abonnement Unibet Coolblue
pi_151063283
Hallo forumbezoekers,

Ik had een vraag die betrekking heeft op het bijhouden van je investerings/tradings-prestaties middels een 'tracking record'. Ik ben momenteel student aan een universiteit en wil later wellicht bij een hedgefund/IB/VC-firm/PE-firm oid aan de slag. Ik ben dan nu ook al, als retailer, bezig met trading/investeren, iets wat uiteraard gewaardeerd wordt in de 'finance-sector'.

Nu kwam ik op internet tegen dat je je prestaties eigenlijk min of meer kan/moet 'bijhouden' middels een tracking record. Dit kan uiteraard handig zijn als je bijvoorbeeld een hedgefund wil overtuigen jou aan te nemen.

Bijvoorbeeld in dit filmpje: Vanaf ~4:00 verteld deze kerel dat hij met zijn track record (icm met zijn studie) binnen is gekomen bij goldman saschs.

Nu is mijn vraag: wat houdt een track record precies in? Ik heb uiteraard op internet gezocht en vond uiteraard wel verschillende (vage) definities. Echter, ik kon nergens een duidelijke omschrijving vinden die past bij mijn context.

In het eerder vermelde filmpje noemt de lecturer: 'The track record, which is all the trades that you ever done and your preformence and your risk over return'.

Nu twijfel ik een beetje of hij echt bedoeld 'all the trades that you ever done'. Stel dat je een day trader bent en je tientallen trades per dag maakt lijkt het me niet dat je deze allemaal gaat noteren? Ik zat eerder te denken aan een beschrijving van je (cummulatieve) procentele (periodieke) returns? En hoe zit het met 'risk'? Hoe kan je deze als een kwantificeerde maatstaf in je 'track record' verwerken?

Misschien dat het redelijke noob-vragen zijn, maar ik zou het erg waarderen als iemand mij kon helpen.

Bij voorbaat dank!
pi_151064136
Persoonlijk houd ik wel alle trades bij gewoon met simpele formules in een excel bestand. Zelf zit ik er ook een beetje mee of de hedgefunds ed dit wil genoeg vinden? want het namaken hiervan is natuurlijk erg makkelijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 maart 2015 @ 18:44:54 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151065100
Een werkgever zal wel statements willen zien van je broker met alle trades van de afgelopen jaren zodat je niet "per ongeluk" de verliezers kunt "vergeten". Op basis daarvan kun je een equity curve maken. De equity curve zegt eigenlijk bijna alles over je performance. Een winstpercentage zegt vrijwel niets omdat je daar niet aan kunt zien welke risico's je hebt genomen en hoeveel je tussentijdse verliezen zijn geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151065292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:44 schreef SeLang het volgende:
Een werkgever zal wel statements willen zien van je broker met alle trades van de afgelopen jaren zodat je niet "per ongeluk" de verliezers kunt "vergeten". Op basis daarvan kun je een equity curve maken. De equity curve zegt eigenlijk bijna alles over je performance. Een winstpercentage zegt vrijwel niets omdat je daar niet aan kunt zien welke risico's je hebt genomen en hoeveel je tussentijdse verliezen zijn geweest.
Hoe kan je uit een equity curve de genomen risico's afleiden?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 maart 2015 @ 18:59:07 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151065510
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:51 schreef ulq het volgende:

[..]

Hoe kan je uit een equity curve de genomen risico's afleiden?
De risico's zelf zie je niet. Wel het resultaat van die risico's als je genoeg trades hebt, want dan zie je dus grote drawdowns in de equitycurve.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151065762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:44 schreef SeLang het volgende:
Een werkgever zal wel statements willen zien van je broker met alle trades van de afgelopen jaren zodat je niet "per ongeluk" de verliezers kunt "vergeten". Op basis daarvan kun je een equity curve maken. De equity curve zegt eigenlijk bijna alles over je performance. Een winstpercentage zegt vrijwel niets omdat je daar niet aan kunt zien welke risico's je hebt genomen en hoeveel je tussentijdse verliezen zijn geweest.
Dus deze tijd dat ik ervaring op doe op een demoaccount heb ik eigenlijk niets aan qua laten zien bij een sollicitatie?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 maart 2015 @ 19:29:48 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151066752
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:06 schreef Rengar het volgende:

[..]

Dus deze tijd dat ik ervaring op doe op een demoaccount heb ik eigenlijk niets aan qua laten zien bij een sollicitatie?
Nee natuurlijk niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151073840
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:06 schreef Rengar het volgende:

[..]

Dus deze tijd dat ik ervaring op doe op een demoaccount heb ik eigenlijk niets aan qua laten zien bij een sollicitatie?
Nee, dat stelt inderdaad niks voor. Dat komt (als ik me het goed herinner) ook in de door mij geposte filmpjesreeks ter sprake.
pi_151073854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:44 schreef SeLang het volgende:
Een werkgever zal wel statements willen zien van je broker met alle trades van de afgelopen jaren zodat je niet "per ongeluk" de verliezers kunt "vergeten". Op basis daarvan kun je een equity curve maken. De equity curve zegt eigenlijk bijna alles over je performance. Een winstpercentage zegt vrijwel niets omdat je daar niet aan kunt zien welke risico's je hebt genomen en hoeveel je tussentijdse verliezen zijn geweest.
Hmm oke, Er is dus in principe niks wat je hoeft bij te houden. Gewoon puur zorgen dat je trade-geschiedenis op je broker-account beschikbaar blijft? Dank voor je antwoord trouwens.
pi_151096023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:08 schreef jietpansen het volgende:

[..]

Hmm oke, Er is dus in principe niks wat je hoeft bij te houden. Gewoon puur zorgen dat je trade-geschiedenis op je broker-account beschikbaar blijft? Dank voor je antwoord trouwens.
Al zou ik niet dat risico nemen en zo nu en dan het zelf download, mocht de site in een keer eruit gaan etc.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:27:21 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151170746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:44 schreef SeLang het volgende:
Een werkgever zal wel statements willen zien van je broker met alle trades van de afgelopen jaren zodat je niet "per ongeluk" de verliezers kunt "vergeten". Op basis daarvan kun je een equity curve maken. De equity curve zegt eigenlijk bijna alles over je performance. Een winstpercentage zegt vrijwel niets omdat je daar niet aan kunt zien welke risico's je hebt genomen en hoeveel je tussentijdse verliezen zijn geweest.
Als ik werkgever zou zijn en een beginnende werknemer zou aannemen, zou ik echt niet geïnteresseerd zijn in zijn gepruts op de aandelenmarkt de afgelopen jaren. Wat zegt dat nu?
Beter haal ik uit een gesprek of hij inzicht heeft in beleggingszaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_151180696
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:27 schreef LXIV het volgende:
Als ik werkgever zou zijn en een beginnende werknemer zou aannemen, zou ik echt niet geïnteresseerd zijn in zijn gepruts op de aandelenmarkt de afgelopen jaren. Wat zegt dat nu?
Ik ben het met je eens, maar het is toch de boodschap van die man in dat filmpje.

We kunnen ons wel afvragen of een voormalige sollicitant zelf het beste kan evalueren waarom hij is aangenomen. Misschien waren zijn trading activiteiten een leuk detail tijdens zijn sollicitatie, maar wogen andere aspecten veel zwaarder.

Ik denk dat je veel beter bij recruiters en HRM personeel van potientele werkgevers kunt nagaan waar deze bedrijven naar op zoek zijn. Wat ik zelf van organisaties als Goldman Sachs, Morgan Stanley,etc weet, is dat vooral intelligentie, hoge studieresultaten en een brede belangstelling gewaardeerd worden.
pi_151180709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:42 schreef jietpansen het volgende:
Nu twijfel ik een beetje of hij echt bedoeld 'all the trades that you ever done'. Stel dat je een day trader bent en je tientallen trades per dag maakt lijkt het me niet dat je deze allemaal gaat noteren?
Het is belangrijk dat je trackrecord bewijsbaar is, mocht er ooit een integriteits onderzoek naar jou worden gestart. Je wilt niet dat een organisatie als Goldman Sachs vermoedt dat je hebt gelogen tijdens je sollicitatie.

Dit betekent niet dat je het trackrecord tijdens de sollicitatie ter plekke gaat bewijzen met een stapel printouts. Ik zou mijn resultaten op een compacte manier presenteren, maar wel in detail documenteren hoe je van je broker statements tot deze presentatie komt. Ik ben het eens met Selang dat een broker statement van je werkelijke trading account de enige vorm van een 'audited trail' is, die voor particulieren bereikbaar is.

Maar nogmaals: ik twijfel of je trading activiteiten nou je focus zouden moeten zijn bij zo'n sollicitatie. Ik heb mijn undergraduate in New York gedaan met studenten die door Goldman Sachs en consorten werden geinterviewd. Naar mijn idee zoeken dit soort organisaties naar persoonlijkheden die geschikt zijn om met hun eigen programma bepaalde praktische vaardigheden aan te leren. Niet naar kandidaten die vergelijkbare praktische vaardigheden al bewezen hebben.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 maart 2015 @ 07:40:16 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151180927
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik werkgever zou zijn en een beginnende werknemer zou aannemen, zou ik echt niet geïnteresseerd zijn in zijn gepruts op de aandelenmarkt de afgelopen jaren. Wat zegt dat nu?
Beter haal ik uit een gesprek of hij inzicht heeft in beleggingszaken.
Ik ging er natuurlijk vanuit dat TS soliciteert naar een functie als trader bij een hedgefund oid en daarbij zijn record wil gebruiken als bewijs van skills in die richting (naast natuurlijk alle andere skills en opleiding). Als je zoiets wilt gebruiken bij een solicitatie dan moet het bewijsbaar zijn. Ik ben wel met je eens dat het voor de meerderheid van de functies niet relevant is, maar dan ga je er ook niet mee lopen schermen op je solicitatiegesprek mag ik hopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 maart 2015 @ 08:16:50 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151181150
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 06:04 schreef jaco het volgende:

Maar nogmaals: ik twijfel of je trading activiteiten nou je focus zouden moeten zijn bij zo'n sollicitatie. Ik heb mijn undergraduate in New York gedaan met studenten die door Goldman Sachs en consorten werden geinterviewd. Naar mijn idee zoeken dit soort organisaties naar persoonlijkheden die geschikt zijn om met hun eigen programma bepaalde praktische vaardigheden aan te leren. Niet naar kandidaten die vergelijkbare praktische vaardigheden al bewezen hebben.
Dit zal zeker niet de focus moeten zijn, maar het kan een goede aanvulling zijn. Een trade record zegt best wel iets over je persoonlijkheid en hoe geschikt je bent voor bepaalde functies. Als jij in de afgelopen jaren een paar duizend futures trades hebt gedaan met je eigen geld dan kun je uit je trade record wel iets aflezen. Welk type strategieën volg je? Op basis waarvan beslis je? Ben je analytisch of vooral intuitief? Hoe gedisciplineerd ben je? Hoe presteer je onder druk? Hoe reageer je als de markt zich tegen je keert? Blijf je trouw aan je money manegement regels? Hoe analyseer je je resultaten? Leer je van je fouten? etc. Dat is best wel interessante informatie.

Maar goed ik werk niet in de financiële sector dus wat weet ik ervan.

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 30-03-2015 08:24:30 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151226166
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit zal zeker niet de focus moeten zijn, maar het kan een goede aanvulling zijn. Een trade record zegt best wel iets over je persoonlijkheid en hoe geschikt je bent voor bepaalde functies. Als jij in de afgelopen jaren een paar duizend futures trades hebt gedaan met je eigen geld dan kun je uit je trade record wel iets aflezen. Welk type strategieën volg je? Op basis waarvan beslis je? Ben je analytisch of vooral intuitief? Hoe gedisciplineerd ben je? Hoe presteer je onder druk? Hoe reageer je als de markt zich tegen je keert? Blijf je trouw aan je money manegement regels? Hoe analyseer je je resultaten? Leer je van je fouten? etc. Dat is best wel interessante informatie.

Maar goed ik werk niet in de financiële sector dus wat weet ik ervan.
Ja klopt helemaal. Het is,.naar mijn weten, vooral een handige aanvulling. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Goldman. Daar hadden ze 17k aanmeldingen voor 350 plekken :')

Dan kan een beetje ervaring als retailer, naast natuurlijk je cum laude econometrie en je bestuurservaring, een handige toevoeging zijn..
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:30:30 #17
437333 ffz
MoneyMachine
pi_151227387
Waarom wil je voor Goldman gaan werken als je een zeer goede strategie hebt? Waarom niet zelf kapitaal ophalen en voor je zelf begin? Begin een eigen investeringsmaatschappij?
pi_151227824
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:30 schreef ffz het volgende:
Waarom wil je voor Goldman gaan werken als je een zeer goede strategie hebt? Waarom niet zelf kapitaal ophalen en voor je zelf begin? Begin een eigen investeringsmaatschappij?
Omdat je zonder connecties, cv, relevante ervaring nooit succesvol een hudge fund oid gaat kunnen oprichten. Je moet eerst ervaring/connecties op doen bij bijvoorbeeld Goldman Saschs. Uiteraard zijn er nog duizenden andere manieren om aan de benodigde ervaring/kennis/connecties te komen, maar als retailer gaat dat je niet lukken.
pi_151228120
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:40 schreef ulq het volgende:

[..]

Omdat je zonder connecties, cv, relevante ervaring nooit succesvol een hudge fund oid gaat kunnen oprichten. Je moet eerst ervaring/connecties op doen bij bijvoorbeeld Goldman Saschs. Uiteraard zijn er nog duizenden andere manieren om aan de benodigde ervaring/kennis/connecties te komen, maar als retailer gaat dat je niet lukken.
Tenzij je natuurlijk al de connecties hebt. of een rijk familielid die wel een investering van een paar miljoen overhebt.
pi_151228351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:48 schreef Rengar het volgende:

[..]

Tenzij je natuurlijk al de connecties hebt. of een rijk familielid die wel een investering van een paar miljoen overhebt.
Ja, maar dan lijkt het me alsnog niet aannemelijk dat je investeerders gaat overhalen in jouw hedge fund te investeren. Het argument dat je vader toevallig ook voor een hedge fund gewerkt heeft is dan niet bepaald relevant :P
pi_151231329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:55 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja, maar dan lijkt het me alsnog niet aannemelijk dat je investeerders gaat overhalen in jouw hedge fund te investeren. Het argument dat je vader toevallig ook voor een hedge fund gewerkt heeft is dan niet bepaald relevant :P
Ook al denk je dat het zo niet gebeurd. Er zijn best een aantal mensen die in het management zit, die daar zeker niet gekomen zijn door hun kwaliteiten.
pi_151232228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:17 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ook al denk je dat het zo niet gebeurd. Er zijn best een aantal mensen die in het management zit, die daar zeker niet gekomen zijn door hun kwaliteiten.
Ja, tuurlijk kan je papa je wel helpen met je eerste baantje bij Investeringsbank x, maar het is niet zo dat je doordat je papa toevallig een hoge functie heeft bekleed je zo even in je eentje een eigen investeringsfonds opricht.
pi_151234798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:46 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk kan je papa je wel helpen met je eerste baantje bij Investeringsbank x, maar het is niet zo dat je doordat je papa toevallig een hoge functie heeft bekleed je zo even in je eentje een eigen investeringsfonds opricht.
Als je papa geld opzij heeft gezet wel en dit aan jou wilt lenen tegen een schappelijke rente. Er zijn toch geen duidelijke richtlijnen qua waar een investeringsfonds aan moet voldoen ofwel? als jij wilt beginnen met de 4 miljoen van je papa en nog wat andere dan ben je toch al begonnen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:03:29 #24
437333 ffz
MoneyMachine
pi_151239455
Live mensen, als jullie netals mij dat trading een obsessie is geworden, bekijk dan de volgende docu :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')