Ja, ik weet het, dit is het zoveelste RAL 9010 topic
Ik was voornemens om mijn muren gewoon in RAL 9010 te verven en het plafond in "stralend wit" (Flexa geeft daarbij geen RAL nummer). Lekker standaard, dus het zal wel goed zijn.
Het eerste kleine kamertje is klaar (om uit te proberen) en het verschil tussen het plafond en de muren valt me toch wel erg op. Dit wordt vast versterkt doordat ik er nu sowieso op let en er verder nog niets in de kamer staat, maar de muren (RAL 9010) ogen toch wat minder "fris" dan ik verwacht had.
Is het wellicht beter om de andere muren in RAL 9016 te verven i.p.v. 9010? Het contrast met het plafond wordt dan iets minder groot, waardoor het geheel wellicht wat frisser oogt. Al wordt het dan misschien wel een soort tandartsenpraktijk...
Dit zette mij aan het denken. Waarom gaat het gros eigenlijk voor RAL 9010 op te muren? Wat zijn daar de gedachten achter? Want misschien zie ik wel iets over het hoofd, waardoor ik eigenlijk helemaal voor RAL 9016 zou moeten gaan.
Om wat verder een idee te geven. Er ligt
deze vloer in ik ben voornemens om in de woonkamer een mix tussen witte en "houten" meubelen te gebruiken en grijzige bank. Wellicht een donkere tafel of kast om het geheel wat te breken.