abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_152651396
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is geen reparatie maar een upgrade. Als je hem voor die 370 euro een jaar langer gebruikt is het dat al waard.
Waarom is het het dan waard, als ik over een jaar een nieuwe zou moeten kopen?
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:50:52 #252
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152651723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:31 schreef bridgefan het volgende:

[..]

Wat betekent dat concreet, dat het niet verstandig is om hem te laten repareren voor 370 euro?
Zonde van je geld: 7 jaar oude processor zou een grote bottleneck worden, maakt niet uit wat je aan ram etc. erbij stopt.

HIj kan iets sneller worden, maar die paar nieuwe, snelle onderdelen zullen beperkt worden door je oude overige componenten.
En het is bijna 400 euro! Voor 100 euro had ik het je aangeraden maar dit is gewoon weggooien van geld.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:53:40 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152651789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:36 schreef bridgefan het volgende:

[..]

Waarom is het het dan waard, als ik over een jaar een nieuwe zou moeten kopen?
Aanschafprijs gedeeld door jaren waarin het afgeschreven wordt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:54:17 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152651805
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zonde van je geld: 7 jaar oude processor zou een grote bottleneck worden, maakt niet uit wat je aan ram etc. erbij stopt.

HIj kan iets sneller worden, maar die paar nieuwe, snelle onderdelen zullen beperkt worden door je oude overige componenten.
En het is bijna 400 euro! Voor 100 euro had ik het je aangeraden maar dit is gewoon weggooien van geld.
Ligt er maar net aan wat je er mee doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_152651963
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zonde van je geld: 7 jaar oude processor zou een grote bottleneck worden, maakt niet uit wat je aan ram etc. erbij stopt.

[...]
Kunnen ze de processor vervangen of kan dat niet?
quote:
En het is bijna 400 euro! Voor 100 euro had ik het je aangeraden maar dit is gewoon weggooien van geld.
Ik vind het ook veel. Voor honderd euro had ik het zo gedaan. Het enige is dat een nieuwe toch ongeveer het drievoudige kost.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:01:35 #256
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152652003
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:00 schreef bridgefan het volgende:

[..]

Kunnen ze de processor vervangen of kan dat niet?

[..]

Ik vind het ook veel. Voor honderd euro had ik het zo gedaan. Het enige is dat een nieuwe toch ongeveer het drievoudige kost.
Denk het niet, het is nogal een op mekaar gepakt zooitje in zo'n iMac en dan moet je waarschijnlijk ook je moederboard vervangen. Je moet ook rekening houden met de leeftijd van je pc. Gaat de voeding met een half jaar na upgrade brak, dan baal je ook. 7 jaar is gewoon erg veel voor technologie.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_152652655
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Denk het niet, het is nogal een op mekaar gepakt zooitje in zo'n iMac en dan moet je waarschijnlijk ook je moederboard vervangen. Je moet ook rekening houden met de leeftijd van je pc. Gaat de voeding met een half jaar na upgrade brak, dan baal je ook. 7 jaar is gewoon erg veel voor technologie.
Oké, bedankt.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:25:43 #258
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152652724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:23 schreef bridgefan het volgende:

[..]

Oké, bedankt.
Graag gedaan, het is echter mijn mening!
Misschien vind je niet erg dat ie langzaam is en hoef je niet het nieuwste van het nieuwste en kun je nog even verder na een upgrade.

Persoonlijk vind ik dat echter geld achter een verouderd toestel aangooien. Nieuwe is een investering, maar daar heb je én meer plezier van en een langere toekomst mee.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_152657550
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat is het mooie ook: ze mogen je er helemaal niets voor vragen, zie 7:21 lid 2: 'De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht'.

In eerste instantie zullen ze wel zeggen van 'je garantie is verlopen', maar je hebt in feite garantie zolang je van een product mag verwachten dat die deze mankementen niet vertoond. Ik denk dat Apple niet zal toegeven dat het normaal is dat binnen 3 jaar de toetsen eraf vliegen.
Beetje volhouden en je komt er wel.

Zo heb ik een keer een scherm op een 5 jaar oude fotocamera laten vervangen terwijl ik geen bon had :P
Deze en dat vorige advies kan ik denk ik ook inzetten voor mijn 2 maanden oude rMBP waar de toets van af is komen zetten? Of kan dat alleen in communicatie met Apple zelf en minder met de winkel?
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:46:44 #260
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152657869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:35 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Deze en dat vorige advies kan ik denk ik ook inzetten voor mijn 2 maanden oude rMBP waar de toets van af is komen zetten? Of kan dat alleen in communicatie met Apple zelf en minder met de winkel?
Dit is nog veel makkelijker. In feite is de verkoper verantwoordelijk voor de garantie (ik ga er maar even vanuit dat dat Apple is, maar kan natuurlijk ook Vodafone oid zijn. Ook al sturen deze je vaak door naar de fabrikant).

7:18 lid 2: een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst als het gebrek binnen termijn van 6 maand openbaart, dan wordt verondersteld dat deze fout er altijd al was.

Je gaat dus terug naar de verkoper, je beroept je op non-conformiteit/garantie, zegt dat het defect zich binnen 6 maand (maar liefst 2 maand voor zo'n takke duur ding) heeft geopenbaard en dat je dus eist dat het kosteloos gerepareerd wordt (7:21 lid 1 sub b)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_152658089
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dit is nog veel makkelijker. In feite is de verkoper verantwoordelijk voor de garantie (ik ga er maar even vanuit dat dat Apple is, maar kan natuurlijk ook Vodafone oid zijn. Ook al sturen deze je vaak door naar de fabrikant).

7:18 lid 2: een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst als het gebrek binnen termijn van 6 maand openbaart, dan wordt verondersteld dat deze fout er altijd al was.

Je gaat dus terug naar de verkoper, je beroept je op non-conformiteit/garantie, zegt dat het defect zich binnen 6 maand (maar liefst 2 maand voor zo'n takke duur ding) heeft geopenbaard en dat je dus eist dat het kosteloos gerepareerd wordt (7:21 lid 1 sub b)
Ah dank je, duidelijk! Ik heb het bij iCentre gekocht, Premium Reseller van Apple. Juist in een winkel vanwege de service :') Ik kom hier echt al jaren (de locatie en de tig namen die ze hiervoor hadden). Maar baalde van de week wel erg van de behandeling. Heb er zelf 4 Macs gehaald, 2 iPods, 2 iPhones en ook nog MBP en iPad voor mijn ouders. En dan word je weggezet als een sloper.

Ik wilde toen ik er van de week was niet gelijk stennis gaan maken, maar in feite is het toch zo dat als zij dat vinden dat ik het ondeugdelijk gebruikt heb, zij dat aan moeten tonen? Niet andersom (dat ik moet aantonen dat ik het gewoon netjes gebruikt heb)?

Dat het nu al stuk is, inderdaad zo'n dure aankoop, voelt niet lekker. Ik zou hem het liefste geheel vervangen willen hebben (ipv reparatie), maar ik weet niet hoe sterk je staat om dat te eisen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 20:02:34 #262
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152658381
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:53 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ah dank je, duidelijk! Ik heb het bij iCentre gekocht, Premium Reseller van Apple. Juist in een winkel vanwege de service :') Ik kom hier echt al jaren (de locatie en de tig namen die ze hiervoor hadden). Maar baalde van de week wel erg van de behandeling. Heb er zelf 4 Macs gehaald, 2 iPods, 2 iPhones en ook nog MBP en iPad voor mijn ouders. En dan word je weggezet als een sloper.

Ik wilde toen ik er van de week was niet gelijk stennis gaan maken, maar in feite is het toch zo dat als zij dat vinden dat ik het ondeugdelijk gebruikt heb, zij dat aan moeten tonen? Niet andersom (dat ik moet aantonen dat ik het gewoon netjes gebruikt heb)?

Dat het nu al stuk is, inderdaad zo'n dure aankoop, voelt niet lekker. Ik zou hem het liefste geheel vervangen willen hebben (ipv reparatie), maar ik weet niet hoe sterk je staat om dat te eisen.
Het is aan jou op te bewijzen ná de twee jaar garantie (kun je nog wel beroep op garantie doen, maar dan ligt de bewijslast bij jou).
Binnen de twee jaar ligt de bewijslast dat het geen garantiekwestie is sowieso al bij de verkoper.

Als het zich binnen een half jaar voordoet, dan wordt vermoed dat het defect er altijd al was. Dit vermoeden kan weerlegt worden door de verkoper, als ze bewijzen dat jij dat hebt gedaan. Laat ze dat maar lekker bewijzen, dat lukt toch niet (of er moeten sporten zijn van braak). De bewijslast ligt bij hen en het is achterlijk dat ze jou zo behandelen.

Je moet ze eerst de kans geven te herstellen. Vervanging van de zaak kan niet als de afwijking te gering is om dit te rechtvaardigen/ van de verkoper niet gevergd kan worden (toetsje voor een mbp van 1000+ is het geval). Wat wel het geval is: als ze tekort schieten in het repareren, dan kun je de koop ontbinden. In dat geval krijg jij je geld terug en zij de macbook. Kan mij indenken dat ze hier wel moeilijk gaan doen.

Als met al:
Ga naar de verkoper, zeg dat je beroep op non-conformiteit en dat ze verplicht zijn dat te repareren. Zeg dat het zich binnen 6 maand heeft voorgedaan en dat dan vermoed wordt dat het defect bij aankoop al aanwezig was. Zijn ze het niet mee eens, dan moeten ze bewijzen dat jij dat gesloopt hebt en daarbij zeg je dat je er altijd voorzichtig mee omging.

Doen ze niets: dan kun je wellicht beter naar Apple rechtstreeks gaan en daar verhaal halen. Reageren ze niet, dan kun je altijd naar de rechter gaan of buiten de rechter om de koop proberen te ontbinden.

Maar jammer dat ze zich niet zo 'premium' gedragen als dat ze zich voordoen.
Wellicht beter om een mooie Surface te kopen :7
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_152658600
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het is aan jou op te bewijzen ná de twee jaar garantie (kun je nog wel beroep op garantie doen, maar dan ligt de bewijslast bij jou).
Binnen de twee jaar ligt de bewijslast dat het geen garantiekwestie is sowieso al bij de verkoper.

Als het zich binnen een half jaar voordoet, dan wordt vermoed dat het defect er altijd al was. Dit vermoeden kan weerlegt worden door de verkoper, als ze bewijzen dat jij dat hebt gedaan. Laat ze dat maar lekker bewijzen, dat lukt toch niet (of er moeten sporten zijn van braak). De bewijslast ligt bij hen en het is achterlijk dat ze jou zo behandelen.

Je moet ze eerst de kans geven te herstellen. Vervanging van de zaak kan niet als de afwijking te gering is om dit te rechtvaardigen/ van de verkoper niet gevergd kan worden (toetsje voor een mbp van 1000+ is het geval). Wat wel het geval is: als ze tekort schieten in het repareren, dan kun je de koop ontbinden. In dat geval krijg jij je geld terug en zij de macbook. Kan mij indenken dat ze hier wel moeilijk gaan doen.

Als met al:
Ga naar de verkoper, zeg dat je beroep op non-conformiteit en dat ze verplicht zijn dat te repareren. Zeg dat het zich binnen 6 maand heeft voorgedaan en dat dan vermoed wordt dat het defect bij aankoop al aanwezig was. Zijn ze het niet mee eens, dan moeten ze bewijzen dat jij dat gesloopt hebt en daarbij zeg je dat je er altijd voorzichtig mee omging.

Doen ze niets: dan kun je wellicht beter naar Apple rechtstreeks gaan en daar verhaal halen. Reageren ze niet, dan kun je altijd naar de rechter gaan of buiten de rechter om de koop proberen te ontbinden.

Maar jammer dat ze zich niet zo 'premium' gedragen als dat ze zich voordoen.
Wellicht beter om een mooie Surface te kopen :7
Duidelijk, dank je.

Mijn gevoel over liever vervanging is niet zozeer om deze ene toets, ik geloof wel dat ze dat prima zullen repareren. Maar wellicht klopt dat hele toetsenbord wel niet. Of is dat ding gewoon sowieso gaar in elkaar gezet en blijft het een probleemkind (vooral als straks de garantie over is en al moeten ze dat dan ook oplossen, geeft het een hoop gedoe). Maar misschien laat ik me daarin teveel door angst leiden.

Had ze van de week al gebeld dat ik het maandag in kom leveren, ze worden die dag ook opgehaald voor naar de werkplaats. Morgen eerst maar even de computer leeghalen. En dan kijken wat ze maandag zeggen, misschien andere medewerker met heel ander verhaal.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:08:53 #264
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_152662280
Ik zit met een onduidelijkheid in de hoeveelheid schijfruimte die ik vrij heb. Als ik via "Over deze Mac" bij Opslag kijk dan staat mijn balkje helemaal vol. Er boven staat dat ik 23 gig vrij zou hebben, al zie ik die niet terug op het balkje. Als ik echter in de finder de info van mijn Macintosh HD op vraag dan geeft die aan dat ik 71 gig vrij heb.
Volgens mij klopt dat laatste aangezien ik net aardig wat grote bestanden van mijn schijf verwijderd heb.

Iemand een idee of ik Yosemite opnieuw kan laten controleren hoeveel ruimte hij vrij heeft?
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_152682825
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:39 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ja, iCentre is Apple Premium Reseller maar geen service locatie.
Dan Nee toch? Dan ben je niet langs Apple geweest.
pi_152683707
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 16:59 schreef videonatic het volgende:

[..]

Dan Nee toch? Dan ben je niet langs Apple geweest.
Je bedoelt een Apple winkel waar niets anders dan Apple op de gevel staat? Nee, daar ben ik niet geweest. Bij mijn weten zit die ook niet in Rotterdam en ik ben niet in de omstandigheden om ervoor naar een andere plaats te reizen.
pi_152683947
Het is nog wel wat meer dan alleen een gevel ( een volledig reparatie centrum met vrijwel alle onderdelen ) maar als reizen niet mogelijk is dan houd het inderdaad op.
pi_152684228
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:37 schreef videonatic het volgende:
Het is nog wel wat meer dan alleen een gevel ( een volledig reparatie centrum met vrijwel alle onderdelen ) maar als reizen niet mogelijk is dan houd het inderdaad op.
Ik bedoelde qua naam op de gevel :D
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 23:16:05 #269
159915 -Menn0-
MNO
pi_152775837
Iemand interesse in een Magic Mouse? Heb hem in november bij m'n MacBook gekocht maar heb een nu Wacom tablet :)
,,/
pi_152780799
Ik koop nooit meer een EA app.
ooit Red Alert gekocht voor 5 euro ofzo hebben ze m gewoon uit de app store gehaald.
Zo van hé je hebt al betaald dus fuck you!
Ben helemaal klaar met EA!
http://answers.ea.com/t5/(...)ert-iOS/td-p/3660865
Gegroet!
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:35 #271
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_152781141
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:34 schreef Zspirit het volgende:
Ik koop nooit meer een EA app.
ooit Red Alert gekocht voor 5 euro ofzo hebben ze m gewoon uit de app store gehaald.
Ja, dit komt vaker voor. Ik had diverse games die gewoon niet meer werken door iOS 8.

Tip: maak je niet druk, het is maar vijf euro... de games op iOS zijn ongelofelijk goedkoop in vergelijking met andere platforms.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:01:38 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152781158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:00 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja, dit komt vaker voor. Ik had diverse games die gewoon niet meer werken door iOS 8.

Tip: maak je niet druk, het is maar vijf euro... de games op iOS zijn ongelofelijk goedkoop in vergelijking met andere platforms.
Daar gaat het niet om, als jij een game verkoopt moet je die niet opeens afpakken van mensen. en 5 euro is best veel geld voor een mobiele game eigenlijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_152781168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:00 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja, dit komt vaker voor. Ik had diverse games die gewoon niet meer werken door iOS 8.

Tip: maak je niet druk, het is maar vijf euro... de games op iOS zijn ongelofelijk goedkoop in vergelijking met andere platforms.
Ik vind het gewoon niet netjes, ik weet natuurlijk ook niet hoeveel werk het is om zo iets te blijven supporten. Maar als je toch een aardig bedrag betaald rond de 5 euro dan vind ik dat ze het wel wat langer mogen ondersteunen. Al helemaal een topt titel van een erg grootte multinational.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, als jij een game verkoopt moet je die niet opeens afpakken van mensen. en 5 euro is best veel geld voor een mobiele game eigenlijk.
Dit dus, 5 euro is echt wel veel voor een ios game
Gegroet!
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:04:38 #274
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_152781201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef HeatWave het volgende:
Daar gaat het niet om, als jij een game verkoopt moet je die niet opeens afpakken van mensen
Ja, dat is een vervelend gegeven. Ik zou het zelf niet afpakken noemen, want je hebt hem nog steeds. Maar als de producent een app uit de App Store haalt, is hij voor de oude klanten niet meer opnieuw te downloaden. Maar ja, de producent zit in een lastig parket: moet je doorgaan met geld verliezen door de app te koop aan te bieden (en bugfixes/support te blijven doen), of moet je 'm offline halen. Het is ook een beetje de schuld van Apple.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_152781273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:04 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja, dat is een vervelend gegeven. Ik zou het zelf niet afpakken noemen, want je hebt hem nog steeds. Maar als de producent een app uit de App Store haalt, is hij voor de oude klanten niet meer opnieuw te downloaden. Maar ja, de producent zit in een lastig parket: moet je doorgaan met geld verliezen door de app te koop aan te bieden (en bugfixes/support te blijven doen), of moet je 'm offline halen. Het is ook een beetje de schuld van Apple.
In princiepe heb je gelijk maar we hebben het wel over EA. Red alert is vet bekend. Die red alert game hebben ze echt wel vaak genoeg verkocht om flinke winst te maken. Ben dan ook vriendelijk naar de consument en ondersteun het spel. Al helemaal voor 5 euro. Ze hebben gewoon gedacht he we verkopen de game nog nauwelijks weg ermee dan kunnen we verder gaan met andere games verkrachten. Sorry maar ik vind EA echt de ebola van de videogame industrie. Stel schoften zijn het }:|
Om je een voorbeeld te geven, dit gebeurd met een game als EA de baas is.
Gegroet!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')