abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150739880
hallo mensen.

zoals de topic al aangeeft is de vraag waar er zoal kimband moet worden aangebracht in de badkamer en waar bijvoorbeeld alleen kimpasta.

hierbij denk ik voornamelijk aan het bad en douche. maar waar bijvoorbeeld bij het bad?
pi_150746267
Alle randen aan de muren. doucheput kimmen op betonvloer en tevens afwerkvloer/drain. kost je 50 euro extra maar dan weet je zeker dat waterdicht is.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:54:59 #4
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150755350
Ik heb alle randen in de badkamer gedaan.
Tevens de complete vloer + 80cm hoog rondom in de inloopdouche. (Kon toevallig 2 rollen en 2 emmers voor weinig overnemen, en weggooien is sonde, dan maar opmaken).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  PR/Manusje van alles woensdag 18 maart 2015 @ 12:59:19 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150770667
Alle randen in e douchehoek. Daarna wat je nog over hebt om op te smeren. Putje / drain.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150770963
Ik heb alles in de douchehoek gedaan (goot, rondom inbouwkraan, hoeken wand met vloer en wand met wand) plus overal de aansluiting van de wand met de vloer. Dit alles met pasta-band-pasta. Rondom de kraan het flensdoek van grohe gebruikt als band.
pi_150771088
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:08 schreef tux87 het volgende:
Ik heb alles in de douchehoek gedaan (goot, rondom inbouwkraan, hoeken wand met vloer en wand met wand) plus overal de aansluiting van de wand met de vloer. Dit alles met pasta-band-pasta. Rondom de kraan het flensdoek van grohe gebruikt als band.
Maar hoe doe je het in de ruimte onder het bad?

Hier heb ik de oude dekvloer weg gebroken en is het dus niet allemaal keurig recht hoek op hoek...
zou het dat wel kunnen maken...

Maar is het nodig om onder je bad te kimmen waar in principe geen water hoort te komen?
  PR/Manusje van alles woensdag 18 maart 2015 @ 13:13:31 #8
Toezicht is gezond!
pi_150771121
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:12 schreef jasperve het volgende:

[..]

Maar hoe doe je het in de ruimte onder het bad?

Hier heb ik de oude dekvloer weg gebroken en is het dus niet allemaal keurig recht hoek op hoek...
zou het dat wel kunnen maken...

Maar is het nodig om onder je bad te kimmen waar in principe geen water hoort te komen?
Ja, sifon die kan gaan lekken. Kitrand bad / tegelwerk kan gaan lekken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles woensdag 18 maart 2015 @ 13:14:02 #9
Toezicht is gezond!
pi_150771135
Al heb je daar geen tegels onder liggen he? dan is het nutteloos. Lekt het toch wel door de dekvloer...
pi_150771231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Al heb je daar geen tegels onder liggen he? dan is het nutteloos. Lekt het toch wel door de dekvloer...
Was inderdaad niet van plan te gaan tegelen onder het bad. Is dit onverstandig in dit geval?
  PR/Manusje van alles woensdag 18 maart 2015 @ 13:18:05 #11
Toezicht is gezond!
pi_150771283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:17 schreef jasperve het volgende:

[..]

Was inderdaad niet van plan te gaan tegelen onder het bad. Is dit onverstandig in dit geval?
Nee, je kan niet alles voorkomen. :)
pi_150771440
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, je kan niet alles voorkomen. :)
Ik heb meerdere offertes binnen gekregen voor het aanbrengen van beton-cire in de badkamer ipv tegelwerk.

Hierbij zit kennelijk kimwerk inbegrepen door de stucadoors. Maar wou het toch liever zelf even goed aanpakken.

Zou ik het garantietechnisch beter door de stuacadoor laten doen?
  PR/Manusje van alles woensdag 18 maart 2015 @ 13:24:32 #13
Toezicht is gezond!
pi_150771468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:23 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik heb meerdere offertes binnen gekregen voor het aanbrengen van beton-cire in de badkamer ipv tegelwerk.

Hierbij zit kennelijk kimwerk inbegrepen door de stucadoors. Maar wou het toch liever zelf even goed aanpakken.

Zou ik het garantietechnisch beter door de stuacadoor laten doen?
Ja, sowieso. Zeker gezien het spul dat ze aanbrengen. Zelf kimmen kan prima bij gewoon tegelwerk.
pi_150771839
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja, sowieso. Zeker gezien het spul dat ze aanbrengen. Zelf kimmen kan prima bij gewoon tegelwerk.
Dan laat ik dat maar lekker aan de 'Professional' over :)
pi_150781225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:34 schreef jasperve het volgende:

[..]

Dan laat ik dat maar lekker aan de 'Professional' over :)
Wel controleren.
Zat "professionels" die minder kimmen dan wenselijk.
pi_150783317
Kimpasta is redelijk duur. Maar op badkamer keer 100 euro. Noet op besparen. Sopro kimband sopro hoekjes. En sopro 525 pasta. Top spul.
pi_150784021
kimmen??
bij 4 badkamers heb ik nooit gekimd en nooit lekkage gehad.

Alle badkamers zijn gebeseerd op zwaluwstaart, vloer en betegelde ruimte.
3 / 4 badkamers hadden een verdiepte getegelde douchebak. deze waren wel voorgestreken met een goedje. geen randbanden toegepast.

voegmiddel eurocol voorzien van het waterdichte dispersiemiddel

waar dient dat separate kimmen dan voor?
of is dit en nieuw iets in vergelijking met ca 10 jaar geleden??

hoor het graag even :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')