Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaar
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot"
Wellicht. Misschien ook niet.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet.
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
klopt.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
En hoe is dat volgens jou relevant?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder.
Ik heb zo snel niet het linkje naar het verslag van de voice recorder van de prosecutor (dacht ik) en aangezien de nos die animatie daarop gebaseerd heeft leek me dat een goede referentie naar het feit dat de gestelde vraag al 364628393846834 keer beantwoord is, hier en elders en dat mijn thumbs op dus sarcastisch bedoeld was.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
En hoe is dat volgens jou relevant?
Maar dus niks over de hond die hij nooit kreeg van zijn ouders of zijn oude lerares in de derde klas die hem onheus heeft bejegend. Trauma's die deze ramp hebben veroorzaakt, sjongejongejonguhquote:Op woensdag 1 april 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html
Jij zoekt ook bewust naar "Andreas-nieuwtjes"?quote:Op woensdag 1 april 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html
Volgens mij niet 'steeds weer', bij 1x overrulen wordt de deur voor een paar minuten vergrendeld.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
Het is inderdaad niet bepaald makkelijk voor de ouders. Je zoon is dood, dat is een ramp, maar hij is ook (waarschijnlijk) een moordenaar. Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html
Ongeveer de essentie van al dit soort problemen.quote:His aunt, who still lives in Neuburg, said: "We never imagined anything like this to happen, we are all very shocked, but you can never see what's really going on inside a man."
Wat heeft dit er nou mee te maken? Het aantal bekende zelfmoord gevallen is vrij klein, dat is gewoon een feit.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.
De huidige Boeing van Malaysian Airlines niet meegerekend, is het recentste enigma in de luchtvaart een Cessna-vliegtuigje dat in Congo verdween. Het toestel bracht voedsel vanuit Goma naar Walikale. Het had er bij slecht weer drie keer proberen te landen, nadien werd niets meer vernomen. Het vliegtuig werd nooit teruggevonden.
Dat is maar één voorbeeld uit de gegevens van het Aviation Safety Network, dat historische data rond vliegtuigongevallen verzamelt en beheert. De organisatie heeft in haar databank gegevens zitten van alle gekende veiligheidsproblemen en crashes van vliegtuigen sinds 1921. Het gaat dan om commerciële toestellen (die minstens twaalf passagiers kunnen vervoeren), maar ook militaire en bedrijfsvliegtuigen.
737 slachtoffers
Uit de databank blijkt dat er sinds 1948 minstens 54 toestellen nog steeds als vermist te boek staan. Samen zijn die goed voor op z'n minst 737 slachtoffers. In 1965, nabij Costa Rica, ging het zelfs over 69 mensen in één klap, nadat hun Douglas C-54-transportvliegtuig van de radar verdween, na de noodoproep dat het toestel probeerde terug te keren naar Puerto Limon. Sindsdien werd er niets meer van vernomen en het wrak werd nooit gevonden.
Vaak raakten de toestellen boven zee vermist, maar in afgelegen gebieden van Zuid-Amerika en Alaska zijn ook al heel wat vliegtuigen mysterieus verdwenen.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml
Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Al weet je natuurlijk nooit wat hun rol is geweest in de mentale isuues van hun zoon. Ouders willen daar vaak wel (onbewust) de oorzaak van zijn. Dus ook dat is weer dubbel.
Tuurlijk vinden ze dat. Er zijn weinig ouders die bewust en/of opzettelijk hun kind ongelukkig maken. Neemt niet weg dat ze er wel een rol in kunnen spelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald.
Niet?quote:Op donderdag 2 april 2015 08:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan.
Nee, maar mensen hebben wel het recht om enigszins rechtvaardig behandeld te worden. De aanpak waarbij iemand met een psychische aandoening of dito problemen nooit meer mag vliegen is dat niet.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.
quote:De tweede zwarte doos van het vliegtuig van Germanwings, dat vorige week neerstorte in de Franse Alpen, is gevonden. Het gaat om de Flight Data Recorder, waarvan eerder al de omhulsel van werd gevonden.
Dat zegt de Franse aanklager, meldt AFP.
Op de Flight Data Recorder staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren.
De eerste zwarte doos, ofwel de Cockpit Voice Recorder (CVR) werd vorige week dinsdag zwaar beschadigd aangetroffen. Op basis van de gesprekken in de cockpit konden onderzoekers vrij snel achterhalen dat de copiloot zeer waarschijnlijk het vliegtuig moetwillig heeft laten neerstorten.
moetwilligquote:Op donderdag 2 april 2015 15:54 schreef Tourniquet het volgende:
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |