Alsof dat zo gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan ook vrijwillig zijn geweest.
I know...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar dat (onjuist) gebruik van SRRI's op een bepaald deel van de bevolking dit effect kan hebben is algemeen bekend, sterker nog gerelateerde DNA markers zijn al geidentificeerd en er zou getest op kunnen worden. Dat gebeurt alleen niet want kosten.
Dat zijn nogal wat situaties. Geen auto rijden, geen zorg mogen verlenen, koken voor anderenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Verantwoordelijk zijn voor het leven van anderen. Zou ik ze totaal niet mee vertrouwen.
Jij oordeelt gelijk door te zeggen dat ik beweer dat iemand zich niet moet aanstellen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
..en nog steeds geen antwoord op de vraag. Verrassend..
Als hij genezen is verklaard is het niet zo een probleem lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Misschien ga ik iets te kort door de bocht maar ik vind iemand die opgenomen is geweest niet in de cockpit van een vliegtuig hoort.
makkelijk roepen hé achterafquote:
Ehm ja? Psychiatrische inrichtingen hebben ook open afdelingen. Er zijn dagbehandelingen.quote:
Ja ben je de enige meid? Wat bijzonder!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zal de enige wel zijn, maar t zal me niks verbazen als blijkt dat ie homo was.
Wat mijn persoonlijke geestelijke gezondheid betreft; dat gaat jou geen reet aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:36 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat situaties. Geen auto rijden, geen zorg mogen verlenen, koken voor anderen
Mensen voor de rest van hun leven afschrijven... Heb je zelf psychische problemen?
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:38 schreef niels0 het volgende:
Bild heeft het over dat de gezagvoerder met een bijl geprobeerd heeft in de cockpit te komen.
Die bijl ligt toch in de cockpit zelf en niet daarbuiten?
NewHorizon, verlicht ons.
Alcohol verslaving is natuurlijk van een volkomen andere orde dan een psychiatrisch ziektebeeld dat tot opname noopt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als hij genezen is verklaard is het niet zo een probleem lijkt me.
Luchtvaart is wat dat betreft een vrij open wereld, non-punitive. Dat kun je het beste zo houden. Als je mensen die een psychiatrische aandoening bij zichzelf vermoeden straft door ze nooit meer te laten vliegen, zullen ze zich niet melden.
Hetzelfde zie je bij dingen als alcoholverslaving. Bij bijvoorbeeld de KLM krijgt iemand de kans zich te melden, daar zijn dan hulptrajecten voor. Gedurende die tijd vlieg je niet.
Sterker nog, als jij op een dag aankomt en teveel hebt gedronken de dag ervoor, en je meldt dat alsnog op tijd, dan zul je nooit je baan verliezen.
Als je echter met alcohol instapt met de intentie om te gaan vliegen, is het uiteraard direct einde verhaal.
Dat non-punitive, wat je ook terugziet bij onderzoeken (die mogen niet gebruikt worden om verantwoordelijken aan te wijzen of mensen te vervolgen) is denk ik van essentieel belang voor de veiligheid in de luchtvaart.
Misschien had je die kosten moeten besparen hem op te leiden als hij op z'n 21ste al opgenomen is geweest voor een psychiatrische behandeling.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef Perox het volgende:
[..]
Overmedicatie/bijwerking?
Je kunt heel lang speculeren.
Belangrijkste hier is dat deze man eigenlijk niet had moeten vliegen. Maar daar zijn geldstromen mee gemoeid natuurlijk... Een piloot afkeuren is geen goedkope onderneming. En dat kan je dus gerust aan de markt overlaten.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doen
De vraag was waarom je ervan uit zou gaan dat deze piloot bipolair was. Heeft verder helemaal niks met jouw persoonlijke ervaring met iemand met deze aandoening te maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Jij oordeelt gelijk door te zeggen dat ik beweer dat iemand zich niet moet aanstellen.
Dat is niet zo.
Ik zeg dat ik er wel moeite mee heb ja.
Het is moeilijk om continue rekening te houden of je iemand kwetst of niet. Dat betekent niet dat het me koud laat ofzo.
Genoeg antwoord?
Langerquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:33 schreef starla het volgende:
[..]
Je moest trouwens eens weten hoe weinig mensen midflight uit het raampje kijken. Slechts een enkele autist zoals ik. Ik kan bij mooi weer en uitzicht echt makkelijk gewoon 2 uur achter elkaar staren.
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alcohol verslaving is natuurlijk van een volkomen andere orde dan een psychiatrisch ziektebeeld.
Ik ook hoorquote:
Dan had het je gesierd gewoon niet te reageren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doen
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.
Laatste post voor nu ; omdat psychiaters er zelf aan twijfelen heb jij ook reden voor een gezonde portie wantrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.
Oh jee, jankende mensen op fok, wat vreselijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan weer 3 pagina's gejank dat iemand een vraag niet beantwoord zeker....
Als zij eraan twijfelen lijkt het me niet verstandig inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
[..]
Laatste post voor nu ; omdat psychiaters er zelf aan twijfelen heb jij ook reden voor een gezonde portie wantrouwen.
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:19 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Nonsens. Het publiek heeft recht op informatie over deze verschrikkelijke gebeurtenis
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:45 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik vraag me gewoon af in welke mate piloten mentaal gescreend worden...Wat moet je hieronder verstaan? 'Hoe voel je je?' "Goed." 'Oké. Tot binnen een jaar.'
Dan mag dit topic ook wel dichtquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan.
En dan denk je "Goh wat zitten we eigenlijk laag" en niet "OMG WE GAAN DOOD!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:33 schreef starla het volgende:
[..]
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut.
Je moest trouwens eens weten hoe weinig mensen midflight uit het raampje kijken. Slechts een enkele autist zoals ik. Ik kan bij mooi weer en uitzicht echt makkelijk gewoon 2 uur achter elkaar staren.
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan.
Word je daar eigenlijk ook psychologisch getest, of is het puur lichamelijk en krijg je daarna nog wat vragen in de trend van "Heb je suicidale gedachten ja/nee" ?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig.
Sja..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef Re het volgende:
[..]
in 2009 ja... voor een angststoornis, dat lijkt me wat tegenstrijdig met de kalmte van zijn actie.... ziet er niet naar uit dat hij in een angstaanval zat... maar goed, straks blijkt dat hij aan de ADs zat, dan gaan we echt wat meemaken in BNW
Als nu blijkt dat hij die idd slikte? Of pas gestopt was?quote:The reported behavior of Andrea Lubitz is eerily similar to SSRI-drug-induced school shooters who have carried out mass murders in the United States (see detailed list below). In case after case, school shooters have been found to either be on prescription antidepressant drugs or have been recently taken off them, causing withdrawal side effects.
En dat zei ik alleen om hadjememaar 'gerust te stellen'quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie.
Als je strandt op zee, ver van scheepsvaartsroutes en de bewoonde wereld en je geen eten meer hebt, zou jij dan een ander eten of opgegeten worden?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig.
enge totalitaire gedachtequote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie.
Dat iemand die er normaal uit ziet, normaal functioneert zoiets doet (en daarmee een plekje in geschiedenisboeken verovert) is zo evil, daar kunnen we niet bij. Dus moet er wel iets mis mee zijn. Dat is een veel veiliger gevoel. We kunnen de islam deze keer nog steeds de schuld niet geven (sommigen hopen nog op een verborgen bekering oid). Maar gelukkig was hij ooit al eens behandeld voor depressie, dus dat is de verklaring. Nu alle ooit depressieve piloten ontslaan en we kunnen weer opgelucht adem halen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:27 schreef Re het volgende:
ahh de diagnoseoorlog is er weer, want je moet toch psychisch iets hebben om zoiets te kunnen doen, het moet een oorzaak zijn zodat er wat makkelijker gerationaliseerd kan worden
Als het een gecontroleerde afdaling is kan ik me voorstellen dat mensen alleen maar denken dat het vliegtuig gewoon laag zit. Pilot suicide zou niet mijn eerste gedachte zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
En dan denk je "Goh wat zitten we eigenlijk laag" en niet "OMG WE GAAN DOOD!!"
whutquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
Zoiets zal het wel worden.. vragenlijstje invullen en klaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:45 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik vraag me gewoon af in welke mate piloten mentaal gescreend worden...Wat moet je hieronder verstaan? 'Hoe voel je je?' "Goed." 'Oké. Tot binnen een jaar.'
Serieus?!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
"Och, de deur gaat niet open, nu moet de co-piloot alleen vliegen"quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Mula het volgende:
Ik snap alleen niet dat passagiers pas in de laatste minuut doorhadden dat er iets mis was als er een piloot op de cockpitdeur staat te bonken. Zo groot is een A320 nou ook weer niet dat je dat bij de passagiers kan weghouden.
We zijn en blijven mensen... dus zulke dingen zullen altijd blijven gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel worden.. vragenlijstje invullen en klaar.
Die behandeling van die piloot was jaren geleden en als ik het goed lees voor angst- en paniekaanvallen. Om daar nou een causaal verband uit te trekken met zijn daad van dinsdag...misschien staat het er wel volkomen los van. Ik las ook dat hij toen relatieproblemen had en zou zomaar kunnen dat dat nu weer het geval was. Verder denk ik dat we maar moeten accepteren dat 100% veiligheid niet bestaat en je zoiets niet kan voorkomen. Je kan vanaf nu wel met zijn 10en in de cockpit gaan zitten en iedereen die ooit een dipje heeft gehad weren van de pilotenopleiding.. maar dan gebeurt er wel weer iets anders waardoor een vliegtuig neerstort.
Lees het artikelquote:
heeft hij al doodverwensingen gekregenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
Pfffquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |