Zit in dubio over mijn therapie waar ik al zolang op wacht. Ik heb vandaag daar een bijeenkomst gehad, omdat ze de DGT* niet meer waar kunnen maken. De therapie die een jaar duurde. Waarbij je een jaar lang een individuele begeleider hebt, en waar je dus ook een jaar lang 24/7 op kan terugvallen. De groepen die er waren zijn allemaal stop gezet. Mensen tekort die het willen doen. En hier vanuit GGZ (Mediant) Geen goede CAOs enz. Nu kregen wij vandaag te horen dat dus inderdaad alles stop is gezet. En wij een nood oplossing krijgen van 12 weken 1 uur per week. Waarvan ik mij dan afvraag wat heeft het voor nut? 1 uurtje per week met 6 personen Wacht ik daar nu al 3 jaar op?
Heb ik het nog wel nodig? Wil ik het nog wel? Ik kras niet meer. Ik heb niet meer zulke crisis momenten. Het ergste is al gesleten denk ik. Het meeste heb ik al zelf gedaan.
En ja, wil ik het nog wel?
Ik zat vanmiddag daar te wachten, want ik was weer eens veelte vroeg. En dacht toen ook al bij mijzelf wil ik dit nog wel. Wil ik nog wel veranderen? Voel ik mij niet lekker veilig op mijn eigen plekje hier in huis? Als ik huiswerk opdrachten mee krijg weet ik vaak al. Daar komt niets van. Omdat of ik het vergeet. Of het wel wil, maar er vaak niet aan toe kom. Juist door het chaotische van mij. Ik wil eigenlijk helemaal niet gehersenspoeld worden. (daar komt lineham op neer) Ze gaan in die 12 weken vooral ook op ontspannings oefening af. Ik heb wel eens meditatie gedaan. Het lukt mij gewoon niet. Yoga en dat soort dingen het werkt niet.
Ik heb zoveel geprobeerd. Dus het is niet, niet willen, maar het niet kunnen. Wel geprobeerd.
Uiteraard anders kan ik er niet op oordelen.
Ik heb tot vrijdag de tijd om te beslissen, en dan is het nog niet zeker of ik mee mag doen of niet. Je kan uitgeloot worden. Ene kant heb ik zoiets van baadt het niet schaadt het niet. Andere kant, is weer stel je voor dat het me meer doet dan ik dacht. Kom ik dan juist niet weer helemaal in de shit. En dan is het alweer afgelopen. En er is verder geen individuele gesprekken verder daar. Twijfel alom dus. Ja/Nee. Ik ben niet van plan om naar Utrecht en omstreken te gaan voor therapie. Want daar is wel tijd ruimte en therapie. En niet zon idiote wacht lijst. De mensen die er vandaag waren boden ook wel hun verontschuldiging aan. En vonden dat wij hier Twente heel slecht worden behandeld als het hier om de DGT* gaat.
Ik weet het echt niet. Maar wou het toch graag even kwijt. Ik ga morgen wel met mijn casemanager erover bellen. Aangezien ik vrijdag al antwoord moet geven en ik hem volgende week dinsdag pas zie. Volgen jullie mij nog?
*** sorry dat ik verder hier niet meer gereageerd heb, na voorval in vorige topic. Kon het niet opbrengen. En had mijzelf eigenlijk voor genomen op FOK! Niet meer over Borderline te hebben.***
*DGT = Dialectische Gedrag Therapie.
quote:Ik denk dat het allemaal best wel mee valt als je er eenmaal zit . Ik denk ook niet dat je iedereen met jou kan vergelijken , waarschijnlijk zitten er ook mensen met andere ziektebeelden maar die helpen jou dan ook weer door hun stukje verhaal .
Op dinsdag 12 november 2002 17:19 schreef pinkeltje0912 het volgende:[..]
hoi,. zoals ik het lees gaat het stukke beter dus met jou na die therapie.
mooi. ikzelf moet nog beginnen. wil het ook wel doen.maar lijkt me ook wel eng.
weet echt niet wat me tewachten staat.zijn andere mensen niet erger dan mij?stel ik me niet aan? ben ik het wel waard?
kan ik het niet zelf doen? zal ik niet juist nog dieper zakken??
allemaal vragen die door mijn hoofd spoken.
aan de ene kant doodsbang ervoor aan de andere kant weet ik dat het beter voor me is en om weer wat nieuws en wat goed is voor me wil ik graag doen.maar soms pieker ik er nog wel over,en weet ik niet meer wat ik moet doen.zoals vandaag weet ik niet echt wat ik voel of wil.
mijn hoofd maalt om van alles..maar tergelijker tijd weet ik geen eens waarover ik maal.:@
zelfs mijn gevoel weet ik niet eens meer wat dat nou is.
zo verwarrend afentoe.
meestal kras ik me dan om te kijken of ik nog wel gevoel in me heb..
maar wil dit ook weer niet. maar ook weer wel..
allemaal zo dubbel.
vind het zelf erg moeilijk.
heb jij hier ook ervaring mee??
dat je het allemaal niet meer weet?
hummm nu weet iik ook al niet meer wat ik moet typen.of wou typen.
dan stop ik er maar mee voor dit bericht.groetjes kim
quote:Pfff moeilijke beslissing . Ik denk dat je voor jezelf moet doen wat je het beste lijkt , en bij therapieen kom je vaak jezelf tegen en dan is het juist het punt om door te gaan .Misschien moet je een lijstje voor en tegens maken .
Op dinsdag 12 november 2002 22:56 schreef Funnie het volgende:
Even van mij afschrijven.Zit in dubio over mijn therapie waar ik al zolang op wacht. Ik heb vandaag daar een bijeenkomst gehad, omdat ze de DGT* niet meer waar kunnen maken. De therapie die een jaar duurde. Waarbij je een jaar lang een individuele begeleider hebt, en waar je dus ook een jaar lang 24/7 op kan terugvallen. De groepen die er waren zijn allemaal stop gezet. Mensen tekort die het willen doen. En hier vanuit GGZ (Mediant) Geen goede CAOs enz. Nu kregen wij vandaag te horen dat dus inderdaad alles stop is gezet. En wij een nood oplossing krijgen van 12 weken 1 uur per week. Waarvan ik mij dan afvraag wat heeft het voor nut? 1 uurtje per week met 6 personen
Wacht ik daar nu al 3 jaar op?
Heb ik het nog wel nodig? Wil ik het nog wel? Ik kras niet meer. Ik heb niet meer zulke crisis momenten. Het ergste is al gesleten denk ik. Het meeste heb ik al zelf gedaan.
En ja, wil ik het nog wel?
Ik zat vanmiddag daar te wachten, want ik was weer eens veelte vroeg. En dacht toen ook al bij mijzelf wil ik dit nog wel. Wil ik nog wel veranderen? Voel ik mij niet lekker veilig op mijn eigen plekje hier in huis? Als ik huiswerk opdrachten mee krijg weet ik vaak al. Daar komt niets van. Omdat of ik het vergeet. Of het wel wil, maar er vaak niet aan toe kom. Juist door het chaotische van mij. Ik wil eigenlijk helemaal niet gehersenspoeld worden. (daar komt lineham op neer) Ze gaan in die 12 weken vooral ook op ontspannings oefening af. Ik heb wel eens meditatie gedaan. Het lukt mij gewoon niet. Yoga en dat soort dingen het werkt niet.
Ik heb zoveel geprobeerd. Dus het is niet, niet willen, maar het niet kunnen. Wel geprobeerd.
Uiteraard anders kan ik er niet op oordelen.Ik heb tot vrijdag de tijd om te beslissen, en dan is het nog niet zeker of ik mee mag doen of niet. Je kan uitgeloot worden. Ene kant heb ik zoiets van baadt het niet schaadt het niet. Andere kant, is weer stel je voor dat het me meer doet dan ik dacht. Kom ik dan juist niet weer helemaal in de shit. En dan is het alweer afgelopen. En er is verder geen individuele gesprekken verder daar. Twijfel alom dus. Ja/Nee. Ik ben niet van plan om naar Utrecht en omstreken te gaan voor therapie. Want daar is wel tijd ruimte en therapie. En niet zon idiote wacht lijst. De mensen die er vandaag waren boden ook wel hun verontschuldiging aan. En vonden dat wij hier Twente heel slecht worden behandeld als het hier om de DGT* gaat.
Ik weet het echt niet. Maar wou het toch graag even kwijt. Ik ga morgen wel met mijn casemanager erover bellen. Aangezien ik vrijdag al antwoord moet geven en ik hem volgende week dinsdag pas zie. Volgen jullie mij nog?
*** sorry dat ik verder hier niet meer gereageerd heb, na voorval in vorige topic. Kon het niet opbrengen. En had mijzelf eigenlijk voor genomen op FOK! Niet meer over Borderline te hebben.***
*DGT = Dialectische Gedrag Therapie.
quote:Ja, dat is het hem juist. Het stopt gewoon na 12 weken. Je hebt niets om mee doortegaan. Het is een zoethoudertje voor de mensen die al zolang op die lijst staan.
Op woensdag 13 november 2002 15:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Pfff moeilijke beslissing . Ik denk dat je voor jezelf moet doen wat je het beste lijkt , en bij therapieen kom je vaak jezelf tegen en dan is het juist het punt om door te gaan .Misschien moet je een lijstje voor en tegens maken .
Ik weet zelf niets van de linehan therapie af omdat ik daar niet mee te maken heb gehad , voor mij was het meer structuurtherapie .
(ik heb net mijn casemanager opgeld) Voor een feedback.
Hij zegt ook in de lijn waarin je nu zit heb je aan die 12 weken niets. Omdat de scherpe kanter er al af zijn bij (wat ik zelf ook al dacht)
Ik ga naar het Perron hier. Dat is een soort werk plaats. Maar ik kan/mag het gebruiken als opstapje weer naar het gewone werk.
Ik zit nu nog in de WAO. En in de wacht voor re-intergratie.
Daar heb ik momenteel meer aan. Ik wil aan iets beginnen wat ik goed kan afmaken. bv Die jaar therapie. Niet iets wat de boel open maakt. En dan alwer stopt
Dus ik kies voor mijzelf. En daar staat mijn begeleider gelukkig ook achter.. Bedankt voor het reageren
Het was gewoon echt een moeilijke keus. Maar mijn eerste gevoel was dus idd wel het juiste...
IK WEET HET NIET MEER.
groetjes kimmy.....snik.
p.s kasper: sorry wou je niet bellen.
hoop dat je niet al te boos bent.
De volgende reactie is weer gewoon van kim.....ga ik van uit??!!
quote:Da's mooi
Op zaterdag 16 november 2002 15:00 schreef pinkeltje0912 het volgende:
Zal nog wel ff vermelden dat alles nu weer goed gaat met kim.
Voor de rest voel ik me niet aangesproken door je post.
quote:Wat een arrogantie
Op zaterdag 16 november 2002 15:00 schreef pinkeltje0912 het volgende:
he mensen ik ben weer ff kasper dus niet kim. Wat ik me afvraag...er word hier meerdere malen per dag in gescheven en nu kim haar verhaal doet....is het sinds woensdag stil. Had juist gehoopt dat jullie haar zouden steunen. Maar niemand heeft gereageerd. Valt me een beetje tegen.
groetjes Kasper
p.s. Dit ik mijn mening. Hoop dat deze gerespecteerd word
Maar denk niet dat het persoonlijk naar haar toe was, dat er niet gereageert werd.
quote:Misschien moet je, als het een serieuze post is
Op zaterdag 16 november 2002 23:04 schreef fatima het volgende:
Grensgevalletjes, doorrijden...
Wolkje
quote:Nee, niet alleen aan jou.
Op zondag 17 november 2002 13:47 schreef Wolkje het volgende:[..]
Misschien moet je, als het een serieuze post is
,
je post beter uitleggen, of als het geen serieuze post is,
even lekker gaan slowchatten ofzo, want hier heeft niemand iets aan.
Of ligt het nou aan mij?![]()
Wolkje
quote:Nee, ik erger me er ook aan
Op zondag 17 november 2002 13:47 schreef Wolkje het volgende:[..]
Misschien moet je, als het een serieuze post is
,
je post beter uitleggen, of als het geen serieuze post is,
even lekker gaan slowchatten ofzo, want hier heeft niemand iets aan.
Of ligt het nou aan mij?![]()
Wolkje
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:49 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Nee, ik erger me er ook aan
quote:Ach, die humor is toch on-be-grij-pelijk...
Op zondag 17 november 2002 13:58 schreef Wolkje het volgende:
ik dacht al dat ik dr misschien niet begreep ofzo..
Gewoon negeren die hap .
quote:Hoepel zelf op, jullie lijden aan een ongeneeslijke ziekte , de hele wereld en jullie zelf zijn niets anders dan gedachten van je eigen kleine geest.Ze verdwijnen toch als je gaat slapen?
Op zondag 17 november 2002 15:21 schreef Wolkje het volgende:
Hoepel alsjeblieft even op, zeg.
Sorry, kon het niet laten om toch te reageren![]()
Wolkje
quote:Generaliseer niet zo
Op zondag 17 november 2002 15:29 schreef fatima het volgende:[..]
Hoepel zelf op, jullie lijden aan een ongeneeslijke ziekte , de hele wereld en jullie zelf zijn niets anders dan gedachten van je eigen kleine geest.Ze verdwijnen toch als je gaat slapen?
Neem mij niet zo serieus Wolkewietje,uiteindelijk gaat het over NIETS..
quote:als we je niet serieus moeten nemen, waarom reageer je dan?
Op zondag 17 november 2002 15:29 schreef fatima het volgende:Neem mij niet zo serieus Wolkewietje,uiteindelijk gaat het over NIETS.
.
quote:*Zucht* , waarom reageer je dan in een topic in R&P,
Op zondag 17 november 2002 15:29 schreef fatima het volgende:[..]
Neem mij niet zo serieus Wolkewietje,uiteindelijk gaat het over NIETS.
.
Wolkje
quote:
Op zondag 17 november 2002 15:33 schreef E.T. het volgende:[..]
als we je niet serieus moeten nemen, waarom reageer je dan?
Daar help je de betrokken personen echt niet mee.
quote:Ja ik begrijp je heel goed , het spijt me , last van expansiedrang
Op zondag 17 november 2002 15:34 schreef Wolkje het volgende:[..]
*Zucht* , waarom reageer je dan in een topic in R&P,
als je wil praten over niks, ga je toch slowchatten ofzo?
Dat doe ik ook, ik heb ook niet altijd zin om het over 'zware dingen'
te hebben, maar dan ga ik lekker slowchatten, en eens niet in R&P
zitten, omdat ik dan geen behoefte heb om serieus te reageren,
m.i. is R&P er, om wel serieus te reageren..
Hoop dat je me een beetje begrijpt..
Wolkje
quote:Fijn
Op zondag 17 november 2002 15:43 schreef fatima het volgende:[..]
Ja ik begrijp je heel goed , het spijt me , last van expansiedrang
Wolkje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |