abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151051960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
pi_151051969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
pi_151051998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
I feel kinda Locrian today
pi_151052009
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Geen enkele oorzaak bij een vliegramp komy vaak voor bij mijn weten..ieder geval heeft weer zijn eigen unieke omstandigheden
pi_151052039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
pi_151052047
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Daarbij moet de lock volgens de video naar je toe gehaald worden en niet van je af geduwd (wat bij een val zou gebeuren) of zit die zelfs in het bovenpaneel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:18:57 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052049
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Vorig jaar kwam een ander toestel van hetzelfde model in de problemen omdat de autopiloot ineens uit zichzelf ging dalen. Dat konden de piloten opvangen.

Natuurlijk is de kans klein. Maar de kans dat dit toestel gewoon in Dusseldorf zou landen was vrijwel 1.
pi_151052068
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Eensch, tijd zal het leren :)
I feel kinda Locrian today
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:51 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:52 #193
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151052084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
:Y
Helios 522 is daar een ''mooi'' voorbeeld van. :{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:58 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052086
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Ook de noodcode? Want ik lees dus dat je die in kan voeren en JUIST de persoon in de piloot hem echt moet 'overriden', anders gaat na een korte periode de deur alsnog open?
pi_151052104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:21:01 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052129
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Zijn conflicterende berichten over. Het is trouwens niet eens zeker dat dit hele verhaal überhaupt waar is.
pi_151052167
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
I feel kinda Locrian today
pi_151052186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Er zijn veiligheidsdingen die de piloot overrulen als er onlogische handelingen gebeuren.
pi_151052212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
pi_151052247
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!

PS: post #131
I feel kinda Locrian today
pi_151052257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.
Als je verlamd bent wordt alles wat lastiger ja.
pi_151052283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
pi_151052285
Scenario 1: co-piloot is code vergeten en kan deze niet achterhalen via cabin crew
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:30:01 ]
pi_151052311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.
pi_151052320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).
I feel kinda Locrian today
pi_151052323
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:28:43 #209
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052358
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
pi_151052374
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')