abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150769404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee, en dat geldt ook in de Donbass. Dat is ook iets waar Oekraïne zelf uit moet komen. Zoals al eerder gezegd, federalisme zou een optie kunnen zijn maar dan wel als daar democratisch toe besloten werd. ZOA denk jij dat Poetin zo voortvarend had gehandeld met betrekking tot de Krim als daar geen warme zeehaven had gelegen met een belangrijke Russische vloot? Als je denkt van wel dan maak je m.i. dezelfde fout als die mensen in de Donbass. De mensen in de Russisch georiënteerde delen van Oekraïne zijn niet Poetin's eerste prioriteit...
Je steekt na je ontkenning dat de Krim meer Russisch dan Oekraiens is een heel verhaal af wat nergens meer toe doet.
Ik ga dat lezen zodra je beseft en accepteerd dat alles wat ademt gewoon Russisch is op de Krim
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:22:57 #177
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150769432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En daarom is nu één van die oligarchen president, en worden de milities betaald door diezelfde oligarchen.
De Maidan beweging heeft daar dan ook kritiek op. Maar je hebt gelijk dat de bevolking na hun protest niet de ideale wereld op een presenteerblaadje is aangereikt. Je zult eerst baas in eigen huis moeten zijn om orde op zaken te stellen. De eerste prioriteit is nu om de Russen duidelijk maken dat de tijd dat zij de Oekrainse politiek bepalen voorbij is.
The view from nowhere.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:24:13 #178
192592 SureD1
------------------------------
pi_150769477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:22 schreef ZOA het volgende:

[..]

Je steekt na je ontkenning dat de Krim meer Russisch dan Oekraiens is een heel verhaal af wat nergens meer toe doet
Dan lees je verkeerd :) ik geef grif toe dat de Krim en de Donbass meer Russisch dan Oekraïns zijn :) Wat daarna komt doet er IMHO wel toe..

mijn ontkenning was gericht op jouw vraag: nee, dat zie je niet verkeerd...
pi_150769691
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:24 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dan lees je verkeerd :) ik geef grif toe dat de Krim en de Donbass meer Russisch dan Oekraïns zijn :) Wat daarna komt doet er IMHO wel toe..
Ah.. de nee is dus eigenlijk ja.. ok.
Nee natuurlijk is de bevolking geen prioriteit, dat is overal zo in de wereld.Maar het komt wel een keer goed uit dat in deze de bevolking van de Krim boven het soevereiniteit geneuzel gaat. En idd stukken beter dan in Donbass,een gebied wat zo ongeveer de hele wereld toch niet op wil geven...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150769747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:22 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De Maidan beweging heeft daar dan ook kritiek op. Maar je hebt gelijk dat de bevolking na hun protest niet de ideale wereld op een presenteerblaadje is aangereikt. Je zult eerst baas in eigen huis moeten zijn om orde op zaken te stellen. De eerste prioriteit is nu om de Russen duidelijk maken dat de tijd dat zij de Oekrainse politiek bepalen voorbij is.
Hoe wil je dat duidelijk maken belastingbetalende EU onderdaan?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:32:51 #181
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150769761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:13 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ze hebben daar dezelfde situatie ... niet hadden. En het was maar een klein deel van Oekraine wat afstand wilde nemen van Rusland.
De etnisch russen zijn een minderheid in Oekraine. Oekraine hecht vast aan een goede relatie met Rusland gezien de culturele en economische banden. Maar alleen de Russische minderheid wil Oekraine aan de leiband van Rusland laten lopen.

quote:
Overigens zal de EU toch wat moeten ...Polen begint de billen wat bij elkaar te knijpen voor een invasie van honderdduizenden armlastige Oekrainers, erger dan de 'dreiging ' van Rusland
Destabilisatie is zeker effectief. Je kunt Oekraine kapot maken en dan ondervinden buurlanden daar ook problemen van. Dus als Rusland bereid is om Oekraine naar de klote te helpen, dan kun je beter op je knieen gaan zitten en de Russen hun zin geven. Niet wijken voor terreur brengt problemen met zich mee.

Dat is voor mensen die dreigementen als goede argumenten zien.
The view from nowhere.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:35:29 #182
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150769851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Hoe wil je dat duidelijk maken belastingbetalende EU onderdaan?
Ik heb het over Oekraine zelf. Zij willen baas in eigen huis zijn.
The view from nowhere.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:36:19 #183
192592 SureD1
------------------------------
pi_150769879
03/18 14:32 PESKOV: NO COMMENT ON YATSENYUK'S INITIATIVE TO APPEAL TO THE HAGUE TRIBUNAL FOR NOW

Kan iemand Peskov ff tweeten dat het Internationaal Gerechtshof in Den Haag iets anders is dan het Joegoslavië tribunaal dat daar ook zit?
pi_150769941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De etnisch russen zijn een minderheid in Oekraine. Oekraine hecht vast aan een goede relatie met Rusland gezien de culturele en economische banden. Maar alleen de Russische minderheid wil Oekraine aan de leiband van Rusland laten lopen.

[..]

Destabilisatie is zeker effectief. Je kunt Oekraine kapot maken en ondervinden buurlanden daar ook problemen van. Dus als Rusland bereid is om Oekraine naar de klote te helpen, dan kun je beter op je knieen gaan zitten en de Russen hun zin geven. Niet wijken voor terreur brengt problemen met zich mee.
Ik denk eerder dat gewoon de EU en in wat mindere mate VS Oekraine naar de kloten geholpen heeft
Het grappige is best wel ..om wat centjes binnen te harken gaan west Oekrainers naar Rusland, Wit Rusland, Polen, ook nog wat naar Slowakije,Tjechie, Duitsland Italie... geen 1 wil er naar Roemenie.. dat is toch ook een EU lidstaat?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150770012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik heb het over Oekraine zelf. Zij willen baas in eigen huis zijn.
Volgens mij is het in de westerse systemen zo dat als je je 'eigen huis' niet betalen kan je eruit geknikkerd wordt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150770027
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:36 schreef SureD1 het volgende:
03/18 14:32 PESKOV: NO COMMENT ON YATSENYUK'S INITIATIVE TO APPEAL TO THE HAGUE TRIBUNAL FOR NOW

Kan iemand Peskov ff tweeten dat het Internationaal Gerechtshof in Den Haag iets anders is dan het Joegoslavië tribunaal dat daar ook zit?
quote:
Hague Tribunal is a popular name for any of the various international courts located in The Hague, Netherlands:

Permanent Court of Arbitration, a permanent arbitration court established in 1899
Permanent Court of International Justice (1922-44), superseded by:
International Court of Justice
International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia, an ad hoc criminal tribunal created by the United Nations Security Council
International Criminal Court, a permanent criminal court created by the Rome Treaty
International Court of Arbitration of the International Chamber of Commerce
https://en.wikipedia.org/wiki/Hague_Tribunal
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:41:06 #187
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150770047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:52 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De oorlog in Donbass is het gevolg van de annexatie van de Krim. Een deel van de bevolking daar wilde dezelfde deal. Het verzet in Donbass is ook door Russen georganiseerd.

Rusland wil voorkomen dat Oekraine opgaat in de westerse allianties.
Er was wel degelijk populair verzet hoor. Zowel Donbass als de Krim. De nieuwe regering zou namelijk het Russisch wel even de officiële status ontnemen en er waren ook zeer sterke geruchten dat de Communistische Partij verboden zou worden. Vergeet ook niet een scala aan gewelddadige incidenten dat plaatshad.

Doen alsof elke stap door Rusland is georganiseerd gaat aan heel veel feiten voorbij.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:41:23 #188
192592 SureD1
------------------------------
pi_150770054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:38 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat gewoon de EU en in wat mindere mate VS Oekraine naar de kloten geholpen heeft
Het grappige is best wel ..om wat centjes binnen te harken gaan west Oekrainers naar Rusland, Wit Rusland, Polen, ook nog wat naar Slowakije,Tjechie, Duitsland Italie... geen 1 wil er naar Roemenie.. dat is toch ook een EU lidstaat?
Hoe hebben de EU en de VS de Oekraïne dan naar de kloten geholpen? (oprechte vraag)
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:42:11 #189
192592 SureD1
------------------------------
pi_150770081
quote:
popular yet legally incorrect }:|
pi_150770138
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:41 schreef Jibberwism het volgende:

[..]

Er was wel degelijk populair verzet hoor. Zowel Donbass als de Krim. De nieuwe regering zou namelijk het Russisch wel even de officiële status ontnemen en er waren ook zeer sterke geruchten dat de Communistische Partij verboden zou worden. Vergeet ook niet een scala aan gewelddadige incidenten dat plaatshad.

Doen alsof elke stap door Rusland is georganiseerd gaat aan heel veel feiten voorbij.
Communistische MPs zijn in elkaar geslagen door MPs van Svoboda, en diezelfde dag is hun HQ in Kiev door right sektor in de as gelegd.
Daarna zijn de communisten inderdaad uit de Rada gezet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150770169
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

popular yet legally incorrect }:|
waarom begin je dan over het Joegoslavië tribunaal, dat heet ook niet zo...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:46:17 #192
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150770210
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:38 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat gewoon de EU en in wat mindere mate VS Oekraine naar de kloten geholpen heeft
Nee, Rusland dwingt. Het gaat beter met Oekraine als ze zich voegen naar Rusland. Maar dat kan niet zo blijven, omdat op de lange termijn Oekraine zich niet goed kan ontwikkelen.

quote:
Het grappige is best wel ..om wat centjes binnen te harken gaan west Oekrainers naar Rusland, Wit Rusland, Polen, ook nog wat naar Slowakije,Tjechie, Duitsland Italie... geen 1 wil er naar Roemenie.. dat is toch ook een EU lidstaat?
Wat wil je hier mee zeggen?
The view from nowhere.
pi_150770251
Blijkbaar aanvaardt Kiev dat Donbas geen deel meer is van Oekraine:
niktwick twitterde op woensdag 18-03-2015 om 12:39:40 #Ukraine begins stamping passports of persons exiting/entering separatist territories. @ARothNYT got this on exit: http://t.co/iHYfVxqb0b reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150770330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hoe hebben de EU en de VS de Oekraïne dan naar de kloten geholpen? (oprechte vraag)
Naar mijn mening wilde het hele land om tegenstrijdige redenen van Janoekovitsj af.
Van Rompuy ofzo: Het associatieverdrag drammen we erdoor hoe dan ook!
VS: op allerlei vlakken. zoontje Biden, Sakaashvili... genaturaliseerde Amerikanen tot ministers aan toe.
Je zou toch raar kijken als bv David Petraeus binnen een week minister van defensie is in NL.'
Dit zijn gewoon een paar dingetjes in een ellenlange lijst om Oekraine los te weken van Rusland
ten koste van uiteindelijk Oekraine zelf
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:49:26 #195
192592 SureD1
------------------------------
pi_150770334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

waarom begin je dan over het Joegoslavië tribunaal, dat heet ook niet zo...
International Criminal Tribunal for the Former Yugoslavia, dat heet wel degelijk zo en is het enige orgaan daar waaraan gerefereerd wordt als Tribunaal.. er zit nogal verschil tussen een Gerecht en een Tribunaal vandaar :)

Als je dus verwijst naar een Tribunaal in Den Haag kun je juridisch gezien alleen verwijzen naar het ICTY...
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:49:59 #196
192592 SureD1
------------------------------
pi_150770355
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:47 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar aanvaardt Kiev dat Donbas geen deel meer is van Oekraine:
niktwick twitterde op woensdag 18-03-2015 om 12:39:40 #Ukraine begins stamping passports of persons exiting/entering separatist territories. @ARothNYT got this on exit: http://t.co/iHYfVxqb0b reageer retweet
ze zijn bezet, die gebieden, heeft de Rada gisteren besloten...
pi_150770433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:46 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, Rusland dwingt. Het gaat beter met Oekraine als ze zich voegen naar Rusland. Maar dat kan niet zo blijven, omdat op de lange termijn Oekraine zich niet goed kan ontwikkelen.

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
De EU/VS dwingt net zo hard en zijn de nieuwkomers die tot nog toe weinig goeds gebracht hebben en blijkbaar ook de intentie niet hebben om dat wel te doen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150770451
neverm
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:58:21 #199
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150770632
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:41 schreef Jibberwism het volgende:

[..]

Er was wel degelijk populair verzet hoor. Zowel Donbass als de Krim. De nieuwe regering zou namelijk het Russisch wel even de officiële status ontnemen en er waren ook zeer sterke geruchten dat de Communistische Partij verboden zou worden. Vergeet ook niet een scala aan gewelddadige incidenten dat plaatshad.

Doen alsof elke stap door Rusland is georganiseerd gaat aan heel veel feiten voorbij.
De Russen maakte gebruik van het feit dat de Russische minderheid in Oekraine in deze delen een meerderheid zijn. Als Oekraine als natie zichzelf aan het ontwikkelen is, dan hebben etnische minderheden daar vaak niet veel mee op. Want men gaat een eigen identiteit neerzetten waar zij niet vanzelfsprekend deel vanuit maken.

Het aantal landen dat minderheden heeft, is groot. Dit soort spanningen zijn daarom niet ongewoon. Je hebt er een machtig en opdringerig buurland voor nodig, die je ondersteunt in je aspiraties, om daar als minderheid iets mee te kunnen.

Een verstandig land gunt zijn minderheden enige speelruimte. Dat wordt minder als deze minderheid etnisch gelijk is aan een machtig en opdringerig buurland. Zie bijvoorbeeld de Baltische staten, omdat ze dan een lastige 5e colonne kunnen vormen.

In de Krim en in Donbass heeft Rusland afgedwongen dat deze gebieden zich feitelijk afscheiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 18-03-2015 13:07:59 ]
The view from nowhere.
pi_150771007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:05 schreef ZOA het volgende:

[..]

Goh .. zou het dan toch zo kunnen zijn dat de Krim vele malen meer Russisch dan Oekraiens is .. of zeg ik nou weer iets raars?
WTF heeft dat met mijn comment te maken :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')