Tsja, ik wilde een flauw grapje maken over Stephen Hawking, maar lijkt me niet gepast.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wait, what?Je moet celibate zijn om een echte geek te zijn?
Heeft die geen vrouw en kind?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:25 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tsja, ik wilde een flauw grapje maken over Stephen Hawking, maar lijkt me niet gepast.
Geef toe, dat toont wel inzet.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wait, what?Je moet celibate zijn om een echte geek te zijn?
Dacht het wel ja, maar denk niet dat hij zijn vrouw iedere avond eens effe ...quote:
Je kan ook een partner zoeken die even geeky is. Thats what I didquote:
Ook een optie. Dubbel de brainpower.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je kan ook een partner zoeken die even geeky is. Thats what I didBevalt erg goed.
Dat is idd ook erg prettig jaquote:
Dit is het meest tragische van het verhaal . Ondanks zijn inzet en totale zelfopoffering met als doel de mensheid te helpen is daar heel weinig van terechtgekomen . Sinds de FBI al zijn werk in beslag heeft genomenquote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik heb al van verschillende vrouwen gehoord dat het een aantrekkelijke man was, dus daar lag het niet aan. Maar goed dan dat hij de wetenschap belangrijker achtte, anders was er weinig van zijn uitvindingen terecht gekomen denk ik.![]()
[ afbeelding ]
Aldus de zolderkamer wetenschapperquote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dit complete onzin is.
Ik woon al heel lang in een prachtig appartement jaquote:
Er waren teveel nieuwe industriële ontwikkelingen gaande destijds. Waar grof geld aan verdient werd en wordt, die wilden natuurlijk geen gratis energie voor iedereen op aarde. En de FBI heeft niet voor niets alles in beslag genomen. Het is niet te bewijzen maar ik acht de kans groot dat sommige uitvindingen van Tesla stiekem gebruikt zijn door overheden en met name militaire doeleinden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit is het meest tragische van het verhaal . Ondanks zijn inzet en totale zelfopoffering met als doel de mensheid te helpen is daar heel weinig van terechtgekomen . Sinds de FBI al zijn werk in beslag heeft genomen
40jaar geleden waren er lampjes met 'n Tesla stempel erop.Nu is er de Tesla autos.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:38 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Er waren teveel nieuwe industriële ontwikkelingen gaande destijds. Waar grof geld aan verdient werd en wordt, die wilden natuurlijk geen gratis energie voor iedereen op aarde. En de FBI heeft niet voor niets alles in beslag genomen. Het is niet te bewijzen maar ik acht de kans groot dat sommige uitvindingen van Tesla stiekem gebruikt zijn door overheden en met name militaire doeleinden.
Er zijn na Tesla verschillende wetenschappers geweest die zijn werk nagemaakt hebben maar die kregen nooit een patent of zijn op mysterieuze wijze overleden.
Deze man lijkt het te snappen, and no i'm not pissedquote:Op donderdag 4 juni 2015 21:11 schreef Tingo het volgende:
40jaar geleden waren er lampjes met 'n Tesla stempel erop.Nu is er de Tesla autos.
Is it all a massive pisstake?
Ik denk dat Tesla had iets.En we zijn expres dependent op olie als energie bronnen.bvb.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:28 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Deze man lijkt het te snappen, and no i'm not pissed![]()
[ afbeelding ]
http://www.collective-evo(...)rgy-heres-the-proof/
Leuk stukje.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ik kwam toevallig weer een interessante theorie tegen over de geheime technologie van Tesla.
Het gaat over onderstaand boek en gaat er van uit dat Tesla al voordat hij naar Amerika verhuisde plannen had en blauwdrukken voor de ontwikkeling van vliegende schotels die zonder externe energie konden vliegen op basis van magnetisme en anti-zwaartekracht. Deze plannen voor UFO's zouden later door de Duitsers en Amerikanen zijn uitgewerkt in "Neu Shwabenland" (de zuidpool) en vanaf toen werden er steeds vaker UFO's gespot en zouden er verhalen de wereld in geslingerd zijn over Aliens met behulp van alle bekende bioscoopfilms die zijn uitgebracht sinds die tijd.
Voor sommigen van jullie misschien bekende koek maar ik kende deze theorie nog niet. Wel dat de duitsers misschien al UFO's ontwikkelden maar niet de link met de technologie van Tesla![]()
Hier staat een uitgebreider verhaal http://www.geoengineering(...)rom-the-pentagon.pdf
Oh nee zeg....niet de Nazis op de Maan gedoe?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ik kwam toevallig weer een interessante theorie tegen over de geheime technologie van Tesla.
Het gaat over onderstaand boek en gaat er van uit dat Tesla al voordat hij naar Amerika verhuisde plannen had en blauwdrukken voor de ontwikkeling van vliegende schotels die zonder externe energie konden vliegen op basis van magnetisme en anti-zwaartekracht. Deze plannen voor UFO's zouden later door de Duitsers en Amerikanen zijn uitgewerkt in "Neu Shwabenland" (de zuidpool) en vanaf toen werden er steeds vaker UFO's gespot en zouden er verhalen de wereld in geslingerd zijn over Aliens met behulp van alle bekende bioscoopfilms die zijn uitgebracht sinds die tijd.
Voor sommigen van jullie misschien bekende koek maar ik kende deze theorie nog niet. Wel dat de duitsers misschien al UFO's ontwikkelden maar niet de link met de technologie van Tesla![]()
Hier staat een uitgebreider verhaal http://www.geoengineering(...)rom-the-pentagon.pdf
Ze maken er een spannend verhaal vanquote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:
Misschien is dat ook wel een complot, de voortgang van de technologie voor de gewone man mondjesmaat invoeren. Houdt ze tevreden maar geef ze niet te veel. Vele uitvindingen van Tesla zijn pas de laatste jaren mainstream geworden. Wij mogen natuurlijk niet over te veel geavanceerde technologie beschikken hé.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Leuk stukje..
Alleen "If this is the kind of technology the government had 50 and 100 years ago, then 166 mhz pentium processors are probably a far cry from REAL present day capabilities." deed me wel een beetje gniffelen.
Gaat niet echt over Nazi's op de maan toch. Ik denk dat er echt wel mensen zijn die het geheim van Tesla gaan ontrafelen en evenaren. Volgens mij zijn er al een aantal mee bezig alleen kan het nooit een commercieel succes worden vanwege andere belangen van bovenaf. Aan iets wat gratis is kan immers geen geld verdiend wordenquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh nee zeg....niet de Nazis op de Maan gedoe?
Ik had ook wat over 'n Hollywood Tesla film met Johnny Depp (als de man) gehoord...hmm.
Dus imo Tesla zou waarschijnlijk 'n onduidelijk mysterie/geheim blijven.
Ok - ik vind 't 'n beetje suspicious als Hollywood gaat movies over maken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Gaat niet echt over Nazi's op de maan toch. Ik denk dat er echt wel mensen zijn die het geheim van Tesla gaan ontrafelen en evenaren. Volgens mij zijn er al een aantal mee bezig alleen kan het nooit een commercieel succes worden vanwege andere belangen van bovenaf. Aan iets wat gratis is kan immers geen geld verdiend worden
Zon en wind?quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ok - ik vind 't 'n beetje suspicious als Hollywood gaat movies over maken.
Ik heb geen twijfel dat er heel goedkoper (non-nuclear) energie is bvb.
Nee, de ether was een hypothese over een soort materie waar radiogolven zich in voortplanten, men was van opvatting dat golfen zoals licht en radio een materie nodig hadden om zich door voort te planten zoals geluid materie nodig heeft zich in voort te planten. Maar golven zoals licht en radio, maar ook gammastraling hebben geen materie nodig om zich in voort te plantenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:08 schreef Tevik het volgende:
[..]
Is dit niet wat ze nu nulpuntsenergie (zero-point energy) noemen?
Plasma is een geioniseert gas.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:45 schreef DeMolay het volgende:
plasma= ether
LHC
http://physics.stackexcha(...)e-to-aether-theories
quote:The plasma lamp was invented by Nikola Tesla[2] after his experimentation with high-frequency currents in an evacuated glass tube for the purpose of studying high voltage phenomena, but the modern versions were known to be first designed by Bill Parker.[1] Tesla called this invention an inert gas discharge tube.[3]
Ik ben naar aanleiding van je post me wat gaan inlezen op wiki over de ether, zo staat er:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de ether was een hypothese over een soort materie waar radiogolven zich in voortplanten, men was van opvatting dat golfen zoals licht en radio een materie nodig hadden om zich door voort te planten zoals geluid materie nodig heeft zich in voort te planten. Maar golven zoals licht en radio, maar ook gammastraling hebben geen materie nodig om zich in voort te planten
Misschien bestaat de ether wel alleen heeft het andere eigenschappen dan wat men vroeger dacht (tenminste dat is wat ik hier uit begrijp).quote:... Toch is hiermee niet bewezen dat de ether niet zou kunnen bestaan. Op 5 mei 1920 gaf Einstein een lezing aan de universiteit van Leiden waarin hij zei:
"Recapitulating, we may say that according to the general theory of relativity space is endowed with physical qualities; in this sense, therefore, there exists an ether. According to the general theory of relativity space without ether is unthinkable; for in such space there not only would be no propagation of light, but also no possibility of existence for standards of space and time (measuring-rods and clocks), nor therefore any space-time intervals in the physical sense. But this ether may not be thought of as endowed with the quality characteristic of ponderable media, as consisting of parts which may be tracked through time. The idea of motion may not be applied to it."
Het is dus volgens Einstein onvermijdelijk om fysieke kwaliteiten aan ruimte toe te kennen. Maar waar materie uit delen bestaat die in de tijd gevolgd kunnen worden kan dat met ruimtetijd zoals beschreven door algemene relativiteit niet. Begrippen als 'bewegen' dan wel 'stilstaan' zijn principieel niet van toepassing.
Recentelijk zijn er theorieën in de kwantummechanica gepubliceerd die de zgn. nulpuntsenergie proberen te verbinden met het vroegere concept van de ether. Zo komt de ether misschien via de "achterdeur" weer terug.
Gas ionizeren is nou precies wat een gas-filled tube doetquote:
Een interessante passage uit de eerste van die links:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:15 schreef DeMolay het volgende:
moet je dit maar eens doorlezen
http://peswiki.com/index.php/PowerPedia:Tesla's_Dynamic_Theory_of_Gravity
en deze
http://whatever.jdk.dtdns.net/Tesla/Tesla-vs-Einstein--ver2.pdf
Dan is de discussie toch eigenlijk al klaar? De correctheid van e=mcc kan je met experimenten aantonen. En dit soort dingen:quote:Tesla stated that there was no energy in matter other than that received from its environment: he did not accept the mass-energy equivalence as delineated by special relativity.
gaat tegen alles in wat we van quantum mechanica weten en kunnen meten.quote:Tesla's theory put him in direct contrast with the re-emerging Relativity theory, which is that energy does not directly originate from matter or vice versa, but that matter behaves as a medium for forces to act upon or to act through, and that without matter there is no Energy (nor Force) and vice versa (he said a body without force is like a body without a mind).
Ik heb op deze pagina en verder info gepost over o.a. de relativiteitstheorie waaruit imo blijkt dat die discussie helemaal nog niet klaar is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een interessante passage uit de eerste van die links:
[..]
Dan is de discussie toch eigenlijk al klaar? De correctheid van e=mcc kan je met experimenten aantonen. En dit soort dingen:
[..]
gaat tegen alles in wat we van quantum mechanica weten en kunnen meten.
Tesla deed een voorspelling die in strijd blijkt te zijn met observaties, waar relativiteit deze wel goed weet te voorspellen. Wat wil je daar nog tegen in brengen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik heb op deze pagina en verder info gepost over o.a. de relativiteitstheorie waaruit imo blijkt dat die discussie helemaal nog niet klaar is.
BNW / Nikola Tesla en de Ether
Ja, als ze er deeltjes waarvan het bestaan nog niet is aangetoond bij verzinnen wel. Heb genoeg info gepost daar die ik nog niet weerlegd heb zien worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tesla deed een voorspelling die in strijd blijkt te zijn met observaties, waar relativiteit deze wel goed weet te voorspellen. Wat wil je daar nog tegen in brengen?
Welk deeltje heb je het over?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ja, als ze er deeltjes waarvan het bestaan nog niet is aangetoond bij verzinnen wel. Heb genoeg info gepost daar die ik nog niet weerlegd heb zien worden.
die toren bouwen is niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:56 schreef Izzy73 het volgende:
Over 100 years ago Nikola Tesla, the inventor of alternating current, started building the Wardenclyffe Tower, a 187 foot tall device that Tesla believed could be used for wireless communication and the wireless transmission of energy. The Tesla Planetary Research Program wants to recreate a modern version of the Wardenclyffe Tower to see if will really work.
The Tesla Planetary Research Program wants to raise $800,000 in an indiegogo.com crowdfunding project. The idea is to construct a new version of Tessla’s original design for a device that would transmit electric power around the world – for free.
That’s right, free electricity for the world.
Read more at http://www.tgdaily.com/st(...)#r6yizQtuVhUss0FT.99
Zou mooi zijn als het lukt ......
Deze b.v.quote:
Wat heeft dat met het falen van Tesla's voorspellingen te maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:07 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Deze b.v.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Higgsboson
Alles wat Higgs deed was de Aether een andere naam geven.
http://changingpower.net/(...)iggs-field-is-ether/
http://stevekayser.com/ce(...)f-grand-unification/
Niet speciaal voor jou, maar wat eerder gepost leesvoer.
http://www.tuks.nl/wiki/i(...)rsEinsteinRelativity
In voor mij begrijpelijke Taal:
http://johannez.nl/oud/content/theorie/theoriefinal2.htm
quote:Q: Why is Einstein's Special Relativity Theory so bizarre? Is our universe really that strange?
"A: Einstein's Special Relativity Theory is all a mistake. Not only can clear errors be found in all supporting experiments and thought experiments, but even Einstein's own mathematical support for his theory has clear fatal errors. One of the flaws is so striking that two key lines were omitted from Einstein's published Special Relativity derivation found in his own book, Relativity: The Special and General Theory, published in 1961. A closer look at this derivation shows a large leap of logic that cannot be properly followed unless several missing lines are filled in. There is only one mathematically viable way to fill in these missing lines, which is shown below in simplified form:
Line 1: x = a + b -- note: speed-of-light term, c, has dropped out entirely by this point
Line 2: x = a + b * (c2/ c2) -- the undefined symbol, c, is artificially re-introduced
Now, let the symbol y stand for the expression (b * c2)
Line 3: x = a + y / c2 -- the symbol, c, is kept from canceling by hiding it within y in the numerator
The two missing lines, now added above as lines 1 & 2, show that the speed-of-light term drops out of the derivation entirely and should never have appeared in the final equations. The above improper mathematical operations are the only way to add it back in, yet do not actually add the speed of light back at all, but only the meaningless letter C from the alphabet. Any letter from A to Z could have been chosen, showing how meaningless and arbitrary it was to choose the letter C, which was used to represent the speed of light earlier in the derivation before it dropped out completely."
Waar komt dat laatste stuk uit?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:11 schreef DeMolay het volgende:
Hier Resonancer ,nog een paar goede linkjes voor je verzameling
http://peswiki.com/index.(...)_Theory_and_Practice
mooie discussie met oud UT gediende
http://www.tuks.nl/wiki/index.php/Main/DiscussieKloptdatwel
Eric dollard mag natuurlijk niet ontbreken
Condensed Intro to Tesla Transformers
http://www.tuks.nl/pdf/Er(...)20Eric%20Dollard.pdf
vond deze ook wel aardig om te plaatsen
[..]
Het falen van e=mc2 bedoel je?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het falen van Tesla's voorspellingen te maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |