Dus jij wil voor hem beslissen wat de juiste keuze is.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:48 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan ik hem overtuigen de juiste beslissing te maken
Ik hoopte dat de zin 'Hij heeft mn zegen om...' genoeg was om dit soort reacties te voorkomen, maar als dit t enige is dat je uit de OP kan opmaken, be my guestquote:Op maandag 30 maart 2015 21:57 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dus jij wil voor hem beslissen wat de juiste keuze is.
Juistem.
Dan snap ik sowieso niet waar je je mee bemoeid.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik hoopte dat de zin 'Hij heeft mn zegen om...' genoeg was om dit soort reacties te voorkomen, maar als dit t enige is dat je uit de OP kan opmaken, be my guest
Ik geef jouw vriend helemaal gelijk. Op veel fronten is succes makkelijker te bereiken met een paar jaar hard werken dan een paar jaar op de uni ongemotiveerd rondlopen. Veel van de rijkste mensen ter wereld hebben bijvoorbeeld geen diploma van uni of hogeschool.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:48 schreef Faux. het volgende:
Een vriend van me is de slimste persoon die ik ken. Staat makkelijk een acht gemiddeld, uitstekende kennis van de wereld om hem heen, oog voor detail, etc. Nu zitten we in de oriėntatiefase voor welke vervolgopleiding we gaan doen op de universiteit, en merk ik bij hem dat hij de optie om niet te gaan studeren serieus overweegt.
Redenen hiervoor noemt hij gebrek aan interesse en niet genoeg motivatie. Luiheid voeg ik zelf maar toe. Nu is hij gezegend als hij niet wil studeren, maar de vriend in me wil voorkomen dat hij daarvoor kiest zonder goed op de hoogte te zijn.
Hij meent succesvol te kunnen zijn zonder vervolgopleiding, maar op de vraag wat hij dan na z'n vwo wil doen zegt hij geen idee. Hij gelooft t allemaal wel.
Hoe kan ik hem overtuigen de juiste beslissing te maken, of hem in ieder geval goed te informeren? Hij lijkt zich niet helemaal te realiseren wat de waarde is van een WO/HBO-papiertje.
Dit doet me echt zoveel goedquote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef moemoe het volgende:
Als ik jouw topics over je vrienden zo volg, mogen ze van geluk spreken met een vriend als jij.
Dat lijkt mij een uitermate goede reden om nog niet te gaan studeren. Als je geen interesse hebt in een bepaald vakgebied hebt en ook geen motivatie kun je beter iets anders gaan. Er is niks mis mee om op een later moment te gaan studeren.quote:Redenen hiervoor noemt hij gebrek aan interesse en niet genoeg motivatie.
Zat mensen die succesvol zijn zonder dat papiertje.quote:Hij lijkt zich niet helemaal te realiseren wat de waarde is van een WO/HBO-papiertje.
Voor het gemak vergeet je maar even dat ze vrijwel allemaal wel begonnen waren maar door het snelle succes van hun startup nooit afgestudeerd zijn? En dat ze hun zakenpartners ook allemaal op de universiteit hebben ontmoet?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:29 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik geef jouw vriend helemaal gelijk. Op veel fronten is succes makkelijker te bereiken met een paar jaar hard werken dan een paar jaar op de uni ongemotiveerd rondlopen. Veel van de rijkste mensen ter wereld hebben bijvoorbeeld geen diploma van uni of hogeschool.
En ook op andere gebieden (kunst, ..., etc. ) hoef je helemaal niet op de uni rondgelopen te hebben om succes te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |