abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:51:21 #1
261627 sciter
The world is my playground.
pi_150894674
Weet bijna zeker dat dit het goeie subforum is voor deze vraag, zo niet mijn excuses.

Sinds Marlboro die nieuwe pakjes heeft en dus ook die nieuwe filters zit er op ongeveer de helft van het filter zo'n ''cut-here''-achtig ribbellijntje. Ik vraag me elke keer af als ik rook wat voor doel dat lijntje heeft. Ik heb al een keer na het roken geprobeerd daar het filter te scheuren, echter scheur je niet het hele filter soepel door zoals je zou verwachten bij dergelijke lijntjes.

Welke FOK!ker is een ontzettende baas in de tabaksindustrie en kan mij het geheim van dit lijntje verklappen?

Tevens, merken jullie ook verschil met de nieuwere "firm" filter qua smaak?
  zondag 22 maart 2015 @ 03:11:32 #2
261627 sciter
pi_150902919

Een foto ter verheldering.
pi_150906513
Ribbellijntje heeft als doel extra lucht aan te zuigen bij het inhaleren. Het is dus geen "cuthere" lijntje maar ventilatiegaatjes.

Zoals je weet staat op ieder pakje het aantal milligram teer, nicotine en co2. Die waardes worden bepaald door een rookmachine. Die rookmachine zuigt door die ventilatiegaatjes extra schone lucht aan, de waardes teer, nicotine en co2 worden hierdoor lager. De fabrikant kan dit vervolgens op de pakjes zetten.

Een roker drukt die gaatjes vaak dicht met zijn vinger en krijgt hierdoor hogere waardes binnen.
  zondag 22 maart 2015 @ 15:50:24 #4
261627 sciter
pi_150913972
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:58 schreef TGV2 het volgende:
Ribbellijntje heeft als doel extra lucht aan te zuigen bij het inhaleren. Het is dus geen "cuthere" lijntje maar ventilatiegaatjes.

Zoals je weet staat op ieder pakje het aantal milligram teer, nicotine en co2. Die waardes worden bepaald door een rookmachine. Die rookmachine zuigt door die ventilatiegaatjes extra schone lucht aan, de waardes teer, nicotine en co2 worden hierdoor lager. De fabrikant kan dit vervolgens op de pakjes zetten.

Een roker drukt die gaatjes vaak dicht met zijn vinger en krijgt hierdoor hogere waardes binnen.
Wauw, thanks! Dat had ik er totaal niet achter gezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')