abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:56:49 #1
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_150745801
Mijn bonusfactor is als volgt omschreven (nieuwe structuur, dit is het eerste jaar):

Directe, gefactureerde totale omzet actieve en afgesloten projecten/ bruto salaris accountmanager.

Nu is mijn situatie als volgt:

Geboekte uren op projecten waar een factuur voor is verstuurd * uurtarief = ¤ 250.000,-
Het totale factuurbedrag was echter ¤ 280.000,-. Een winst van ¤ 30.000,-.

Mijn bonus wordt berekend op basis van die ¤ 250.000,- en dat vind ik onterecht. Immers als ik die ¤ 30.000,- aan uren op de projecten had laten schrijven, had ik een grotere bonus gehad. Alleen dan heb ik zoiets, dan kun je niet meer zien wat een project daadwerkelijk gekost en opgebracht heeft.

Mijn vraag is: kan ik puur op basis van omschrijving (definitie) mijn punt hard maken, of hebben zij een punt op basis van de omschrijving? Dus wat wordt bedrijfseconomisch verstaan onder

"Directe, gefactureerde totale omzet"
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:05:50 #2
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_150746133
Hoeveel scheelt het je netto? Zo'n discussie mondt vaak in een welles/nietes discussie, die je als werknemer moeilijk wint en als je wint toch je relatie onder druk zet.
De vraag is dan, is het het waard.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:10:25 #3
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_150746347
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:05 schreef mrPanerai het volgende:
Hoeveel scheelt het je netto? Zo'n discussie mondt vaak in een welles/nietes discussie, die je als werknemer moeilijk wint en als je wint toch je relatie onder druk zet.
De vraag is dan, is het het waard.
Er zijn al zo veel fouten gemaakt met het uitbetalen en berekenen van bonussen dat deze er ook nog wel bij kan ;). En het is niet alleen om mij, ook om mijn collega's. En als er een duidelijk antwoord op mijn vraag bestaat, is er ook geen discussie.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_150747027
Omzet is het bedrag wat gefactureerd wordt. Hoe je marges berekend kun je over discussiėren, maar omzet is het bedrag dat gefactureerd wordt.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:32:48 #5
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_150747385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:24 schreef Arnold_fan het volgende:
Omzet is het bedrag wat gefactureerd wordt. Hoe je marges berekend kun je over discussiėren, maar omzet is het bedrag dat gefactureerd wordt.
Bedankt!, nu ik er over nadenk. Stel ik was zwaar over budget gegaan, had ik met deze rekenmethode extra bonus gekregen 8-)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')