abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6850247
Reageer een beetje laat was thuis (thuis computerloos bij ouders niet ). By the way Borderline is geen ongeneeslijke ziekte maar een stoornis , daar zit een heel verschil in , wilde ik ff gezegd hebben . Reageerde daarom dus ook niet op de post van Pinkeltje en wist ook ff niet echt wat te zeggen . Hoop dat het nu wat beter is met haar .
We are the weirdo's mr - The Craft
  maandag 18 november 2002 @ 18:12:40 #77
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_6870450
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:07 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Reageer een beetje laat was thuis (thuis computerloos bij ouders niet ). By the way Borderline is geen ongeneeslijke ziekte maar een stoornis , daar zit een heel verschil in , wilde ik ff gezegd hebben . Reageerde daarom dus ook niet op de post van Pinkeltje en wist ook ff niet echt wat te zeggen . Hoop dat het nu wat beter is met haar .
hoi,
ja het gaat nu wel wat beter met mij.
vod het aleen jammer dat er niemand op mij reageerde.
was eigenlijk ook van plan om niet meer te komen hier op deze site omdat er toch niks word gezegt als je het niet meer ziet zitten.
zal er nu ook veel minder zijn omdat ik nu een site heb gevonden waar ik wel reactie op krijg.
(niet lullig bedoelt) maar goed.
ben weer wat frustratie kwijt nadat verhaal van mij.
in iedergeval. wil ik de mensen bedanken die TOCH NOG hebben gereageert.ook al weten ze niet echt wat ze moesten zeggen.
kna het me ook wel aan de ene kant vorstellen dat jullie niet wisten wat je moest zeggen.
dat heb ik zelfs soms ook wel.
maar je kan b.v altijd wel iets neer zetten van: joh meissie kom op.
of intresse tonen in iemand die het moeilijk heeft.
maar goed.
iniedergeval...
dit was het weer.

groet kim

Lekker hoor zo een spijker in je neus......moet je ook maar is proberen :)
  maandag 18 november 2002 @ 18:30:29 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6870701
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:07 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Borderline is idd niet ongeneeslijk, misrekening door fatima.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6886292
quote:
Op maandag 18 november 2002 18:12 schreef pinkeltje0912 het volgende:

[..]

hoi,
ja het gaat nu wel wat beter met mij.
vod het aleen jammer dat er niemand op mij reageerde.
was eigenlijk ook van plan om niet meer te komen hier op deze site omdat er toch niks word gezegt als je het niet meer ziet zitten.
zal er nu ook veel minder zijn omdat ik nu een site heb gevonden waar ik wel reactie op krijg.
(niet lullig bedoelt) maar goed.
ben weer wat frustratie kwijt nadat verhaal van mij.
in iedergeval. wil ik de mensen bedanken die TOCH NOG hebben gereageert.ook al weten ze niet echt wat ze moesten zeggen.
kna het me ook wel aan de ene kant vorstellen dat jullie niet wisten wat je moest zeggen.
dat heb ik zelfs soms ook wel.
maar je kan b.v altijd wel iets neer zetten van: joh meissie kom op.
of intresse tonen in iemand die het moeilijk heeft.
maar goed.
iniedergeval...
dit was het weer.

groet kim

Kan ik me zelf ook wel voorstellen , maar je weet ook hoe mensen met Borderline zijn als ze zelf ff een mindere periode hebben en ik ben ten tweede niet altijd bereikbaar omdat ik internetloos thuiszit .
Het is goed om te horen dat het weer ff wat beter gaat .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_6893774
quote:
Op maandag 18 november 2002 18:12 schreef pinkeltje0912 het volgende:

Dit vind ik dus een typische 'borderline'reactie.
Heel zwart/wit, één keer valt het een beetje tegen en het is niets meer waard, je voelt je miskend, afgewezen...
Tja... Ik kan me je gevoel heel goed inbeelden, heb zelf ook jarenlang op die manier gevoeld, de schuld gegeven aan anderen, me onheus bejegend gevoeld, "Jullie laten me allemaal in de steek."

Begrijp me goed, ik maak je niet belachelijk. Maar ik vind je reactie nogal overtrokken. Je verwijt ons, vreemden, dat we niet om je geven, niet naar je omzien. Probeer te relativeren. Je hebt IRL iig Kasper, dat is toch veel en veel meer waard dan een paar mensen on-line? Als híj nou niet op je noodkreten reageerde, dan zou je terecht kwaad zijn, maar nu...

Zullen we weer on-topic gaan?

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_6899154
Bij mij is nooit officieel borderline vastgesteld (tis ook nooit bij mij ter sprake gekomen) maar ik krijg toch wel het gevoel dat ik het ook wel eens zou kunnen hebben niet extreem maar ik herken toch wel bepaalde dingen

Misschien moet ik het maar eens daarover hebben met m'n groepstherapeute...

woensdag 20 november 2002 @ 07:58:46 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6900488
Warning: iedereen herkent wel een PAAR dingen. Mensen met borderline zullen bij het lezen van de kenmerken het gevoel hebben of ze een stuk tekst over zichzelf lezen. Heb je dat niet bij bijna ieder punt, dan heb je ws geen borderline. Vraag zoiezo een deskundige diagnose.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6901913
quote:
Op woensdag 20 november 2002 00:58 schreef Lynx666 het volgende:
Bij mij is nooit officieel borderline vastgesteld (tis ook nooit bij mij ter sprake gekomen) maar ik krijg toch wel het gevoel dat ik het ook wel eens zou kunnen hebben niet extreem maar ik herken toch wel bepaalde dingen

Misschien moet ik het maar eens daarover hebben met m'n groepstherapeute...

Je zegt het zelf al 'niet extreem',
bij borderline heb je dus die symptomen WEL extreem.
pi_6902098
Borderline is geen ziekte, het is een verzamelnaam voor symptomen die voortkomen uit een trauma,

bovendien is Borderline een modeverschijnsel, zeker de helft van de gevallen is fake, en komt voort uit het vermeende aandachts tekort van pubermeisjes.

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_6902139
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:14 schreef extreme het volgende:
Borderline is geen ziekte, het is een verzamelnaam voor symptomen die voortkomen uit een trauma,

bovendien is Borderline een modeverschijnsel, zeker de helft van de gevallen is fake, en komt voort uit het vermeende aandachts tekort van pubermeisjes.

Aha, u is een deskundige .
pi_6902234
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Aha, u is een deskundige .

sort of, ik lees sinds mijn studie psychologie nog heel regelmatig de vakbladen, en ik kan het redelijk staven met voorbeelden uit m'n omgeving...
ik kan er trouwens aan toe voegen dat het 'fake' gedeelte vooral naar is voor mensen die er wel onder lijden en niet zo serieus genomen worden als zou moeten.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_6902523
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:25 schreef extreme het volgende:
sort of, ik lees sinds mijn studie psychologie nog heel regelmatig de vakbladen, en ik kan het redelijk staven met voorbeelden uit m'n omgeving...
Hm, je weet er dus wat meer van dan de gemiddelde Fok!ker, maar dat maakt je nog geen deskundige. Borderline is een erg gecompliceerde stoornis.
quote:
ik kan er trouwens aan toe voegen dat het 'fake' gedeelte vooral naar is voor mensen die er wel onder lijden en niet zo serieus genomen worden als zou moeten.
Mee eens. Ik vond alleen je eerste post een beetje lullig geformuleerd.
pi_6902586
Toch weer wat wijzer geworden Thnx
  woensdag 20 november 2002 @ 12:13:17 #89
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_6902955
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:44 schreef Moonah het volgende:
Mee eens. Ik vond alleen je eerste post een beetje lullig geformuleerd.
Bovendien hebben jullie dat zelf al eerder aangegeven. Het was dus ook overbodig.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_6903007
quote:
Op woensdag 20 november 2002 12:13 schreef Grijs het volgende:

[..]

Bovendien hebben jullie dat zelf al eerder aangegeven. Het was dus ook overbodig.

Dank u .
Ik snapte al niet waarom er zo'n geirriteerd ondertoontje in mijn posts zat, maar dat is het hem.
  zaterdag 23 november 2002 @ 17:01:28 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6963372
quote:

[..]

Je wilt niet weten hoe vaak ik naar m'n hoofd heb gekregen dat ik fakete! En niet terecht, het is bij mij door meerdere therapeuten vastgesteld, ben er specifiek voor behandeld.
  zaterdag 23 november 2002 @ 21:57:28 #92
3967 Orac
So far so Good
pi_6966709
Ik geniet van mijn "persoonlijkheid" in al zijn "veelzijdigheid"
De ene dag wat meer dan de andere.

Ach...en behandelen...ik hoef niet te weten wat de oorzaak is.....ik leer er mee om te gaan.

Realiteit is wat ik zie
  zaterdag 23 november 2002 @ 21:58:29 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6966715
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 21:57 schreef Orac het volgende:
Ik geniet van mijn "persoonlijkheid" in al zijn "veelzijdigheid"
De ene dag wat meer dan de andere.

Ach...en behandelen...ik hoef niet te weten wat de oorzaak is.....ik leer er mee om te gaan.

Super-levensinstelling!
  zaterdag 23 november 2002 @ 22:00:48 #94
3967 Orac
So far so Good
pi_6966736
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 21:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Super-levensinstelling!

Dank je!
Realiteit is wat ik zie
pi_6969409
quote:
Op maandag 11 november 2002 13:56 schreef pinkeltje0912 het volgende:

[..]

spiegelgedrag is het na doen van wat de ander doet.
b.v ik steek me tong uit naar jou. jij doet dat terug.
dus als jij bijvoorbeeld kattig doet tegen mij, (dat ik dan een denk beeldige spiegel voor je houd),doe ik precies het zelfde wat jij doet.
en dat kan dus op alle vlakkken.
zoiets bedoelen ze met spiegelen.

maar weet uit eigen ervaring dat het zeer kl**te is. ..en dat ik me dan niet lekker voel...maar bij mij werkt zoiets niet(ikzelf heb borderline) maar misschein dat het bij andere wel werkt?! dat weet ik niet. weet aleen uit eigen ervaring toen ze dat ook bij mij deden.. dat ik aleen maar agressief ervan werd en tegen alles (figuurlijk en letterlijk) aan schopte.
bij mij werkte dit spiegel gedrag niet!

groetjes kim

Tja, als ik dit lees (en ik heb een tijdje deze draad niet meer gevolgd, blijkbaar ), dan kan ik begrijpen dat dat spiegelen niet werkt. Direct gedrag spiegelen is naar mijn overtuiging en ervaring NOOIT aan te raden. Je komt dan bijna automatisch in een welles/nietes situatie terecht waar je nooit uitkomt.

Het spiegelen waar ik op doelde is voornamelijk verbaal, door het zelf (her)formuleren van dingen waar de borderliner op dat moment mee bezig is, in de trant van "ik zie dat dit onderwerp je erg raakt", of "ik geloof dat je hier erg boos van wordt". Gebruik het spiegelen ook om de borderline gerust te stellen, zoals (bijvoorbeeld) "ik kan me indenken dat je boos bent over mijn beslissing om vanavond niet met je uit te gaan. Maar dat ik niet met je uitga betekent niet dat ik niet van je hou."

Als dan de borderliner zegt dat dat niet is waarom hij/zij borderline gedrag vertoont, ga er dan op in: "ik begrijp uit je gedrag dit, maar jij zegt dat, kun jij me uitleggen wat er dan precies aan de hand is". En natuurlijk weer uitkijken voor het welles/nietes spel.

Over het omgaan met mensen met borderline voor personen die geen borderline hebben even dit: de vrouw van mijn ouders' buurjongen bleek ook borderline te hebben. Zware vorm. Hun zoontje heeft een paar maanden bij zijn oma moeten wonen om eerst binnen hun relatie weer rust te krijgen door middel van veel therapie (voor beiden. Hij moest leren omgaan met borderline). Zij mag nooit of te nimmer meer met hun zoontje alleen zijn, zonder dat er toezicht bij is. Ze hebben nog steeds elke zes weken een gezamenlijke therapie-sessie. Borderline grijpt in principe dus iedereen binnen de directe omgeving aan. (Als jullie dat nog niet gemerkt hadden... )

Leven is perziksgewijs
pi_6969446
quote:
Op maandag 11 november 2002 22:21 schreef questionmark het volgende:
sorry, was nog even vergeten te vermelden dat ik graag met vincent wil mailen omdat ik liever niet hier in het openbaar alles wil bespreken...
R
Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar als het nog nodig is: vincent20166@yahoo.com
Leven is perziksgewijs
pi_6969472
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 17:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe vaak ik naar m'n hoofd heb gekregen dat ik fakete! En niet terecht, het is bij mij door meerdere therapeuten vastgesteld, ben er specifiek voor behandeld.

Het afdoen van borderline gedrag als faken is in mijn eigen ervaring een soort zwaktebod van de psychologie: het gros van de therapeuten weet er zelf niet mee om te gaan en dus wordt het maar afgedaan als fake. Dat is verschrikkelijk triest en kan vaak fataal zijn. Elke zelfmoord die voorkomen kan worden door het serieus nemen van een ziektebeeld is er een! En dan hoorde ik laatst ook weer het fabeltje dat mannen geen borderline (kunnen) hebben. Tijd voor een psychiatrisch reveil?
Leven is perziksgewijs
pi_6969520
quote:

[..]

Ik weet niet hoe lang je al met je studie klaar bent, en ook niet hoe de borderline-behandel-situatie in Nederland op het ogenblik is, maar het schijnt mij toe dat je behoorlijk verouderde vakbladen leest als je er nog steeds van uitgaat dat borderline een verzamelnaam voor symptomen voortkomend uit een trauma is. Dat is, meen ik, in de DSM-III al bijgesteld naar een "volwaardig" ziektebeeld. En de DSM-III kwam uit in (effe spieken...) 1987.
Leven is perziksgewijs
  zondag 24 november 2002 @ 04:15:07 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6969555
quote:
Op zondag 24 november 2002 03:45 schreef vincent20166 het volgende:

[..]

Het afdoen van borderline gedrag als faken is in mijn eigen ervaring een soort zwaktebod van de psychologie: het gros van de therapeuten weet er zelf niet mee om te gaan en dus wordt het maar afgedaan als fake. Dat is verschrikkelijk triest en kan vaak fataal zijn. Elke zelfmoord die voorkomen kan worden door het serieus nemen van een ziektebeeld is er een! En dan hoorde ik laatst ook weer het fabeltje dat mannen geen borderline (kunnen) hebben. Tijd voor een psychiatrisch reveil?

Ach, ik troostte me met het feit dat de leken dat beweerden en de deskundigen juist niet
  † In Memoriam † zondag 24 november 2002 @ 14:04:23 #100
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6971690
quote:
Op zondag 24 november 2002 03:29 schreef vincent20166 het volgende:

Zware vorm. Hun zoontje heeft een paar maanden bij zijn oma moeten wonen om eerst binnen hun relatie weer rust te krijgen door middel van veel therapie (voor beiden. Hij moest leren omgaan met borderline). Zij mag nooit of te nimmer meer met hun zoontje alleen zijn, zonder dat er toezicht bij is.

Ben heel blij te lezen dat de kinderen van borderline slachtoffers (want dat zijn het in mijn ogen!!) eindelijk beschermt worden tegen de geestelijke terreur van de ouder!!

Hoe triest het dan ook moge zijn voor de persoon die zo'n stoornis heeft, het kind is altijd de dupe..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')