Hey,
Ik ben na VWO begonnen aan de bachelor communicatiewetenschappen op de UvA. Na een paar maandjes ben ik gestopt omdat ik het toch niet zo leuk vond, zo'n universiteit. Ik ben toen met mijn (achteraf) domme pan een HBO studie gaan doen: bedrijfseconomie. Deze opleiding met ik grotendeels met twee vingers in m'n neus doorgefietst en ben momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie. Echter ben ik er na twee stages te hebben gelopen wel achter gekomen dat het werkveld dat mij met deze opleiding te wachten staat mij niet zo erg aanspreekt..
Aangezien ik pas geleden 23 ben geworden begint het nu wel een beetje te jeuken om het huis uit te gaan. Ik wil niet tijdelijk op kamers o.i.d. dus om echt het huis uit te gaan zal ik een baan moeten gaan zoeken. Aan de andere kant zie ik het ook wel zitten verder te studeren, hetzij in een iets andere richting. Na een klein beetje rond kijken lijken twee tracks binnen Business Administration mij wel interessant: Marketing en Entrepreneurship & Innovation. Beide tracks lijken best veel op elkaar, helemaal als je dezelfde electives kiest.
Ik hink dus een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant wil ik graag het huis uit, maar zal ik dan een baan moeten zoeken waarvan ik denk dat ik het niet leuk ga vinden. Zeker niet op lange termijn. Aan de andere kant wil ik dus best door studeren in een andere richting, waarbij eerder genoemde Masters mij interessant lijken. Ik weet alleen niet of je nou echt wat hebt aan het papiertje wat deze masters opleveren.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke studie of ervaringen uit het werkveld? Alle input is welkom