ik kan niet goed zien of die man op de foto bij die brug dezelfde is als de man op de foto waar ik op reageerde, die hardloper.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar.... als degene op de foto nou die kok uit Bern is, wiens vriendin gemeld heeft dat haar verkering wel op de foto staat maar niet de piloot is....
In de luchtvaart zijn de wettelijk verplichte keuringen (voor je medische licentie) voor het grootste deel lichamelijk, en een kort gesprek met de behandelend arts inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zulke tests heb ik ook wel eens gemaakt, een multiple choice met vragen als "ben je wel eens bang, heb je wel eens het idee dat de wereld tegen je is", en ook over suicidaal gedrag.
Mag hopen dat het iets dieper gaat dan dat.
Nou ja, een vliegtuig vol met mensen een berg inboren is per definitie niet normaal, toch? Het is dus volstrekt logisch om de vraag te stellen wát daar dan achter zit. Stellen dat er niks achter hoeft te zitten en dat dit een daad kan zijn van iemand die in elk opzicht van zijn leven normaal functioneert, is absurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat iemand die er normaal uit ziet, normaal functioneert zoiets doet (en daarmee een plekje in geschiedenisboeken verovert) is zo evil, daar kunnen we niet bij. Dus moet er wel iets mis mee zijn. Dat is een veel veiliger gevoel.
En dan houdt de co-piloot 1 deur open waardoor de andere dicht blijft... Als je kwaad wilt vind je een manier.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:39 schreef Onnoman het volgende:
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepanserde deur te hebben dan dat het veiliger is..
denk dat het wellicht een optie is om 2 deuren systeem te hanteren.. als 1 deur open is kan de andere deur niet open
Dat kun je niet zomaar stellen, het lijkt me namelijk ook wel erg prettig om de cockpit dicht te kunnen houden voor kwaadwillenden. En een twee deuren systeem lost dit probleem nog niet op...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:39 schreef Onnoman het volgende:
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepantserde deur te hebben dan dat het veiliger is..
denk dat het wellicht een optie is om 2 deuren systeem te hanteren.. als 1 deur open is kan de andere deur niet open
Op basis waarvan kom je tot die conclusie? Die gepantserde deuren zitten er met reden, hè. In dit specifieke geval was het gevaarlijk om zo'n deur te hebben, maar in talloze andere gevallen hebben ze misschien vele levens gered. (Geen idee of dat daadwerkelijk zo is, dus als je je baseert op een bepaald onderzoek, dan hoor ik dat graag.)quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:39 schreef Onnoman het volgende:
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepantserde deur te hebben dan dat het veiliger is..
touchéquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:40 schreef loveli het volgende:
[..]
En dan houdt de co-piloot 1 deur open waardoor de andere dicht blijft... Als je kwaad wilt vind je een manier.
Sensatiezucht héquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Dat ook niemand dat checkt voordat die foto's op een voorpagina worden gezet.
Je hebt op langere vluchten nog steeds 3 of 4 piloten. Het principe blijft echter hetzelfde, er zitten er twee voorin en de anderen liggen te slapen. Die ga je ook niet even wakker bellen als je naar de WC moetquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:43 schreef Onnoman het volgende:
[..]
touché
dan zou ik zeggen, maak de cockpit ruimte groter en plaats er een toilet in en spreek af dat er nooit 1 persoon in de cockpit ruimte mag zitten..
vroeger kwam het trouwens vaker voor dat je 3 piloten had, 2 achter de knoppen en één reserve
Je bedoelt de boordwerktuigbouwkundige?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:43 schreef Onnoman het volgende:
[..]
touché
dan zou ik zeggen, maak de cockpit ruimte groter en plaats er een toilet in en spreek af dat er nooit 1 persoon in de cockpit ruimte mag zitten..
vroeger kwam het trouwens vaker voor dat je 3 piloten had, 2 achter de knoppen en één reserve
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt op langere vluchten nog steeds 3 of 4 piloten. Het principe blijft echter hetzelfde, er zitten er twee voorin en de anderen liggen te slapen. Die ga je ook niet even wakker bellen als je naar de WC moet.
kloptquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Je bedoelt de boordwerktuigbouwkundige?
Dat ben ik met je eens! Maar dat staat los verder van extra piloten die meereizen. Daar kun je toch niet over beschikken (ja, op de wisselmomenten).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is..
Ik denk juist naar de toekomst toe dat er meer en meer mensen mentale stoornissen zullen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is..
waarom denk je datquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik denk juist naar de toekomst toe dat er meer en meer mensen mentale stoornissen zullen ontwikkelen.
Daarom niet super extreem, maar zaken zoals een dwangneurose, paniek -en angstaanvallen, burn-out, veranderingen van perceptie,...
Maatschappij waarin we nu leven. Alles dient snel te gebeuren. Meer stress. Weinig respect voor medemens etc.quote:
Omdat de stress overal wel hoger ziet worden. Mensen moeten harder werken, kosten lager, minder subsidies. Minder baangarantie. Restgevolgen van gesloten kredieten in het verleden.quote:
prestatiedruk is hoger bedoel je?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Maatschappij waarin we nu leven. Alles dient snel te gebeuren. Meer stress. Weinig respect voor medemens etc.
Ik kom het dagelijks tegen...
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat de stress overal wel hoger ziet worden. Mensen moeten harder werken, kosten lager, minder subsidies. Minder baangarantie. Restgevolgen van gesloten kredieten in het verleden.
Ja, mensen raken oververmoeid. Hebben bijvoorbeeld heel weekend nodig om te recupereren.quote:
In heel veel sectoren, zie je dat mensen meer werk moeten verrichten, ten opzichte van 10 jaar geleden zeg maar. Waar er vroeger 10 man het werk deden, zie je nu 4 man de helft (het werk wat vroeger 5 man deden) uitvoeren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..
tis tegenwoordig gebruikelijk om 36 of 32 uur te werken
Ja, klopt, maar blijf erbij dat de druk is toegenomen... hetgeen wat je niet kon doen wegens vrije dag, zal je moeten inhalen wanneer je terug bent.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..
tis tegenwoordig gebruikelijk om 36 of 32 uur te werken
En dit ook... wij doen nu meer werk met 2 man minder...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:59 schreef Fer het volgende:
[..]
In heel veel sectoren, zie je dat mensen meer werk moeten verrichten, ten opzichte van 10 jaar geleden zeg maar. Waar er vroeger 10 man het werk deden, zie je nu 4 man de helft (het werk wat vroeger 5 man deden) uitvoeren.
Zowel in de commerciële sector als publieke.
Of paar mensen zijn ontslagen, maar nu het werk aantrekt, worden er geen extra mensen aangenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |