abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151052212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
pi_151052247
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!

PS: post #131
I feel kinda Locrian today
pi_151052257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.
Als je verlamd bent wordt alles wat lastiger ja.
pi_151052283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
pi_151052285
Scenario 1: co-piloot is code vergeten en kan deze niet achterhalen via cabin crew
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
PWBF
pi_151052311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.
pi_151052320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).
I feel kinda Locrian today
pi_151052323
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:28:43 #209
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052358
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
pi_151052374
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
PWBF
pi_151052394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef woid het volgende:

[..]

scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
Ja, dat valt voor mij onder Scenario 1 in z'n geheel; hij weet de code niet meer en hij kan hem niet via iemand achterhalen...
PWBF
pi_151052395
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
pi_151052411
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
Interessant als dit klopt. Wellicht dat het onderzoek aan justitie gaat worden overgedragen, geen idee hoe de OvJ anders aan die informatie komt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:08 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052416
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
In een film zou dat misschien kunnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:28 #215
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052424
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
pi_151052434
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
valt daar de druk dan niet weg?
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:51 #217
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
de autopilot kan dat ding landen...
pi_151052440
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
Iedereen krijgt volgens mij dezelfde lucht binnen.
pi_151052446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:20 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:24 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052456
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
(co)piloot
pi_151052466
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Nou vind ik persoonlijk een zelfmoord op deze wijze ook weer minder plausibel dan een (zelfmoord)aanslag.

Hopelijk is er tijdens de ontkenningsfase al wel een onderzoek naar zijn achtergrond gaande.
pi_151052469
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
PWBF
pi_151052475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Ik reageer ook niet op die "volgorde", maar op mensen die beweren dat een ongeluk absoluut uitgesloten is omdat het onwaarschijnlijk lijkt.
pi_151052482
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
De passagiers hebben dat bonzen waarschijnlijk gewoon gezien en zagen het vliegtuig langzaam zakken richting de bergen. Pff, lekker dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')