abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2003 @ 18:15:46 #251
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13440147
quote:
Op donderdag 25 september 2003 16:10 schreef Anton88 het volgende:

[..]

Die falende omgang met eigen emoties, wat is daar aan te doen. Laat ik het zo zeggen, wie kan je leren goed met eigen emoties om te gaan, alleen een psycholoog of ook een minder professioneel iemand?
En ontevreden met eigen lichaam, hoe is dat denkbeeld te veranderen?

Met een psycholoog/psychiater praten, je zelfbeeld wat opvijzelen door over negatieve gedachtes te praten.
pi_13466485
quote:
Op donderdag 25 september 2003 16:10 schreef Anton88 het volgende:

[..]

Die falende omgang met eigen emoties, wat is daar aan te doen. Laat ik het zo zeggen, wie kan je leren goed met eigen emoties om te gaan, alleen een psycholoog of ook een minder professioneel iemand?

Een psycholoog en daarbij extra hulp van minder proffesionelen.
quote:
En ontevreden met eigen lichaam, hoe is dat denkbeeld te veranderen?
Plastisch chirurg, sporten, support van je partner mocht je die hebben en cognitieve gedragstherapie.
Nothing else matters †
pi_13471651
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:10 schreef Anton88 het volgende:
Heb ik nog een vraagje, wie komt hier die een partner heeft welke aan automutilatie doet?

Hoe gaan jullie ermee om als partner?
edit: En wat is jullie gevoel erbij en hoe ga je daarmee om?

Niet echt een vaste partner, maar wel een halve partner . (Uitleg: We hebben nog niet echt een vaste relatie ). Maar zij doet (soms) aan automutilatie. Inmiddels door doorzettingsvermogen en professionele hulp is ze inmiddels in staat om het in veel gevallen tegen te houden.
En zelf doe ik het ook af en toe (te vaak)
Protected by Witchcraft
  zaterdag 27 september 2003 @ 02:02:31 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13473036
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:36 schreef Ravenous het volgende:
en cognitieve gedragstherapie.
wat houdt dat in..?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13474250
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 02:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

wat houdt dat in..?

"De cognitieve gedragstherapie gaat ervan uit dat gedachten, gevoelens en gedrag op een bepaalde manier met elkaar verbonden zijn. Iemands gedachten beïnvloeden zijn of haar gevoelens en gedrag. Negatieve gedachten zoals 'ik ben niks waard' of 'ik kan dat toch niet' kunnen psychische problemen veroorzaken of versterken.
De cognitieve gedragstherapeut zal met u nagaan welke ideeën u hebt over uzelf en anderen, wat anderen van u denken, wat u zou moeten doen en/of kunnen, of u schuld hebt aan iets, etc. De psychotherapeut zal vervolgens met u in gesprek gaan over de mate waarin deze ideeën op realiteit berusten. Het accent ligt op het aanleren van andere, meer positieve gedachten. Via het beïnvloeden van uw denkbeelden kan uw gevoelstoestand in gunstige zin veranderen. Daardoor verandert uw doen en laten in positieve zin en verminderen uw klachten."

Bron: http://www.psychotherapie.nl/

* DuchessX doet cognitieve gedragstherapie

#geen
  zaterdag 27 september 2003 @ 12:03:51 #256
66379 tribianni
(-n + b) Dr. Drake Ramore
pi_13476109
Slik, nu lees ik dit net en zie wel erg veel overeenkomsten. Op de zelfmutilatie en zelfmoordpogingen na dan. Heb ik dan direct borderline??
YES! GESLAAGD!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')