Dat zou je denken, dat ze dan eerder moeten tanken, dan dat de banden op zijn. Dus kunnen ze meer risico nemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:33 schreef Toekito het volgende:
Ook denk ik dat de herintroductie van tankstops de strijd op de baan goed gaat doen.
Als iemand op p3 rijdt en wordt opgehouden door diegene voor zich en de leider loopt weg dan moet diegene echt wel in de aanval. Daarnaast heb je ook rijders op 1 en 2 stops, dan moeten de 2 stoppers wel in de aanval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat zou je denken, dat ze dan eerder moeten tanken, dan dat de banden op zijn. Dus kunnen ze meer risico nemen.
MAAR, dat doen ze niet. Een snellere rijder, die erlangs wil zal dan brandstof sparen en zodra de voorligger naar binnen gaat, ff 2 snelle rondes eruit persen om na de eigen pitstop opeens voor te liggen.
Niemand die er wat van snapt, geen moer aan en toch een plaats gewonnen.
Statistieken tonen wat anders aan. Sinds de invoering van de tankstops zijn het aantal inhaalacties op de baan gedaald. Sinds het verbod op bijtanken gestegen. Ook zonder DRS en 'brakke' Pirelli banden zoals in 2010.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als iemand op p3 rijdt en wordt opgehouden door diegene voor zich en de leider loopt weg dan moet diegene echt wel in de aanval. Daarnaast heb je ook rijders op 1 en 2 stops, dan moeten de 2 stoppers wel in de aanval.
Ze kunnen ook de GP3 toegoeven aan de startgrid, het inhalen van rijdende chicanes schijnt ook een spannend gebeuren te zijn.
.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de GP3 toegoeven aan de startgrid, het inhalen van rijdende chicanes schijnt ook een spannend gebeuren te zijn.
Natuurlijk zijn er dan wat minder inhaalacties op de baan omdat er strategisch meer mogelijk is, maar het is niet alleen een kwestie van strategie. Wat mij betreft krijg je dan juist een mooie mix van strategie en strijden op de baan. Overigens werd 2010 zo uit mijn hoofd ook erg beīnvloed door de vele SC situaties, waardoor toppers soms achterin kwamen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Statistieken tonen wat anders aan. Sinds de invoering van de tankstops zijn het aantal inhaalacties op de baan gedaald. Sinds het verbod op bijtanken gestegen. Ook zonder DRS en 'brakke' Pirelli banden zoals in 2010.
Reken het ook even uit dan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:21 schreef WEST het volgende:
Nu zit er 7 uur tijdverschil tussen NL en Maleisie. Zondag is zomertijd dus de klok uur vooruit. Maleisie kent geen zomer/wintertijd. Dus straks is het 6 uur tijd verschil. de kwali begint om 17:00 lokale tijd en de race om 15:00 dus reken maar uit.
op extra2 welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 02:58 schreef tralalala het volgende:
Geen geluid op de Sport1 stream, handig...
Het werkt inmiddelsquote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:12 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het werkt inmiddels
I don't have power
Nou vooruit dan.quote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou vooruit dan.
Kwali om 17:00, is hier 10:00 uur.
Race 2 uur eerder, is hier normaal dus 8:00 uur, MAAR zomertijd, dus dat wordt 9:00 uur.
Ik snap dat je met dergelijke ingewikkelde wiskundige contructies moeite kan hebben.
. Zou prachtig zijn als Renault weggaat uit F1. De WEC zal Renault met open armen ontvangen, de omgekeerde weg van 1978 (de enige keer dat Renault won met een fabrieksteam).quote:Cyril Abiteboul says Renault is currently considering its options in Formula 1, which could include a collaboration with the Toro Rosso team or quitting F1 altogether.
In the wake of Red Bull and Renault's increasingly bitter spat following a disappointing start to the 2015 F1 season, it emerged that Renault may opt to change its strategy by going into a full partnership with an existing team, with Toro Rosso named as the most likely candidate.
However, though Renault Sport Managing Director Abiteboul did nothing to dismiss this, he emphasised that there is also the potential of the manufacturer exiting F1 altogether if it feels it is not 'delivering value' for the brand, particularly in the wake of Red Bull's criticism.
“I can confirm that we are looking at a lot of options, including getting out of F1. Honestly, if Formula 1 is that bad for Renault's reputation, if we see that we struggle with the current formula, if Formula 1 is not delivering value what it costs Renault, bearing in mind that when you are an engine supplier you have no financial incentive to develop and to fund engine development.
“This is what we are looking at and obviously we think that we are a credible player in the sport, but we want to compete amongst the best brands. We need to think about what else can we do to what we are doing and if you do that, thus is an open market, we have the capacity to have discussions with lots of parties.”
Despite Renault's apparent indecision over its future plans, Toro Rosso team principal Franz Tost confirmed that talks have taken place and suggested a tie-in with Renault would be its preferred future option, leaving its affiliation to Red Bull in doubt.
“I think this would be a fantastic opportunity for Toro Rosso to take the next step forward because the team wants to be established in the future within the first five in the constructors' championship and to be part of a manufacturer, to work together with a manufacturer, to be owned by a manufacturer would be exactly this step forward which the team needs to be established in the top five.”
Als motor leverancier heb je toch net wel financiële motivatie om er geld in te investeren? Je wil namelijk toch dat de teams die met je motor rijden het goed doen, zodat andere ook interesse krijgen in je motor? En zo meer kan verkopen.quote:...when you are an engine supplier you have no financial incentive to develop and to fund engine development...
Motorontwikkeling is zeer beperkt. Te beperkt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Als motor leverancier heb je toch net wel financiële motivatie om er geld in te investeren? Je wil namelijk toch dat de teams die met je motor rijden het goed doen, zodat andere ook interesse krijgen in je motor? En zo meer kan verkopen.
Ik vind het maar een aparte uitspraak.
Maar je krijgt er wel exposure voor terug. Dat mag ook wel wat kosten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Motorontwikkeling is zeer beperkt. Te beperkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |