips voor mijn kwestie een paar posts hierboven :P?
Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan. Mijn trainingslinie is de verdediging en die gooi ik op de transferlijst als ze rond de 20 en wereldklasse zijn. Ik koop voor het middenveld en spits vaak in in de leeftijdscategorie onder de 25, dan kunnen ze in ieder geval een paar jaar mee. Verkopen doe ik ze dan ook vaak rond 28,29. Ik bungel nu wel onderaan in de VI omdat ik een belachelijk sterke divisie terecht ben gekomen.

Het is wel een spel van de lange adem maar mijn team wordt wel elke keer een tandje beter, dus uiteindelijk kom je vanzelf in hogere divisies uit
  zaterdag 5 januari 2019 @ 14:12:34 #107
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184218294
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 13:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan. Mijn trainingslinie is de verdediging en die gooi ik op de transferlijst als ze rond de 20 en wereldklasse zijn. Ik koop voor het middenveld en spits vaak in in de leeftijdscategorie onder de 25, dan kunnen ze in ieder geval een paar jaar mee. Verkopen doe ik ze dan ook vaak rond 28,29. Ik bungel nu wel onderaan in de VI omdat ik een belachelijk sterke divisie terecht ben gekomen.

Het is wel een spel van de lange adem maar mijn team wordt wel elke keer een tandje beter, dus uiteindelijk kom je vanzelf in hogere divisies uit
Klopt, alleen ik loop dus (nog 1 divisie hoger) echt tegen een plafond aan. Ik heb ook geen idee wat ik dan nog moet doen om verder te komen. ik MOET mijn spelers op een gegeven moment verkopen, anders krijg ik er op 35 jarige leeftijd niks meer voor terug. Maar door te verkopen moet ik kwalitatief weer een stapje terug met jongere spelers. Deze zijn echter wel een stuk duurder, juist doordat ze zo jong zijn.

Al met al zou je denken dat je dan geleidelijk aan, laagje voor laagje, verder komt. Maar dat is dus echt niet het geval.
pi_184220026
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 14:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Klopt, alleen ik loop dus (nog 1 divisie hoger) echt tegen een plafond aan. Ik heb ook geen idee wat ik dan nog moet doen om verder te komen. ik MOET mijn spelers op een gegeven moment verkopen, anders krijg ik er op 35 jarige leeftijd niks meer voor terug. Maar door te verkopen moet ik kwalitatief weer een stapje terug met jongere spelers. Deze zijn echter wel een stuk duurder, juist doordat ze zo jong zijn.

Al met al zou je denken dat je dan geleidelijk aan, laagje voor laagje, verder komt. Maar dat is dus echt niet het geval.
Je zit bij mij in de competitie!! :D

Edit: lekkere timing wel, afgelopen zondag nog van dat team verloren :')
pi_184220325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 14:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat train je precies? Want het geld wat je voor je trainees krijgt als je ze doorverkoopt + het geld van bestaande spelers van 28/29 die je kunt verkopen zou toch voldoende moeten zijn om telkens net iets betere en duurdere spelers terug te kopen... je moet inderdaad niet wachten tot spelers 30+ zijn want dan kelderen die waardes hard

Als ik een of 2 20-jarige wereldklasse verdedigen verkoop voor pak m beet 2-2,5 miljoen kun je eigenlijk al een heel behoorlijke speler ervoor terug halen voor je andere linies, laat staan als je daarbij ook nog een 28-29-jarige voor zo'n 3 miljoen kunt verkopen...
  zaterdag 5 januari 2019 @ 18:46:04 #110
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184222992
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 16:04 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Je zit bij mij in de competitie!! :D

Edit: lekkere timing wel, afgelopen zondag nog van dat team verloren :')
:D

Ik heb me overigens in een opwelling weer aangemeld :P ga even kijken of ik een goede speelwijze kan vinden, maar verwacht er niet teveel van :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 16:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wat train je precies? Want het geld wat je voor je trainees krijgt als je ze doorverkoopt + het geld van bestaande spelers van 28/29 die je kunt verkopen zou toch voldoende moeten zijn om telkens net iets betere en duurdere spelers terug te kopen... je moet inderdaad niet wachten tot spelers 30+ zijn want dan kelderen die waardes hard

Als ik een of 2 20-jarige wereldklasse verdedigen verkoop voor pak m beet 2-2,5 miljoen kun je eigenlijk al een heel behoorlijke speler ervoor terug halen voor je andere linies, laat staan als je daarbij ook nog een 28-29-jarige voor zo'n 3 miljoen kunt verkopen...
Ik heb lange tijd niet gespeeld :P Ik trainde altijd multiskill. Dus ik kocht een lading 17/18 jarigen met redelijk positiespel, zwak/matig passen en verdedigen. Die trainde ik allemaal op, vervolgens nog wat verdedigers erbij die ik kocht met hoog positiespel en dan op verdedigen ging trainen. Op deze manier hoefde ik uiteindelijk alleen 2 spitsen te kopen die ik zelf niet trainde.

Het punt is dan dat je spelers niet verkoopt op 20-jarige leeftijd. Je koopt ze op 18 jarige leeftijd en behoudt ze eigenlijk gedurende hun hele carrière. Vervolgens kun je 2 dingen doen: Je team 'crashen', dat houdt dus in dat je je team gewoon helemaal leegtrekt en 1 keer gaat pieken (zo hoog mogelijk gaat spelen). Maar je kunt ook een 28 jarige multiskiller verkopen, deze zijn dan wel megaveel geld waard omdat ze in alle hoofd- en sideskills behoorlijk goed zijn. Punt is alleen dat deze multiskillers praktisch onvervangbaar zijn voor de prestaties van je team. Als je daar een 23-jarige speler voor terugkoopt (voor hetzelfde geld, want jongere spelers zijn duurder), dan ga je er uiteindelijk wel op achteruit qua prestaties.

Geloof me; ik heb alle scenario's doorlopen :P Ik denk dat de enige manier om uiteindelijk in ED/divisie 2/3 te komen is om naast dit plan ook nog behoorlijk intensief te gaan traden. Dus spelers kopen die bijna poppen om ze 1/2 weken later weer te verkopen. Maar daar heb ik dus geen tijd voor (en eerlijk gezegd ook de kunde niet voor, zo erg zit ik er ook weer niet in).
pi_184232952
Ik heb ook nog een account maar weet nog niet wat ik er mee wil. Wat te doen met 60+ miljoen.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:23:05 #112
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184235981
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:58 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik heb ook nog een account maar weet nog niet wat ik er mee wil. Wat te doen met 60+ miljoen.
Ik zou het allemaal doneren aan mij!
pi_184236328
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:23 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zou het allemaal doneren aan mij!
Vind het wel lachen dat je ineens bij mij zit. Wat een toeval. :P Ik heb eerder wat in het competitieforum geplaatst in de hoop dat het wat meer gaat leven, alleen dat valt best tegen :P
  zondag 6 januari 2019 @ 11:20:21 #114
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184236806
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:47 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Vind het wel lachen dat je ineens bij mij zit. Wat een toeval. :P Ik heb eerder wat in het competitieforum geplaatst in de hoop dat het wat meer gaat leven, alleen dat valt best tegen :P
Tsjah, het spel is volgens mij behoorlijk aan het krimpen :P Kans dat je bij elkaar in komt is dan automatisch een stukje groter. Ik ga eerst maar eens 1/2 seizoenen wat skilltraden om een startkapitaal op te bouwen, dan heb ik ook meteen even tijd om een leuk meerjarenplan op te stellen :P

Heb jij eigenlijk eerder gespeeld? Wat is jouw plan?
pi_184236939
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Tsjah, het spel is volgens mij behoorlijk aan het krimpen :P Kans dat je bij elkaar in komt is dan automatisch een stukje groter. Ik ga eerst maar eens 1/2 seizoenen wat skilltraden om een startkapitaal op te bouwen, dan heb ik ook meteen even tijd om een leuk meerjarenplan op te stellen :P

Heb jij eigenlijk eerder gespeeld? Wat is jouw plan?
Vroeger speelde ik altijd 352 en trainde ik 6 man op positiespel tot ze te goed waren voor mijn divisie en verkocht ik ze zodat ik de rest kon versterken. Zat niet veel gedachte achter en slechts 1x de V mee gehaald.

Nu train ik verdedigen en wil ik dat aan het eind van het seizoen herevalueren. Misschien een paar man verkopen en de 3 grootste talenten doortrainen op positiespel. Maar dat zal ik eerst nog misschien een seizoen uitstellen.

Voor snel financieel resultaat schijnt keepers trainen wel een goed idee te zijn
  zondag 6 januari 2019 @ 13:59:37 #116
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184239932
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:28 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Vroeger speelde ik altijd 352 en trainde ik 6 man op positiespel tot ze te goed waren voor mijn divisie en verkocht ik ze zodat ik de rest kon versterken. Zat niet veel gedachte achter en slechts 1x de V mee gehaald.

Nu train ik verdedigen en wil ik dat aan het eind van het seizoen herevalueren. Misschien een paar man verkopen en de 3 grootste talenten doortrainen op positiespel. Maar dat zal ik eerst nog misschien een seizoen uitstellen.

Voor snel financieel resultaat schijnt keepers trainen wel een goed idee te zijn
Ik zou eens wat informatie opzoeken over multiskillers. Is wel een toffe manier, dan train je bijna je hele elftal zelf (uiteindelijk hoef je alleen spitsen te kopen die je niet traint.
  zondag 6 januari 2019 @ 14:11:55 #117
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184240227
Weet iemand trouwens waarom mijn PsicoTSI Foxtrick Editie niet werkt? Normaal kun je met deze tool zien hoe ver een speler van zijn volgende trainingsniveau zit (op zijn hoofdskill). Ik krijg alleen bij elke spelers (inclusief mijn eigen) te zien: 'De vaardigheden van deze speler zijn niet beschikbaar'.
pi_184241953
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:59 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zou eens wat informatie opzoeken over multiskillers. Is wel een toffe manier, dan train je bijna je hele elftal zelf (uiteindelijk hoef je alleen spitsen te kopen die je niet traint.
Ja dat lijkt me ook wel een mooi doel. Hoog meedraaien met vooral zelfopgeleide spelers.
pi_184247310
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:11 schreef nickhguitar het volgende:
Weet iemand trouwens waarom mijn PsicoTSI Foxtrick Editie niet werkt? Normaal kun je met deze tool zien hoe ver een speler van zijn volgende trainingsniveau zit (op zijn hoofdskill). Ik krijg alleen bij elke spelers (inclusief mijn eigen) te zien: 'De vaardigheden van deze speler zijn niet beschikbaar'.
Mooi begin met een 432 opstelling :P
  zondag 6 januari 2019 @ 20:33:54 #120
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184247597
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:22 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Achjoh :P Ik moest dat doen voor die license. Nogmaals: ik laat het eerste seizoen gewoon schieten. even richten op skilltrading.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:17:55 #121
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_184261687
Ik heb mijn team ook nog steeds niet opgegeven. Geen supporter meer, maar zorg wel wekelijks dat al mijn spelers fatsoenlijk getraind worden enzo.

Ik zie net dat ik mijn team op 16 januari 2004 kreeg, dus bijna mijn 15-jarig jubileum :D
pi_184266847
Dit zijn van die momenten dat ik baal dat mijn team niet meer bestaat. Al jaren geleden gestopt, maar altijd vermaakt.
Twijfel toch af en toe om weer te beginnen. Misschien toch eens proberen. Ooit divisie III gespeeld, volgens mij een of twee seizoenen. Lang geleden.
All management is Strategic Management.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:20:50 #123
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184268864
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:22 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

https://wiki.hattrick.org(...)d_Defending_Training

Dit is het plan dat ik volg! Voor mensen hier die twijfelen om weer te beginnen: dit is een 'veilige' manier om een goede basis op te bouwen.
pi_184269495
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

https://wiki.hattrick.org(...)d_Defending_Training

Dit is het plan dat ik volg! Voor mensen hier die twijfelen om weer te beginnen: dit is een 'veilige' manier om een goede basis op te bouwen.
interessant. Mijn trainees zijn net niet helemaal geschikt maar lijken er wel op. 7 seizoenen is wel ellendig lang helaas, maar goed logisch want hattrick is een spel van de lange adem
  maandag 7 januari 2019 @ 23:13:40 #125
237147 nickhguitar
Held van beroep
pi_184271360
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:50 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

interessant. Mijn trainees zijn net niet helemaal geschikt maar lijken er wel op. 7 seizoenen is wel ellendig lang helaas, maar goed logisch want hattrick is een spel van de lange adem
Je kunt natuurlijk ook de hele bende verkopen en wat hoger in dit plan instappen. Dus dan koop je trainnee's met Uitstekend verdedigen/matig passen/matig positiespel.

Maar uiteraard gewoon doen wat je zelf wil, ik doe dit vooral omdat ik het een leuk concept vind. Dit is niet per se de beste manier ofzo.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')