abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150849534
Ik hoop dat ik het hier goed plaats

Hallo iedereen,

Ik zit er over te denken om het ouderlijk huis tzt te gaan verlaten en ben dus aan het rondkijken naar een woning. Huren sta je in mijn regio ongeveer 3 tot 6 jaar op de wachtlijst, een woning kopen kan ik financieel niet.

Nu was ik voor mijn werk enige tijd geleden op een woonwagenkamp, de klant waar ik heen moest liet mij in zijn huis/woonwagen binnen. We kwamen wat aan de praat en ik vroeg hem wat zo'n wagen ongeveer kost hij vertelde mij dat hij zijn wagen gebruikt gekocht had voor ongeveer 40.000 euro we praten dan over een wagen van ongeveer 75 a 80m2 ik dacht nou dat is niet erg duur.

Daarop ben ik me hier eens een beetje in gaan verdiepen, deze woningen zijn stukken goedkoper dan stenen woningen en gaan gemiddeld 40 jaar me. Een nieuwe woonwagen van pak hem beet 80m2 zit op ongeveer 75.000 euro en een gebruikte rond (zonder opknap werk) rond de 35.000 ex transport dit ligt zo ongeveer rond de 1000 tot 2000 euro, allemaal erg betaalbaar dus.

Nu de hamvraag, ik kan een stuk bouwgrond kopen. Mijn vraag is zal het mogelijk moeten zijn om op een stuk (normaal) bouwgrond een woonwagen te plaatsen?

Ik heb het dan dus over een wagen/woning zoals dit:
De steenstrips zijn in div kleuren te krijgen normaal steenkleur tot wit zoals op de foto.

En niet zo'n hok als dit.
pi_150849587
Volgens mij hebben de meeste gemeentes bepaalde gebieden bestemd voor woonwagens.
pi_150849596
ga je dan ook elke week toeterend door het dorp om oud ijzer in te zamelen?

maar serieus: nee dat mag niet, die dingen mogen alleen op een kamp
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_150849612
De woonwagen zelf is niet zo duur, maar de witmarmeren vloer, de gouden kranen en de swarovski-engeltjes maken het duur.
pi_150849641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:51 schreef DonJames het volgende:
De woonwagen zelf is niet zo duur, maar de witmarmeren vloer, de gouden kranen en de swarovski-engeltjes maken het duur.
Ahjoh gewoon een bietje velgen, auto's en brommers handelen
pi_150849647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:51 schreef DonJames het volgende:
Je vergeet de marmeren pilaren met bloempotten O+
pi_150849693
Ik weet niet of je het zelf betaalt of zou willen financieren middels een hypotheek, maar dat laatste wordt erg lastig.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:54:03 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_150849701
Als de bouwkavel groot genoeg is kun je het als tijdelijke woning neerzetten en alvast een gat graven voor de fundering van het te bouwen huis. Anders word het erg lastig om het te plaatsen wat betreft regelgeving
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:06:50 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150850186
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Volgens mij hebben de meeste gemeentes bepaalde gebieden bestemd voor woonwagens.
Zeg maar gerust alle. Dit is zelfs zo opgenomen in het kadaster.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150850383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:54 schreef zalkc het volgende:
Als de bouwkavel groot genoeg is kun je het als tijdelijke woning neerzetten en alvast een gat graven voor de fundering van het te bouwen huis. Anders word het erg lastig om het te plaatsen wat betreft regelgeving
Nee man, dat arme ezeltje trekt die wagen nooit meer uit dat gat ;(

Sapperdeflap!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:12:47 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150850399
Iets met 'bestemmingsplan' inderdaad! ;) Je mag hem alleen neerzetten op een 'standplaats'. Voor de WOZ ook een interessante :)

Een bestemmingswijziging kun je alleen wel op je buik schrijven :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150850633
Die bovenste is gewoon een huis zonder fundering, geen wagen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_150850959
Voor alle lolbroeken :) wat maakt het nu uit of je in een woonwagen, of veel te duur huis of flatje woont. Iedereen zijn voorkeur toch? Ik zal het zeker niet erg vinden in een woonwagen te wonen die dingen doen tegenwoordig niets onder voor een stenen huis.

Het is ook geen "wagen" of caravan meer. Een woonwagen is een huis met daaronder wielen, de meeste (woonwagens) zoals de witte hebben geen wielen meer en heten tegenwoordig ook verplaatsbare woningen.

Wat ik erg interessant vindt is waarom zal je wel een houten woning mogen zetten en geen (woonwagen).

Als we bijvoorbeeld kijken naar een wmo woning die dingen kan je doorgaans zelf vergunningsvrij achter je normale huis zetten dit zijn omgebouwde units of zeecontainers.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:39:00 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150851199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:30 schreef stefan-s het volgende:
Voor alle lolbroeken :) wat maakt het nu uit of je in een woonwagen, of veel te duur huis of flatje woont. Iedereen zijn voorkeur toch? Ik zal het zeker niet erg vinden in een woonwagen te wonen die dingen doen tegenwoordig niets onder voor een stenen huis.

Het is ook geen "wagen" of caravan meer. Een woonwagen is een huis met daaronder wielen, de meeste (woonwagens) zoals de witte hebben geen wielen meer en heten tegenwoordig ook verplaatsbare woningen.

Wat ik erg interessant vindt is waarom zal je wel een houten woning mogen zetten en geen (woonwagen).

Als we bijvoorbeeld kijken naar een wmo woning die dingen kan je doorgaans zelf vergunningsvrij achter je normale huis zetten dit zijn omgebouwde units of zeecontainers.
Dan mag je zo'n soort van woning nog steeds niet zomaar op een bouwkavel zetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150851368
Ok, duidelijk.

Wat is hiervoor de reden? Ik probeer een beetje info in te winnen....
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:46:30 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150851412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:44 schreef stefan-s het volgende:
Ok, duidelijk.

Wat is hiervoor de reden? Ik probeer een beetje info in te winnen....
Volgens mij is hierboven daar al e.e.a. over gezegd, qua bestemmingsplan, standplaatsen voor woonwagens en gemeentelijk beleid.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:51:23 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150851571
Ik zal het niet doen; er heerst bij veel gemeenten (al dan niet terecht) een uitsterfbeleid op woonwagengebieden.
pi_150851932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:51 schreef xzaz het volgende:
Ik zal het niet doen; er heerst bij veel gemeenten (al dan niet terecht) een uitsterfbeleid op woonwagengebieden.
Alsof ie daar ooit om heeft gevraagd.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_150852248
Oke, bedankt allemaal.

Het uitsterfbeleid is volgensmij al weer van de baan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit in strijd was met de Europese rechten van de mens, dit is ook voor de europese raad geweest.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:22:32 #20
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_150852365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:18 schreef stefan-s het volgende:
Oke, bedankt allemaal.

Het uitsterfbeleid is volgensmij al weer van de baan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit in strijd was met de Europese rechten van de mens, dit is ook voor de europese raad geweest.
Verandert niks aan het principe, hooguit de constructie.
Feit is dat gemeenten af willen van (grote) concentraties wwk-woningen.
Kampjes die er nog zijn worden "versteend", d.w.z. dat er woonwagens vervangen worden door stenen huizen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:23:57 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150852412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:18 schreef stefan-s het volgende:
Oke, bedankt allemaal.

Die was niet bindend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:05 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Alsof ie daar ooit om heeft gevraagd.
Ja, het kansloos om een stuk grond / kavel te kopen en daarop een woonwagen neer te zetten.
pi_150852719
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik weet niet of je het zelf betaalt of zou willen financieren middels een hypotheek, maar dat laatste wordt erg lastig.
als woonwagenbewoner dien je toch normaal wel met een stuk of 100 500¤ biljetten in je achterzak rond te lopen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_150853711
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij is hierboven daar al e.e.a. over gezegd, qua bestemmingsplan, standplaatsen voor woonwagens en gemeentelijk beleid.
Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen bovenstaande (dat huismodel) en zeg een prefab catalogus woning? Wat maakt dat de één wel kan en de ander niet?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:32:21 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150854186
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen bovenstaande (dat huismodel) en zeg een prefab catalogus woning? Wat maakt dat de één wel kan en de ander niet?
Ik kan het je niet vertellen.
pi_150856156
Komt nooit door de welstandscommissie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')