abonnement Unibet Coolblue
pi_151353490
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:37 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik houd er sterk rekening mee dat de meiden de foto's zelf niet gemaakt hebben en de foto's pas op een veel later tijdstip gemaakt zijn.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De Panamesen zullen er zelf toch geen plas water over hebben gegooid..
_O-
pi_151354222
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:51 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ja daarom neig ik nu naar val van 1 van de meiden, ander geschrokken en wil weten wat de toestand is. Daalt af langs de steile helling waar je niet meer terug kan maar waar je wel geleidelijk naar beneden kunt. Helling ligt tussen Q2 en 20 minuten terug naar Mirador (zie plaatje rechtse locatie rode cirkel).

[ afbeelding ]

Vervolgens hebben ze daar beneden de toestand geëvalueerd en kwamen tot de conclusie dat ze in de problemen zaten. Zijn gaan bellen. eerst met het ene toestel (aanzetten, bereik zoeken, even lopen voor bereik toch proberen te bellen, daarna ander toestel aanzetten, bereik zoeken en ook proberen te bellen, vandaar de 12 minuten tussentijd). Lukte niet. Ze waren overtuigd dat ze in de problemen zaten maar dachten dat ze de dag erop wel een oplossing konden vinden. Ze belden meteen in de ochtend toen het licht werd en na ruim een uur nog een keer, maar dit lukte weer niet. Ze begrijpen dat er geen contact mogelijk is en moeten zelf iets gaan ondernemen willen ze terug komen. Ze maken een screenshot van Gmaps (cache) en proberen via de blauwe gps locatie van Gmaps naar Boquete te lopen (je ziet alleen een kaart zonder wegen of iets en alleen waar Boquete ligt). Ik denk dat de route omhoog moeilijk begaanbaar is maar wel net klimbaar op sommige punten (geen pad uiteraard en klimmen tegen de wand op met misschien wel iemand die minder fysiek was). Tijdens het klimmen omhoog en misschien probeerden ze wel bereik te zoeken en een uitweg, proberen ze weer te bellen en dit lukt weer niet. Uiteindelijk lopen ze tegen een helling aan of kunnen niet verder omhoog. Ze proberen op het uiterste punt en misschien met de telefoon omhoog te bellen en de zendmast vindt ze op die hoogte ergens rond 14 uur eenmalig en valt daarna weer weg. Bellen levert niets op en de vraag is of ze gezien hebben dat ze even bereik hadden (en of het wel zichtbaar was in streepjes) want anders hadden ze het nog wel een keer geprobeerd. Ze blijven daar even zitten en keren na enige tijd terug naar beneden. Dan proberen ze de rivier te volgen (staat ook in de cache van Gmaps en is het enige aanknopingspunt want je bent verdwaald). Rivier betekent, bij afwezigheid van een pad, de kans op bewoning (stond ook in 'vermissingsrapport' dat mensen hier vaak voor kiezen). In de dagen erna volgen ze de rivier (ja dat zal moeilijk geweest zijn en sommige stukken misschien klimmen op de bedding maar ze hebben er ook dagen over gedaan om vooruit te komen). Daarna wordt het lastig maar je kunt zeggen dat:

- ze in de buurt blijven van de Chinguinola
- de nachtlocatie zich bevindt tussen het stuk begin Chinguinola tot aan vindplaats rugzak
- een eventuele tijdelijke en/of uiteindelijke rustplaats zich hier ook tussen bevindt en dan dicht langs de rivier
- Ze gestorven zijn aan uitputting/vast in kloof in rivier zoals Ouder1 zegt bij Dual Survival/val kabelbrug 2/flash flood/infecties aan of in de buurt van de Changuinola
- De resten verderop zijn gespoeld in de rivier
- Het broekje is te verklaren doordat ze er zijn geweest of doordat het is aangespoeld (dat ze die bijv. te drogen heeft gelegd want ze liepen door/langs de rivier en ze zullen vaak nat zijn geweest. Dit zal ze gedaan kunnen hebben ergens in de stroom voor de tweede kabelbrug. Vervolgens stroomt het per ongeluk weg door onoplettendheid of worden ze overvallen door een flash flood)

Zo is voor mij het begin duidelijk maar het eind blijft voor meerdere opties vatbaar.
Een dergelijk verloop acht ik ook het meest waarschijnlijk. Veel meer dan hoofdlijnen kunnen we niet benoemen. Vanuit dit vertrekpunt zijn er wel vermoedens uit te spreken over mogelijke vind- en verblijfplaatsen en over de locatie van de nachtfoto's.
pi_151354359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:04 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, hoor. Iemand anders kan die foto's hebben gemaakt in die nacht (of andere nacht).

[..]

Het manipuleren hoeft niet op een van de eerste dagen gedaan te zijn. Kan op welke dag ook gedaan zijn.

[..]

Iemand kan de data op welk tijdstip dan ook maken.

Ik vind het raar dat de meiden een week lang geen foto's maken om dan vervolgens in de nacht foto's te maken. Toevallig zou het om de nacht gaan dat zoekers in de jungle verbleven. Waarom hebben ze de dag ervoor niet één foto gemaakt?
Om de foto's te kunnen manipuleren moet je het toestel meenemen naar je laptop buiten het gebied en of al een enorme kennis hebben van fotomanipulatie of die dan nog verkrijgen. In het gebied zelf is geen elektriciteit en geen internet / wifi en je bent denk ik langer bezig dan de duur van een batterij van je laptop.
Hier is welgeteld een persoon die de basiskennis heeft voor dit soort acties en die verder heeft onderzocht. En daar?

Het is buitengewoon omslachtig om een scenario te verzinnen dat legio risico's kent en waar de perfect gemanipuleerde foto's dan weer in zouden moeten passen - als mastermindcrimineel. Een foutje en je bent weg.

Waarschijnlijk? nee! Mogelijk? Ja, een beetje!
pi_151354533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:10 schreef matteo_111 het volgende:
In het gebied zelf is geen elektriciteit en geen internet / wifi en je bent denk ik langer bezig dan de duur van een batterij van je laptop.
Het ligt er maar aan wat je onder 'het gebied' vindt vallen. In die dorpjes van indianen hebben ze ook pc's.. dus elektriciteit en ws internet.
pi_151354554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:02 schreef lekarO het volgende:
Klopt, maar is voor mij veeeel te ver gezocht en ik weet zeker voor veel mensen die logisch denken ook.
Dat begrijp ik heel goed.
Ik houd rekening met het feit dat de rugzak met inhoud een aantal dagen bij de P. politie / fiscalía heeft gelegen. Op 13-14 werd de rugzak daar geleverd. De datum van 17 juni maakt mij achterdochtig. Er is sws iets gebeurd op 17 juni.

Corruptie is alom aanwezig in Panama, ook bij de politie. Ik heb een paar posts gewijd aan zeer actuele zaken over de corruptie binnen politie / fiscalía.

Het beeld dat K&L onvindbaar zouden zijn geweest (begin april en al die weken erna), al dan niet levenloos, vind ik onbegrijpelijk. Pittí heeft het onderzoek flink tegengewerkt, hoewel ze naar buiten toe deed alsof ze meewerkte. Zie hoe ze op arrogante wijze op het interview heeft geantwoord.

Ik zie vanaf het begin een dwaalspoorachtig geheel. Beginnend bij de Europeanen, die de meiden niet hadden kunnen verwarren met andere: Sigrid die Lisanne had gemasseerd, Eileen die K&L kende en gesproken had, Ingrid die ze misschien niet goed had bestudeerd, Giovanni die beweerde dat zijn hond Blue met ze meeging, maar op de dag dat Lee Z. verhaal kwam halen, niet thuis was, Pedro die eigenlijk Peter (VS) heet en natuurlijk de Panamesen Feliciano die de meiden redelijk goed kende. Dan hebben we Martina, Oliva en Lorenzo die de meiden niet kenden, maar kennelijk voelden ze zich genoodzaakt om te zeggen dat ze ze ná 13.10 hadden gezien. Datzelfde geldt ook voor Leonardo.
Deze groep mensen zijn allemaal bekenden van elkaar. Hun beweringen sloten naadloos aan elkaar.
pi_151354756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:21 schreef RapaNui het volgende:
natuurlijk de Panamesen Feliciano die de meiden redelijk goed kende.
Huh? :? Nu gaat je fantasie met je op de loop.

Voor de rest heb ik al meerdere malen een zeer plausibele verklaring gegeven die helemaal niets met een doofpot of misdrijf te maken heeft.
pi_151355664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat begrijp ik heel goed.
Ik houd rekening met het feit dat de rugzak met inhoud een aantal dagen bij de P. politie / fiscalía heeft gelegen. Op 13-14 werd de rugzak daar geleverd. De datum van 17 juni maakt mij achterdochtig. Er is sws iets gebeurd op 17 juni.

Corruptie is alom aanwezig in Panama, ook bij de politie. Ik heb een paar posts gewijd aan zeer actuele zaken over de corruptie binnen politie / fiscalía.

Het beeld dat K&L onvindbaar zouden zijn geweest (begin april en al die weken erna), al dan niet levenloos, vind ik onbegrijpelijk. Pittí heeft het onderzoek flink tegengewerkt, hoewel ze naar buiten toe deed alsof ze meewerkte. Zie hoe ze op arrogante wijze op het interview heeft geantwoord.

Ik zie vanaf het begin een dwaalspoorachtig geheel. Beginnend bij de Europeanen, die de meiden niet hadden kunnen verwarren met andere: Sigrid die Lisanne had gemasseerd, Eileen die K&L kende en gesproken had, Ingrid die ze misschien niet goed had bestudeerd, Giovanni die beweerde dat zijn hond Blue met ze meeging, maar op de dag dat Lee Z. verhaal kwam halen, niet thuis was, Pedro die eigenlijk Peter (VS) heet en natuurlijk de Panamesen Feliciano die de meiden redelijk goed kende. Dan hebben we Martina, Oliva en Lorenzo die de meiden niet kenden, maar kennelijk voelden ze zich genoodzaakt om te zeggen dat ze ze ná 13.10 hadden gezien. Datzelfde geldt ook voor Leonardo.
Deze groep mensen zijn allemaal bekenden van elkaar. Hun beweringen sloten naadloos aan elkaar.
Wel een heel groot complot. Zoals je weet: hoe meer mensen er betrokken zijn bij een complot des te groter de kans dat het mislukt. Redeneer niet vanuit mensen. Mensen en hun waarnemingen zijn per definitie subjectief. Zoals ik al eerder aangaf, tenzij er aantoonbaar bewijs is dat iemand iets eerder op zijn kerfstok heeft gehad, is het het onderzoeken niet eens waardig.

Probeer aan te sluiten bij wat we hebben. Zo vind ik de opmerking van Jackie12 over het screenshot als inbreken in de telefoon het enige bruikbare argument voor een crime scenario. De rest is luchtfietserij. Maar ook bij dit punt is het vreemd dat er eerst een aantal keer gebeld wordt zonder screenshot, na het bellen een screenshot en dan pas na ruim een uur weer bellen en vervolgens nooit meer een screenshot. Als je inbreekt moet je dat steeds weer doen lijkt mij en doe je het voordat je belt op 2 april en niet erna. Als het de kracht van dit soort tegenargumenten kan weerstaan wordt het waarschijnlijker. Voorlopig zijn alleen de val en de val&vast de enige begin scenario's.
pi_151357047
Als oude volger brand ik een kaarsje in gedachten voor de dames. RIP
pi_151358128
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 april 2015 07:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik geloof daarin. Maar dat dit ook nog zo onderbouw kan worden!
Met de overige resten en vondsten blijf ik dus naar een misdrijf neigen. Of een cover-up.
Maar of dat nu een dader is of dat ze van hogerhand hebben zitten prutsen?

Wat ik nog steeds bijzonder blijf vinden is, dan er in een korte tijd voldoende is gevonden om ze dood te verklaren. En deze vondsten na een jaar nog niet te een duidelijk verhaal leiden.
Zou ook nog kunnen als 't geen ongeluk is. Dat er zo weinig is gevonden, maar toch precies genoeg om beiden (zo goed als zeker) overleden te kunnen verklaren lijkt mij wel toevallig; ik heb niet alle data in m'n hoofd, maar is er ook niet 'veel' gevonden juist op de momenten dat de ouders in Panama waren?
Een moordenaar die het in z'n eentje zo speelt...geloof ik niet echt in. Die dan, omdat men blijft zoeken, zelf maar dingen gaat droppen en manipuleren en daardoor juist extra risico loopt om betrapt te worden (DNA, foutje met manipuleren, gezien worden met tas tijdens 'droppen' etc.).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_151360178
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
Huh? Nu gaat je fantasie met je op de loop.
Correctie:
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
Feliciano die de meiden redelijk goed van gezicht kende.
  zaterdag 4 april 2015 @ 16:36:58 #86
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_151360922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:18 schreef Poolbal het volgende:
Als oude volger brand ik een kaarsje in gedachten voor de dames. RIP
Jezus, brand dan een echt kaarsje.
pi_151362067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat begrijp ik heel goed.
Ik houd rekening met het feit dat de rugzak met inhoud een aantal dagen bij de P. politie / fiscalía heeft gelegen. Op 13-14 werd de rugzak daar geleverd. De datum van 17 juni maakt mij achterdochtig. Er is sws iets gebeurd op 17 juni.

Corruptie is alom aanwezig in Panama, ook bij de politie. Ik heb een paar posts gewijd aan zeer actuele zaken over de corruptie binnen politie / fiscalía.

Het beeld dat K&L onvindbaar zouden zijn geweest (begin april en al die weken erna), al dan niet levenloos, vind ik onbegrijpelijk. Pittí heeft het onderzoek flink tegengewerkt, hoewel ze naar buiten toe deed alsof ze meewerkte. Zie hoe ze op arrogante wijze op het interview heeft geantwoord.

Ik zie vanaf het begin een dwaalspoorachtig geheel. Beginnend bij de Europeanen, die de meiden niet hadden kunnen verwarren met andere: Sigrid die Lisanne had gemasseerd, Eileen die K&L kende en gesproken had, Ingrid die ze misschien niet goed had bestudeerd, Giovanni die beweerde dat zijn hond Blue met ze meeging, maar op de dag dat Lee Z. verhaal kwam halen, niet thuis was, Pedro die eigenlijk Peter (VS) heet en natuurlijk de Panamesen Feliciano die de meiden redelijk goed kende. Dan hebben we Martina, Oliva en Lorenzo die de meiden niet kenden, maar kennelijk voelden ze zich genoodzaakt om te zeggen dat ze ze ná 13.10 hadden gezien. Datzelfde geldt ook voor Leonardo.
Deze groep mensen zijn allemaal bekenden van elkaar. Hun beweringen sloten naadloos aan elkaar.
Voor mijzelf is een misdrijf duidelijk maar ja, hoe en wanneer zal duidelijk worden hoe alles in elkaar steekt.
pi_151362733
Is er in Panama nog aandacht besteed aan de zaak?
pi_151362808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou nee. Dat is het niet. Die rivier is kilometers lang. Dan is er nog dat stuwmeer waarin niet gedoken mag worden om resten te zoeken.

Als jij in deze rivier een handvol kralen gooit en ze dan een dag later gaat zoeken.. noem je het dan ook een heel groot mysterie dat je ze nooit meer allemaal vindt?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke vergelijking, maar de feiten zijn de het beekje waar Kris poseert amper een beekje mocht heten en de dijbeenbotten tig malen grote zijn dan de kralen.
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:49:32 #90
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151363047
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Leuke vergelijking, maar de feiten zijn de het beekje waar Kris poseert amper een beekje mocht heten en de dijbeenbotten tig malen grote zijn dan de kralen.
En er zijn er nog 3 kwijt
Wie dit leest is gek
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:56:04 #91
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151363814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jezus, brand dan een echt kaarsje.
ieder het zijne.
pi_151363945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Om de foto's te kunnen manipuleren moet je het toestel meenemen naar je laptop buiten het gebied en of al een enorme kennis hebben van fotomanipulatie of die dan nog verkrijgen. In het gebied zelf is geen elektriciteit en geen internet / wifi en je bent denk ik langer bezig dan de duur van een batterij van je laptop.
Hier is welgeteld een persoon die de basiskennis heeft voor dit soort acties en die verder heeft onderzocht. En daar?

Het is buitengewoon omslachtig om een scenario te verzinnen dat legio risico's kent en waar de perfect gemanipuleerde foto's dan weer in zouden moeten passen - als mastermindcrimineel. Een foutje en je bent weg.

Waarschijnlijk? nee! Mogelijk? Ja, een beetje!
gelul, het is dus de afgelopen dagen juist gebleken dat het heel gemakkelijk is en dat iedereen de tijden kan aanpassen, foto's kan maken, en de tijden kan terugzetten.
pi_151364165
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het beeld dat K&L onvindbaar zouden zijn geweest (begin april en al die weken erna), al dan niet levenloos, vind ik onbegrijpelijk. Pittí heeft het onderzoek flink tegengewerkt, hoewel ze naar buiten toe deed alsof ze meewerkte. Zie hoe ze op arrogante wijze op het interview heeft geantwoord.

Ik zie vanaf het begin een dwaalspoorachtig geheel. Beginnend bij de Europeanen, die de meiden niet hadden kunnen verwarren met andere: Sigrid die Lisanne had gemasseerd, Eileen die K&L kende en gesproken had, Ingrid die ze misschien niet goed had bestudeerd, Giovanni die beweerde dat zijn hond Blue met ze meeging, maar op de dag dat Lee Z. verhaal kwam halen, niet thuis was, Pedro die eigenlijk Peter (VS) heet en natuurlijk de Panamesen Feliciano die de meiden redelijk goed kende. Dan hebben we Martina, Oliva en Lorenzo die de meiden niet kenden, maar kennelijk voelden ze zich genoodzaakt om te zeggen dat ze ze ná 13.10 hadden gezien. Datzelfde geldt ook voor Leonardo.
Deze groep mensen zijn allemaal bekenden van elkaar. Hun beweringen sloten naadloos aan elkaar.
De veronderstelling van een doofpot-actie tussen zoveel verschillende mensen vraagt nogal wat van het circuit dat daar dan achter zit. Klapt er voor $ 30.000 niemand uit de school, anoniem? De meiden waren nog minstens een week in leven.
Om een gecoördineerde doofpotactie te bewerkstelligen, moet er geïnstrueerd zijn: er waren twee meiden om 13.00 op het pad, zeg dat! Waarom deed PM dan niet mee, die de juiste tijd noemde voor de juiste personen, maar weer niet zeker was van de identiteit (ze lijken allemaal op elkaar). Als PM later omgedraaid zou zijn en als derde betrokken zou zijn bij de gebeurtenissen, had hij niet de juiste tijd genoemd.
Ook later heeft hij zijn getuigenis niet herroepen of zo.

Het feit dat er heel veel op verkeerde plaatsten gezocht is en heel weinig op de goede kan als gevolg van gebrekkige informatie of als manipulatie worden gezien. De eerste moet worden verondersteld, de tweede moet bewezen worden door onderzoek (als het al zo zou zijn).
Is er een redelijk vermoeden van zo'n brede een manipulatie te construeren? Dat moet ook samenhangen met het belang/motief van een misdrijf en passen binnen de overige relevante feiten.

Het motief is niet echt duidelijk. Beroving lijkt niet aan de orde vanwege de gevonden rugzak met inhoud. Uit de weg ruimen vanwege een toevallige getuigenis van drugscriminaliteit zou kunnen, maar er zijn geen echte aanwijzingen van drugsroutes en zo in het gebied. Orgaanhandel moet vanwege de afstanden en de ontoegankelijkheid van het gebied redelijkerwijs worden afgeschreven. Het 'materiaal' is te snel over de datum. Past ook niet bij het belpatroon en de tijd dat ze nog leefden.

Een uit de hand gelopen seksuele belangstelling blijft dan over. Daarbij zouden ze dan in een hulpbehoevende toestand moeten zijn achtergelaten. M.i. vraagt dit twee of meer daders, of een zeer gewelddadige. Punt is dat dergelijke misdaden zelden alleen staan. De dader(s) hebben een drang en het gebeurt vaker. Als dit gebeurd was, hadden ze denk ik wel iets ingesproken of gefilmd: lieve ouders dit is ons overkomen, als we hier niet meer uit komen, pak dan die *******, met een signalement.
M.i. spelt dit risico vooral de eerste dagen. Later was bekend dat er een beloning werd uitgeloofd (ik meen de 4e of de 5e april). Dan moet de drang al heel groot zijn, wil je niet kiezen voor het legaal de bloemetjes buiten zetten met een stapel dollars.

Samenvattend: is een crimineel handelen en motief aannemelijk?Ja, theoretisch! Is het waarschijnlijk: nauwelijks, te veel onwaarschijnlijkheden en andere waarschijnlijkere keuzen die gemaakt zouden zijn.
Daar komt nog bij dat maar een heel klein deel van de mensen echt crimineel is (cf. Mata). Die moet je dan ook nog tegenkomen in een vrijwel leeg gebied waar iedereen iedereen kent. (Ik meen dat er 64 stemgerechtigden wonen in de bovenloop van de Rio Changuinola.)
pi_151364347
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 18:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

gelul, het is dus de afgelopen dagen juist gebleken dat het heel gemakkelijk is en dat iedereen de tijden kan aanpassen, foto's kan maken, en de tijden kan terugzetten.
Iedereen? Gemakkelijk? Ik zou denken van niet.
Plus alle extra risico's die je loopt. Een foutje en je camouflage valt weg.
Ik zou daar alleen aan beginnen als ik heeeeel goed wist wat ik deed. Professioneel niveau, en dat houd je dan weer niet geheim.
pi_151364794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het NFI heeft zelf de foto's van het SDkaartje gehaald. De bezittingen van K&L moesten daarvoor heel voorzichtig en volgens protocol een drogingsprocedure ondergaan. Op 22-23 juni werd de rugzak met inhoud afgeleverd bij het NFI. Daarom is de datum van 17 juni zo opvallend.
Dus de foto's zijn zowel in Panama als in Nederland van het SDkaartje gehaald (gekopieerd).
Misschien heeft Panama die ene foto dan wel doen verdwijnen..

Edit: Dit vind ik toch wel een beetje zorgwekkend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Physsic op 04-04-2015 19:05:38 ]
pi_151365613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, hoor. Tim heeft een teken van leven gegeven. Meneer zit op een indianeneiland...

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_backpacker__.html
Haha held. _O_

En al die VINEX-huisvrouwen hier weer over de rooie, dat maakt het nog leuker.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151366148
Ik weet niet of iedereen begrijpt wat ik bedoel, dus ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe ik denk dat het zit.

Het SD-kaartje bevat de foto's en bijbehorende originele metadata. Perico heeft al aangegeven dat deze metadata met de juiste tools makkelijk is aan te passen, maar laten we dat voor het gemak even vergeten.
De metadata (EXIF) op het SD-kaartje bevat onderandere tijdstippen (van het maken van de foto's) en tijdzones zoals deze zijn ingesteld in de camera.
Op het moment dat je met een computer de foto's van het SD-kaartje wil kopiëren naar de computer (je laat dus de originele foto's op het kaartje staan), komt er bij de kopieerde foto'si naast de originele metadata nog extra data bij (bijvoorbeeld de XMP-data). Deze extra data bevat bijvoorbeeld de datum en tijd waarop de foto's zijn gekopieerd. De foto's die op het SD-kaartje staan, bevatten nog steeds alleen de originele metadata.

Perico heeft een tijd geleden aangegeven dat de metadata van de foto's die wij in ons bezit hebben, twee verschillende tijdstippen aangeeft voor het moment waarop de foto is gemaakt. Dat is vreemd, want 1 foto kan maar op 1 moment zijn gemaakt. De EXIF-tijd geeft een ander tijdstip aan dat de XMP-tijd. Ik gaf toen aan dat dit zou kunnen door een verschil in tijdzone van de camera (GMT +1) en van de computer die gebruikt is om de foto's te kopiëren. (De XMP-data rekent opnieuw het tijdstip waarop de foto is gemaakt uit, maar gebruikt daarbij de tijdzone van de computer). Blijkbaar komt dit tijdsverschil precies overeen met het tijdverschil tussen Panama en Nederland. Dit lijkt mij het bewijs dat de foto's die wij hebben mbv een Panamese computer van het SD-kaartje zijn gehaald.
Naast dit opmerkelijke gegeven, is in de metadata ook nog de datum te vinden dat de foto's van het SD-kaartje zijn gekopieerd. Op die datum was de camera nog in Panama (toevallughh!).

De camera is daarna overhandigd aan het NFI. Aangezien het NFI zelf de foto's van het SD-kaartje heeft gehaald, bevat de metadata van die foto's NIET de data die ik zojuist beschreef. Dit zijn namelijk weer de originele foto's die zijn gekopieerd. De foto's die het NFI heeft bevat dus de originele metadata plus de extra data die door hun handelen automatisch is toegevoegd (datum van het kopiëren, etc).
(Als de tijdzone van de computer van het NFI ook niet overeenkomt met die van de camera, zou daar dus eventueel ook nog een verschil kunnen zitten in de metadata)

De foto's die wij in ons bezit hebben komen dus uit Panama. Als Panama de foto's eerder van het SD-kaartje heeft gekopieerd dan het NFI (wat in mijn ogen bewezen is), dan zouden zij met gemak(!) de oorzaak kunnen zijn van de missende foto. Het is namelijk niet moeilijk om een foto te selecteren en de 'delete'-knop van je toetsenbord in de drukken.
Niemand die kan achterhalen wie die foto op welk moment heeft verwijderd..

Ik hoop echt dat dit een beetje een duidelijk verhaal is. Zo niet, graag vragen.
Commentaar als ik fout zit is ook welkom.
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:37:06 #99
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151366215
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

goede vraag!
Welke rib was het?

Ik weet dat het de bedoeling was van de laatste zoektocht om de rivier omhoog cm voor cm af te zoeken met ultraviolet lampen. Dit is wederom door het slechte weer niet gebeurt.
Door die lampen lichten botten op, was een heel goed idee. En een zeer gemiste kans..
Weet iemand wat voor lampen ze daarvoor bij zich hadden?
Waren het forensische zoeklampen zoals deze?
http://www.horiba.com/fil(...)ts/Forensics/fls.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 04-04-2015 19:57:59 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:56:34 #100
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151366852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:35 schreef Physsic het volgende:

De foto's die wij in ons bezit hebben komen dus uit Panama. Als Panama de foto's eerder van het SD-kaartje heeft gekopieerd dan het NFI (wat in mijn ogen bewezen is), dan zouden zij met gemak(!) de oorzaak kunnen zijn van de missende foto. Het is namelijk niet moeilijk om een foto te selecteren en de 'delete'-knop van je toetsenbord in de drukken.
Niemand die kan achterhalen wie die foto op welk moment heeft verwijderd..

Ik hoop echt dat dit een beetje een duidelijk verhaal is. Zo niet, graag vragen.
Commentaar als ik fout zit is ook welkom.
Een foto is niet weg als je op 'delete' drukt. Hij wordt alleen onzichtbaar voor de camera of een gewone kaartlezer, maar kan nog steeds worden teruggehaald.
Je moet meer moeite doen om van die ongewenste foto af te komen: bv. de kaart volschieten met baggerfoto's, of alle foto's behalve die ene kopiëren naar een lege kaart.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')