abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151019645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

[..]

Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpen ;)
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Oh ze bedoelen "helpen".
Helpen met landen :o })
pi_151019703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef Starm het volgende:

[..]

Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelen
Bij die Helios vlucht ging het ook op die manier en zo konden ze zien dat de passagiers buiten westen waren
pi_151020624
quote:
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
pi_151020838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise ;)
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
pi_151020847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
En als ze het handmatig bedienden, wat wil dat dan zeggen?
pi_151021054
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:13:21 #183
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151021090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
BNW kom er maar in.
pi_151021137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise ;)
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren van gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk. ;)
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:16:28 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151021206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
daar heb je dus weinig aan neem ik aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151021260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:14 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren op gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk. ;)
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOSUL active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers ;))
pi_151021298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOGUS active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers ;))
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:19:28 #188
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151021357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
_O- Roger!
pi_151021363
http://www.nu.nl/vliegram(...)hadigd-gevonden.html

quote:
De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is donderdag gevonden.

Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.

De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.
pi_151021411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
Nee hoor. Ik interesseer me voor luchtvaart en ik praat hier met een echte piloot. Dan krijg je te maken met jargon. :)
pi_151021423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
niels0 weet wel waar ik het over heb ;)

Simpel uitgelegd: Je programmeert een route, dat is een roze lijntje op je navigatiescherm. Als je dan je auto-pilot op LNAV zet gaat hij vanzelf het lijntje volgen.
Je kunt ook HDG mode kiezen, dan stel je zelf de richting in die het vliegtuig op moet. Dan moet je dus af en toe de richting bijstellen om op het lijntje te blijven. Meer werk, meer onnauwkeurig (in bepaalde airspaces is het zelfs verboden), dus het is niet logisch om te doen.
pi_151021466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:

[..]

LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
Sja, als het alternatief landen tussen de bergen is, zal ik het ook hebben geprobeerd als ik die piloot was. Wellicht rem je dusdanig af dat je op 't eind wel van de baan af gaat, maar er toch nog overlevenden kunnen zijn
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151021473
quote:
zo'n klap is zelfs voor een zwarte doos te veel van het goede.
Hopen dat men er nog wat mee kan.
pi_151021616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Dit is wel weer het grote nadeel van conventionele FDR's. Discussie zal binnenkort wel weer oplaaien over alternatieve systemen ;)
pi_151021758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

niels0 weet wel waar ik het over heb ;)

Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo :P
pi_151021802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo :P
Ik dacht dat heel Fok! autistisch was :D
pi_151021844
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.

Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.

Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekent dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven vanaf een hoogte van 9km

Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:



Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:31:54 #198
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151021858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

_O- Roger!
Ja? :7

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Eh, gaan ze nu aan die blauwe poppetjes vertellen dat ze moeten zoeken naar een memory chip tussen al die stukjes, of is dat ding nu gewoon sowieso onbruikbaar? :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:32:49 #199
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151021891
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.

Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.

Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekend dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven.

Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:

[ afbeelding ]

Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Hier werd gisteren al over gezegd dat het vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht. Horizontale snelheid bleef ook vrijwel ongewijzigd, wat dan ook niet kan.

Het idee van een zweefvlucht komt ook niet overeen met ooggetuigen die gemeld hebben dat de motoren duidelijk hoorbaar waren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151021893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

_O- Roger!
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')