MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTENquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN
Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
twitter:FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33#BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten
Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten
Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
Ja, dat valt voor mij onder Scenario 1 in z'n geheel; hij weet de code niet meer en hij kan hem niet via iemand achterhalen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef woid het volgende:
[..]
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Interessant als dit klopt. Wellicht dat het onderzoek aan justitie gaat worden overgedragen, geen idee hoe de OvJ anders aan die informatie komt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33#BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
In een film zou dat misschien kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
valt daar de druk dan niet weg?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
de autopilot kan dat ding landen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
Iedereen krijgt volgens mij dezelfde lucht binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, dat komt misschien door eigen angsten
Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
(co)pilootquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn
Nou vind ik persoonlijk een zelfmoord op deze wijze ook weer minder plausibel dan een (zelfmoord)aanslag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN
Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Ik reageer ook niet op die "volgorde", maar op mensen die beweren dat een ongeluk absoluut uitgesloten is omdat het onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario?
De passagiers hebben dat bonzen waarschijnlijk gewoon gezien en zagen het vliegtuig langzaam zakken richting de bergen. Pff, lekker dan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |