abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151025069
Misschien een beetje raar om hier een topic te openen als er ook artsen bestaan om naartoe te gaan...Klopt wellicht, maar die heb ik al vaak bezocht zonder tot een goede, structurele oplossing te komen voor mijn klachten. Misschien dat iemand zich hier herkent in mijn klachten en wel een goede oplossing heeft gevonden.

Ik ben al jaren, bijna dagelijks misselijk. De misselijkheid verschilt qua gevoel, het kan een misselijkheid zijn waarbij ik daadwerkelijk het gevoel heb te moeten braken, maar het kan ook een soort van maagpijn/knoop in je maag zijn waarbij ik op dat moment simpelweg geen hap door m'n keel krijg.
Vaak houdt het een uur of 2 aan, verdwijnt dan langzaam, en kan later op de dag weer terugkomen. Opvallend is dat ik 's Avonds er bijna nooit last van heb. Tot daadwerkelijk braken komt het (bijna) nooit in al die jaren.

Ik ben al meerdere malen bij de huisarts geweest, heb een voedingsdagboek bijgehouden, veranderd van medicijnen (anti-allergie tabletten), maar dit heeft tot op heden geen oplossing geboden.

Op de momenten dat ik niet misselijk ben eet ik wel gewoon goed.

Ik heb niet direct het idee dat het in verband zou staan met stress, ik heb het ook tijdens vakanties, of weekenden.

Komt iemand dit bekend voor? Ik word er langzaam gek van, het is gewoon ontzettend irritant bij je dagelijks bezigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 17:04:17 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:01:49 #2
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_151025131
Ik zou lekker gaan kijken naar alternatieve geneeskunde, dry needling bijvoorbeeld en misschien zelfs hypnose (al heb ik daar zelf geen ervaring mee).
pi_151025163
Geen tips. Wel sterkte, hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. Bijna elke dag misselijk zijn is niet leuk.
pi_151025244
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:01 schreef Heeinz het volgende:
Ik zou lekker gaan kijken naar alternatieve geneeskunde, dry needling bijvoorbeeld en misschien zelfs hypnose (al heb ik daar zelf geen ervaring mee).
Ik heb wel al zaken als Nux Vomica, valeriaan en magnesiumtabletten geprobeerd trouwens. Zonder enig effect.
pi_151025426
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:59 schreef Blue_note het volgende:
Misschien een beetje raar om hier een topic te openen als er ook artsen bestaan om naartoe te gaan...Klopt wellicht, maar die heb ik al vaak bezocht zonder tot een goede, structurele oplossing te komen voor mijn klachten. Misschien dat iemand zich hier herkent in mijn klachten en wel een goede oplossing heeft gevonden.

Ik ben al jaren, bijna dagelijks misselijk. De misselijkheid verschilt qua gevoel, het kan een misselijkheid zijn waarbij ik daadwerkelijk het gevoel heb te moeten braken, maar het kan ook een soort van maagpijn/knoop in je maag zijn waarbij ik op dat moment simpelweg geen hap door m'n keel krijg.
Vaak houdt het een uur of 2 aan, verdwijnt dan langzaam, en kan later op de dag weer terugkomen. Opvallend is dat ik 's Avonds er bijna nooit last van heb. Tot daadwerkelijk braken komt het (bijna) nooit in al die jaren.

Ik ben al meerdere malen bij de huisarts geweest, heb een voedingsdagboek bijgehouden, veranderd van medicijnen (anti-allergie tabletten), maar dit heeft tot op heden geen oplossing geboden.

Op de momenten dat ik niet misselijk ben eet ik wel gewoon goed.

Ik heb niet direct het idee dat het in verband zou staan met stress, ik heb het ook tijdens vakanties, of weekenden.

Komt iemand dit bekend voor? Ik word er langzaam gek van, het is gewoon ontzettend irritant bij je dagelijks bezigheden.
Het is krankzinnig maar ik heb exact deze klachten. Niet zo lang als jij en zo te horen ook niet zo hevig, maar ik heb ook vrijwel dagelijks misselijkheidsklachten sinds mid-vorig jaar. Uit alle testen blijkt dat er inderdaad fysiek niets mis met mij is, en dat de klachten wellicht een mentale oorsprong hebben.
pi_151025551
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:10 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Het is krankzinnig maar ik heb exact deze klachten. Niet zo lang als jij en zo te horen ook niet zo hevig, maar ik heb ook vrijwel dagelijks misselijkheidsklachten sinds mid-vorig jaar. Uit alle testen blijkt dat er inderdaad fysiek niets mis met mij is, en dat de klachten wellicht een mentale oorsprong hebben.
Als ik de misselijkheid moet kwalificeren op een 1-10 schaal, kom ik gemiddeld ook niet veel hoger dan een 4 denk ik. Dus qua hevigheid valt het wel mee gelukkig. Maar het beïnvloed wel veel zaken op een negatieve manier natuurlijk. Ik vermijd niks qua sociale contacten/restaurantjes/etc maar het is is wel heul irritant.

Mij hebben ze nu EMDR aangeraden. Maar ik heb helemaal geen traumatische gebeurtenissen in mijn leven gekend, en al helemaal niet gerelateerd aan misselijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 17:14:21 ]
pi_151025732
Misschien teveel maagzuur.
Chain SMOKING. Pill POPPING. Drunken INSANITY.
Sign me up, darling
pi_151025768
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:19 schreef AbFab_Darling het volgende:
Misschien teveel maagzuur.
Hier heb ik geen last van, weet niet of dit toch kan? Heb ook al langere periode domperidon geslikt (op advies huisarts) maar ook dat gaf geen resultaat.
pi_151025946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:20 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hier heb ik geen last van, weet niet of dit toch kan? Heb ook al langere periode domperidon geslikt (op advies huisarts) maar ook dat gaf geen resultaat.
Vervelend! Je kan eens proberen met een lepel havermoutvlokken. Langzaam kauwen. Je hebt vast al genoeg geprobeerd, maar baat et niet...
Sign me up, darling
pi_151026062
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:25 schreef AbFab_Darling het volgende:

[..]

Vervelend! Je kan eens proberen met een lepel havermoutvlokken. Langzaam kauwen. Je hebt vast al genoeg geprobeerd, maar baat et niet...
Been there... zero resultaat :D.
pi_151026138
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:28 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Been there... zero resultaat :D.
Hmm, dan weet ik het ook niet. Nou, dag he.
Sign me up, darling
pi_151026154
Heb je ook regelmatig behoefte aan rare voedselcombinaties, zoals augurk met slagroom? Word je ook steeds dikker, met een harde bolle buik? Worden je borsten en je tepels gevoeliger? Heb je rare stemmingswisselingen? Al een tijd niet meer ongesteld geworden? Dan weet ik wel wat er aan de hand is. Denk ik.
pi_151026163
ik heb ook 6 maanden 'semi misselijk met een knoop in mijn maag' rondgelopen, maar dit kwam (bleek later) door medicatie dat ik gebruikte. dus als je zelf iets gebruikt; lees de bijsluiter door of het een werking kan hebben op de darmen. sowieso heb ik het prikkelbare darm syndroom, wat voor mij inhoudt dat ik goed moet opletten wat ik eet (voldoende eiwitten en voedingsvezels, veel meelproducten vermijden etc). als ik een dagje witbrood zou eten en 's avonds pannenkoeken bv dan heb ik de volgende dag precies wat jij omschrijft :P
..///
pi_151026170
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:31 schreef Farenji het volgende:
Heb je ook regelmatig behoefte aan rare voedselcombinaties, zoals augurk met slagroom? Word je ook steeds dikker, met een harde bolle buik? Worden je borsten en je tepels gevoeliger? Heb je rare stemmingswisselingen? Al een tijd niet meer ongesteld geworden? Dan weet ik wel wat er aan de hand is. Denk ik.
Ik ook....Als ik een vrouw was.
pi_151026192
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:30 schreef AbFab_Darling het volgende:

[..]

Hmm, dan weet ik het ook niet. Nou, dag he.
Bedankt voor je bijdrages ! Maar helaas al geprobeerd en gefaald..
pi_151026328
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:31 schreef wipes66 het volgende:
ik heb ook 6 maanden 'semi misselijk met een knoop in mijn maag' rondgelopen, maar dit kwam (bleek later) door medicatie dat ik gebruikte. dus als je zelf iets gebruikt; lees de bijsluiter door of het een werking kan hebben op de darmen. sowieso heb ik het prikkelbare darm syndroom, wat voor mij inhoud dat ik goed moet opletten wat ik eet (voldoende eiwitten en voedingsvezels, veel meelproducten vermijden etc). als ik een dagje witbrood zou eten en 's avonds pannenkoeken bv dan heb ik de volgende dag precies wat jij omschrijft :P
Hmm....Dit zet mij wel aan het denken! Ik eet wel eens wit brood als ik zin heb in wat zoets.
Maar dan blijft het wel bij 3 sneden in de ochtend. En toch heb ik dan last (ook al voor het eten).
De dokter heeft het woord PDS ook laten vallen, maar is hier verder niet op ingegaan.

Ik drink wel 600ml melk op een dag, waarbij ik het idee heb dat het daarna vaak wat erger wordt (maar ik doe het omdat ik aan bodybuilding doen en ik zonder die shakes voedingsstoffen te kort kan komen). Ook jaren geen melk gedronken, en toen ook last gehad.
Nu achteraf at ik wel eens pudding 's Ochtends, en dan werd ik misselijk als een gek.

Maar wat mij doet twijfelen is dat ik alleen deze klachten heb, geen buikpijn of andere maag-darm problemen. Kan het dan wel PDS zijn ?!

Verhouding koolhydraten/eiwitten/vet is 50-30-20 bij mij op dit moment.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 17:40:38 ]
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 17:44:06 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_151026595
Ik heb vaak iets van 1 keer per week wel zon moment van een beetje misselijk te zijn. Bij mij hielp het om bruin brood en een appel te eten. Maar waarschijnlijk is het bij jou niet zo simpel op te lossen.
pi_151028834
Gebruik je toevallig cannabis?
pi_151029876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hmm....Dit zet mij wel aan het denken! Ik eet wel eens wit brood als ik zin heb in wat zoets.
Maar dan blijft het wel bij 3 sneden in de ochtend. En toch heb ik dan last (ook al voor het eten).
De dokter heeft het woord PDS ook laten vallen, maar is hier verder niet op ingegaan. Ik drink wel 600ml melk op een dag, waarbij ik het idee heb dat het daarna vaak wat erger wordt (maar ik doe het omdat ik aan bodybuilding doen en ik zonder die shakes voedingsstoffen te kort kan komen). Ook jaren geen melk gedronken, en toen ook last gehad.
Nu achteraf at ik wel eens pudding 's Ochtends, en dan werd ik misselijk als een gek.

Maar wat mij doet twijfelen is dat ik alleen deze klachten heb, geen buikpijn of andere maag-darm problemen. Kan het dan wel PDS zijn ?!

Verhouding koolhydraten/eiwitten/vet is 50-30-20 bij mij op dit moment.

je moet per portie goed opletten dat het niet alleen een blok koolhydraten zonder voedingswaarde/vezels is wat naar binnen gaat. dus witbrood kan op zich wel, maar dan bv 3 sneden met 3 gebakken eieren. als het 3 sneden witbrood zijn met bv vlokken of jam dan kan het voor mij al problematisch worden. ik zou gewoon witbrood, taart en snoep etc gewoon een tijdje zo veel mogelijk vermijden en je dieet bv aanvullen met brinta, roggebrood en magere kwark en dan kijken of het iets uitmaakt. ik heb verder ook geen maag of darm problemen, en ook geen buikpijn; wel zijn mijn darmen gewoon gevoelig.
..///
pi_151031545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:53 schreef dotKoen het volgende:
Gebruik je toevallig cannabis?
Nee, geen drugs.
pi_151031711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:20 schreef wipes66 het volgende:

[..]

je moet per portie goed opletten dat het niet alleen een blok koolhydraten zonder voedingswaarde/vezels is wat naar binnen gaat. dus witbrood kan op zich wel, maar dan bv 3 sneden met 3 gebakken eieren. als het 3 sneden witbrood zijn met bv vlokken of jam dan kan het voor mij al problematisch worden. ik zou gewoon witbrood, taart en snoep etc gewoon een tijdje zo veel mogelijk vermijden en je dieet bv aanvullen met brinta, roggebrood en magere kwark en dan kijken of het iets uitmaakt. ik heb verder ook geen maag of darm problemen, en ook geen buikpijn; wel zijn mijn darmen gewoon gevoelig.
Thanks voor je reactie! Duidelijk!
Is melk/zuivel verder ook van invloed? Ik lees namelijk op sommige sites van wel, en bij andere weer niet.
Brinta, volkoren brood en kwark etc eet ik al regelmatig, dus dat komt goed! Ga het witbrood eens latene n ik denk dat ik ook maar eens probeer om de zuivel weg te laten.

Vandaag trouwens een flinke misselijkheidsaanval na een blikje tonijn in olie, met mayonaise en wat peper en zout.
pi_151031853
Lijkt me goed om toch nog eens met een MDL-arts te spreken, maar de kans dat er een duidelijke behandelbare oorzaak te vinden is, is niet heel groot.

Waarschijnlijk zul je uitkomen op iets als Chronic Idiopathic Nausea (chronische misselijkheid zonder duidelijke oorzaak). Naast standaard anti-misselijkheidsmiddelen worden ook wel bepaalde types antidepressiva geprobeerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:59 schreef Blue_note het volgende:
veranderd van medicijnen (anti-allergie tabletten)
Waren deze geneesmiddelen voorgeschreven om de misselijkheid te behandelen? Of echt bij allergie? Het valt nog te overwegen die middelen eens helemaal te stoppen, aangezien ze ook ingrijpen op een systeem dat betrokken is bij misselijkheid.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:08:44 #23
409579 LuDann
All the way
pi_151032097
Ik ben geen arts, maar bij zwangere vrouwen wordt Emesafene voorgeschreven tegen ochtendmisselijkheid. Heb je dit al eens geprobeerd?
pi_151033840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:03 schreef dotKoen het volgende:
Lijkt me goed om toch nog eens met een MDL-arts te spreken, maar de kans dat er een duidelijke behandelbare oorzaak te vinden is, is niet heel groot.

Waarschijnlijk zul je uitkomen op iets als Chronic Idiopathic Nausea (chronische misselijkheid zonder duidelijke oorzaak). Naast standaard anti-misselijkheidsmiddelen worden ook wel bepaalde types antidepressiva geprobeerd.

[..]

Waren deze geneesmiddelen voorgeschreven om de misselijkheid te behandelen? Of echt bij allergie? Het valt nog te overwegen die middelen eens helemaal te stoppen, aangezien ze ook ingrijpen op een systeem dat betrokken is bij misselijkheid.
Ik heb last van hooikoorts. Ik gebruikte eerst Xyzal, nu Levocetrizine, maar geen verbetering helaas.
Opzich is hooikoorts beter dan misselijkheid, dus misschien een optie. Maar hoelang moet je dit laten voordat er verbetering zou kunnen optreden?
pi_151033892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef LuDann het volgende:
Ik ben geen arts, maar bij zwangere vrouwen wordt Emesafene voorgeschreven tegen ochtendmisselijkheid. Heb je dit al eens geprobeerd?
Nee...wel allerlei andere anti-misselijkheids medicijnen. Zonder structureel resultaat. Bijv. Domperidon werkt niet als ik me misselijk voel, het trekt dan niet sneller weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')