Scharnieren links neem ik aan?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:14 schreef DroogDok het volgende:
Ik zou hem de bijkeuken in laten draaien met de scharnieren rechts.
In de bijkeuken heb je achter de deur dan nog voldoende ruimte om je wasmachine/droger of vriezer neer te zetten en hij zit niet in de weg voor de doorloop naar de buitendeur.
De keuken in zou ik sowieso niet doen, zonde van de ruimte.
Ja klopt, ik bekeek het vanuit de keuken, als je in de bijkeuken staat is het links.quote:
Een deur bekijk je altijd vanaf de scharnierzijde. De zijde waar dan de scharnieren zitten, links of rechts bepaald dan ook of het een linker of rechter deur is.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja klopt, ik bekeek het vanuit de keuken, als je in de bijkeuken staat is het links.
Een linker deur dus, de bijkeuken in draaiend.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:52 schreef B-Behr het volgende:
Ik zou er absoluut voor kiezen om de deur de bijkeuken in te laten draaien, en dan klink links/scharnieren rechts vanuit de keuken gezien.
Dit is ook het handigste als je naar buiten/binnen wilt.
Waar heb je je aansluitingen zitten voor water/stroom/afvoer? Of ga je die nieuw aanleggen?quote:Op maandag 23 maart 2015 11:54 schreef Jiggle het volgende:
Als ik dan ff door mag vragen:
- Hoe zouden jullie de inrichting van de bijkeuken dan doen? Wasmachine en droger in het hoekie rechts of tegen de lange zijde aan?
quote:- Zouden jullie kiezen voor glas in de keukendeur? Meer licht, maar ook mogelijk zicht op de rotzooi die in de bijkeuken kan ontstaan.
Omdat dat verrekte handig is. Een plateau op hoogte is makkelijker was in/uit de wasmachine/droger halen. De ruimte eronder kun je weer gebruiken om wasmanden neer te zetten.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:24 schreef Jiggle het volgende:
Aansluitingen worden nieuw aangelegd idd. En we hadden niet door dat we dat nu dus snel moeten beslissen...
Waarom wasmachine en droger op een verhoging?
Praktisch gezien is een uitstortgootsteen gewoon erg handig. Jij komt met je vuile klauwen de bijkeuken inlopen en om je handen te wassen is dan daar een uitstortgootsteen erg handig. Hoef je ze niet in de keuken te wassen. Ook emmertje vullen is vele malen gemakkelijker dan in de keuken.quote:Wat wij nu denken is om ze rechtsachter (vanuit keukendeur gezien) op elkaar te plaatsen. En dan helemaal om de hoek een kast of plankruimte. Dan heb je qua loop het minste last van de keukendeur, want daar kun je makkelijk omheen.
Uitstortgootsteen zat er in, maar hebben we laten verwijderen. We hebben een klein kraantje buiten bij de deur om dingen af te spoelen. Dan is het niet echt nodig meer toch?
Smaak en gezien de "vuile" aard van een bijkeuken is het gewoon netter. Qua lichtinval doet het niets als je er een glasdeur in zet.quote:Verder is de smily bij mijn vraag over het glas duidelijk. Ben toch ook wel benieuwd naar de reden, of is het puur smaak?
De meeste keukenkranen hebben ook maar een beperkte doorlaat, daar duurt het vullen van een emmer lang. En verder wat ueberduitser zegt, ook wel zo fris als je een (kinder)schoenzool van hondenpoep moet ontdoen en dat niet in de keuken hoeft.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Omdat dat verrekte handig is. Een plateau op hoogte is makkelijker was in/uit de wasmachine/droger halen. De ruimte eronder kun je weer gebruiken om wasmanden neer te zetten.
[..]
Praktisch gezien is een uitstortgootsteen gewoon erg handig. Jij komt met je vuile klauwen de bijkeuken inlopen en om je handen te wassen is dan daar een uitstortgootsteen erg handig. Hoef je ze niet in de keuken te wassen. Ook emmertje vullen is vele malen gemakkelijker dan in de keuken.
En je hebt nu een buitenkraan, maar dat is alleen koud water. Bij de uitstortgootsteen kun je gewoon warm+koud nemen.
[..]
Smaak en gezien de "vuile" aard van een bijkeuken is het gewoon netter. Qua lichtinval doet het niets als je er een glasdeur in zet.
[ afbeelding ]
voorbeeldje wasplateau (van google)
[ afbeelding ]
Hou er rekening mee dat een vriezer en/of koelkast niet in een te koude ruimte mag staan. (Meestal minimaal 10 a 13 graden) anders functioneert hij niet goed meer.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:42 schreef Jiggle het volgende:
Plus we moeten er ook nog een vriezer kwijt, al zou dat evt ook in de garage nog kunnen.
naast de uitstortgootsteen is er nog ruimte voor 2 kasten van 60x45(bxd) Kasten van 60x60 raak je niet kwijt in dit verhaal.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:42 schreef Jiggle het volgende:
Of zien jullie alsnog ergens ruimte voor een kastje of een plankje of iets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |