Sommige mensen hebben dan ook een totaal gebrek aan zelfreflectie.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:23 schreef hello_moto1992 het volgende:
Omdat mensen altijd haast hebben en vinden dat de ander de verkeerde keuzes maakt
Ja je ziet vaak dat BMW of Mercedes bestuurders net een tikkie erger zijn.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:30 schreef KingKloon het volgende:
Hoe duurder de auto, hoe agressiever de bestuurder.
Onzekere tijden brengen stress met zich mee en stress maakt mensen agressief.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:34 schreef Galgeras het volgende:
Ik zou eigenlijk een webcam voor mijn raam moeten hangen om al die situaties op te nemen. Sowieso tientallen keren per dag ontstaan er conflicten.
Zou het?quote:Op zondag 15 maart 2015 18:45 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Onzekere tijden brengen stress met zich mee en stress maakt mensen agressief.
Ik zou het doen. En dan op YouTube zetten. Ik zou ze wel willen zien hoor. Net als kibbelende stellen die met de boot door een Friese sluis moeten. Man aan het stuur, vrouw geeft aanwijzingen (of omgekeerd) en dan lekker op het terras toekijken!quote:Op zondag 15 maart 2015 18:34 schreef Galgeras het volgende:
Ik zou eigenlijk een webcam voor mijn raam moeten hangen om al die situaties op te nemen. Sowieso tientallen keren per dag ontstaan er conflicten.
uit hunzelfquote:Op zondag 15 maart 2015 18:19 schreef Galgeras het volgende:
Ik open dit topic omdat ik benieuwd ben hoe jullie hier over denken.
Waar komt agressie in het verkeer vandaan?
Komt omdat die Marokkanen en Turkjes vaak in die oude BMW's en Mercedes wagens zitten.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:33 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Ja je ziet vaak dat BMW of Mercedes bestuurders net een tikkie erger zijn.
Zeer zeker. Als mensen geen hoop hebben op betere tijden of überhaupt beter leven krijg je dit soort taferelen.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:07 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Zou het?
Ik ben de rust zelve in het verkeer maar als fietser heb ik het idee dat ik met iedereen rekeninh moet houden (wat mij frustreert).
Iedereen die denkt voorrang te hebben, kent de verkeersregels niet.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:00 schreef appelepent het volgende:
Veel mensen weten de verkeersregels niet en denken onterecht voorrang te hebben.
Vroeger heb ik dat soort dingen wel eens gedaan maar daar komt alleen maar narigheid van.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:27 schreef Mariaatje het volgende:
Gewoon een flinke fluim tegen de vooruit/zijruit wanneer je geen voorrang krijgt.Wel eerst flink goed je neus ophalen.
Ik heb jaren geleden nog ruzie gehad met een allochtoon. Ik reed gewoon door het groene licht, werd bijna ondersteboven gereden door zo'n gast en stopte bij zijn raam en het enige wat ik zei was 'mijn stoplicht stond op groen'. Die gozer ging compleet uit zijn dak en wilde nog achter me aan komen maar het is dat er achter hem andere auto's aankwamen.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Komt omdat die Marokkanen en Turkjes vaak in die oude BMW's en Mercedes wagens zitten.
Dit soort voorbeelden is precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:41 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik snap dat ook niet. Gisteren toevallig nog meegemaakt. Ik wil uit een parkeerplaats wegrijden in een drukke straat en had in principe alle ruimte, dus ik ben er al half uit.... komt er een tokkie met vossenstaart aan de spiegel en al () keihard al toeterend aanrijden. Ze kon er maar net langs
Doe normaal zeg.
Dit, of trekken zich er gewoon niet van aan. Tegen het verkeer in, even hier afsnijden, oh dit lukt nog net wel, etc. Ik heb ooit twee Cita Anita's een moeder met kind voorop omver zien rijden (moeder met kind op het fietspad, Anita's hadden haaientanden en dus voorrang moeten verlenen). Die meiden scholden haar letterlijk alle kanker toe, in plaats van die moeder omhoog te helpen.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:00 schreef appelepent het volgende:
Veel mensen weten de verkeersregels niet en denken onterecht voorrang te hebben.
Ik heb ook slechte ervaring met de medemens met mediterraanse roots wat dat betreft. Direct agressief, schreeuwen, terwijl zij degene zijn die tegen het verkeer in gaan, even de weg blokkeren om vriendjes hallo te zeggen, of gewoon door rood licht een zebra over knallen.quote:Op maandag 16 maart 2015 07:51 schreef Galgeras het volgende:
Ik heb jaren geleden nog ruzie gehad met een allochtoon. Ik reed gewoon door het groene licht, werd bijna ondersteboven gereden door zo'n gast en stopte bij zijn raam en het enige wat ik zei was 'mijn stoplicht stond op groen'. Die gozer ging compleet uit zijn dak en wilde nog achter me aan komen maar het is dat er achter hem andere auto's aankwamen.
In mijn ervaring zijn het juist vaak de mensen in de pauperauto's die er een bepaalde rijstijl + agressie op nahouden.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:30 schreef KingKloon het volgende:
Hoe duurder de auto, hoe agressiever de bestuurder.
De vraag is denk ik meer waarom mensen, bijvoorbeeld wanneer ze denken voorrang te hebben (terecht of onterecht), meteen zo agressief moeten worden. Je kunt natuurlijk ook kalm reageren en er niet meteen vanuit gaan dat andere mensen het expres doen of dom zijn, zoals volgens mij wel vaak direct aangenomen wordt. En al doet die persoon het wel expres of is hij/zij dom, zelfs dan zou je daar niet perse agressief van hoeven worden. Ik zeg overigens niet dat ik zelf nooit aannames doe of boos word in het verkeer, maar ik denk dat dit meer de vraag is waar OP mee zit?quote:Op zondag 15 maart 2015 21:00 schreef appelepent het volgende:
Precies.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:25 schreef MangoFruit het volgende:
[..]
De vraag is denk ik meer waarom mensen, bijvoorbeeld wanneer ze denken voorrang te hebben (terecht of onterecht), meteen zo agressief moeten worden. Je kunt natuurlijk ook kalm reageren en er niet meteen vanuit gaan dat andere mensen het expres doen of dom zijn, zoals volgens mij wel vaak direct aangenomen wordt. En al doet die persoon het wel expres of is hij/zij dom, zelfs dan zou je daar niet perse agressief van hoeven worden. Ik zeg overigens niet dat ik zelf nooit aannames doe of boos word in het verkeer, maar ik denk dat dit meer de vraag is waar OP mee zit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |