Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Dat mag wel zo zijn, maar het zou net de stok achter de deur kunnen zijn om dezelfde avond in hotel zich op te hangen en niet dat vliegtuig naar beneden laten komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
In welk vlak? Dus een kurkentrekker, een 'salto' of gewoon een rondje vliegen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!
Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Precies, de piloot hoort het beste te weten wat de situatie is. Dat ga je als ATC niet overrulen, dat is nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
In principe ook een mogelijkheid. Maar dan is het alsnog een suicidale actie, naja, murderS-suicide.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
Die jongen kan toch ook gewoon een psychose gehad hebben?
Op het knopje "deur open" drukken als de uitgescheten piloot er via de intercom om vraagt "quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Hackerdehackhackquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Dat is de telegraaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:26 schreef JeMoeder het volgende:
Ik krijg toch echt kromme tenen van het Telegraaf artikel van vanochtend. Wat een sensatiezoekerij. Pauper riooljournalistiek.
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Egypt Air 990
SilkAir 195
Mozambique Airlines 470
Ach ja, retrospectief gezien is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk. Alsof iemand met een depressie (in het verleden...) nooit meer z'n professie mag uitoefenen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Hoe is het eigenlijk in Duitsland met de geestelijke gezondheidszorg? Is dat ook zwaar verschraald?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Dat is de telegraaf.
En mijn baas leest alleen maar de telegraag
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Pandaplint het volgende:
Smakeloze voorpagina weer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?
Wettelijk afdwingen dus. Dan maar 35,- betalen ipv 19,- voor een retourtje londen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef Injetta het volgende:
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt.
Aan de andere kant: het heeft allemaal
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
Ja, maar je moet natuurlijk ook een kelder hebben die dan weer de toren over kan nemen!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
M'n opa noemde het altijd de nsb krantquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.
[..]
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.
Drie gevallen vind ik niet schokkend vaak, al helemaal niet als ik lees dat er bij minstens twee niet duidelijk geconcludeerd kon worden dat het zelfmoord was. Laat staan of het dan voorkomen had kunnen worden als er niet maar een piloot in de cabine was geweest. Als dat al het geval was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |