abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:30:33 #276
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154910408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:14 schreef Djibril het volgende:

[..]

Tja wat is een zelf-respecterende arabier? Bedoel je daarmee de rijke Arabische inwoners van UAE mee? Of de houthi’s die door de echte Arabieren uit de woestijn KSA enkele eeuwen geleden zijn omgedoopt tot moslims?
ehm 2 dingen fout met die redenatie:

1. Arabier en moslim zijn geen synoniemen van elkaar.
2. Als je de geschiedenis van de Arabieren bekijkt zie je dat Arabieren migreerden uit wat nu Yemen en Oman is. Dus volgens mij is er wat mis gegaan met je antropologische kennis.

quote:
Vanwaar die vraag? Kom ik zo positief over, als ik zeg dat het niet verrassend is wat KSA en UAE , samen met de rest van de coalitie, aan het doen zijn?
Uit interesse. In mijn optiek klink je inderdaad vrij positief over de laffe daden van deze "koningen"
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_154910923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:30 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

ehm 2 dingen fout met die redenatie:

1. Arabier en moslim zijn geen synoniemen van elkaar.
2. Als je de geschiedenis van de Arabieren bekijkt zie je dat Arabieren migreerden uit wat nu Yemen en Oman is. Dus volgens mij is er wat mis gegaan met je antropologische kennis.

[..]

Uit interesse. In mijn optiek klink je inderdaad vrij positief over de laffe daden van deze "koningen"
Ik heb nergens gezegd dat Arabier en moslim synoniemen van elkaar zijn. Dat maak jij ervan, net zoals jij denkt te weten dat ik positief sta tegen over de coalitie die tegen de houthi’s vecht in Yemen.

Deel je antropologische kennis met mij, waar zijn je wetenschappelijke bewijzen dat Arabieren migreerden uit wat nu Yemen en Oman is?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:49:58 #278
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154911291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:42 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat Arabier en moslim synoniemen van elkaar zijn. Dat maak jij ervan, net zoals jij denkt te weten dat ik positief sta tegen over de coalitie die tegen de houthi’s vecht in Yemen.
quote:
Of de houthi’s die door de echte Arabieren uit de woestijn KSA enkele eeuwen geleden zijn omgedoopt tot moslims?
Misschien dat ik dat verkeerd gelezen heb maar daar ben je toch echt aan het claimen dat "houthi's" door "de echte Arabieren" zijn omgedoopt tot moslims. Als ik de context erbij pak kan dat niets anders betekenen dan dat je bedoelt dat de saudiers echte arabieren zijn en de houthi's pas sinds ze moslim zijn geworden. Het volgende versterkt die gedachte ook een beetje..

quote:
Deel je antropologische kennis met mij, waar zijn je wetenschappelijke bewijzen dat Arabieren migreerden uit wat nu Yemen en Oman is?
Google en wikipedia are your friends:\

quote:
The first written attestation of the ethnonym "Arab" occurs in an Assyrian inscription of 853 BCE, where Shalmaneser III lists a King Gindibu of mâtu arbâi (Arab land) as among the people he defeated at the Battle of Karkar. Some of the names given in these texts are Aramaic, while others are the first attestations of Ancient North Arabian dialects. In fact several different ethnonyms are found in Assyrian texts that are conventionally translated "Arab": Arabi, Arubu, Aribi and Urbi. Many of the Qedarite queens were also described as queens of the aribi. The Hebrew Bible occasionally refers to Aravi peoples (or variants thereof), translated as "Arab" or "Arabian." The scope of the term at that early stage is unclear, but it seems to have referred to various desert-dwelling Semitic tribes in the Syrian Desert and Arabia.[citation needed] Arab tribes came into conflict with the Assyrians during the reign of the Assyrian king Ashurbanipal, and he records military victories against the powerful Qedar tribe among others.

Medieval Arab genealogists divided Arabs into three groups:

"Ancient Arabs", tribes that had vanished or been destroyed, such as ʿĀd and Thamud, often mentioned in the Qur'an as examples of God's power to vanquish those who fought his prophets.

"Pure Arabs" of South Arabia, descending from Qahtan. The Qahtanites (Qahtanis) are said to have migrated from the land of Yemen following the destruction of the Ma'rib Dam (sadd Ma'rib).

The "Arabized Arabs" (musta`ribah) of Central Arabia (Najd) and North Arabia, descending from Ishmael the elder son of Abraham, through Adnan (hence, Adnanites). The Book of Genesis narrates that God promised Hagar to beget from Ishmael twelve princes and turn him to a great nation.(Genesis 17:20) The Book of Jubilees, in the other hand, claims that the sons of Ishmael intermingled with the 6 sons of Keturah, from Abraham, and their descendants were called Arabs and Ishmaelites:
And Ishmael and his sons, and the sons of Keturah and their sons, went together and dwelt from Paran to the entering in of Babylon in all the land towards the East facing the desert. And these mingled with each other, and their name was called Arabs, and Ishmaelites.

—Book of Jubilees 20:13

Ibn Khaldun's Muqaddima distinguishes between sedentary Arabian Muslims who used to be nomadic, and Bedouin nomadic Arabs of the desert. He used the term "formerly nomadic" Arabs and refers to sedentary Muslims by the region or city they lived in, as in Yemenis.[102] The Christians of Italy and the Crusaders preferred the term Saracens for all the Arabs and Muslims of that time.[103] The Christians of Iberia used the term Moor to describe all the Arabs and Muslims of that time.

Muslims of Medina referred to the nomadic tribes of the deserts as the A'raab, and considered themselves sedentary, but were aware of their close racial bonds. The term "A'raab' mirrors the term Assyrians used to describe the closely related nomads they defeated in Syria.

The Qur'an does not use the word ʿarab, only the nisba adjective ʿarabiy. The Qur'an calls itself ʿarabiy, "Arabic", and Mubin, "clear". The two qualities are connected for example in ayat 43.2–3, "By the clear Book: We have made it an Arabic recitation in order that you may understand". The Qur'an became regarded as the prime example of the al-ʿarabiyya, the language of the Arabs. The term ʾiʿrāb has the same root and refers to a particularly clear and correct mode of speech. The plural noun ʾaʿrāb refers to the Bedouin tribes of the desert who resisted Muhammad, for example in ayat 9.97, alʾaʿrābu ʾa¨addu kufrān wa nifāqān "the Bedouin are the worst in disbelief and hypocrisy".

Based on this, in early Islamic terminology, ʿarabiy referred to the language, and ʾaʿrāb to the Arab Bedouins, carrying a negative connotation due to the Qur'anic verdict just cited. But after the Islamic conquest of the 8th century, the language of the nomadic Arabs became regarded as the most pure by the grammarians following Abi Ishaq, and the term kalam al-ʿArab, "language of the Arabs", denoted the uncontaminated language of the Bedouins.
Encyclopedia Britannica:

quote:
Ethnic groups
According to tradition, Arabs are descended from a southern Arabian ancestor, Qahtan, forebear of the "pure" or "genuine" Arabs (known as al-?Arab al-?Aribah), and a northern Arabian ancestor, ?Adnan, forebear of the "Arabicized" Arabs (al-?Arab al-Musta?ribah). A tradition, seemingly derived from the Bible, makes ?Adnan, and perhaps Qahtan also, descend from Isma?il (Ishmael), son of Abraham. The rivalry between the two groups spread, with the Muslim conquests, beyond Arabia; it even recurred in northern Yemen in the 1950s when the Zaydi imams, descendants of the Prophet Muhammad, a "northern" Arab, were called "?Adnani."

A darker-skinned strain occurs in southern Arabia, where also are found the low-status groups called Akhdam and Sibyan. In the north are the Sulubah, known to the ancient Arabians as qayn, a low-status group regarded as being of non-Arab descent. In Oman the Zutt, a nomadic Roma (Gypsy) folk, seem to be descendants of Indian emigrants to the gulf in the early 9th century, but the Baloch, whose ancestors immigrated more recently, have formed a sort of warrior tribe there. In the border regions of Oman and Yemen are the Mahra, Harasis, Qara, and others, speaking languages of the South Arabic group, and on the Musandam Peninsula are the Shihuh.

From ancient times African slaves were imported to Arabia; Saudi Arabia and the Yemens abolished slavery only in 1962. Some districts such as the oasis of Khaybar in the Hejaz and parts of the Tihamah are largely populated by black cultivators. The ports always had a large element of Africans, Asians, and others. The oil era brought many Lebanese, Egyptians, Jordanians, and Iraqis with the education and skills the Arabians lacked, and great numbers of Yemenis moved into the oil-producing states as unskilled labourers.
https://books.google.nl/b(...)#v=onepage&q&f=false

[ Bericht 15% gewijzigd door Smack-a-jack op 04-08-2015 23:00:22 ]
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_154911941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:49 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

[..]

Misschien dat ik dat verkeerd gelezen heb maar daar ben je toch echt aan het claimen dat "houthi's" door "de echte Arabieren" zijn omgedoopt tot moslims. Als ik de context erbij pak kan dat niets anders betekenen dan dat je bedoelt dat de saudiers echte arabieren zijn en de houthi's pas sinds ze moslim zijn geworden. Het volgende versterkt die gedachte ook een beetje..

[..]

Google en wikipedia are your friends:\

[..]

Dat heb je inderdaad verkeerd gelezen. Ik heb nergens gezegd dat de houthi’s geen arabieren zijn, maar ik vroeg je welke zelf-respecterende arabieren je bedoelde? De houthi’s die moslims geworden zijn door de arabieren uit wat nu KSA of de rijke arabieren uit UAE.

Aah kijk eens aan, je kan toch gewoon normaal doen en niet gelijk conclusies trekken. Bedankt voor je bron.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:07:35 #280
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154912094
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:04 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad verkeerd gelezen. Ik heb nergens gezegd dat de houthi’s geen arabieren zijn, maar ik vroeg je welke zelf-respecterende arabieren je bedoelde? De houthi’s die moslims geworden zijn door de arabieren uit wat nu KSA of de rijke arabieren uit UAE.

Aah kijk eens aan, je kan toch gewoon normaal doen en niet gelijk conclusies trekken. Bedankt voor je bron.
Wat heeft het geloof van de mensen te maken met hun Arabier zijn?

Een zelf respecterende arabier gaat niet zijn Arabische neven aanvallen voor westerse/wahhabi belangen.

MAakt mij niet uit waar hij vandaan komt.
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_154912594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:07 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Wat heeft het geloof van de mensen te maken met hun Arabier zijn?

Een zelf respecterende arabier gaat niet zijn Arabische neven aanvallen voor westerse/wahhabi belangen.

MAakt mij niet uit waar hij vandaan komt.
Nogmaals nergens heb ik gezegd wat het geloof van de mensen te maken heeft met hun Arabier zijn. Net zoals geld niks te maken heeft met arabier zijn, want ik zei toch ook de "rijke" arabieren in UAE. Maar daar ga jij niet op in.

Tja Polen en Russen kunnen elkaar ook niet uitstaan terwijl het beide slavische volken zijn. Net zoals dat bij Kroaten en Serviers.

Als zelfrespecterende arabieren die houthi’s volgens jou zijn, hun Arabische neven in het Zuiden van Jemen hadden aangevallen hadden ze msschien nog goodwill overgehouden bij de Zuid-Jemenitische volk dat toch al meer een onafhankelijke Zuid-Jemen wilde. Maar door door te drukken naar Aden(misschien onder druk van Iran) hebben ze ook de good will bij de Zuidelijke bevolking verpest. Als ze het gewoon in het Noorden waren gebleven hadden ze geen onnodig veel mankracht verloren in het Zuiden en konden ze rekenen op steun van de hele bevolking van Jemen na Saudische bombardementen.
Plus nu werken ze samen met de Jemenitische leger dat gesteund wordt door Saleh, dezelfde Saleh die jarenlang met steun van de Saudi’s de houthi’s hebben onderdrukt. Niet echt een zelf-respecterende arabier om mee samen te werken.

Het is een mooie proxy oorlog tussen Iran en Saudi-Arabia, waarbij de Saudi’s meer energie steken in het winnen ervan.
pi_154913476
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:07 schreef Smack-a-jack het volgende:
Een zelf respecterende arabier gaat niet zijn Arabische neven aanvallen voor westerse/wahhabi belangen.
Wel als die "zelfrespecterende Arab" meent dat zijn neef zich laat gebruiken voor Iraanse belangen op het Arabische schiereiland. Dan knallen ze ook die neef een kogel in het voorhoofd.

Punt is dat Saudie Arabie en andere mini-staatjes aan de Golf zeer weinig trek hebben in straks een nieuw Iraanse proxy a-la Hizbullah in hun achtertuin waar ze dan niet meer vanaf komen. Nu denk ik dat de werkelijke Iraanse steun aan de Houthi's door de Saudiers wel is overtrokken maar snap wel dat ze niet gaan toekijken tot een onwenselijke situatie in hun achtertuin zich voordoet. So simpel moet je het zien. Zoals Poetin niet gaat toekijken hoe in zijn achtertuin een Westers proxy-mannetje aan de macht komt doet Saudie Arabie dat niet mbt Jemen en de houthi's. Zeker niet op het moment dat de Hoethi's verder trekken naar steden die ver buiten hun eigen noordelijke leefgebied liggen en openlijk sympathiseren met Iran en het regime en kopstukken.

Iran gaat ook niet passief toekijken hoe in hun achtertuin ergens in de Balochi regio een soennitisch door KSA gesteunde separatistische groep steeds meer gebied in neemt ver buiten hun eigen leefgebied en het een sterke proxy dreigt te worden. Dan crushed Iran dat ook, koste wat kost. En dan begrijp jij het ineens wel.....
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:44:05 #283
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154913534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:42 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wel als die "zelfrespecterende Arab" meent dat zijn neef zich laat gebruiken voor Iraanse belangen op het Arabische schiereiland. Dan knallen ze ook die neef een kogel in het voorhoofd.

Punt is dat Saudie Arabie en andere mini-staatjes aan de Golf zeer weinig trek hebben in straks een nieuw Iraanse proxy a-la Hizbullah in hun achtertuin waar ze dan niet meer vanaf komen. Nu denk ik dat de werkelijke Iraanse steun aan de Houthi's door de Saudiers wel is overtrokken maar snap wel dat ze niet gaan toekijken tot een onwenselijke situatie in hun achtertuin zich voordoet. So simpel moet je het zien. Zoals Poetin niet gaat toekijken hoe in zijn achtertuin een Westers proxy-mannetje aan de macht komt doet Saudie Arabie dat niet mbt Jemen en de houthi's. Zeker niet op het moment dat de Hoethi's verder trekken naar steden die ver buiten hun eigen noordelijke leefgebied liggen en openlijk sympathiseren met Iran en het regime en kopstukken.

Iran gaat ook niet passief toekijken hoe in hun achtertuin ergens in de Balochi regio een soennitisch door KSA gesteunde separatistische groep steeds meer gebied in neemt ver buiten hun eigen leefgebied en het een sterke proxy dreigt te worden. Dan crushed Iran dat ook, koste wat kost. En dan begrijp jij het ineens wel.....
Ben jij me soms aan het achtervolgen om je ongefundeerde anti iran bullshit te spuwen? :')
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_154913683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:44 schreef Smack-a-jack het volgende:
Ben jij me soms aan het achtervolgen om je ongefundeerde anti iran bullshit te spuwen? :')
Anti-Iran _O- _O- _O-

Ik neem de tijd en moeite je simpel uit te leggen waarom KSA geen zin heeft in een met Iran sympathiserende separatistische club aan hun zuidgrens die ook nog eens steden inneemt die ver buiten het hoethi leefgebied vallen........probeer zelfs nog analogie aan te halen mbt Iran en de balochi's en dat zij terecht ook niet gaan toekijken hoe hun separatistische clubje zich daar probeert te vestigen met behulp van het Westen en KSA. Maar nee, "anti iran" _O- Je lijkt wel een zionist joh die begint te sputteren met kritiek op israel en voor je het weet je "antisemietje" bent.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:06:14 #285
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154920487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Anti-Iran _O- _O- _O-

Ik neem de tijd en moeite je simpel uit te leggen waarom KSA geen zin heeft in een met Iran sympathiserende separatistische club aan hun zuidgrens die ook nog eens steden inneemt die ver buiten het hoethi leefgebied vallen........probeer zelfs nog analogie aan te halen mbt Iran en de balochi's en dat zij terecht ook niet gaan toekijken hoe hun separatistische clubje zich daar probeert te vestigen met behulp van het Westen en KSA. Maar nee, "anti iran" _O- Je lijkt wel een zionist joh die begint te sputteren met kritiek op israel en voor je het weet je "antisemietje" bent.
Wat heb jij tegen joden?

Eerder al een hele tirade waarin je claimt dat joden "van twee walletjes" eten. En nu dit?

Ik heb eerder al een stuk van Carolien Roelants gedeeld. Ik heb je ook eerder gevraagd dat persoonlijke gelul achterwege te laten en met feiten te komen. Dat doe je nog steeds niet dus bij deze laat ik je weten dat ik niet meer op je simpele bullshit ga reageren.
(voor zover ik dat nu nog wel doe)

quote:
De schandelijke oorlog tegen Jemen

Een ‘humanitaire pauze’ in de oorlog in Jemen ging vrijdagavond alleen maar ‘technisch’ in, wat wil zeggen dat de bombardementen en gevechten onverminderd doorgingen. Het was al vele jaren niet goed in Jemen en sinds de Houthi-rebellen vorig jaar in het offensief gingen en de Saoediërs hun luchtoorlog begonnen, is het er verschrikkelijk – ik bedoel schandelijk. En dan gaat het me met name om de rol van de Saoediërs en van het Westen.

Even recapituleren: de Houthi’s zijn rebellen uit de zaïditisch-shi’itische minderheid die jarenlang met Saoedisch geld door de sunnitische meerderheid is gemarginaliseerd. In 1992 begonnen de Houthi’s een opstand die af en aan opvlamde en dan door president Saleh werd neergeslagen. Saleh is zelf een zaïdiet, maar hem ging/gaat het altijd gewoon om de macht.

In 2011 werd Saleh na lange protesten vervangen door zijn adjunct Hadi. In de rebellie van de Houthi’s zag hij nu een vehikel om terug aan de macht te komen. Met de steun van de legereenheden die hij nog controleerde (ja, het is wél Jemen) rukten de Houthi’s vorig jaar zo ongenadig snel op dat Hadi vluchtte. De Saoediërs riepen dat Iran Jemen overnam, maar Teheran heeft hier weinig mee te maken. Er zat wel een anti-Saoedisch regime in Sana’a aan te komen.

D rie maanden geleden gingen de Saoediërs met luchtbombardementen en een coalitie van sunnitische landen in de aanval, met de mededeling dat Hadi terug moest en de Houthi’s naar hun thuisland in het noorden. Van het eerste begin af aan was duidelijk dat dit alleen met grondtroepen kon lukken – misschien – en die wilde geen van de bondgenoten leveren. De Houthi’s zijn vechters en het terrein is erg geschikt voor een guerrilla.

De oorlog, inclusief het doorgaande offensief van de Houthi’s, heeft inmiddels volgens de Verenigde Naties meer dan drieduizend Jemenieten het leven gekost. Meer dan een miljoen van de 25 miljoen burgers zijn gevlucht. Door de blokkade die de Saoediërs hebben ingesteld is een humanitaire noodsituatie ontstaan: 21 miljoen mensen hebben hulp nodig. Er is een hoop schade aan de civiele infrastructuur, vooral door de luchtaanvallen: de piloten van de coalitie kunnen niet mikken of ze nemen het niet zo nauw.

Ik gebruikte boven het woord schandelijk. Dat is wat de Saoediërs doen: een land kapotbombarderen, en dan maar zien waar ze uitkomen. En schandelijk 2: de openlijke steun van Amerikaanse, Britse en Franse regering daarvoor. Om te laten zien dat ze de rijke Golf-Arabieren niet in de steek laten na hun deal met Iran. En omdat de Saoediërs cum suis rijke klanten zijn, vanzelfsprekend. Hollande heeft Riad zojuist voor 12 miljard dollar spullen verkocht. Wat doen die Jemenieten er nou toe?

Gek genoeg doen de terroristen van de Islamitische Staat en Al-Qaeda er in dit geval ook niet toe. Want die breiden hun invloed uit. Met dank aan bovengenoemde partijen.

Carolien Roelants..
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:24:13 #286
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154922177


Helikopter van de verraders in Yemen.
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_154948182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:24 schreef Smack-a-jack het volgende:
[ afbeelding ]

Helikopter van de verraders in Yemen.
Op jouw foto is die Saoedische Apache er veel minder erg aan toe.
Hier is er niets meer van de cockpit over.


Voor de mensen die Arabisch spreken:


[ Bericht 9% gewijzigd door Toga op 06-08-2015 08:38:34 ]
Racist
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:33:22 #288
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154950111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Op jouw foto is die Saoedische Apache er veel minder erg aan toe.
Hier is er niets meer van de cockpit over.
[ afbeelding ]

Voor de mensen die Arabisch spreken:

andere hoek ;)
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:18:40 #289
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154950983
quote:
Russian Deputy Foreign Minister Mikhail Bogdanov and his Iranian counterpart Hossein Amir-Abdollahian have called for a political solution to the crises in Yemen and Syria based on broad national dialogues, the Russian Foreign Ministry said in a statement Monday.

MOSCOW (Sputnik) — The diplomats also stressed the importance of maintaining a regular Russian-Iranian dialogue on the whole range of issues on the agenda of the Middle East, the Foreign Ministry said.

"Moscow and Tehran confirmed a common stance that increased efforts are needed to find a political solution to the conflicts in Syria and Yemen in the ways of establishing an inclusive national dialogue involving all the political and ethnic and religious forces of these countries."

Syria has been in a state of a civil war since 2011, when anti-government protests turned into an armed rebellion. Some 220,000 people have lost their lives in the conflict as insurgent groups, including the Islamic State, are fighting the Syrian government.

Yemen has been in turmoil since early 2015. The conflict escalated in late March, when a Saudi-led international coalition started conducting airstrikes on the position of the Yemen Houthi faction that took control of large areas across the country, including the capital Sanaa, forcing President Abd Rabbuh Mansur Hadi and his government to resign.

Read more: http://sputniknews.com/po(...)0.html#ixzz3i1bX7UxK
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:17:44 #290
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154961032
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:04:32 #291
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155073929
omeisy twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:51:02 Sad that no one is paying attention to Sa'ada being leveled to the ground by airstrikes..not military targets..EVERYTHING targeted. #Yemen reageer retweet
omeisy twitterde op maandag 10-08-2015 om 00:02:40 6 wars in Sa'ada & destruction there galvanized Houthis. Unless plan to annihilate all, reconcile we must, if peace goal at war end. #Yemen reageer retweet
omeisy twitterde op maandag 10-08-2015 om 00:10:30 Just saying if ppl in Sa'ada ignored/punished AGAIN, Houthi or other will have rich pool of resentful & vengeful to recruit from. #Yemen reageer retweet
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:08:55 #292
365082 IPA35
Patriarch
pi_155270275
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_155283282
Had al een artikel gelezen over hoe Saoedi-Arabië archeologische en historische plekken van enorme waarde, Yemen heeft een zeer rijke geschiedenis, met de grond gelijk maakt. Het is te triest voor woorden en dit soort acties, ik vrees met dezelfde intentie, zie je verder bijna alleen door IS worden gepleegd zo.
pi_155441118
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_155455054
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155460399
Saudi's en UAE maken er een bende van. Al Qaida heeft nu Aden in handen

http://www.reuters.com/article/2015/08/23/us-yemen-security-idUSKCN0QS07820150823?feedType=RSS&feedName=topNews&utm_source=twitter

quote:
"Dozens of Al Qaeda militants were patrolling the streets with their weapons in total freedom in a number of areas in Tawahi. At the same time, others raised the Al Qaeda black flag above government buildings, including the administrative building of the port," a resident told Reuters.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:37:44 #297
365082 IPA35
Patriarch
pi_155473836
EjmAlrai twitterde op zondag 23-08-2015 om 19:30:14 Confirmed: #SaudiArabia Commander of 18th Brigade Brigadiere General Abdel Rahman al-Shahrani killed. #Yemen. http://t.co/zc6SMggzu9 reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:37:41 #298
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155483054
Here we go again
quote:
Al-Qaeda verovert delen van Jemenitische havenstad Aden

Strijders van al-Qaeda hebben zaterdagavond delen ingenomen van de grootste Jemenitische havenstad, Aden.


"Tientallen strijders van al-Qaeda patrouilleerden in totale vrijheid met hun wapens op de straten. Tegelijkertijd hesen anderen de zwarte al-Qaedavlag boven regeringsgebouwen, waaronder het havenkantoor", zei een getuige.

Het staatspersbureau van de Verenigde Arabische Emiraten, WAM, meldt later op zondag dat troepen van de emiraten in de havenstad een Britse gegijzelde hebben bevrijd uit handen van al-Qaeda.

De Brit raakte vermist in februari 2014. Hij is met een militair vliegtuig zaterdag naar Abu Dhabi gebracht. De kroonprins van Abu Dhabi, Sheikh Mohammed bin Zayed al-Nahyan, heeft de Britse premier David Cameron telefonisch op de hoogte gebracht van de geslaagde bevrijdingsoperatie.

Het is nog niet bekend om welke gegijzelde het precies gaat.

Door: ANP
Say what?
pi_155484979
Teringbende daar. Saudische commandant is om het leven gekomen bij de grens. Rebellen hebben militaire basissen aan de grens ingenomen.

rConflictNews twitterde op zondag 23-08-2015 om 20:41:45 YEMEN: Battles raging on Saudi border and reports of Saudi 18th Brigade commander in Jazan killed in fighting. - @omeisy reageer retweet
  zondag 23 augustus 2015 @ 23:35:38 #300
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_155485114
Wat een prutsers die Saudi's :') :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')