Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reėler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef starla het volgende:
[..]
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.
Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
Zover wilde ik nog net niet gaan maar dat is theoretisch gezien mogelijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered.
"A Yakovlev 40 4K-87504 was returning from a training flight and was on its approach to Ganja Airport. A stray bullet struck the Yak-40 and hit an oxygen cylinder. A fire broke out and control was lost."quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons middenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Zitten nogal wat knopjes om je heen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Geen enkele oorzaak bij een vliegramp komy vaak voor bij mijn weten..ieder geval heeft weer zijn eigen unieke omstandighedenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Daarbij moet de lock volgens de video naar je toe gehaald worden en niet van je af geduwd (wat bij een val zou gebeuren) of zit die zelfs in het bovenpaneel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden
Vorig jaar kwam een ander toestel van hetzelfde model in de problemen omdat de autopiloot ineens uit zichzelf ging dalen. Dat konden de piloten opvangen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
Eensch, tijd zal het lerenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgenquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Ook de noodcode? Want ik lees dus dat je die in kan voeren en JUIST de persoon in de piloot hem echt moet 'overriden', anders gaat na een korte periode de deur alsnog open?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoorquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Ach, dat komt misschien door eigen angstenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgenKon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...
Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Zijn conflicterende berichten over. Het is trouwens niet eens zeker dat dit hele verhaal überhaupt waar is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgenKon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...
Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoorzelfde geldt voor de autopilot disconnect.
Er zijn veiligheidsdingen die de piloot overrulen als er onlogische handelingen gebeuren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |