abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:41:17 #1
437333 ffz
MoneyMachine
pi_150858286
Wat levert veel centjes op:

1- Traden (dus iedere paar dagen of weken posities sluiten en nieuwe posities nemen etc..etcc...)

OFFFFFFFFFFFFF

2- Een portefeuille opstellen en voor meerdere jaren zo houden en niet aan rommelen (Buy and hold)
pi_150858522
Ik trade vooral erg veel. Ik kies vaak 1 player waarvan ik meerdere aandelen heb en die ik vervolgens verkoop als de waarde grofweg 10 % is toegenomen. Het is belangrijk de markt in de gaten te houden en om bijv. ook te speculeren. Als een player goed heeft gespeeld neemt zijn waarde toe omdat hij een IF krijgt. Succes!
pi_150859096
optie 1 levert zonder twijfel de meeste centjes op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:46:52 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_150861517
Met traden zul jij sowieso verliezen, en beleggen is op dit moment ook niet mee lucratief.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 21:29:05 #5
437333 ffz
MoneyMachine
pi_150863755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:46 schreef LXIV het volgende:
Met traden zul jij sowieso verliezen, en beleggen is op dit moment ook niet mee lucratief.
Waarom denk jij dat ik door te traden ga verliezen? Ken je mij?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 21:29:58 #6
437333 ffz
MoneyMachine
pi_150863799
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:02 schreef stavromulabeta het volgende:
optie 1 levert zonder twijfel de meeste centjes op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optie 1 kost ook veel (denk aan commisie of spread kosten) en het is zeer moeilijk.
pi_150872659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:29 schreef ffz het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat ik door te traden ga verliezen? Ken je mij?
als je een god zou zijn, hoefde je dit niet te vragen...
pi_150882729
Wel grappig dat ik je eerst een aantal keren tegen kom op een topic over dat je geld aan het schooien bent omdat je zo goed bent in traden. Je zou omgerekend meer dan 100% rendement per maand halen en dan vraag je nu wat nou het meeste oplevert....
pi_150883450
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:07 schreef Rengar het volgende:
Wel grappig dat ik je eerst een aantal keren tegen kom op een topic over dat je geld aan het schooien bent omdat je zo goed bent in traden. Je zou omgerekend meer dan 100% rendement per maand halen en dan vraag je nu wat nou het meeste oplevert....
is dit die held met zijn hefboom 50?
pi_150883808
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

is dit die held met zijn hefboom 50?
Dit is de held die binnenkort zijn resultaten van maart bekend gaat maken. Ik wacht in spanning af. ;)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:51:18 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_150892570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:29 schreef ffz het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat ik door te traden ga verliezen? Ken je mij?
Uit het feit dat je deze vraag op dit forum stelt maak ik op dat je een amateur bent. En als amateur zul je sowieso niks gaan verdienen met traden.

Maar begin er vooral aan, net als je 150 voorgangers die hier een soortgelijke vraag stelden en hun klein spaartegoedje vergokten op de beurs.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_150893774
pi_150906756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uit het feit dat je deze vraag op dit forum stelt maak ik op dat je een amateur bent. En als amateur zul je sowieso niks gaan verdienen met traden.

Maar begin er vooral aan, net als je 150 voorgangers die hier een soortgelijke vraag stelden en hun klein spaartegoedje vergokten op de beurs.
Ja, maar je begint in alles als amateur. Als je in het leven staat met het idee ik ben een amateur ik ga het toch nooit maken. Zal die voorspelling zeker uitkomen.
  zondag 22 maart 2015 @ 18:21:21 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_150919282
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:12 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ja, maar je begint in alles als amateur. Als je in het leven staat met het idee ik ben een amateur ik ga het toch nooit maken. Zal die voorspelling zeker uitkomen.
Ik zou mezelf ondertussen geen amateur meer hoeven noemen, na 20 jaar ervaring met beleggen en in principe voldoende inkomsten om van te leven. En zelfs dan nog weet ik dat speculeren als particulier een hopeloze zaak is en je vroeger of later altijd onder de streep eindigt.
Zelfs instappen voor buy and hold is op dit moment niet aan te bevelen, gezien het te verwachtten -lage- rendement.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:18:03 #15
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_150936229
Waar blijven de resultaten van je belegging met een hefboom van 50 :')
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_150950458
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou mezelf ondertussen geen amateur meer hoeven noemen, na 20 jaar ervaring met beleggen en in principe voldoende inkomsten om van te leven. En zelfs dan nog weet ik dat speculeren als particulier een hopeloze zaak is en je vroeger of later altijd onder de streep eindigt.
Zelfs instappen voor buy and hold is op dit moment niet aan te bevelen, gezien het te verwachtten -lage- rendement.
Je hebt 20 jaar ervaring, je kunt van die inkomsten leven. Maar speculeren als particulier is volgens jou wel een hopeloze zaak en je zult altijd onder de streep eindigen...
Je bent dus of geen particuliere belegger of je spreekt je zelf tegen.
pi_150950502
Mensen die het over 'centjes' hebben verdienen sowieso niets
  maandag 23 maart 2015 @ 15:45:55 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_150950690
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:39 schreef Rengar het volgende:

[..]

Je hebt 20 jaar ervaring, je kunt van die inkomsten leven. Maar speculeren als particulier is volgens jou wel een hopeloze zaak en je zult altijd onder de streep eindigen...
Je bent dus of geen particuliere belegger of je spreekt je zelf tegen.
Of ik speculeer niet, dat is natuurlijk ook nog een optie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_150950776
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of ik speculeer niet, dat is natuurlijk ook nog een optie.
Dat kan ook, je post iets te snel gelezen dan ;)
pi_150987692
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou mezelf ondertussen geen amateur meer hoeven noemen, na 20 jaar ervaring met beleggen en in principe voldoende inkomsten om van te leven. En zelfs dan nog weet ik dat speculeren als particulier een hopeloze zaak is en je vroeger of later altijd onder de streep eindigt.
Zelfs instappen voor buy and hold is op dit moment niet aan te bevelen, gezien het te verwachtten -lage- rendement.
Voor de gemiddelde particulier wel, maar er zijn uitzonderingen. Ik ken figuren (waaronder mijzelf) die structureel met actief handelen, eerder swingtraden dan daytraden, de markt verslaan en jaarlijks absolute rendementen boeken. Vergt zeer hoog kennisniveau en wat tijd, maar het is mogelijk.
pi_150989919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:55 schreef Homey het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde particulier wel, maar er zijn uitzonderingen. Ik ken figuren (waaronder mijzelf) die structureel met actief handelen, eerder swingtraden dan daytraden, de markt verslaan en jaarlijks absolute rendementen boeken. Vergt zeer hoog kennisniveau en wat tijd, maar het is mogelijk.
Die absolute rendementen zijn lijkt me wel genoeg om van te leven? Waar moet ik aan denken bij de meerderheid van de particulieren?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:16:09 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151005336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Rengar het volgende:

[..]

Die absolute rendementen zijn lijkt me wel genoeg om van te leven? Waar moet ik aan denken bij de meerderheid van de particulieren?
Afhankelijk van het beursklimaat natuurlijk, maar ik geloof dat de gemiddelde particulier de afgelopen jaren iets van 0,4% gedraaid heeft. In de min, wel te verstaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_151005677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Afhankelijk van het beursklimaat natuurlijk, maar ik geloof dat de gemiddelde particulier de afgelopen jaren iets van 0,4% gedraaid heeft. In de min, wel te verstaan.
Toch wel knap dat ze dat presteren als je ziet dat alle indexen de afgelopen jaren toch behoorlijk zijn gegroeid. Kwestie van verkeerde timing en TE vaak handelen denk ik, waardoor ook je transactiekosten flink oplopen.
Dag iedereen.
pi_151010684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Rengar het volgende:

[..]

Die absolute rendementen zijn lijkt me wel genoeg om van te leven? Waar moet ik aan denken bij de meerderheid van de particulieren?
zeker 90% verliest. Laat ik het zo zeggen, het clubje wat structureel geld verdient is echt klein. Ik heb de afgelopen 2 jaar flink geharkt op de beurs, maar dit zegt niets over de toekomst. Ik kan zo maar geld verliezen de komende maanden, who knows.
pi_151010703
En als de beurzen keren, het is immers al een jarenlange hosanna stemming op de beurs, dan krijg je helemaal een shake-out. Veel mensen zijn vol belegd, dus reken maar dat gigantisch veel particulieren uit de boom worden geschud.
pi_151013631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:16 schreef LXIV het volgende:Afhankelijk van het beursklimaat natuurlijk, maar ik geloof dat de gemiddelde particulier de afgelopen jaren iets van 0,4% gedraaid heeft. In de min, wel te verstaan.
Het is wel een interessante paradox. Maar de meeste beleggers passen inderdaad het "Buy High, Sell Low" principe toe.

Zie maar eens naar de in- en outflows van US beleggingsfondsen (bron):



Veel outflow sinds de val van Lehman en zelfs in 2011-2012. Pas in 2013 keerden beleggers terug, bijna niemand koopt op de dip van 2009-2010. De voorbije twee jaar en zelfs YTD is het resultaat nog positief te noemen, maar hier en in andere threads zie je nog mensen aan de zijlijn staan toekijken. Die winnen natuurlijk ook niets.

In de VS is het niet beter gesteld met de "gemiddelde belegger":
http://www.forbes.com/sit(...)nt-return-is-so-low/
pi_151013713
.

[ Bericht 99% gewijzigd door zipcon op 25-03-2015 11:29:21 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:38:04 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151014035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:25 schreef zipcon het volgende:

[..]

Het is wel een interessante paradox. Maar de meeste beleggers passen inderdaad het "Buy High, Sell Low" principe toe.

Zie maar eens naar de in- en outflows van US beleggingsfondsen (bron):

[ afbeelding ]

Veel outflow sinds de val van Lehman en zelfs in 2011-2012. Pas in 2013 keerden beleggers terug, bijna niemand koopt op de dip van 2009-2010. De voorbije twee jaar en zelfs YTD is het resultaat nog positief te noemen, maar hier en in andere threads zie je nog mensen aan de zijlijn staan toekijken. Die winnen natuurlijk ook niets.

In de VS is het niet beter gesteld met de "gemiddelde belegger":
http://www.forbes.com/sit(...)nt-return-is-so-low/
Je ziet nu de particulieren weer instappen, na een paar jaar winsten. Terwijl de te verwachten rendementen nu natuurlijk niet zo hoog meer zijn en het risico juist wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_151014355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef Homey het volgende:

[..]

zeker 90% verliest. Laat ik het zo zeggen, het clubje wat structureel geld verdient is echt klein. Ik heb de afgelopen 2 jaar flink geharkt op de beurs, maar dit zegt niets over de toekomst. Ik kan zo maar geld verliezen de komende maanden, who knows.
wow, wat een prestatie _O_

Je hebt geen Imtech gekocht _O_
pi_151014371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:38 schreef LXIV het volgende:Je ziet nu de particulieren weer instappen, na een paar jaar winsten. Terwijl de te verwachten rendementen nu natuurlijk niet zo hoog meer zijn en het risico juist wel.
Zoals bij elke crisis zal er wel een dramatisch verhaal in de populaire media komen. De opa die zijn pensioen in rook ziet opgaan door World Online, de brave huisvader die geen spaargeld meer heeft na een Fortis debacle, ...

Misschien dat het volgende schrijnende verhaal de kleine spaarder brengt die even dacht in te zetten op CoCos van 6-9% als veilige belegging. Er is altijd wel wat.
pi_151014443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:49 schreef zipcon het volgende:

[..]

Zoals bij elke crisis zal er wel een dramatisch verhaal in de populaire media komen. De opa die zijn pensioen in rook ziet opgaan door World Online, de brave huisvader die geen spaargeld meer heeft na een Fortis debacle, ...

Misschien dat het volgende schrijnende verhaal de kleine spaarder brengt die even dacht in te zetten op CoCos van 6-9% als veilige belegging. Er is altijd wel wat.
en wat leren deze verhalen ons? Spreiden !
pi_151014612
Langetermijn geeft vooral meer rust. Daytraden moet er niet aan denken.

Zelf haal ik trouwens meeste rendement met real-life arbitrage van goederen(bazenterm voor hosselen) iets wat veel mensen onderschatten als mogelijkheid om geld met geld te verdienen
pi_151014991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef Kandijfijn het volgende:
Langetermijn geeft vooral meer rust. Daytraden moet er niet aan denken.

Zelf haal ik trouwens meeste rendement met real-life arbitrage van goederen(bazenterm voor hosselen) iets wat veel mensen onderschatten als mogelijkheid om geld met geld te verdienen
Heet zoiets niet een winkel?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151015105
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:51 schreef Yreal het volgende:en wat leren deze verhalen ons? Spreiden !
De gemiddelde belegger leert vooral...niets. De fouten zijn even cyclisch als de economie, het komt telkens terug.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 25 maart 2015 @ 13:07:16 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151017051
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:49 schreef zipcon het volgende:

Misschien dat het volgende schrijnende verhaal de kleine spaarder brengt die even dacht in te zetten op CoCos van 6-9% als veilige belegging. Er is altijd wel wat.
Het trieste is natuurlijk dat het dit keer geen ongeluk betreft maar officieel beleid van centrale banken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151017320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heet zoiets niet een winkel?
Er worden ook spullen buiten winkels of handelszaken verkocht ;)
pi_151017418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Er worden ook spullen buiten winkels of handelszaken verkocht ;)
Waar moet ik dan aan denken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151017469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waar moet ik dan aan denken?
Horeca-apparaten, horecameubilair, drankvoorraad :). In mijn geval dan maar er zijn natuurlijk ook andere takken van sport.
pi_151017753
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Horeca-apparaten, horecameubilair, drankvoorraad :). In mijn geval dan maar er zijn natuurlijk ook andere takken van sport.
Ah die koop je op bij veilingen of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151018047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef Homey het volgende:

[..]

zeker 90% verliest. Laat ik het zo zeggen, het clubje wat structureel geld verdient is echt klein. Ik heb de afgelopen 2 jaar flink geharkt op de beurs, maar dit zegt niets over de toekomst. Ik kan zo maar geld verliezen de komende maanden, who knows.
Ik heb ook veel gehoord van de regel dat rond de 90% van de particulieren beleggers geen winst maken, maar is er ook iemand die mij kan verwijzen naar een studie of een betrouwbare bron ofzo want zelf ben ik particulier ook al iets van 6-8 maanden aan het handelen maar ik behaal (na de eerste 2 maanden natuurlijk in het rood gestaan te hebben) nu een stabiel rendement van ongeveer 2,2% per maand.
Terwijl ik nou niet echt denk dat ik een edge heb ofzo. Natuurlijk zijn dit nou niet echt bepaald de moeilijkste tijden om geld de verdienen met handelen (echter heeft dit niet echt veel invloed op mijn tradingsplan want ik short zowaar meer dan dat ik long ga) maar alsnog als ik hoor van die 90% weet ik niet of ik dit wel voor waar aan moet nemen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:46:01 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151018239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:40 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ik heb ook veel gehoord van de regel dat rond de 90% van de particulieren beleggers geen winst maken, maar is er ook iemand die mij kan verwijzen naar een studie of een betrouwbare bron ofzo want zelf ben ik particulier ook al iets van 6-8 maanden aan het handelen maar ik behaal (na de eerste 2 maanden natuurlijk in het rood gestaan te hebben) nu een stabiel rendement van ongeveer 2,2% per maand.
Terwijl ik nou niet echt denk dat ik een edge heb ofzo. Natuurlijk zijn dit nou niet echt bepaald de moeilijkste tijden om geld de verdienen met handelen (echter heeft dit niet echt veel invloed op mijn tradingsplan want ik short zowaar meer dan dat ik long ga) maar alsnog als ik hoor van die 90% weet ik niet of ik dit wel voor waar aan moet nemen.
De afgelopen 6-8 maanden zaten we dan ook in een enorme bullmarkt. Dat is jouw edge geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_151018725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De afgelopen 6-8 maanden zaten we dan ook in een enorme bullmarkt. Dat is jouw edge geweest.
Wanneer je het stukje hierboven helemaal had doorgelezen heb je kunnen lezen dat ik vooral short. Ik snap niet waarom dat dan een bullmarkt als edge helpt.
pi_151018862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ah die koop je op bij veilingen of zo.
Bij voorkeur voordat het bij veilingen komt ik ken nogal veel mensen in deze branche. Regelmatig willen mensen af van dure apparaten die ze het minder gebruiken dan verwacht of omdat ze stoppen en het geld goed kunnen gebruiken. Als jij ze enkele honderden of zelfs duizenden euro's contant kan geven binnen een kwartiertje kan je vaak uitstekende prijzen krijgen. Af en toe heb ik geluk en kan ik een deal sluiten met een curator.

Zet ze een tijd bij mijn opa en oma in de schuur reinig het een keer grondig. Zodra er weer ergens een restaurant start heb ik wat materiaal paraat. Zelfs als ik geen winst pak is nog niet alles verloren omdat ik dan vaak weer een ingang heb om mijn trainingen te verkopen.

Voor mij persoonlijk haal ik hierop een hoger rendement dan ik ooit zou kunnen op de beurs. Heb een goede vriend van mij die doet ongeveer hetzelfde met gereedschap voor klussenbedrijven die krengen gaan constant op de fles en de zoveelste starter zoekt dan altijd weer goedkope spullen. Heb wel eens overwogen daarin te stappen maar ik heb daar (nog) geen netwerk en niet veel verstand van gereedschap ;(
pi_151019033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:40 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ik heb ook veel gehoord van de regel dat rond de 90% van de particulieren beleggers geen winst maken, maar is er ook iemand die mij kan verwijzen naar een studie of een betrouwbare bron ofzo want zelf ben ik particulier ook al iets van 6-8 maanden aan het handelen maar ik behaal (na de eerste 2 maanden natuurlijk in het rood gestaan te hebben) nu een stabiel rendement van ongeveer 2,2% per maand.
Terwijl ik nou niet echt denk dat ik een edge heb ofzo. Natuurlijk zijn dit nou niet echt bepaald de moeilijkste tijden om geld de verdienen met handelen (echter heeft dit niet echt veel invloed op mijn tradingsplan want ik short zowaar meer dan dat ik long ga) maar alsnog als ik hoor van die 90% weet ik niet of ik dit wel voor waar aan moet nemen.
Het wordt wat gemaskeerd omdat we in een enorme bullmarkt leven. Wacht maar totdat de beurzen een keer flink dalen, dan krijg je een enorme wash-out. Veel particulieren zitten tot hun nek in de aandelen, vaak met margin.
pi_151031496
Natuurlijk niet geheel on-topic, maar hoeveel rendement maakt een gemiddelde professionele handelaar eigenlijk?
pi_151032013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Rengar het volgende:
Natuurlijk niet geheel on-topic, maar hoeveel rendement maakt een gemiddelde professionele handelaar eigenlijk?
Ze doen het grotendeels in lijn met de index:
http://www.marketwatch.co(...)he-market-2013-10-25

Bekeken over een lange termijn hebben ze een gemiddelde return. Enkel een paar handelaars doen beter, zoals Warren Buffett. En zelfs hij kan ernaast zitten, bvb met Tesco.

Natuurlijk gaan de meeste handelaars niet voor de beste return, ze halen de meeste winst uit management fees en een groot volume aan sales. Of ze het later goed doen is dan minder van tel. Er zijn wel initiatieven van de overheid om fund managers met een langere termijn te doen kijken door bonussen te spreiden over 3 jaar, maar ik betwijfel of het stelpen met een klein pleistertje effectief zal zijn.
pi_151032987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:06 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ze doen het grotendeels in lijn met de index:
http://www.marketwatch.co(...)he-market-2013-10-25

Bekeken over een lange termijn hebben ze een gemiddelde return. Enkel een paar handelaars doen beter, zoals Warren Buffett. En zelfs hij kan ernaast zitten, bvb met Tesco.

Natuurlijk gaan de meeste handelaars niet voor de beste return, ze halen de meeste winst uit management fees en een groot volume aan sales. Of ze het later goed doen is dan minder van tel. Er zijn wel initiatieven van de overheid om fund managers met een langere termijn te doen kijken door bonussen te spreiden over 3 jaar, maar ik betwijfel of het stelpen met een klein pleistertje effectief zal zijn.
Dus dat ligt dan volgens jou rond de 15-20% ?
pi_151039585
Ik geloof niet in daytraden dat is in mijn ogen een soort veredeld gokken. Ik heb het een tijdje geprobeerd, het gaf mij ook een boel onrust omdat je continu de koersen in de gaten moet houden.

Tegenwoordig zoek ik naar aandelen die in mijn ogen ondergewaardeerd zijn, en pas dan buy and hold toe. Dat geeft me niet alleen veel meer rust maar het levert ook meer op.
pi_151042361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:31 schreef Rengar het volgende:Dus dat ligt dan volgens jou rond de 15-20% ?
De gemiddelde return van de S&P500 is ongeveer 7-8%, dus het zal nog een stuk lager liggen.

Consistent 20% halen zit er enkel in voor Buffett en consoorten, dat is minder dan 1% van de professionele traders.
pi_151047879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:51 schreef Distortion het volgende:
Ik geloof niet in daytraden dat is in mijn ogen een soort veredeld gokken. Ik heb het een tijdje geprobeerd, het gaf mij ook een boel onrust omdat je continu de koersen in de gaten moet houden.

Tegenwoordig zoek ik naar aandelen die in mijn ogen ondergewaardeerd zijn, en pas dan buy and hold toe. Dat geeft me niet alleen veel meer rust maar het levert ook meer op.
Idd, scheelt veel tijd en frustratie, en levert zeker meer op, ook al is het omdat je veel minder kosten maakt.
pi_151064063
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:08 schreef zipcon het volgende:

[..]

De gemiddelde return van de S&P500 is ongeveer 7-8%, dus het zal nog een stuk lager liggen.

Consistent 20% halen zit er enkel in voor Buffett en consoorten, dat is minder dan 1% van de professionele traders.
Toch vind ik die vergelijking met Buffet vaak toch eentje die niet klopt. Natuurlijk kan ik met mijn vermogen dat op het moment niet boven de 100.000 komt niet de zelfde winsten boeken als Warren Buffet. Buffet heeft dan ook veel meer mogelijkheden (voorbeeld druk uitoefenen op het management als groot aandeelhouder of een geheel bedrijf opkopen).
Maar die 7-8% zit ik historisch gezien toch al ver boven....
pi_151065299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:12 schreef Rengar het volgende:Toch vind ik die vergelijking met Buffet vaak toch eentje die niet klopt. Natuurlijk kan ik met mijn vermogen dat op het moment niet boven de 100.000 komt niet de zelfde winsten boeken als Warren Buffet. Buffet heeft dan ook veel meer mogelijkheden (voorbeeld druk uitoefenen op het management als groot aandeelhouder of een geheel bedrijf opkopen).
Maar die 7-8% zit ik historisch gezien toch al ver boven....
Ja, geld maakt inderdaad nog veel meer geld. Hoewel hij, volgens zijn laatste newsletter, over het Paretopunt heen is om nog zulke groei te kunnen garanderen. Sinds 2009 is BRK pal op de performance van S&P500 geplakt.

De leverage om druk uit te oefenen werkt niet altijd, Carl Icahn heeft toch een paar keer tegen de muur gelopen. Maar ik geef toe, Bill Ackman kreeg uiteindelijk Herbalife op de knieen door negatieve reclame te spuien.
pi_151065519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:52 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ja, geld maakt inderdaad nog veel meer geld. Hoewel hij, volgens zijn laatste newsletter, over het Paretopunt heen is om nog zulke groei te kunnen garanderen. Sinds 2009 is BRK pal op de performance van S&P500 geplakt.

De leverage om druk uit te oefenen werkt niet altijd, Carl Icahn heeft toch een paar keer tegen de muur gelopen. Maar ik geef toe, Bill Ackman kreeg uiteindelijk Herbalife op de knieen door negatieve reclame te spuien.
Ja dat over pareto efficiëntie had ik ook ergens gelezen. Best wel grappig, je hebt als het ware te veel geld zodat je niet meer een juiste bestemming hebt om een hoog rendement te halen. Alleen wanneer je het bedrijf toch in verschillende delen splits heb je toch nergens last meer van dus ik begrijp niet echt waarom dat het zo erg een probleem moet zijn.
pi_151066471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:59 schreef Rengar het volgende:Ja dat over pareto efficiëntie had ik ook ergens gelezen. Best wel grappig, je hebt als het ware te veel geld zodat je niet meer een juiste bestemming hebt om een hoog rendement te halen. Alleen wanneer je het bedrijf toch in verschillende delen splits heb je toch nergens last meer van dus ik begrijp niet echt waarom dat het zo erg een probleem moet zijn.
Splitsen zou kunnen, maar dat is niet zijn stijl. Het is geen private equity groep dat vaak zit te cashen.

Zijn procedure om goede bedrijven te vinden bevat wel wat eisen (bron):

quote:
We are eager to hear from principals or their representatives about businesses that meet all of the following criteria:

(1) Large purchases (at least $75 million of pre-tax earnings unless the business will fit into one of our existing units),
(2) Demonstrated consistent earning power (future projections are of no interest to us, nor are “turnaround” situations),
(3) Businesses earning good returns on equity while employing little or no debt,
(4) Management in place (we can’t supply it),
(5) Simple businesses (if there’s lots of technology, we won’t understand it),
(6) An offering price (we don’t want to waste our time or that of the seller by talking, even preliminarily, about a transaction when price is unknown).
Hij kon vroeger wel een paar bedrijven vinden die het waard waren, met miljarden moet hij wel vele bedrijven vinden en die zijn er niet:

quote:
Cigar-butt investing (buying cheap stocks) was scalable only to a point. With large sums, it would never work well.

In addition, though marginal businesses purchased at cheap prices may be attractive as short-term investments, they are the wrong foundation on which to build a large and enduring enterprise. Selecting a marriage partner clearly requires more demanding criteria than does dating.
Niettemin heeft hij deze week wel een fantastische deal weten uit te werken met Kraft/Heinz:
http://seekingalpha.com/n(...)older-of-kraft-heinz

Waarschijnlijk zijn er hier anderen die veel meer weten over Warren Buffett dan mij, ik volg hem namelijk niet op de voet ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')