quote:Dat is het ook niet. Ieder voor zich zal een andere mening hebben over welke DVD beter is.
Op zaterdag 22 november 2003 14:17 schreef rheingold het volgende:word mij niet echt duidelijk
quote:Fijn?
Op zaterdag 22 november 2003 10:27 schreef Mister_Slide het volgende:
Maar al met al is 't een geweldige DVD. Vooral het zien van Out of Control was weer fijn!
quote:Tja, na het kopen van de Boston DVD was ik helemaal verslaafd. Het was voor mij het beste concert ooit.
Op zaterdag 22 november 2003 14:17 schreef rheingold het volgende:
uh net de hele topic gelezen. word mij niet echt duidelijk, elke versie heeft zijn voordelen en nadelen.
Tja ik vind heel lastig om iets aan te raden. Als je echt niet allebei wil kopen raad ik je toch aan om voor Slane te gaan. Het heeft gewoon iets magisch, moeilijk uit te leggen...
[Dit bericht is gewijzigd door merino op 22-11-2003 15:05]
het is voor mij toch een soort herinnering aan het fijne concert in arnhem. ik was niet in boston en niet bij die slane opnames. dus het blijft surrogaat.
quote:humz wat dat betreft zou je dan iets meer aan de Boston dvd moeten denken. Indoor concert met beetje zelfde content (Slane draait echt om het feit dat U2 in 'thuisstadion' speelt). Ook de extra's op Boston zijn gaaf (en veel uitgebreider dan Slane helaas).
Op zaterdag 22 november 2003 15:33 schreef rheingold het volgende:
goeie tip.het is voor mij toch een soort herinnering aan het fijne concert in arnhem. ik was niet in boston en niet bij die slane opnames. dus het blijft surrogaat.
quote:De rede is dat Mysterious Ways niet in de rest van de show paste! Om hem niet te onthouden van de fans is hij dus als bonus track geplaatst (ook omdat hij ook al uit de Boston DVD ws gehaald, maar dat om weer heel andere redenen
Op zaterdag 22 november 2003 10:27 schreef Mister_Slide het volgende:
Toch twee minpuntjes:
- Waarom is Mysterious Ways eruit geknipt?? Zodat ze heel wild en populair BONUS TRACK op de doos konden zetten?
quote:Ik snap het niet helemaal
Op maandag 24 november 2003 09:42 schreef Neilza het volgende:[..]
De rede is dat Mysterious Ways niet in de rest van de show paste! Om hem niet te onthouden van de fans is hij dus als bonus track geplaatst (ook omdat hij ook al uit de Boston DVD ws gehaald, maar dat om weer heel andere redenen
)
1. Waarom PASTE dat nummer niet?
2. Waarom werd hij uit Boston gehaald?
quote:Tsja,
Op maandag 24 november 2003 09:42 schreef Neilza het volgende:[..]
De rede is dat Mysterious Ways niet in de rest van de show paste! Om hem niet te onthouden van de fans is hij dus als bonus track geplaatst (ook omdat hij ook al uit de Boston DVD ws gehaald, maar dat om weer heel andere redenen
)
tis net zoals ik het nog steeds heel vreemd vind dat One niet op Boston staat
quote:Moeilijk te omschrijven, Mysterious Ways is een funky bijna dance achtig nummer wat niet in de rest van de setlist paste (volgens U2 zelf dan).. Vandaar dat het een extra track is om het de fans toch niet te onthouden..
Op maandag 24 november 2003 16:07 schreef chronos het volgende:[..]
Ik snap het niet helemaal
1. Waarom PASTE dat nummer niet?
2. Waarom werd hij uit Boston gehaald?
quote: "Producer Ned O'Hanlon said in a recent interview that the song just didn`t really fit into the show"
Dezelfde reden waarschijnlijk voor de Boston DVD?
Maar waarom One er niet bij zat op de Boston DVD? Ik heb gehoord omdat de DVD in PCM Stereo en Surround was kwa geluid moest er ivm de ruimte op het schijfje een nummer sneuvelen..
quote:uhrm in die documentaire zie je opnamesvan the unforgetable fire de meeste recordings zijn gedaan in slane castle ( het kasteel zelf ) wel wakker blijven he
Op zaterdag 22 november 2003 10:46 schreef Zapje het volgende:
Maar ik meende in een eerder release eens te lezen dat er ook een documentaire bij zat van * slane * zelf......?
Vond de docu erg kicken toen die helemaal alleen ging zingen zonder muziek en met pride die lange hoge uithalen ..
quote:Tsja, ik blijf het erg vreemd vinden. Er staan nummers op die dan eerder hadden mogen sneuvelen. One is toch van veel U2-fans de favoriet, dacht ik ...
Op maandag 24 november 2003 16:40 schreef Neilza het volgende:[..]
Maar waarom One er niet bij zat op de Boston DVD? Ik heb gehoord omdat de DVD in PCM Stereo en Surround was kwa geluid moest er ivm de ruimte op het schijfje een nummer sneuvelen..
FF een vraagje, het lukt me niet om die spincam te bekijken. In dat extra's menu staat dat het in een dvd-rom moet (de pc dus), heb ik gedaan, maar kan er niet op klikken, iemand hulp??
quote:Die docu is al heel oud, heb ik toen zelfs op VHS gekocht
Op maandag 24 november 2003 21:16 schreef Neva het volgende:[..]
uhrm in die documentaire zie je opnamesvan the unforgetable fire de meeste recordings zijn gedaan in slane castle ( het kasteel zelf ) wel wakker blijven he
Vond de docu erg kicken toen die helemaal alleen ging zingen zonder muziek en met pride die lange hoge uithalen ..
Maar ik weet wel waar op gedoeld word; een docu over het Slane festival van dat jaar! U2 zou er ook over geinterviewd zijn enzo, maar het staat er inderdaad niet op..
Beetje vertekend beeld trouwens, die poll.. De echte U2 fan moet áltijd die van Zoo-TV het beste vinden als hij eerlijk is.. Denk ook dat de meeste die tot nu toe een stem hebben uitgebracht die video nog nooit hebben gezien..
quote:Denk dat de echte U2 fan, die loopt al wat jaren mee, "Under a blood red sky" het beste vind.
Op dinsdag 25 november 2003 09:23 schreef Neilza het volgende:
Beetje vertekend beeld trouwens, die poll.. De echte U2 fan moet áltijd die van Zoo-TV het beste vinden als hij eerlijk is.. Denk ook dat de meeste die tot nu toe een stem hebben uitgebracht die video nog nooit hebben gezien..
quote:Nou, ook goeie video.. Maar op de Zoo-TV Sydney video spatten de vonken er werkelijk vanaf.. Met daarbij nog eens de geweldige show natuurlijk..
Op dinsdag 25 november 2003 13:01 schreef Luni het volgende:[..]
Denk dat de echte U2 fan, die loopt al wat jaren mee, "Under a blood red sky" het beste vind.
Ik ben eigenlijk ook een grotere fan van het vroegere werk, heb dan ook een gave video van het Lorely Rock Palast concert uit de War periode.. Beter concert dan de Under A Blood Red Sky vind ik..
quote:Wat 'n onzin.
Op dinsdag 25 november 2003 09:23 schreef Neilza het volgende:
De echte U2 fan moet áltijd die van Zoo-TV het beste vinden als hij eerlijk is.. Denk ook dat de meeste die tot nu toe een stem hebben uitgebracht die video nog nooit hebben gezien..
* Elevation stemt op Popmart Mexico, het ultieme Popmart concert.
quote:Ik ben het met je eens dat Lemon en Daddy's Gonna Pay niet echt uit de verf komen op Zoo-TV Sydney, maar het is niet zo dat Lemon en Daddy's Gonna Pay puur voor die video erop staan? Ze hebben die nummers veel vaker gespeeld op het einde van de Zooropa tour omdat het album toen ook net uitkwam. Eigenlijk was Desire en Ultra Violet alleen vaste prik tijdens de Outside Broadcast leg..
Op dinsdag 25 november 2003 13:27 schreef Elevation het volgende:[..]
Wat 'n onzin.
Waarom zou dat moeten? Ik kijk liever Popmart Mexico dan ZooTV Sydney. Lemon komt totaal niet uit de verf op ZooTV... net als Daddy's Gonna Pay... dan zie ik echt veel liever Desire en Ultra Violet. Maar ja, ze willen natuurlijk zoveel mogelijk tracks van het nieuwe album (Zooropa) erop hebben. Andere minpunt van ZooTV Sydney is dat Tryin' To Throw... eruit geknipt is.* Elevation stemt op Popmart Mexico, het ultieme Popmart concert.
Maar dat van Try'in To Throw is inderdaad jammer, ik heb verschillende bootleg DVD's van de Zoo-TV periode en dat is inderdaad een goed live nummer (ook hoe ze het deden dan).
Wat is de rede dat het niet op de video staat? Geen idee eigenlijk, mischien dat Bono iets 'te' intiem werd met de meiden op het podium? ![]()
In ieder geval vind ik Popmart áltijd ondergeschikt aan Zoo-TV hoor vind ik omdat Pop ook niet geweldig was en het draait uiteindelijk om de muziek. De hele sfeer van Zoo-TV was gewoon veel mooier dan die van Popmart (ondanks dat ik daar ook een groot liefhebber van ben, en inderdaar, de show in Mexico was goed.. maar Sarajevo
)...
quote:Dat is dus niet zo, sla de setlists er maar op na..
Op dinsdag 25 november 2003 13:44 schreef Neilza het volgende:Eigenlijk was Desire en Ultra Violet alleen vaste prik tijdens de Outside Broadcast leg..
Heb het even opgezocht.. Lemon en Daddy's Gonna Pay... hebben ze maar 10 live gespeeld.
Ultra Violet 110 keer.. van de ruim 150 ZooTV concerten...
Ik had veel liever Dublin, 28 augustus gezien i.p.v. Syndey.
quote:Maar toen kwam Zooropa toch ook pas uit? Ze hebben gewoon geexperimenteerd met bepaalde nummers en Lemon en Daddy's waren blijkbaar het beste te doen live.. Ze hebben ook Zooropa en Babyface geprobeerd namelijk tijdens de Wembley concerten, maar dat was niet zo'n succes
Op dinsdag 25 november 2003 14:18 schreef Elevation het volgende:[..]
Dat is dus niet zo, sla de setlists er maar op na..
Allleen tijdens de 5e leg, Zoomerang, speelden ze Daddy's... en Lemon, en dat waren maar 10 concerten ofzo. Het overgrote deel van de ZooTV tour begon de encore met Desire / Ultra Violet. Wijken ze eigenlijk alleen van af als ze ISHFWILF spelen na Pride..Heb het even opgezocht.. Lemon en Daddy's Gonna Pay... hebben ze maar 10 live gespeeld.
Ultra Violet 110 keer.. van de ruim 150 ZooTV concerten...Ik had veel liever Dublin, 28 augustus gezien i.p.v. Syndey.
Overigens is Dublin inderdaad een beter concert, alleen worden opnames voor een koop video/DVD máánden van te voren gepland en is dus gewoon besloten Sydney te doen.. Sydney had ook veel meer extra belichting dan dat de Zooropa show's normaal hebben (geld ook voor Elevation Boston)..
Poll: Wat is het beste nummer van de Slane DVD??
quote:Dat zeg ik... fijn
Op zaterdag 22 november 2003 14:59 schreef merino het volgende:[..]
Fijn?
ik vind het serieus het beste nummer van de DVD
Ik hoop trouwens dat er van ZOOTV twee concerten uitkomen. Eentje indoor eentje outdoor... dat is gewoon het beste. Vooral met Bush die "We Will Rock You" zingt. Dat vond ik vroeger echt geweldig! (en nu nog!)
quote:Zal niet gebeuren, voor VHS/DVD opnames komt meer kijken dan een normaal concert tijdens een tour. U2 heeft maar 2 keer een pro-shot gedaan tijdens de Zoo-TV tour en dat was in Adelaide en in Sydney...
Op dinsdag 25 november 2003 16:57 schreef Mister_Slide het volgende:[..]
Dat zeg ik... fijn
Ik hoop trouwens dat er van ZOOTV twee concerten uitkomen. Eentje indoor eentje outdoor... dat is gewoon het beste. Vooral met Bush die "We Will Rock You" zingt. Dat vond ik vroeger echt geweldig! (en nu nog!)
quote:ZooTV DC (1992-08-16) is ook pro-shot.
Op dinsdag 25 november 2003 17:03 schreef Neilza het volgende:[..]
Zal niet gebeuren, voor VHS/DVD opnames komt meer kijken dan een normaal concert tijdens een tour. U2 heeft maar 2 keer een pro-shot gedaan tijdens de Zoo-TV tour en dat was in Adelaide en in Sydney...
En Houston en Yankee Stadium voor een TV-special. En zo zal er nog wel veel meer opgenomen zijn.
quote:Ik heb op een videoband een hele versleten opname van stukken van een U2 concert in Amerika. Met allemaal andere beelden tussen door, o.a. achter de schermen.
Op dinsdag 25 november 2003 17:06 schreef Elevation het volgende:[..]
ZooTV DC (1992-08-16) is ook pro-shot.
En Houston en Yankee Stadium voor een TV-special. En zo zal er nog wel veel meer opgenomen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |