abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2015 @ 14:37:19 #251
364681 over_hedge
pi_150812660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou ik mis gewoon de uitdaging, ik bouw wat en het loopt vol. Geld geen gebrek altijd in de plus zelfde geldt voor inwoner aantal.

Het zou gewoon toffer zijn als er onverwachte scenario's gebeuren. Een nuke op je stad of zo.
Een nuke? Dan is in 1x heel de stad weg en kan je er jaren niet meer bouwen door de straling.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_150812722
quote:
5s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:37 schreef Vinno het volgende:

[..]

Okay nice.

En ik was net beetje aan het zoeken op internet (vanaf mijn werk, dus kan het niet zelf testen), maar bij Simcity (5) gingen de bewoners elke ochtend naar hun werk. Dat kwam er dan op neer dat ze gewoon naar het dichtstbijzijnde kantoorgebouw/fabriek/whatever reden en als die "vol" was reden ze naar de volgende.
Is dat in dit spel anders?

Dat iemand met een mega hoge opleiding bijvoorbeeld elke dag naar de andere kant van de map rijdt om specifiek naar zijn "eigen" werk te gaan in een laboratorium wat daar staat?
:Y
Cims wonen ook echt in een huis. Je kan ze volgen van hun huis -> werk en andersom. Ze hebben echt een soort leven zeg maar :P
Niet dat gefudgede bagger uit SC.
Nait Soezn Moar Broezn
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:42:48 #253
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150812823
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:39 schreef Divje het volgende:

[..]

:Y
Cims wonen ook echt in een huis. Je kan ze volgen van hun huis -> werk en andersom. Ze hebben echt een soort leven zeg maar :P
Niet dat gefudgede bagger uit SC.
Ohja, dat was inderdaad ook ja. Dat ze andersom idd maar gewoon richting het eerste de beste huis reden :D

Word er helemaal blij van dat zulke dingen dus wel realistisch kunnen (i.t.t. Simcity).
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:44:28 #254
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150812876
quote:
5s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:37 schreef Vinno het volgende:
En ik was net beetje aan het zoeken op internet (vanaf mijn werk, dus kan het niet zelf testen), maar bij Simcity (5) gingen de bewoners elke ochtend naar hun werk. Dat kwam er dan op neer dat ze gewoon naar het dichtstbijzijnde kantoorgebouw/fabriek/whatever reden en als die "vol" was reden ze naar de volgende.
Is dat in dit spel anders?

Dat iemand met een mega hoge opleiding bijvoorbeeld elke dag naar de andere kant van de map rijdt om specifiek naar zijn "eigen" werk te gaan in een laboratorium wat daar staat?
Het is niet random zoals bij SimCity(5). deze Cims hebben en houden hetzelfde huis, krijgen kinderen en hebben een vaste baan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150812899
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:42 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ohja, dat was inderdaad ook ja. Dat ze andersom idd maar gewoon richting het eerste de beste huis reden :D

Word er helemaal blij van dat zulke dingen dus wel realistisch kunnen (i.t.t. Simcity).
Enige wat wel irritant is is hoe de tijd verloopt. Maar met die 1/4 aging speed mod is het nog leuker en realistischer :Y
Nait Soezn Moar Broezn
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:48:29 #256
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150813006
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is niet random zoals bij SimCity(5). deze Cims hebben en houden hetzelfde huis, krijgen kinderen en hebben een vaste baan.
Ja super nice :)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:44 schreef Divje het volgende:

[..]

Enige wat wel irritant is is hoe de tijd verloopt. Maar met die 1/4 aging speed mod is het nog leuker en realistischer :Y
Ja die heb ik idd al toegevoegd aan Steam nadat ik al die positieve reacties las :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 maart 2015 @ 14:48:57 #257
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150813023
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Een nuke nog wel. _O- Maar ja, snap wel wat je bedoelt, vergeleken met SC4 is dit echt veel te makkelijk.
Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan.
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:50:52 #258
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150813074
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan.
True, en aangezien het volledig moddable is maak ik me ook geen enkele zorgen. Het spel is gewoon nog niet zover als ik zou willen.

Je ziet gewoon overal de moddable vectors. De trein is nu bijvoorbeeld mega eenvoudig. Stationnetje hier, stationnetje daar. Lijntje ertussen en cashen.

Maar hier zie ik zeker mogelijkheden om TTD functionaliteit toe te voegen. Hele verstandige keuze van de developers om dit zo open te laten.

Alleen is het wel wat jammer dat dit als release uitgebracht is en niet als early access. Imho is dit spel gewoon nog niet af.
pi_150813078
Zit nog steeds te wachten op de eerste McDonalds of Los Pollos Hermanos die opent in m'n dorp ;(
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150813112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

True, en aangezien het volledig moddable is maak ik me ook geen enkele zorgen. Het spel is gewoon nog niet zover als ik zou willen.

Je ziet gewoon overal de moddable vectors. De trein is nu bijvoorbeeld mega eenvoudig. Stationnetje hier, stationnetje daar. Lijntje ertussen en cashen.

Maar hier zie ik zeker mogelijkheden om TTD functionaliteit toe te voegen. Hele verstandige keuze van de developers om dit zo open te laten.

Alleen is het wel wat jammer dat dit als release uitgebracht is en niet als early access. Imho is dit spel gewoon nog niet af.
Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek _O- Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp.

Er was ergens een link die beschreef hoe je het best om kon gaan met de treinen. Gaat meer werk in zitten dan je denkt :P

Er zit sowieso al wel een behoorlijk uitgeklede mechanic van Cities In Motion in het spel. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog uitgebreid :)
Nait Soezn Moar Broezn
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 maart 2015 @ 14:52:58 #261
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150813134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef BarryOSeven het volgende:
Alleen is het wel wat jammer dat dit als release uitgebracht is en niet als early access. Imho is dit spel gewoon nog niet af.
Dit zijn van die spellen waar je eeuwig aan kunt programmeren. Het is nooit af. Onderdelen kunnen altijd beter. De balans is er en die is ijzersterk. Er zullen dmv DLC & updates echt wel dingen verbeterd worden, maar om nou te zeggen dat dit spel niet af is, vind ik wat overdreven.
Kan het prima spelen, het crasht niet en ik kan een stad bouwen.
pi_150813238
Die update is maar 15,9 MB joh
pi_150813242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek _O- Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp.

Er was ergens een link die beschreef hoe je het best om kon gaan met de treinen. Gaat meer werk in zitten dan je denkt :P

Er zit sowieso al wel een behoorlijk uitgeklede mechanic van Cities In Motion in het spel. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog uitgebreid :)
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408643569
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:59:06 #264
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150813307
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef Divje het volgende:
Zit nog steeds te wachten op de eerste McDonalds of Los Pollos Hermanos die opent in m'n dorp ;(
Oh tof, heb ze ook toegevoegd :)
pi_150813315
(Users with the Disable Film Grain mod subscribed from Steam workshop and enabled will be notified with a "Console warning" when the game start and the game will automatically disable the mod and set the film grain amount to 0 so that no action from users is required apart from closing the Console panel).

_O_

Dit spel en gewoon alles O+ O+
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:02:29 #266
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150813388
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek _O- Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp.

Er was ergens een link die beschreef hoe je het best om kon gaan met de treinen. Gaat meer werk in zitten dan je denkt :P

Er zit sowieso al wel een behoorlijk uitgeklede mechanic van Cities In Motion in het spel. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog uitgebreid :)
Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin.

Als ik dit spel bijvoorbeeld vergelijk met factorio (Het spel wat ook ik dacht aan de kant te leggen voor deze) dan is factorio gewoon vele en vele malen uitgebreider.

Misschien ben ik wat te verwend wat dat betreft. Plus daarbij heb ik dit spel wel als ontspannend gelabeled.

Zit de hele dag in de logica voor mijn werk, en het is wel lekker om dan creatief en eenvoudig zonder druk een stad te bouwen. Dus voor de rust in mijn hoofd is het wel goed itt factorio.

Alleen mis ik dus de uitdagingen.

Lijpste trailer ooit:

pi_150813459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin.

Als ik dit spel bijvoorbeeld vergelijk met factorio (Het spel wat ook ik dacht aan de kant te leggen voor deze) dan is factorio gewoon vele en vele malen uitgebreider.

Misschien ben ik wat te verwend wat dat betreft. Plus daarbij heb ik dit spel wel als ontspannend gelabeled.

Zit de hele dag in de logica voor mijn werk, en het is wel lekker om dan creatief en eenvoudig zonder druk een stad te bouwen. Dus voor de rust in mijn hoofd is het wel goed itt factorio.

Alleen mis ik dus de uitdagingen.

Lijpste trailer ooit:

Dat is een beetje zoals de Football Manager uitdaging missen in Fifa ;(
Er is genoeg diepgang te vinden in dit spel :) het kan altijd beter natuurlijk. Maar de ontwikkelaars hebben zich echt gericht op een zo'n breed mogelijk publiek.
En met mods is het wel fucking moeilijk te maken _O-
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150813532
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan.
Saai? :') Was juist geweldig vent. Het gevoel dat je kreeg als je stad werkte. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150813685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin.

Als ik dit spel bijvoorbeeld vergelijk met factorio (Het spel wat ook ik dacht aan de kant te leggen voor deze) dan is factorio gewoon vele en vele malen uitgebreider.

Misschien ben ik wat te verwend wat dat betreft. Plus daarbij heb ik dit spel wel als ontspannend gelabeled.

Zit de hele dag in de logica voor mijn werk, en het is wel lekker om dan creatief en eenvoudig zonder druk een stad te bouwen. Dus voor de rust in mijn hoofd is het wel goed itt factorio.

Alleen mis ik dus de uitdagingen.

Lijpste trailer ooit:

Factorio O+

Wat ik ook jammer vind is dat de bewoners altijd zo blij zijn, zelfs als ze hun eigen poep moeten drinken is alles helemaal super, ik hoop dat ze de komende tijd wat meer balans gaan brengen d.m.v. patches.

Maar tot dan gebruik ik wel mods die de moeilijkheidgraad verhogen.
pi_150813807
Update van mijn stad met 120k mensen.















Best tevreden. O+
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:16:38 #271
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150813856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:14 schreef Trebo het volgende:
Update van mijn stad met 120k mensen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Best tevreden. O+
Strak hoor! Goede pc ook zeker? :D
pi_150814044
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Strak hoor! Goede pc ook zeker? :D
Goede laptop :P
pi_150814169
Ik vroeg me al af waarom ik geen commercial demand had, maar dat is blijkbaar een bug met parken?
pi_150814187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:26 schreef tweemeter het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ik geen commercial demand had, maar dat is blijkbaar een bug met parken?
Dat is gefixt met de patch.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150814200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:27 schreef Divje het volgende:

[..]

Dat is gefixt met de patch.
Ja ik zag het. Straks maar eens mijn stad opstarten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')