abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:37:45 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054710
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar dan krijg je toch het oude veiligheidsprobleem weer terug?
Immers, als een iemand van buiten die deur kan openen dan kunnen allerlei ongewenste individuen dat in principe ook.
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:37:55 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef Caland het volgende:
Kan je die deur niet gewoon inslaan met een brandblusser ofzo.
Dat helpt vast goed tegen terroristen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk...

Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk :')
:') ^O^
pi_151054720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is dus voor verbetering vatbaar.
Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is).
pi_151054725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk...

Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk :')
Klinkt als een goede serie voor SBS6.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:38:22 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054739
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...

Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot.
En als je die afweging moet maken zou ik toch, zoals ook gedaan is, kiezen voor het beveiligen tegen een kaping.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151054754
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
pi_151054755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Dan mag je misschien ook wel weer als kind in de cockpit kijken, dat was altijd het leukste van de hele vlucht. _O_
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:38:50 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054758
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klinkt als een goede serie voor SBS6.
En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz...

Ik zeg: doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054773
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.

Benno Baksteen is het hier mee eens.
Ja, totdat een terrorist van deze ene mogelijkheid gebruik weet te maken om de cockpit binnen te dringen, dan moet die optie ook weer verdwijnen...
PWBF
pi_151054775
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
:') :')
pi_151054778
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is niet cru. Dat is een logisch gevolg van de drang naar schijnveiligheid.
+1, helaas lijken steeds meer mensen op deze aarde vanuit een verstard realistisch denken alle problematiek en tragedie op te kunnen lossen.
pi_151054779
Kans op kapingen door terroristen lijkt me groter dan de kans dat een piloot doordraait, cockpit gewoon dicht laten dus.
Flesje bier
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:39:23 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151054784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz...

Ik zeg: doen.
En Benno Baksteen natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151054787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Het is een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op slechte intenties van een piloot.

Ik heb liever zelf in de hand wie er wel en niet binnenkomt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:39:34 #17
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_151054790
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

:') kkproleet
:') :') haha zelfmoord man
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_151054794
Mooi lettertype.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151054795
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...

Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot.
Ja dat is zo, dan moet de deur via de grond als laatste optie opengestuurd kunnen worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:39:45 #20
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_151054803
pi_151054806
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. :')
pi_151054816
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
OMFG...
PWBF
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:08 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151054818
Met die zelfmoord plegende piloten heb je geen terroristen meer nodig.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:10 #25
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151054822
Dergelijke risico's, zelfmoord van een piloot, zijn natuurlijk tot een minimum te verlagen door meer personeel in de cockpit te houden. Het is natuurlijk ook een kostenplaatje.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:14 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. :')
Ja, maar hoe maakt de piloot dan contact? Moet die dan ook een draagbaar zendertje krijgen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is).
Hieronder een filmpje van de huidige procedure. Lijkt een vrij uitgebreide procedure.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:24 #28
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151054840
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mooi lettertype.

[ afbeelding ]
Bild _O_
Flesje bier
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:45 #30
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_151054848
Iemand al de audio opnames?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')