Apekoek | donderdag 26 maart 2015 @ 15:35 |
Van de week een lekke band opgelopen, er was een enorme schroef ingekomen. Nu heeft een reparateur de schroef eruit gehaald, gat groter gemaakt en toen gevuld met een bepaald synthetisch langwerpig middel. Hij zei dat dit een prima oplossing is voor tijdelijk en zelfs langer. Echter wat denken jullie? Hoe lang kun je hier op doorrijden? Hoe zwak is een dergelijke plek? | |
gianni61 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:38 |
als die het goed gedaan heeft kun je daar gewoon mee blijven rijden.. | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
vroeger deden ze dit wel vaker. Een veter noemen ze dat volgens mij. Dubbelvouwen en met een soort van priem in het gat in de band duwen? En dan wat er uit blijft hangen afknippen? Kun je prima een tijd op doorrijden. | |
kanovinnie | donderdag 26 maart 2015 @ 15:48 |
Dat noemen ze toch een prop? | |
Synasthesia | donderdag 26 maart 2015 @ 15:53 |
een prop inderdaad, is 1,5 jaar terug ook bij een van mijn winterbanden gebeurd. Had ze er net een week opzitten en toen een flinke schroef in een banden, eerst met bijgeleverde plakset geprobeerd maar het gat was te groot om dicht te blijven. Servicebus langsgekomen en prop er in gezet, volgens deze man kon ik de band gewoon volledig oprijden en hoefde hij niet meer vervangen te worden, terwijl met zo'n plaksetje ik max. 50km en 100km/h mocht rijden en daarna de band moest laten vervangen. | |
Apekoek | donderdag 26 maart 2015 @ 15:53 |
Beide ja! Is dat goed? Ziet er in eerste instantie wel fragiel uit. Ook geen lijm of iets dergelijks. | |
Goddelijker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:35 |
Er zijn wel twee verschillende soorten 'proppen' als ik mij niet vergis. Eentje van vanuit buiten erin gezet wordt en eentje die vanuit binnen erin gezet wordt. Tenminste, als ik het mij goed herinner. Edit, zoiets: ![]() ![]() | |
mstx | donderdag 26 maart 2015 @ 16:54 |
Bij die bovenste wordt in ieder geval wel lijm (vloeibaar rubber) gebruikt | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 26 maart 2015 @ 16:56 |
Tot de band versleten is. | |
Mariaatje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:59 |
Met een prop kun je gewoon veilig 200km/u rijden. Tenminste dat is wat de automonteur mij ooit verteld heeft. | |
Dunnevandale | donderdag 26 maart 2015 @ 17:17 |
Is gewoon een standaard reparatiemethode voor een lekke band . | |
Klonk | donderdag 26 maart 2015 @ 17:29 |
Dit | |
Barcaconia | donderdag 26 maart 2015 @ 18:40 |
Of totdat ie lek gaat. | |
Apekoek | donderdag 26 maart 2015 @ 19:57 |
Hoe kan dat zoiets, de prop van buiten, zo lucht dicht is? Smelt het samen bij inbrengen oid? Snap de werking niet echt, leek een soort gom | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 26 maart 2015 @ 20:14 |
Vulcaniserend | |
ThePartyPooper | donderdag 26 maart 2015 @ 20:15 |
Ik heb het een keer gedaan en je moet echt veel kracht zetten om dat ding naar binnen te krijgen. Ik weeg ~70kg en met al mijn gewicht er op lukte het nog nauwelijks. Daarbij is het een plakkerig stroperig ding en je drukt de lus naar binnen dus daar kan wel wat druk op. | |
Apekoek | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:26 |
Goed toch vandaag laten vervangen door een zogenaamde "parapluutje", ze zeiden (Profile Tyrecenter) dat dat veel beter is dan een tijdelijke oplossing/prop van buiten. |