abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151328547
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)

Nog een grafiekje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

pi_151328561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...
Je doet je username eer aan. :Y
pi_151328796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alsof het om een aan- uit- knopje gaat. :')
pi_151328812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.

Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
pi_151329118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.

Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151329532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef eight het volgende:

[..]

Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen?
Depressie staat niet gelijk aan een zelf en massamoord plegen. Een belediging van de vele goed uitbehandelde depressieve mensen.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2015 @ 15:44:22 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151330724
quote:
Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151330876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders.
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.

Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?

Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.

Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2015 @ 15:50:57 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151330970
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.

Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?

Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.

Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van).

En wanneer er iets tussen de mensen zelf gebeurt, zoals mishandeling, dan is dat voor die mensen persoonlijk een heel andere ervaring, aangezien het tussen henzelf gebeurt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:00:55 #10
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151331281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van).

En wanneer er iets tussen de mensen zelf gebeurt, zoals mishandeling, dan is dat voor die mensen persoonlijk een heel andere ervaring, aangezien het tussen henzelf gebeurt.
Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders.

Denk out of the box, we hebben het hier over hetzelfde maar dan gruwelijker. Andere setting, zelfde context.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2015 @ 16:01:47 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151331314
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders.

Denk out of the box, we hebben het hier over hetzelfde maar dan gruwelijker. Andere setting, zelfde context.
Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN.

En daarbij nog de kanttekening dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze suïcidale man aan zijn passagiers heeft gedacht. Daarvoor kon hij al veel te ver heen zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:08:36 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151331514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:01 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN.

En daarbij nog de kanttekening dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze suïcidale man aan zijn passagiers heeft gedacht. Daarvoor kon hij al veel te ver heen zijn.
Ik reageerde op je 2e alinea, niet de 1e.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:10:51 #13
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151331571
Verder ben ik blij dat ik het niet snap, maar waarom zou het kunnen dat hij niet bij stil stond dat hij meer mensen van een drama zou kunnen voorzien? Als je een vliegtuig kan besturen, dan besef je toch ook dat je meer mensen pijn gaat doen met deze actie. Hoe ver je ook heen bent?
pi_151331695
Blijft enorm triest voor die 150 slachtoffers en hun nabestaanden, slachtoffer van een gek -O-

Ik zou gek worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151331723
quote:

[..]

heb je zelf kinderen?
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:08:20 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151334709
Ik zou me geloof ik vooral afvragen wat ik heb misdaan dat mijn eigen kind zo'n monster is geworden.
En waarom ik dat niet heb zien aankomen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151334766
Misschien heeft ie ooit zijn hoofd ergens tegenaan gestoten, waardoor ie psychisch geworden is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:15:13 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151334882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien heeft ie ooit zijn hoofd ergens tegenaan gestoten, waardoor ie psychisch geworden is.
Dat is ook een optie.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:48:19 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151335658
quote:

[..]

waarom je nog van je kind kan houden? Om alle goede dingen die hij ongetwijfeld ook had. Dat wordt niet bij iedereen dan meteen nul waard.
pi_151345904
Benno Baksteengod straks bij Pauw.
  zaterdag 4 april 2015 @ 00:54:17 #21
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151349739
quote:

[..]

Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:12:06 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_151349994
Fix die waardeloze TT nou eens :')
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:35:35 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151352887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:54 schreef Rica het volgende:

[..]

Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes)
Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets ergs zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen. Zeker gezien het feit dat je kind je dus moedwillig metaal heeft mishandeld door deze daad.

En natuurlijk ben ik het ook eens met de andere user hier. Afvragen, waar heb ik het tijdens de opvoeding laten afweten, wat heb ik fout gedaan? Maar dat lijkt soms geen relevante vraag meer, dit is uiteindelijk zijn keuze geweest. En niest rechtvaardigd uiteindelijk om een vliegtuig vol onschuldige mensen in de Alpen tegen een berg aan te parkeren.
pi_151352911
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:35 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets erg zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen.
Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten. :')
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:47:14 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151353036
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten. :')
Waarom zijn er zo weinig mensen die kunnen begrijpen dat ik mijn kind zou haten wanneer hij zoveel onschuldige mensen heeft vermoord? En dat ik mijn kind zou haten voor het feit dat hij mij dit aan heeft gedaan? Zo gek is dat toch niet?

Als het goed is zullen wij allemaal van onze kinderen blijven houden aangezien gelukkig bijna niemand tot dit in staat is. Dat is alvast mooi meegenomen. Ik heb het puur over het geval dat, dat dit een verandering in je leven kan zijn tov je standpunt tegen je bloed eigen kind. Zeer exceptioneel natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')