Mjah totaal niet nuttig op dit moment natuurlijk, alles is wel bekend.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:54 schreef Tourniquet het volgende:
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html
[..]
Gebruiken In een nieuwe Airbus om wat kosten te besparen?quote:Op donderdag 2 april 2015 16:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Hopen dat ze die nog kunnen gebruiken.
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo vreemd toch? Als je dan toch (zelf)moord gaat plegen lijkt wat extra huiswerk me nou niet bepaald een overbodige luxe. Verder kan je altijd nog wat belangrijke details oppikken, ook als je al zoveel jaar in het vak zit.
Dat bedoel ik jaquote:Op donderdag 2 april 2015 16:30 schreef Toga het volgende:
[..]
Gebruiken In een nieuwe Airbus om wat kosten te besparen?
Ik neem aan dat je "uitlezen" bedoelde
Zeker wel nuttig voor bevestiging.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah totaal niet nuttig op dit moment natuurlijk, alles is wel bekend.
Dan kijk je toch eerder in documentatie van het vliegtuig zelf lijkt me, althans, hij lijkt dit niet echt gepland te hebben voor deze vlucht, maar eerder gepland voor het moment dat de kans zich voor zou doen.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:31 schreef aloa het volgende:
[..]
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint.
Stel dat die deur toch op één of andere manier was open gegaan...
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens. In dit voortraject kun je mooi het kaf van het koren scheiden. LH heeft hier grote steken laten vallen. En ik wil weten waarom deze gast door het net heeft kunnen glippen. Welke kruiwagen dit voor hem geregeld heeft. Hopelijk wordt dat in het onderzoek meegenomen.quote:Op donderdag 2 april 2015 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar mensen hebben wel het recht om enigszins rechtvaardig behandeld te worden. De aanpak waarbij iemand met een psychische aandoening of dito problemen nooit meer mag vliegen is dat niet.
Kwalijke zaak dan dat mensen die honderden mensen moeten vervoeren dit zonder licentie kunnen doen, en moeten googlen hoe de apparatuur ook alweer werkt.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens. In dit voortraject kun je mooi het kaf van het koren scheiden. LH heeft hier grote steken laten vallen. En ik wil weten waarom deze gast door het net heeft kunnen glippen. Welke kruiwagen dit voor hem geregeld heeft. Hopelijk wordt dat in het onderzoek meegenomen.
Ja, en?quote:Op donderdag 2 april 2015 17:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens.
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:47 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dan kijk je toch eerder in documentatie van het vliegtuig zelf lijkt me, althans, hij lijkt dit niet echt gepland te hebben voor deze vlucht, maar eerder gepland voor het moment dat de kans zich voor zou doen.
En als de deur open was gegaan omdat het lock systeem niet goed had gewerkt, had hij nog de vermoorde onschuld kunnen spelen. Het zag er niet heel ingewikkeld uit, dat schakelaartje en de woordjes lock en unlock.
Haha, true, true.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen.
Deutsche Grundlichkeitquote:Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen.
En nogsteeds falen ze vaker.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:19 schreef alpeko het volgende:
Interessant item bij EenVandaag. Machinisten worden strenger gecontroleerd dan piloten.
Door rood rijden, bedoelt hij denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
hoe falen de machinisten dan?
Of bedoel je de NS
Het waren nu toevallig de Alpen. Als het een ander gebergte zou zijn had hij het vast ook gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:22 schreef 11en30 het volgende:
Ben benieuwd of hij het tijdens de vlucht heeft geïmproviseerd of dat hij zich speciaal aangemeld heeft voor deze route omdat zijn plannetje dan goed zou lukken met de timing.
Het maakte hem denk ik wel uit omdat de Alpen van jongsaf zijn geliefde plek was om te vliegen.. die heeft hij in zijn plannetje echt wel doelbewust uitgekozenquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:02 schreef Jane het volgende:
Ik denk niet dat het hem erg veel uitmaakte wáár hij zich te pletter vloog, toch? Hij had ook een dorp van de kaart kunnen vegen.
Weet men welke routes hij nog meer vloog als co-piloot? Want dan had het ook ergens anders kunnen gebeuren. Of was deze route de enige die hij vloog?quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het maakte hem denk ik wel uit omdat de Alpen van jongsaf zijn geliefde plek was om te vliegen.. die heeft hij in zijn plannetje echt wel doelbewust uitgekozen
Geen idee.. je kan ook de vraag stellen waarom hij het niet op de heenweg deed, want toen ging de gezagvoerder ook pissen. Denk alleen dat hij de Alpen doelbewust heeft gekozen, al het andere zou ik niks over kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:11 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Weet men welke routes hij nog meer vloog als co-piloot? Want dan had het ook ergens anders kunnen gebeuren. Of was deze route de enige die hij vloog?
Waarom op de heenweg doen, als hij nog een keer kan vliegen op de terugweg? Op de heenweg heeft hij genoeg tijd gehad om te beslissen of de terugweg zijn laatste vlucht zou gaan worden. En dat heeft ie besloten, helaas.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen idee.. je kan ook de vraag stellen waarom hij het niet op de heenweg deed, want toen ging de gezagvoerder ook pissen. Denk alleen dat hij de Alpen doelbewust heeft gekozen, al het andere zou ik niks over kunnen zeggen.
Edit.. waarschijnlijk deed hij het op de terugweg omdat de afstand tot de Alpen groter was en hij meer tijd had voor de glijvlucht bedenk ik me
Gezien de grondige voorbereiding denk ik niet dat hij het op het laatste moment heeft besloten eerlijk gezegd. Ach, doet er allemaal niet meer toe.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:25 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
En daar heeft ie besloten, helaas.
Dan geef je een ruk aan dat stuur en valt het toestel in de lucht al uiteen.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:31 schreef aloa het volgende:
[..]
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint.
Stel dat die deur toch op één of andere manier was open gegaan...
Uhm is het zo makkelijk om zo'n vliegtuig kapot te krijgen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dan geef je een ruk aan dat stuur en valt het toestel in de lucht al uiteen.
Een uitslag wellicht niet direct, maar zeker als je enkele volle uitslagen achter elkaar geeft zal de vliegtuigstructuur daar absoluut (fatale) schade aan overhouden. Daar komen enorme krachten bij kijken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Uhm is het zo makkelijk om zo'n vliegtuig kapot te krijgen?
Machinisten krijgen veel vaker met zelfmoord te maken, er gaat er niet één met pensioen zonder minstens 1 springer ervoor te hebben gehad.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar plegen wel minder vaak zelfmoord op de werkplek
Dan nog mocht hij uitleggen waarom hij de autopiloot eraf had gehaald en een duikvlucht had ingezet. Geen van zijn antwoorden had de piloot het vertrouwen kunnen geven een landing met deze gek in te zetten. Ik denk dat hij 'm uit de cockpit had laten zetten.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:47 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En als de deur open was gegaan omdat het lock systeem niet goed had gewerkt, had hij nog de vermoorde onschuld kunnen spelen.
nu.nlquote:Informatie uit de tweede zwarte doos van het ramptoestel van Germanwings bevestigt dat de copiloot het toestel moedwillig liet neerstorten.
Dat zeggen onderzoekers die de informatie uit de vluchtdatarecorder onderzochten vrijdag volgens het Franse persbureau AFP.
Volgens de onderzoekers zou de copiloot het toestel meerdere malen hebben laten versnellen, op het moment dat deze richting de bergen vloog.
Op de Flight Data Recorder (FDR) staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos werd donderdag gevonden op de rampplek in de Franse Alpen. Daar stortte het toestel van Germanwings vorige week dinsdag neer. Daarbij kwamen alle 150 inzittenden om het leven.
Uit de gegevens van de eerste zwarte doos, ofwel de Cockpit Voice Recorder (CVR), bleek al dat de copiloot het toestel bewust liet crashen.
Automatische piloot
De gezagvoerder van het Germanwings-toestel had de cockpit even verlaten. De copiloot bleef achter en deed vervolgens de deur niet meer open. Hij schakelde de automatische piloot uit en zette handmatig een daling in. Daarna crashte het toestel op een berghelling.
Die man was gewoon erg geestelijk ziek. Natuurlijk kunnen ze van hun zoon houden en tegelijkertijd zijn actie afkeuren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Ik vraag mij ook af of die ouder bij zich zelf denken "wat heb ik fout gedaan in de opvoeding" en of ze stellig zeggen "ik houd niet meer van mijn bloed eigen zoon".
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die man was gewoon erg geestelijk ziek. Natuurlijk kunnen ze van hun zoon houden en tegelijkertijd zijn actie afkeuren.
Weet niet of het een knop is die je dan zo omzet.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord.
Zo werkt dat alleen niet. Mensen zijn geen rationele wezens.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord.
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo werkt dat alleen niet. Mensen zijn geen rationele wezens.
Dat weet je allemaal pas als je het meemaakt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:33 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij.
Leuk bedacht, maar dat hoeft allemaal helemaal niet zo te zijn. Ik zou ook echt niet weten waarom je ineens niet meer van je kind zou houden als er zoiets gebeurt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:33 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij.
Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou ook echt niet weten waarom je ineens niet meer van je kind zou houden als er zoiets gebeurt.
Kwaad zijn snap ik, maar je kind ''uitspugen" om iets dat hij iets deed terwijl hij ziek in zijn hoofd was?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |