abonnement Unibet Coolblue
pi_151063283
Hallo forumbezoekers,

Ik had een vraag die betrekking heeft op het bijhouden van je investerings/tradings-prestaties middels een 'tracking record'. Ik ben momenteel student aan een universiteit en wil later wellicht bij een hedgefund/IB/VC-firm/PE-firm oid aan de slag. Ik ben dan nu ook al, als retailer, bezig met trading/investeren, iets wat uiteraard gewaardeerd wordt in de 'finance-sector'.

Nu kwam ik op internet tegen dat je je prestaties eigenlijk min of meer kan/moet 'bijhouden' middels een tracking record. Dit kan uiteraard handig zijn als je bijvoorbeeld een hedgefund wil overtuigen jou aan te nemen.

Bijvoorbeeld in dit filmpje: Vanaf ~4:00 verteld deze kerel dat hij met zijn track record (icm met zijn studie) binnen is gekomen bij goldman saschs.

Nu is mijn vraag: wat houdt een track record precies in? Ik heb uiteraard op internet gezocht en vond uiteraard wel verschillende (vage) definities. Echter, ik kon nergens een duidelijke omschrijving vinden die past bij mijn context.

In het eerder vermelde filmpje noemt de lecturer: 'The track record, which is all the trades that you ever done and your preformence and your risk over return'.

Nu twijfel ik een beetje of hij echt bedoeld 'all the trades that you ever done'. Stel dat je een day trader bent en je tientallen trades per dag maakt lijkt het me niet dat je deze allemaal gaat noteren? Ik zat eerder te denken aan een beschrijving van je (cummulatieve) procentele (periodieke) returns? En hoe zit het met 'risk'? Hoe kan je deze als een kwantificeerde maatstaf in je 'track record' verwerken?

Misschien dat het redelijke noob-vragen zijn, maar ik zou het erg waarderen als iemand mij kon helpen.

Bij voorbaat dank!
pi_151064136
Persoonlijk houd ik wel alle trades bij gewoon met simpele formules in een excel bestand. Zelf zit ik er ook een beetje mee of de hedgefunds ed dit wil genoeg vinden? want het namaken hiervan is natuurlijk erg makkelijk.