abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150670766
Ik open dit topic omdat ik benieuwd ben hoe jullie hier over denken.

Ik hou er helemaal niet van om op drukke momenten op straat te zijn (voor de goede orde: ik heb geen auto, alleen een fiets).

Was van de week lekker rustig aan het fietsen, kom ik bij een rotonde waar ik voorrang zou hebben, maar er kwam net een bus aan en die blokkeerde het fietspad dus ik wachtte effe. Komt er zo'n achterlijk tokkiewijf op haar brommer aanracen toeterend en al. Daarna achter mij fietsers die begonnen te schreeuwen en schelden. Ik dacht bij mezelf, doe alsjeblieft normaal mensen.

Sinds een jaar woon ik op mezelf en kijk ik uit op een onoverzichtelijk kruispunt. Meerdere keren per dag krijgen mensen ruzie met elkaar omdat de een vind dat ie voorrang heeft en de ander ook.

Waar komt agressie in het verkeer vandaan?
pi_150670920
Omdat mensen altijd haast hebben en vinden dat de ander de verkeerde keuzes maakt
  zondag 15 maart 2015 @ 18:30:15 #3
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_150671097
Hoe duurder de auto, hoe agressiever de bestuurder.
pi_150671262
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:23 schreef hello_moto1992 het volgende:
Omdat mensen altijd haast hebben en vinden dat de ander de verkeerde keuzes maakt
Sommige mensen hebben dan ook een totaal gebrek aan zelfreflectie.

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:30 schreef KingKloon het volgende:
Ja je ziet vaak dat BMW of Mercedes bestuurders net een tikkie erger zijn.
pi_150671298
Ik zou eigenlijk een webcam voor mijn raam moeten hangen om al die situaties op te nemen. Sowieso tientallen keren per dag ontstaan er conflicten.
pi_150671627
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:34 schreef Galgeras het volgende:
Ik zou eigenlijk een webcam voor mijn raam moeten hangen om al die situaties op te nemen. Sowieso tientallen keren per dag ontstaan er conflicten.
Onzekere tijden brengen stress met zich mee en stress maakt mensen agressief.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150672232
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:45 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Onzekere tijden brengen stress met zich mee en stress maakt mensen agressief.
Zou het?

Ik ben de rust zelve in het verkeer maar als fietser heb ik het idee dat ik met iedereen rekeninh moet houden (wat mij frustreert).
pi_150672862
Gewoon een flinke fluim tegen de vooruit/zijruit wanneer je geen voorrang krijgt. :* Wel eerst flink goed je neus ophalen.
  zondag 15 maart 2015 @ 19:41:01 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150673248
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:34 schreef Galgeras het volgende:
Ik zou het doen. En dan op YouTube zetten. Ik zou ze wel willen zien hoor. Net als kibbelende stellen die met de boot door een Friese sluis moeten. Man aan het stuur, vrouw geeft aanwijzingen (of omgekeerd) en dan lekker op het terras toekijken!
pi_150674878
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:19 schreef Galgeras het volgende:
Ik open dit topic omdat ik benieuwd ben hoe jullie hier over denken.

Waar komt agressie in het verkeer vandaan?
uit hunzelf
  zondag 15 maart 2015 @ 20:32:19 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_150675211
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:33 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Ja je ziet vaak dat BMW of Mercedes bestuurders net een tikkie erger zijn.
Komt omdat die Marokkanen en Turkjes vaak in die oude BMW's en Mercedes wagens zitten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 15 maart 2015 @ 20:41:06 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150675711
Ik snap dat ook niet. Gisteren toevallig nog meegemaakt. Ik wil uit een parkeerplaats wegrijden in een drukke straat en had in principe alle ruimte, dus ik ben er al half uit.... komt er een tokkie met vossenstaart aan de spiegel en al ( :') ) keihard al toeterend aanrijden. Ze kon er maar net langs :{ Doe normaal zeg.
pi_150676806
Veel mensen weten de verkeersregels niet en denken onterecht voorrang te hebben.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:57:13 #14
361899 thom_05
Ondertitel
pi_150679558
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:07 schreef Galgeras het volgende:

[..]

Zou het?

Ik ben de rust zelve in het verkeer maar als fietser heb ik het idee dat ik met iedereen rekeninh moet houden (wat mij frustreert).
Zeer zeker. Als mensen geen hoop hebben op betere tijden of überhaupt beter leven krijg je dit soort taferelen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150684200
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:00 schreef appelepent het volgende:
Veel mensen weten de verkeersregels niet en denken onterecht voorrang te hebben.
Iedereen die denkt voorrang te hebben, kent de verkeersregels niet.
pi_150686676
Mensen die dit soort gedrag vertonen in het verkeer hebben wat gaten in het hoofd zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_150686747
Agressie komt ook doordat heel veel mensen hier regels in het verkeer boven alles willen stellen: het door TS genoemde voorbeeld (bus blokkeert even een fietspad) is erg treffend wat dat betreft.
Miata is always the answer
pi_150687028
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:27 schreef Mariaatje het volgende:
Gewoon een flinke fluim tegen de vooruit/zijruit wanneer je geen voorrang krijgt. :* Wel eerst flink goed je neus ophalen.
Vroeger heb ik dat soort dingen wel eens gedaan maar daar komt alleen maar narigheid van.

quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Komt omdat die Marokkanen en Turkjes vaak in die oude BMW's en Mercedes wagens zitten.
Ik heb jaren geleden nog ruzie gehad met een allochtoon. Ik reed gewoon door het groene licht, werd bijna ondersteboven gereden door zo'n gast en stopte bij zijn raam en het enige wat ik zei was 'mijn stoplicht stond op groen'. Die gozer ging compleet uit zijn dak en wilde nog achter me aan komen maar het is dat er achter hem andere auto's aankwamen. :')

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:41 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik snap dat ook niet. Gisteren toevallig nog meegemaakt. Ik wil uit een parkeerplaats wegrijden in een drukke straat en had in principe alle ruimte, dus ik ben er al half uit.... komt er een tokkie met vossenstaart aan de spiegel en al ( :') ) keihard al toeterend aanrijden. Ze kon er maar net langs :{ Doe normaal zeg.
Dit soort voorbeelden is precies wat ik bedoel.
  maandag 16 maart 2015 @ 09:32:47 #19
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150688258
quote:
Dit, of trekken zich er gewoon niet van aan. Tegen het verkeer in, even hier afsnijden, oh dit lukt nog net wel, etc. Ik heb ooit twee Cita Anita's een moeder met kind voorop omver zien rijden (moeder met kind op het fietspad, Anita's hadden haaientanden en dus voorrang moeten verlenen). Die meiden scholden haar letterlijk alle kanker toe, in plaats van die moeder omhoog te helpen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 16 maart 2015 @ 09:35:05 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150688304
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 07:51 schreef Galgeras het volgende:

Ik heb jaren geleden nog ruzie gehad met een allochtoon. Ik reed gewoon door het groene licht, werd bijna ondersteboven gereden door zo'n gast en stopte bij zijn raam en het enige wat ik zei was 'mijn stoplicht stond op groen'. Die gozer ging compleet uit zijn dak en wilde nog achter me aan komen maar het is dat er achter hem andere auto's aankwamen. :')
Ik heb ook slechte ervaring met de medemens met mediterraanse roots wat dat betreft. Direct agressief, schreeuwen, terwijl zij degene zijn die tegen het verkeer in gaan, even de weg blokkeren om vriendjes hallo te zeggen, of gewoon door rood licht een zebra over knallen.

Onder vrienden hebben we inmiddels ook de grap "rijden als een moker". Dat wil dan zeggen, het negeren van lichten en strepen, en zo hard mogelijk op alles afrijden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_150688407
Domme mensen gebruiken te veel van hun capaciteit in het verkeer. Het deeltje hersenen waarmee ze hun zelfbeheersing normaliter enigzins behouden is dan niet meer beschikbaar Ergo: erg instinctief gedrag, fight (vaak mannen, liefst rond de twintig en vol met testosteron), flight (moeders met kinderen op de fiets) en fright (die laatste zie je ook regelmtig bij onzekere ouderen of vrouwen in de auto)
Whatever...
  maandag 16 maart 2015 @ 09:55:51 #22
76108 bluuf
Powershell fan
pi_150688705
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:30 schreef KingKloon het volgende:
In mijn ervaring zijn het juist vaak de mensen in de pauperauto's die er een bepaalde rijstijl + agressie op nahouden.
Meestal zijn het oude auto's die ooit duur waren maar tegenwoordig goedkoop zijn (15 jaar oude BMW/Mercedes/Audi).
pi_150690943
quote:
De vraag is denk ik meer waarom mensen, bijvoorbeeld wanneer ze denken voorrang te hebben (terecht of onterecht), meteen zo agressief moeten worden. Je kunt natuurlijk ook kalm reageren en er niet meteen vanuit gaan dat andere mensen het expres doen of dom zijn, zoals volgens mij wel vaak direct aangenomen wordt. En al doet die persoon het wel expres of is hij/zij dom, zelfs dan zou je daar niet perse agressief van hoeven worden. Ik zeg overigens niet dat ik zelf nooit aannames doe of boos word in het verkeer, maar ik denk dat dit meer de vraag is waar OP mee zit?
pi_150691841
Het is ook gwn fkn irritant als iemand op de linkerbaan gaat rijden en vervolgens 10km onder de maximum snelheid. Snap ik dat mensen dan agressief tegen je worden
pi_150701529
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:25 schreef MangoFruit het volgende:

[..]

De vraag is denk ik meer waarom mensen, bijvoorbeeld wanneer ze denken voorrang te hebben (terecht of onterecht), meteen zo agressief moeten worden. Je kunt natuurlijk ook kalm reageren en er niet meteen vanuit gaan dat andere mensen het expres doen of dom zijn, zoals volgens mij wel vaak direct aangenomen wordt. En al doet die persoon het wel expres of is hij/zij dom, zelfs dan zou je daar niet perse agressief van hoeven worden. Ik zeg overigens niet dat ik zelf nooit aannames doe of boos word in het verkeer, maar ik denk dat dit meer de vraag is waar OP mee zit?
Precies. ^O^

Ik maak zelf ook fouten in het verkeer en snap niet altijd elke voorrangsregel maar er moet heel veel gebeuren wil je mij kwaad krijgen.

Ik zeg zelf altijd voor de gein dat mensen een chill pil zouden moeten nemen. dan zou de hele zooi een stuk gezelliger worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2015 16:17:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')