abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151277004
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaar :)
Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.
De huidige Boeing van Malaysian Airlines niet meegerekend, is het recentste enigma in de luchtvaart een Cessna-vliegtuigje dat in Congo verdween. Het toestel bracht voedsel vanuit Goma naar Walikale. Het had er bij slecht weer drie keer proberen te landen, nadien werd niets meer vernomen. Het vliegtuig werd nooit teruggevonden.

Dat is maar één voorbeeld uit de gegevens van het Aviation Safety Network, dat historische data rond vliegtuigongevallen verzamelt en beheert. De organisatie heeft in haar databank gegevens zitten van alle gekende veiligheidsproblemen en crashes van vliegtuigen sinds 1921. Het gaat dan om commerciële toestellen (die minstens twaalf passagiers kunnen vervoeren), maar ook militaire en bedrijfsvliegtuigen.

737 slachtoffers
Uit de databank blijkt dat er sinds 1948 minstens 54 toestellen nog steeds als vermist te boek staan. Samen zijn die goed voor op z'n minst 737 slachtoffers. In 1965, nabij Costa Rica, ging het zelfs over 69 mensen in één klap, nadat hun Douglas C-54-transportvliegtuig van de radar verdween, na de noodoproep dat het toestel probeerde terug te keren naar Puerto Limon. Sindsdien werd er niets meer van vernomen en het wrak werd nooit gevonden.

Vaak raakten de toestellen boven zee vermist, maar in afgelegen gebieden van Zuid-Amerika en Alaska zijn ook al heel wat vliegtuigen mysterieus verdwenen.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 21:29:06 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151277063
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot"
pi_151277150
quote:
4s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot"
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 21:34:22 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151277266
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.
Wellicht. Misschien ook niet.
  woensdag 1 april 2015 @ 21:38:44 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151277439
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet.
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder. ;)
***
pi_151277561
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
pi_151277839
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
klopt.
pi_151277968
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wellicht. Misschien ook niet.
Daar komen we nooit achter...
pi_151278068
quote:
12s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder. ;)
En hoe is dat volgens jou relevant?
  woensdag 1 april 2015 @ 22:04:08 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151278480
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

En hoe is dat volgens jou relevant?
Ik heb zo snel niet het linkje naar het verslag van de voice recorder van de prosecutor (dacht ik) en aangezien de nos die animatie daarop gebaseerd heeft leek me dat een goede referentie naar het feit dat de gestelde vraag al 364628393846834 keer beantwoord is, hier en elders en dat mijn thumbs op dus sarcastisch bedoeld was. :+

Maar als je het uitlegt klinkt het ineens een stuk minder bijdehand. -O-
***
pi_151278817
Ooooohhhh. Ik dacht dat er weer een BNW poging gaande was.
pi_151279560
quote:
Maar dus niks over de hond die hij nooit kreeg van zijn ouders of zijn oude lerares in de derde klas die hem onheus heeft bejegend. Trauma's die deze ramp hebben veroorzaakt, sjongejongejonguh

Bedankt voor het delen
pi_151279996
quote:
Jij zoekt ook bewust naar "Andreas-nieuwtjes"?
pi_151280807
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
Volgens mij niet 'steeds weer', bij 1x overrulen wordt de deur voor een paar minuten vergrendeld.
Op het keypad buiten die cockpit (waar de code moet worden ingevoerd) is dan een rood lampje te zien, in plaats van een groen.
  donderdag 2 april 2015 @ 08:45:08 #241
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151285412
quote:
Het is inderdaad niet bepaald makkelijk voor de ouders. Je zoon is dood, dat is een ramp, maar hij is ook (waarschijnlijk) een moordenaar. Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan.

Al weet je natuurlijk nooit wat hun rol is geweest in de mentale isuues van hun zoon. Ouders willen daar vaak wel (onbewust) de oorzaak van zijn. Dus ook dat is weer dubbel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151285445
quote:
His aunt, who still lives in Neuburg, said: "We never imagined anything like this to happen, we are all very shocked, but you can never see what's really going on inside a man."
Ongeveer de essentie van al dit soort problemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151286256
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.
De huidige Boeing van Malaysian Airlines niet meegerekend, is het recentste enigma in de luchtvaart een Cessna-vliegtuigje dat in Congo verdween. Het toestel bracht voedsel vanuit Goma naar Walikale. Het had er bij slecht weer drie keer proberen te landen, nadien werd niets meer vernomen. Het vliegtuig werd nooit teruggevonden.

Dat is maar één voorbeeld uit de gegevens van het Aviation Safety Network, dat historische data rond vliegtuigongevallen verzamelt en beheert. De organisatie heeft in haar databank gegevens zitten van alle gekende veiligheidsproblemen en crashes van vliegtuigen sinds 1921. Het gaat dan om commerciële toestellen (die minstens twaalf passagiers kunnen vervoeren), maar ook militaire en bedrijfsvliegtuigen.

737 slachtoffers
Uit de databank blijkt dat er sinds 1948 minstens 54 toestellen nog steeds als vermist te boek staan. Samen zijn die goed voor op z'n minst 737 slachtoffers. In 1965, nabij Costa Rica, ging het zelfs over 69 mensen in één klap, nadat hun Douglas C-54-transportvliegtuig van de radar verdween, na de noodoproep dat het toestel probeerde terug te keren naar Puerto Limon. Sindsdien werd er niets meer van vernomen en het wrak werd nooit gevonden.

Vaak raakten de toestellen boven zee vermist, maar in afgelegen gebieden van Zuid-Amerika en Alaska zijn ook al heel wat vliegtuigen mysterieus verdwenen.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml
Wat heeft dit er nou mee te maken? Het aantal bekende zelfmoord gevallen is vrij klein, dat is gewoon een feit.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151287652
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Al weet je natuurlijk nooit wat hun rol is geweest in de mentale isuues van hun zoon. Ouders willen daar vaak wel (onbewust) de oorzaak van zijn. Dus ook dat is weer dubbel.
Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald.
  donderdag 2 april 2015 @ 12:48:52 #245
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151291040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald.
Tuurlijk vinden ze dat. Er zijn weinig ouders die bewust en/of opzettelijk hun kind ongelukkig maken. Neemt niet weg dat ze er wel een rol in kunnen spelen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151291229
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan.

Niet? :o
pi_151291832
Ik kan me trouwens wel indenken dat zodra hij de autopiloot eraf haalde en een glijvlucht inzette, hij meteen wist dat z'n vliegcarrière ook over zou zijn. De volgende 8 minuten kon hij eigenlijk niet meer terug.
Racist
pi_151292095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.
Nee, maar mensen hebben wel het recht om enigszins rechtvaardig behandeld te worden. De aanpak waarbij iemand met een psychische aandoening of dito problemen nooit meer mag vliegen is dat niet.
pi_151297189
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:

http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html

quote:
De tweede zwarte doos van het vliegtuig van Germanwings, dat vorige week neerstorte in de Franse Alpen, is gevonden. Het gaat om de Flight Data Recorder, waarvan eerder al de omhulsel van werd gevonden.

Dat zegt de Franse aanklager, meldt AFP.

Op de Flight Data Recorder staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren.

De eerste zwarte doos, ofwel de Cockpit Voice Recorder (CVR) werd vorige week dinsdag zwaar beschadigd aangetroffen. Op basis van de gesprekken in de cockpit konden onderzoekers vrij snel achterhalen dat de copiloot zeer waarschijnlijk het vliegtuig moetwillig heeft laten neerstorten.
pi_151297219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:54 schreef Tourniquet het volgende:
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:

http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html

[..]

moetwillig :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')