abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151207736
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Zou ook niet meer met KLM vliegen: http://www.aeroinside.com/incidents/airline/klm
Je vergelijkt een vliegmaatschappij met een type vliegtuig?
  maandag 30 maart 2015 @ 22:25:23 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151207740
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151207812
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Zucht.. dit heeft weinig zin. Wij zitten echt op een andere golflengte
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207836
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, net als je bij auto's complete waslijsten kunt aanleggen van (vaak voorkomende) problemen.
Ja, maar van auto's ben ik daar wel redelijk van op de hoogte. Ik wist niet dat vliegtuigen bijna dagelijks een noodlanding moeten maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer in een vliegtuig stap, vliegtuigen gevaarlijk zijn of dat Lubitz onschuldig is.
Het verbaast me alleen, want ik wist het niet.
pi_151207936
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-

Oef.. Zorgwekkend.. Of heeft elk vleugtuig zo'n waslijst?
Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151207964
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
:D !
pi_151208160
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
pi_151208466
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies.. populair toestel en dus veel in actieve dienst. Daarbij zie ook veel meldingen als: "Bird strike, Lightning strike, cracked windshield"
Ja, bird strike is inderdaad wel een van de meest voorkomende inderdaad, samen met een rare geur in het vliegtuig.

Ik weet verder ook niet hoevaak incidenten voorkomen bij andere vliegtuigen, het viel me gewoon op. :)
Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.

Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
pi_151208594
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.

Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.

Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
pi_151208632
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn er meer dan 9000 exemplaren van verkocht dus die lijst is wel logisch als letterlijk elke scheet wordt genoemd.
Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
pi_151208662
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:43 schreef Physsic het volgende:

[..]


Zeker omdat ik de afgelopen dagen wel vaker heb gelezen dat dit een beetje een probleemtoestel is. Eigenlijk zegt dat niet veel, aangezien het onderhoud ook erg belangrijk is en er verschillende generaties zijn.
Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
quote:
Wel opvallend ook hoe vaak een heel 'onschuldig' onderhoudsfoutje echt hele grote gevolgen kan hebben. Bij Air Crash Investigation zijn daar vaak voorbeelden van te zien.
Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151208803
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
pi_151208880
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:

Thx, 2 dus inderdaad in de afgelopen 10 jaar.
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:05 schreef eight het volgende:

Er staan er toch echt meer dan 2!
Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.

Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
pi_151208946
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:

Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
Als ik jou was zou ik geen scheet proberen te laten als je diarree hebt 8)7
Een scheet is ook heel wat anders dan heftige diarree, diarree kun je van sterven.
Dus in ernstige situatie is dat niet eens een vreemde reden om noodlanding te maken.
pi_151208967
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij was er laatst wel een noodlanding door heftige diarree :D
Klopt. Vet remspoor ook.
pi_151209024
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat kun jij slecht lezen zeg....
Ik zeg toch nergens dat ik het beter weet?

Er is naar buiten gekomen over die opnames dat hij een rustige kalme ademhaling had.
Uiteindelijk wordt er een voorlopige conclusie gegeven dat het om zelfmoord gaat.

Ik zeg dan dat dat voor mij als erg onlogisch klinkt vanwege die kalme ademhaling. Het gaat om details, waar hun veel waarde wss hechten aan dat deur op slot zat en met de knop voor de afdaling, vond ik die kalme ademhaling heel vreemd.

Tuurlijk zijn er bijzondere gevallen waardoor het wel zou kunnen zelfmoord+kalme ademhaling.
Maar het is gewoon totaal niet logisch. Ons lichaam, ons brein alles zal er voor zorgen dat we spanning voelen dan, dat de ademhaling anders wordt. We zijn geen robots die in volle kalmte zoiets aan gaan, zelfs al willen we graag dood.
Nogmaals: Hij kan de uitzondering op de regel zijn. Maar het is gewoon niet logisch.
Hou toch gewoon je mond jongen, je 'boerenverstand' heeft geen toegevoedge waarde
pi_151209068
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]


[..]

Wauw eight....
Jij kan echt niet tellen. Niet dat Xa1pt goed telde maar toch.

Er staat maar 1 suicide voor de afgelopen 13 jaar. Dus met zijn 2 in 10 jaar zit hij meer dan goed.
Er is in die 13 jaar maar 1 zekere suicide geweest, 1 mogelijke (van vorige week) en 1 waar er iets van een kans is van suicide.
Je leest maar half. Ik zei net al dat ik ook de eerdere ongelukken mee had geteld (oa '82 + '99).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:04:07 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151209270
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
censuur :O
  maandag 30 maart 2015 @ 23:06:39 #244
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151209361
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alleen hoeft bij een scheet meestal geen noodlanding te worden gemaakt. Bij deze incidenten wel.
Onzin.
pi_151209418
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
0,5% heb ik ergens gelezen
pi_151209540
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:

[..]

Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Oh, oke! Dat weet ik ook niet. Ik zal zo eens kijken of ik dat ergens kan terugvinden met fatsoenlijke onderbouwing. :)
pi_151209673
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant? Een aanzienlijk percentage van de vliegrampen wordt nu veroorzaakt door sabotage door de piloten.
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.
Het percentage mag dan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantal vliegrampen agv sabotage door piloten groter is.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:17:50 #248
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151209782
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:

Ja, echt bizar. Ik ben opgehouden met het kijken ernaar aangezien ik regelmatig in het vliegtuig stap. Het heeft dan toch wel een beetje invloed op mijn gemoedstoestand.
ik begin er niet aan, het lezen van zo'n lijst. Ik vlieg amper, maar als ik vlieg zijn het best lange vluchten, 4,5 en 6,5 uur, stelt niks voor voor een doorgewinterde vlieger. Maar als ik zo'n lijst lees dan kan ik die uren helemaal niet meer zonder spanning doorkomen. Gaat zonder dat lezen al lastig genoeg.
pi_151209933
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:49 schreef eight het volgende:

[..]

Het is juist een heel betrouwbaar toestel dus geen idee waar je dit gelezen hebt.
Heb even gegoogled en Airbus vliegtuigen (ook de A320) staan inderdaad vrij goed bekend! :)
Wauw, ik had echt geen idee dat er zooo veel verschillende merken & types van vliegtuigen waren. Ik dacht dat het vooral Boeings waren. :')
  maandag 30 maart 2015 @ 23:22:57 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151209946
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:14 schreef Physsic het volgende:
Het is niet vreemd dat dat percentage stijgt als je andere mogelijk oorzaken van vliegrampen oplost; zoals het verbeteren van de technologie, het onderhoud, etc.
Het percentage mag dan wel hoger zijn, maar dat wil niet zeggen dat het aantal vliegrampen agv sabotage door piloten groter is.
Je vergeet dat er ook meer vluchten plaatsvinden.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')