VBI geeft voor de renovatievloer een eg van 177 kg/m2.quote:
Maar zeer beperkt, er is op de tekening wel te zien waar de palen zitten. Maar berekeningen, lengtes, etc. zijn hier niet op te zien. Ik beschik niet over sonderingen, wel over de originele tekeningen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:45 schreef DroogDok het volgende:
Wat is het eigen gewicht van optie 2?
Heeft de constructeur gegevens over de fundering gezien?
Lijkt me redelijk overkill voor een dergelijke situatie. Het lijkt me dat een constructeur dit prima zonder sonderingen kan bepalen.quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk overkill voor een dergelijke situatie. Het lijkt me dat een constructeur dit prima zonder sonderingen kan bepalen.
Waarom is dat niet zo gebruikelijk?quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:01 schreef _mido het volgende:
Je hebt het ook over funderingsstroken die uitsteken. Bedoel je daarmee dat de funderingsstrook breder is dan de dikte van de wand? Is volgens mij niet zo gebruikelijk als er gebouwd is op palen.
TS wil de kruipruimte handhaven.quote:Het is geen optie om de kruipruimte vol te gooien met zand en een nieuwe betonvloer tussen je wanden dus los van je fundering te storten?
Volgens mij is dat een houten paalfundering, waarbij de houten paal, onder in je detail, dus volledig in het grondwater staat. Volgens mij las ik dat TS in het zuiden van het land woont, zijn daar wel houten paalfunderingen toegepast? Ik denk dus dat je detail totaal niet overeenkomt met TS zijn situatie.quote:
Dat laagje beton zal de bodemafsluiting zijn en daar zullen echt geen paalkoppen onder zitten. Een onderheide vloer is wel iets anders.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:07 schreef tux87 het volgende:
1. Betonvloer op zand. Lastig want de bodem is nu afgesloten met een laagje beton (ongeveer 50 cm onder de balken van de houten vloer). Ik ben bang dat dit is gestort op de paalkoppen en daarom dus afdraagt op de fundering. Er komt dan een enorme laag beton bovenop, of ik moet dit gaan uitbreken.
Ik heb de tekeningen even opgezocht:quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:16 schreef ueberduitser het volgende:
Volgens mij is dat een houten paalfundering, waarbij de houten paal, onder in je detail, dus volledig in het grondwater staat. Volgens mij las ik dat TS in het zuiden van het land woont, zijn daar wel houten paalfunderingen toegepast? Ik denk dus dat je detail totaal niet overeenkomt met TS zijn situatie.
Hmm als het weghalen van de bodemafsluiting geen punt is, dan is het inderdaad het overwegen waard.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:16 schreef ueberduitser het volgende:
Je argument om geen vloer op zand te nemen i.v.m. de isolatiewaarde snap ik niet. Een betonvloer op zand kan net zo goed geïsoleerd worden. Kom je vaak in de kruipruimte trouwens? Zo nee, waarom dan de kruipruimte behouden en niet voor de gemakkelijke oplossing gaan door een vloer op zand toe te passen.
Volgens mij geef je nu zelf antwoord op je eigen vraag?quote:Waarom is dat niet zo gebruikelijk?
Overigens, als je een paalfundering hebt, praat je meestal over betonbalken in plaats van stroken. Een strokenfundering wordt "op staal" gestort, een balkenfundering is meestal onderheid.
ah, overheen gelezen maar vraag me dan, net als jij, direct af waarom?quote:TS wil de kruipruimte handhaven.
Nu je het zegt lijkt het op het detail inderdaad een houten paalfundering maar dat is het niet. Dit zijn gewoon betonnen palen, ook in het zuiden van het land dus ik dacht; wie weet lijkt dit er op de situatie van TS ;-).quote:Volgens mij is dat een houten paalfundering, waarbij de houten paal, onder in je detail, dus volledig in het grondwater staat. Volgens mij las ik dat TS in het zuiden van het land woont, zijn daar wel houten paalfunderingen toegepast? Ik denk dus dat je detail totaal niet overeenkomt met TS zijn situatie.
Als je de bodemafsluiting weghaalt, de kruipruimte vult met zand en een betonvloer stort moet je er wel op letten dat die betonvloer ter plaatse van detail 3 niet alsnog óp je bestaande fundering gaat afdragen.quote:Hmm als het weghalen van de bodemafsluiting geen punt is, dan is het inderdaad het overwegen waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |